MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MuMe users en de smaak van hun partners

zoeken in:
kanjedateten schreef:
Ik heb geen partner maar als ik die wel had dan hield ie vast van de palingsound of thunderdome. Ik heb nooit partners met heel veel.. eeeh... smaak.

Een gebrek aan smaak bij mijn partner zou mij in elk geval vrij onzeker maken.

kanjedateten
Ach ja, ik heb het maar een plekje gegeven

M'n vriendin is op wat uitzonderingen na meer van de losse nummers i.p.v. complete albums. Zo maar wat namen:

The Cure
Nine Inch Nails
Sade
Florence + the Machine
Prince
Biosphere
Arcade Fire
Zola Jesus
Tom Petty
The Cars
La Roux
Austra
Trentemoller
The Smiths
Billy Idol
Extrawelt
Depeche Mode
The Knife
Smashing Pumpkins
Enigma
Chromatics
Glass Candy
Def Leppard
Peter Gabriel
Daft Punk
Gary Numan
Low

Binnenkort samen naar Stuart Warwick, Anna von Hausswolff, Revere (maar daar kreeg ik onlangs de vraag van wie die herrie was.... 'oeps'... nou dat bandje waar ik contact met de zanger heb en na afloop nog wel even zal gaan babbelen en zo), Philippe Jaroussky en New Cool Collective.

Eerder dit jaar nog samen naar Martha Wainwright geweest, 2 x The Irrepressibles (inclusief backstage), Efterklang, Avishai Cohen, John Grant, Mister and Mississippi, Qeaux Qeaux Jones en Saybia.

Grote favorieten van dit moment zijn Mister and Mississippi en London Grammar ('die wil ik graag op mijn iPhone hebben, kun je dat voor me regelen?')

Ik mag niet klagen met het slagen mijn muzikale opvoeding

musician schreef:
Een wat ouder topic, ik wist niet dat het bestond. Maar het lijkt mij wel wat om het nieuw leven in te blazen en het uit te breiden met "hoe mijn partner kijkt naar en omgaat met mijn liefde voor muziek".

Over dat laatste: zeer gemakkelijk dus. Vinyl? Ja hoor, best. Laat je bestellingen maar op mijn wekr bezorgen want dat is makkelijker. Al die cd's? Geen probleem. Concerten? Zie het namenlijstje van alleen al dit jaar die gezamenlijk bezocht zijn en nog gaan worden.
Het wordt leuk bevonden en ik krijg soms wel eens de aansporing er beroepsmatigs iets mee te doen. Dat ben ik niet van plan maar het is wel duidelijk dat er waardering voor mijn gekte is.

Ik moet binnenkort weer eens wat concerten plannen. Ik had een druk 2012 en 2013 begon ook goed.

Maar in oktober staat in ieder geval Fleetwood Mac in de planning. Dat zijn bands waarbij elke kritiek om te gaan op voorhand worden weggewoven. Mevrouw musician heeft hier overigens zelf geboekt.

Ik draai overigens door het hele huis muziek, maar niet per se in de ruimte waar ook mijn ega zit. Die kijkt nog wel eens tv. En ik heb een eigen zolder voor muziek.

zaaf
ik heb nog nimmer een partner gehad die mijn muziekgekte deelt. wel die het tolereert.
en een enkele die het waardeert, er iets van meepikt.

ik ben geneigd rekening te houden met wie er is en wat ik draai. dat geldt dus niet alleen 'visite', maar ook de partner van dat moment en de kinderen. het is dan ook heerlijk als die er even (of langer) niet zijn, hahahaha.

met mevrouw zaaf #2 had ik een 'onze cd', had wel iets met erotiek te maken: mezzanine.

Ieder jaar maak ik een top zoveel voor de Verrukkelijke 500 van Orinoco Radio. Vorig jaar was dat een top 1000 vriendlief Sokra maakte ook een top 1000 wij bleken zo'n 460 nummers gezamelijk genoemd te hebben. Ik geloof dat wij aardig op 1 lijn zitten

Sokra heeft een wat ruimere kennis en liefde voor progrock en hippie ikzelf zit dan weer wat meer aan de duistere gothic, industrial kant. Maar ik geloof niet dat er iets is in mijn kast dat hem doet walgen als ik het opzet of vice versa.

Mijn vorige partner die haatte mijn muzieksmaak letterlijk. Daar hadden wij van tijd tot tijd meer dan onaangename discussies over omdat mijn muziek in zijn ogen totaal waardeloos was. Niet fijn

@Vleertje - whooah: vast 'a geeky kind of love'. Lijstjes, breek me de bek niet open - ik maak al geen lijstje als ik boodschappen ga doen. Zoiets - simpels? - als een toptien kost me nachten wakker liggen, denken, opstellen, schrappen, aanvullen etc. High Fidelity (Nick Hornby) is een prima voorbeeld wat dat betreft.

En dan in een relatie - twee 'muziekzotten' kmotter niet an denken. Mijn lief houdt me nog keurig op het practische, alledaagse pad en zorgt ervoor dak ook nog over andere dingen kan converseren.
Vanuit de 80s neemt zij Doe Maar, Dolly Dots en Toontje Lager mee - er zijn grotere zonden

TheArtfulDodger
vleertje schreef:
Mijn vorige partner die haatte mijn muzieksmaak letterlijk. Daar hadden wij van tijd tot tijd meer dan onaangename discussies over omdat mijn muziek in zijn ogen totaal waardeloos was. Niet fijn

Ik begrijp waarom het je vorige partner is.

Had ook nog andere redenen maar zo'n afkeer van mijn muziek had ik nog niet eerder meegemaakt en dat was ook echt niet leuk.

@ mjuman tja best wel een beetje geeky samen we hebben gelukkig meer hobby's en gespreksonderwerpen dan muziek alleen. En we hebben ook dingen die de 1 wel leuk vindt en de ander niet. Sokra houd van voetbal dat is in mijn ogen een zeer onzinnige bezigheid ik mag graag literatuur lezen en daar heeft hij weer niets mee. Hij denkt lang en diep na voordat hij iets doet en ik doe iets en denk later pas na of dat wel handig was. Ach nog voldoende verschillen om het leuk te houden dus.

Als je enkel kijkt naar muziekvoorkeur, dan is het een wonder dat mijn vrouw en ik al jarenlang een gelukkig koppel zijn. Daar waar ik graag mijn horizon verbreedt en voortdurend op zoek ben naar nieuwe interessante platen, ziet zij het in zekere zin als tijdverspilling. Samen naar een concert gaan zit er dus ook niet echt in, maar dat iets wat ik gelukkig regelmatig kan doen met vrienden.

Veel van muziek die ik waardeer, vindt zij maar niets. Ik mag bijvoorbeeld graag luisteren naar melancholische, dromerige of zwaarmoedige muziek. Niet altijd natuurlijk, maar daar gaat wel mijn voorkeur naar uit. Ik hoor liever een authentiek levensverhaal van een getormenteerde artiest dan een vrolijk deuntje dat nergens over gaat en dat ik in een iets andere vorm al honderden keren eerder heb gehoord. Een perfect geproduceerde plaat zonder diepgang of intensiteit zou nooit op een hoge waardering van mijn kant kunnen rekenen. Ik heb ooit eens een jaar op een kantoor gewerkt waar radio 538 dagelijks aanstond, een regelrechte kwelling. Bijna net zo erg waren de concerten die Guus Meeuwis ieder jaar geeft in het Philips stadion, waar ik jaren vlak bij in de buurt heb gewoond waardoor ik kon “meegenieten” met ’s mans zouteloze repertoire.

Maar goed, weer even terug naar de muzieksmaak van mijn vrouw. Zij houdt met name van top-40 muziek zoals Rihanna, Adele, Ilse de Lange en Mariah Carey. Er is trouwens een nummer dat ze te gek vindt en dat ik ook erg kan waarderen, een zeldzaamheid ? Dat is In the Blood van John Mayer. Ze heeft daarnaast een bepaalde fascinatie voor Rammstein, wat nog dateert uit de tijd dat ze in Duitsland studeerde en woonde. Niet echt mijn ding, maar ik kan het beter verdragen dan de artiesten waar ze doorgaans naar luistert.

Door haar Afrikaanse roots houdt zij daarnaast veel van muziek uit dat continent. Ik mag er ook graag naar luisteren, vooral vanwege de variëiteit in stijlen en ritmes die je normaliter niet of nauwelijks in de media hoort of ziet. Veel Afrikaanse landen hebben een tamelijke unieke muziekhistorie die veel eigenheid uitstraalt en nog grotendeels onontdekt is. Het programma Vrije Geluiden kijken we regelmatig samen, omdat daar vaak interessante artiesten voorbij komen die door de commerciële media worden genegeerd.

Al met al kun je dus concluderen dat we nogal uiteenlopen qua muziekvoorkeur. Gelukkig is een gemeenschappelijke muzieksmaak geen maatstaf in onze relatie en dat is het voor mij ook nooit geweest.

123poetertjes en ik redden het prima, hoewel ik merk dat Jerry Williams wel een beetje de dominante factor is in onze relatie.

jordidj1 schreef:
123poetertjes en ik redden het prima, hoewel ik merk dat Jerry Williams wel een beetje de dominante factor is in onze relatie.
Ik vind dat allemaal maar een beetje opgezwolle hoor

Mevrouw Etta houdt iets teveel van the Editors. Verder wel veel overeenkomsten al staan Tom Waits en Johnny Cash niet in dat rijtje.

Gast
geplaatst: vandaag om 21:33 uur

geplaatst: vandaag om 21:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.