MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / MuMe users en de smaak van hun partners

zoeken in:
SelmaDuim
Pumpkin van Tricky doet het ook altijd goed.

stuart
SelmaDuim schreef:
Pumpkin van Tricky doet het ook altijd goed.

Het ligt 'm in ieder geval niet aan de titel (het nummer ken ik verder niet).

aaaaaargh, sinds vandaag is het de nieuwe borsato wat de boventoon voert hier in huis, ze leert het nooit.

ik heb er geen kracht meer voor.

snarf349 schreef:
aaaaaargh, sinds vandaag is het de nieuwe borsato wat de boventoon voert hier in huis, ze leert het nooit.

ik heb er geen kracht meer voor.

Ik heb met jou te doen .

beaster1256
mijn eega , brenda genaamd een nog knappe dame die volgend jaar 50 wordt houdt het meest van joni mitchell, peter gabriel, u2, frank zappa, joe jackson, charles aznavour en the blue nile ,

ze haat alice cooper !!

erg hé,

Mijn nieuwe vriend is groot Springsteen fan en heeft verder een zeer ruime smaak gelukkig....... Hij heeft niet zo'n grote collectie, maar dat komt wel goed als ik de mijne er bij zet.....

het werk van mijn vrouw heeft in november haar jaarlijkse personeelsfeest en natuurlijk mag (moet) ik mee.
dit jaar komt een zekere f. bauer zijn kunsje vertonen, k.t! het moet niet veel gekker worden......

snarf349 schreef:

dit jaar komt een zekere f. bauer zijn kunsje vertonen, k.t! het moet niet veel gekker worden......

Ik snap het probleem niet: gewoon lekker een feestje baueren zou ik zeggen

hoe noemen ze dat tegenwoordig, gillend naar huis toch.

Verrek, ik word hier geanalyseerd...

L_T_B schreef:
Wat een kommer en kwel hier.

De favoriete band van mijn vriendin zijn de Cowboy Junkies. Hiervan heeft ze dan ook alle cd's, dvd's en zelfs een gesigneerde plaquette. Een andere band die veel weg heeft van de Cowboy Junkies, Over the Rhine, behoort ook tot haar favorieten.

Daarnaast is ze ook een grote folkliefhebber. Kadril, RK Veulpoepers BV, Les Cowboys Fringants, No Blues, Laïs, Ambrozijn, Four Men and a Dog, etc etc. Ze gaat al een jaar of drie naar Folkwoods (die vrouw bij 3:30 is mijn tante ). Het festival waar ik ook al een jaar of vijf naar toe ga.

Verder ben ik ook erg jaloers op d'r dat ze Belle and Sebastian,met Isobel Campbell, live heeft gezien. Isobel Campbell hebben we samen met Mark Lanegan gezien in Tivoli. En daarnaast het afgelopen half jaar (!) onder andere Woven Hand, Rilo Kiley, Laïs, Luka Bloom, Alela Diane, De Nits en Okkervil River. En de concerten van Devotchka en Flogging Molly hebben we nog in het verschiet.

"Goede" Nederlandstalige muziek doet het ook erg goed bij haar. Artiesten zoals Frédérique Spigt, JW Roy, Gerard van Maasakkers, Band Zonder Banaan ( ), Tom Oosterhuis, Gorki en Klein Orkest.

Het enige waar ik niet veel mee kan is haar voorliefde voor Therapy? Al moet ik wel zeggen dat ik naast Diane eigenlijk niks van die band ken. Wellicht toch maar eens aan een luisterbeurt onderwerpen.

Al met al heb ik dus nog niet zo slecht getroffen.

Maar vooruit, ik heb ook niet al te slecht getroffen

ík baal ervan dat ik niet vaker naar Belle and Sebastian ben geweest (laatste keer in Paradiso heb ik moeten laten schieten vanwege stage in Schotland, die op het laatste moment niet doorging).

Hoe heb je mijn spoedcursus Therapy? eigenlijk doorstaan?

Andro
Mijn vriendin heeft quasi dezelfde smaak als mij. 't Is ongelofelijk zeldzaam; onze meningen komen bijna op elk vlak overeen.

Andro schreef:
Mijn vriendin heeft quasi dezelfde smaak als mij. 't Is ongelofelijk zeldzaam; onze meningen komen bijna op elk vlak overeen.

dan heeft ze goede smaak, gezien je top 10.

Hoezo dan quasi?

pretfrit
De smaak van mijn vriendin? Geen peil op te trekken...tot mijn grote ergenis

Ze is geen groot muziekliefhebber. Ze is van nature muzikaal maar er gewoon niet zo mee bezig en ze vindt de (gedreven) manier zoals ik met muziek om ga wel grappig, mooi en..lief ( ) Zolang muziek sfeervol, melodieus en niet "plat", karakterloos of schreeuwerig (hard,snel, herrie) is, weet ze er wel van te genieten. Verder kost het weinig moeite om gewoon rekening met elkaar te houden.Er is genoeg ruimte om van "mijn eigen" muziek te genieten.

Ze heeft een hekel aan punk, "toeters" (jazz... ) en "puberale deprimuziek...die fase ben ik toch echt voorbij"

Zover er bij haar sprake is van favorieten: Sinatra, Prince, oude soul, Billie Holliday, pianomuziek, Frank Boeijen en....Skik.

daar kan ik goed mee leven

Andro
snarf349 schreef:
(quote)

dan heeft ze goede smaak, gezien je top 10.

Dank, maar haar top 10 zal er wel anders uitzien (ze heeft geen account). Ik ben wat meer Doom/Death en Post-Rock/Metal georiënteerd, terwijl zij meer naar wat progressieve en Avant-Garde Metal gericht zal zijn, met een grotere voorkeur voor cleane vocalen. Maar ik hou van de bands waar zij naar luistert, en omgekeerd.

@Arrie: Ik bedoel daarmee dat er toch wat bands zijn die ik niet graag hoor en zij juist wel (en omgekeerd), maar die zijn op m'n twee handen te tellen.

inkie schreef:
Hoe heb je mijn spoedcursus Therapy? eigenlijk doorstaan?

Nee, nog steeds niet. Het is en blijft hopeloos...

Mijn vrouw heeft een duidelijke muzieksmaak waar ze zelden van afwijkt. Over het algemeen halen wij samen plezier uit minder serieuze, individuele liedjes als Liam Lynch' United States of Whatever en DJ Pogo's Upular.

Ze is groot fan van Anouk. Daarnaast heeft ze een grote liefde voor de muziek waar ze mee is opgegroeid; voornamelijk King Crimson, maar ook The Rolling Stones, Pink Floyd, het vroege werk van Genesis, Tom Waits, Joe Jackson, Gary Moore, Billy Joel, Triggerfinger, Simply Red, Brian Eno, Van Der Graaff Generator en het betere Smurfen- en Sesamstraatwerk.

DjFrankie (moderator)
Depeche mode, Pulp, Inxs, Duran Duran, Coldplay, Muse en Placebo.

Wat een kommer en kwel hier boven allemaal. Ik prijs mij gelukkig.

Toen ik mijn vriend leerde kennen was Springsteen heilig en voor de rest maakte het hem niet zo veel uit als het maar niet te extreem was. Een concert ganger was het niet bepaald 2 of 3 x per jaar en dat was het dan wel.

Nu bijna 3 jaar later is Springsteen nog steeds heilig, maar sleur hem ook overal mee naar toe van Jazz tot Rock en van Dance tot Soul.

Hij heeft zijn horizon heel erg verbreed het was Springsteen en jaren 70 rock. En nu naar bijna net zo breed als de mijne.

Ja ik ben een gelukkig mens met een man die zowel mee gaat (en het ook wardeerd) naar Sensation als North Sea Jazz of Benjamin Herman of U2. En ik ga ook lekker mee naar Roger Waters of Springsteen of Elton John.

Thuis ben ik in 99% van de gevallen de gene die de muziek opzet.

Ik wist wel dat Leon Blokhuis het thuis op muziekgebied niet voor het zeggen had.

Ik heb geen partner

Momenteel ben ik single, maar mijn vorige vriendin hield van notabene Bon Jovi, die ze beschouwde als de beste band ooit, die bovendien nog de waarheid in pacht had ook. Heb haar geprobeerd Bruce Springsteen, Elbow en Talk Talk bij te brengen, maar dat is niet echt gelukt geloof ik.

De muzieksmaak van mijn vriendin overlapt de mijne voor een heel groot deel. Mijn favo band (Sonic Youth) is ook de hare en samen hebben we de collectie bijna compleet. Daarnaast luistert ze ook graag naar herrie als Shellac, Liars, Unwound en bijna alles wat ik draai.
Helaas is ze niet helemaal perfect want daarnaast zet ze regelmatig Simply Red en Tears For Fears op...

Mijn vorige vriendje hield van The Fray, The XX, City and Colour en nog wat saaie indie meuk.

Helaas heeft mijn vriendin een muzieksmaak die slechts voor zo'n 30% met de mijne overlapt. Electronic draai ik niet graag vrijwillig. Die dansavondjes bij Doornroosje (Planet Rose) sla ik dan ook graag over.

PS Altijd oppassen of ik de Last.fm scrobbler uit heb staan als ik van huis ben.

_Lynn_
Als je je vriend via MuMe leert kennen, zoals ik, heb je natuurlijk wel geluk. Hij is zeker in dezelfde muziek geïnteresseerd als ik en kent er zelfs nog meer. Allemaal jaren '70 natuurlijk, véél progrock. Ik leer veel bij!

Mijn vriendin houdt van Japanse powermetal en Lady gaga

Ik heb (nog) geen partner

Zullen we een keer daten?

Yann Samsa
Ah, zo zit dat. Wel, meneer kan vanaf nu z'n eigen thee maken.

Gast
geplaatst: vandaag om 11:08 uur

geplaatst: vandaag om 11:08 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.