MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MuMe users en de smaak van hun partners

zoeken in:
Sectumsempra
Hm... mijn vriendje speelt piano, dus ja, zo kom je wel in aanraking met muziek waaraan je nooit eerder gedacht had. Ik noem de soundtrack van le Fabuleux dessin d'Amélie Poulain en ook aardig wat van Claude Debussy.

Dat terwijl zijn smaak meer ligt bij Disturbed en Papa Roach... O JA! Nine Inch Nails staat ook hoog op zijn lijst. Qua muzieksmaak zitten we behoorlijk op een lijn (meeste in mijn top 10 kan hij ook wel waarderen) maar qua uiterlijk totaal NIET. Ik voel me net zo'n kabouter naast hem (hij is 1m85 ofzo, en ik nét 1m65)

Hmmmmzz, mijn vriendin en ik verschillen nogal van smaak.
Ik zit meer in de rock/metal hoek en zij voorheen (maar dat is eigenlijk wel over) in de house/trance hoek....en ook van die echt harde house (hoe het ook mag heten).
Nu vind ze gewoon dingen leuk als Jacqueline Govaert, Lisa Lois, Amy McDonald, Mika......beetje makkelijk weg te luisteren muziek. Moet zeggen dat ik het zelf ook wel kan horen, maar als ik alleen ben nooit zelf op zou zetten.
En ik houd van nog veel meer dingen dan alleen metal, maar als ik dan iets uit de dance hoek (laten we het zo allemaal maar samenvatten voor het gemak) leuk vind, dan is het voor haar vaak weer te vaag en/of vind ze het irritant. Zo had ik laatst wat van The chemical brothers opgezet, maar daar werd ze compleet nerveus van, hahahaha. Ik zoek veel meer de grenzen op in de muziek volgens haar.....en klopt ergens ook wel.
Waar we elkaar wel goed tegenkomen is muziek uit de jaren '80 zeg maar, de uitzonderingen daargelaten......ik had daar weer meer met de rap/hiphop dan haar en zij heeft bv. helemaal niks met Prince, een artiest die ik op eenzame hoogte vind staan. En zegt zij Wham, dan zeg ik Duran duran. Wham kan ik ook best wel horen, maar zet ik zelf weer niet op, Duran duran daarentegen wel, vind ik muzikaal gewoon interessanter. Maar erg veel jaren '80 muziek kan ons beiden wel bekoren.
En ze houdt ook wel van wat rock dingen gelukkig.....Bon Jovi, Europe, Survivor, Meat loaf, Blackfield ook zelfs...wat ze is gaan herkennen omdat ik het draai en ze gaat dat steeds mooier vinden. Kan ze volgende keer zelf mee naar een concert ipv dat ik met een volslagen vreemde vrouw er naar toe ga............lol, verhaal apart....

Sectumsempra schreef:
Ik voel me net zo'n kabouter naast hem (hij is 1m85 ofzo, en ik nét 1m65)

Valt nog wel mee toch. Vriend van mij (1.93) heeft een tijdje een relatie gehad met een meisje van 1.58 ofzo... Dat zag er pas niet uit

Ik ben 1m88 en heb ook ook wel een paar keer meer dan 20 cm lengteverschil gehad met een vriendin, maar 35 is wel heel extreem.

Idd, krijg je last van rug van Ben ook 1.88, maar eigenlijk zijn alle meisjes waar ik ooit iets mee heb gehad tussen 1.68 en 1.78 (en nee ik zoek ze niet uit met een meetlint )...

Rizz
Sinds kort vrijgezel maar degenen waar ik iets mee gehad heb schijnen allemaal een voorliefde te hebben voor Chris Martin en kompanen. The Beatles en britbop bandjes doen het ook goed.

Heren, ik ben op twee cm. na 2 meter lang en dan begin ik nog maar geeneens over de lengte van hetgeen er in mijn broek zit......[tromroffel]

Ahum....ik ben dus altijd al groter dan de wederhelft, ze zijn altijd zo klein die dames.

Rizz schreef:
Sinds kort vrijgezel maar degenen waar ik iets mee gehad heb schijnen allemaal een voorliefde te hebben voor Chris Martin en kompanen. The Beatles en britbop bandjes doen het ook goed.

Hier ook, maar sinds het uit is, begint mn ex opeens techno te waarderen Voorheen waren de raakvlakken erg miniem. Het was goed, zo lang het maar niet te druk, instrumentaal, elektronisch, jazzy, rare stemmen bevattend of langdradig was. Gezien mijn smaak bleef er dus weinig over Nick Cave vond ze goed, David Gray, Doors. Neil Young kon nog net, maar dan weer geen Cortez the Killer bv.

Sinds kort onvrijgezel. M'n vriendin is een halve kop groter, wat wel een beetje apart staat, maar verder niet echt een probleem is. Ze houdt van de muziek van Roosbeef, Lucky Fonz III, Spinvis, Tom Waits, CocoRosie en De Staat. (Een hele verbetering ten opzichte van Ladygaze v1; die had een obsessie voor Bon Jovi. Overigens is v2 op alle fronten veel geslaagder.) Ze heeft me vlak vóór onze relatie kennis laten maken met Regina Spektor (waarvoor veel dank); ik heb haar daarvóór kennis laten maken met Eefje. We hebben dan ook afgesproken dat we geen open relatie hebben, maar dat we voor Eefje of Regina een uitzondering maken.

bobbee
Ja, lastig. Vooral omdat je sowieso niemand voor zijn hoofd wil stoten maar vooral haar niet. Het is moelijk om woorden te vinden die waar én vriendelijk zijn. Of niet waar en niet onvriendelijk.
Maar ze weet het ondertussen wel. Ik moet er alleen niet te vaak over beginnen. Dat doe ik dus niet, voor mijn eigen gemoedsrust maar ook uit lijfsbehoud. Ons relatiebehoud, bedoel ik dan.

Waar het dan bijvoorbeeld omgaat? Nou, hoe heet ze, die Engelse met dat gezellige lijf en die quazie jazzy muziek, zo'n korte naam. Ik kan er even niet opkomen. O, ja Adele. Of Anouk, ook zoiets. Niet slecht, ze doen best wel hun best om enigzins overtuigend over te komen, maar het doet me niet zo veel. Het is van die typische meidenmuziek. Leuk, gezellig maar het heeft geen kloten. Misschien is dat maar goed ook. Om verrassingen te voorkomen. Nu weten we tenminste wat we aan mekaar hebben. En toch is het jammer, het is zo leuk om samen enthousiast naar dat ene drumstukje te luisteren of naar die diep knorrende bas of die sodemieterse solo. Maar dan kijkt ze me aan en dan weet ik alweer genoeg. Dan pak ik stilletjes mijn cdtje en ga naar de kamer van mijn zoon. Die heel even Slipknot afzet en vraag: wat mot je ouwe, je gaat toch zeker niet van die experimentele blubber opzetten. Doe dat maar op zolder.
Zucht, het valt niet mee om een muziekliefhebber te zijn.

Eergisteren heeft mijn vriendin alle 77 minuten van Trumans Water's Spasm Smash XXXOXOX Ox and Ass op hoog volume doorstaan en ze vond het nog goed ook

Dán heb je echt een goeie Hulde. Daarom het laatste halfje gegeven?

Mede daarom, maar ook omdat het een plaat is die niks minder verdiend.

itchy schreef:
Mede daarom, maar ook omdat het een plaat is die niks minder verdiend.

(een beetje off-topic maar ik wilde het toch ff zeggen) Truman's Water heb ik ten tijde van deze plaat gezien in de oude Effenaar voor een +/- 15 koppig publiek met dEUS(!) als voorprogramma...

Mijn vrouw (nu, toen nog niet) vindt beiden erg mooi.... is het toch weer on-topic....

freakey schreef:
(een beetje off-topic maar ik wilde het toch ff zeggen) Truman's Water heb ik ten tijde van deze plaat gezien in de oude Effenaar voor een +/- 15 koppig publiek met dEUS(!) als voorprogramma...

Sectumsempra
Heb sinds een tijdje een andere vriend, die vrijwel alles luistert. Gaat van nazipunk (o.a. Warfare 88) tot ietwat vage liedjes van Lady Gaga, van Dire Straits tot Bitpop / Chiptune (Manolis Moumouzias luistert hij momenteel vaak). M.A.W: Geen touw aan vast te knopen, maar ja... Hele vredelievende jongen hoor

Om weer on-topic te gaan:

Mijn vriendin heeft voor bijna 95% dezelfde smaak als ik, ze is 14 jaar jonger en ze gaat nu ook de wat meer oudere bands waarderen.

Ze moet alleen niets hebben van Alice Cooper, Anthrax, Ted Nugent. KISS kan ze niet ontwijken. Ik heb al aangeboden even 2 weken naar haar ouders te gaan als het nieuwe album uitkomt.

Op het moment vrijgezel. Vandaar dat ik even uitstippel hoe mijn ouders / zusje op mijn muzieksmaak reageren. De wat experimentelere kanten van mijn muzieksmaak moet ik sowieso bewaren voor mijn koptelefoon. De coulantste is mijn moeder, zij tolereert eigenlijk alles van techno tot anathema tot steve reich tot Keith Jarrett. Dan komt mijn zusje. In principe een hopeloos geval als het op muziek aankomt, luistert vooral naar top 40 meuk á la dat nossa nossa nummer etc. Tot ze laatst op een volstrekt willekeurig moment duidelijk maakte dat ze iets als Sigur Rós bij vlagen best kan waarderen. Maakte mijn dag indertijd goed. Mijn vader luistert naar prog rock, prog rock en euuhh... classic rock? Alles wat geen prog rock is is experimenteel gedoe, godzijdank valt post-rock half onder prog rock dus dat kan thuis dan nog wel eens gedraaid worden.

Vrouw houdt van:

Manic Street Preachers
Muse
Adele
Snow Patrol
Coldplay
Anouk
Puressence

Verder is ze altijd wel geinteresseerd in andere bands waar ik mee aankom maar bovenstaande bands zijn toch wel haar favorieten.

Sectumsempra
starsailor schreef:
Vrouw houdt van:

Manic Street Preachers
Muse
Adele
Snow Patrol
Coldplay
Anouk
Puressence

Verder is ze altijd wel geinteresseerd in andere bands waar ik mee aankom maar bovenstaande bands zijn toch wel haar favorieten.

Kijk, als mijn vriend dat nou ook leuk zou vinden

Arrie schreef:
Klik

Je raakt blijkbaar besmet waar je mee omgaat (Janis Ian). Jammer dat die rare balfolk muziek (Omnia) in d'r top10 staat. Nu maar hopen dat míjn vriendin die laatste zin niet leest....
Maar het is in ieder geval beter dan dat vriendinnetje uit 2008.

Arrie schreef:
Maar zij is een groot Tokio Hotel fan... en tegenwoordig ook Avril Lavigne, en voor TH was het Cascada en daarvoor (maar toen kende ik haar nog niet) T.A.T.U.
Maar vooral heel erg Tokio Hotel dus.

Mijn vriendinnetje zingt en speelt gitaar. Haar smaak ligt vooral in het hoekje dubstep, Skrillex en Knife Party kan ze erg waarderen maar Burial en James Blake zijn ook favoriet.

Door mij verdiept ze zich nu ook wat in andere muziek: Radiohead, Pink Floyd en Sigur Ros vind ze nu ook allemaal goed

L_T_B schreef:
(quote)

Je raakt blijkbaar besmet waar je mee omgaat (Janis Ian). Jammer dat die rare balfolk muziek (Omnia) in d'r top10 staat. Nu maar hopen dat míjn vriendin die laatste zin niet leest....
Maar het is in ieder geval beter dan dat vriendinnetje uit 2008.

(quote)

Maar zij kent Janis Ian toch echt door mij! Zij is uiteindelijk nog een veel grotere liefhebber geworden. We zijn ook nog samen naar een concert van Janis Ian geweest, en dat was prachtig.

En met die pagan folk als Faun en Omnia heb ik ook niet zoveel. Inderdaad jammer, hopelijk groeit ze daar nog overheen ofzo. (nu maar hopen dat ze niet meeleest...) Ach, het is altijd nog beter dan Rammstein, waar ze ook naar luistert...

Hoe dan ook, het is veel beter dan die uit 2008 (al was dat niet echt een relatie, dus raar dat ik het hier heb neergezet) en ook veel beter dan die ertussen. Nu kan ik daadwerkelijk samen naar concerten gaan met m'n vriendin, ze staat voor heel veel open, ik kan d'r van alles laten horen, ik kan met d'r over muziek praten, afgelopen weekend ging ik met d'r naar de platenbeurs in Utrecht (al vraag ik me af hoe leuk ze dat vond...). Ze is niet zo'n muziekliefhebber als ik, maar tenminste ook niet zo'n meisje dat alleen maar naar wat top 40-dingen luistert en verder nergens voor openstaat (daar kwam het op neer bij m'n vorige vriendin).

kanjedateten
Ik heb geen partner maar als ik die wel had dan hield ie vast van de palingsound of thunderdome. Ik heb nooit partners met heel veel.. eeeh... smaak.

Rizz
Pick me, pick me!

kanjedateten
Haha maar bij jou zie ik geen Thunderdome, kan nooit goed gaan

Ik heb nog een cd van Mental Theo & Charly Lownoise in de kast liggen, dat telt ook.

Gast
geplaatst: vandaag om 05:34 uur

geplaatst: vandaag om 05:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.