De Site / Gebruikers / MuMe users en de smaak van hun partners
zoeken in:
0
geplaatst: 14 september 2005, 15:47 uur
Ja, dat was al bekend he 
Hij heeft er ooit zelfs iets over gezegd bij een album meen ik me te herinneren.
Maar pik je er echt niks van op dan?

Hij heeft er ooit zelfs iets over gezegd bij een album meen ik me te herinneren.
Maar pik je er echt niks van op dan?
0
SelmaDuim
geplaatst: 14 september 2005, 16:00 uur
Tuurlijk hebben we wel muziek die wel beide leuk vinden (Alphawezen, The Fading Collection e.d.), maar grotendeels luisteren we toch naar totaal andere muziek. Ik kan het verder wel prima hebben als hij zijn muziek draait en hij laat mij ook mijn muziek draaien. Maar als ik naar Lowlands ga laat ik Onderhond liever thuis
en ik ga niet mee naar zijn Technofeestjes. Ik vind ook niet dat je alles samen moet doen of samen leuk moet vinden, ik vind dat je elkaar daar lekker vrij in moet laten. Soms betekend dat dus dat de een naar de 'minder' goede muziek van de ander moet luisteren. 
en ik ga niet mee naar zijn Technofeestjes. Ik vind ook niet dat je alles samen moet doen of samen leuk moet vinden, ik vind dat je elkaar daar lekker vrij in moet laten. Soms betekend dat dus dat de een naar de 'minder' goede muziek van de ander moet luisteren. 
0
geplaatst: 14 september 2005, 19:12 uur
Gelukkig zijn jullie beiden erg vergevingsgezind. 
Mijn vriendinnetje is vooral into metal- en gothic-achtige dingen, zoals Rammstein, VNV Nation, Megaherz, etc. Verder houdt ze van de Beatles en REM. Het grootste verschil ligt vooral in het feit dat ik meer een albumluisteraar ben, terwijl zij een grote playlist in haar computer op random zet. Ik heb haar nog niet alle uithoeken van mijn smaak laten horen, ik ben benieuwd hoe dat gaat vallen.

Mijn vriendinnetje is vooral into metal- en gothic-achtige dingen, zoals Rammstein, VNV Nation, Megaherz, etc. Verder houdt ze van de Beatles en REM. Het grootste verschil ligt vooral in het feit dat ik meer een albumluisteraar ben, terwijl zij een grote playlist in haar computer op random zet. Ik heb haar nog niet alle uithoeken van mijn smaak laten horen, ik ben benieuwd hoe dat gaat vallen.

0
geplaatst: 14 september 2005, 23:35 uur
0
geplaatst: 25 oktober 2005, 18:59 uur
De enige uitgesproken liefhebber van mon amour is Muse.
En dat is nou net muziek dat mij totaal niet boeit.
Nou wonen we niet samen, ben ook pas 21, maar als we bij elkaar zitten heb ik nogal de neiging om een heerlijk soul-cdtje in mn stereo te leggen. Die dan met het beginnen van de eerste wonderbaarlijke tonen afgezet wordt door de dame in kwestie. Verders kan ze best naar hiphop en r&b luisteren, maar dan vooral het commerciëlere ipv het bij mij meer geliefde Blackalicious, Jurassic 5 etcetera.
Maar we komen er wel uit. En het schaad onze relatie niet dus let it be. Vind het eerlijk gezegd wel leuk, zo 2 totaal verschillende smaken, dan hoor je ook nog eens wat anders en (voor mij) nieuws.
En dat is nou net muziek dat mij totaal niet boeit.
Nou wonen we niet samen, ben ook pas 21, maar als we bij elkaar zitten heb ik nogal de neiging om een heerlijk soul-cdtje in mn stereo te leggen. Die dan met het beginnen van de eerste wonderbaarlijke tonen afgezet wordt door de dame in kwestie. Verders kan ze best naar hiphop en r&b luisteren, maar dan vooral het commerciëlere ipv het bij mij meer geliefde Blackalicious, Jurassic 5 etcetera.
Maar we komen er wel uit. En het schaad onze relatie niet dus let it be. Vind het eerlijk gezegd wel leuk, zo 2 totaal verschillende smaken, dan hoor je ook nog eens wat anders en (voor mij) nieuws.
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 14:07 uur
Wij hebben het goed verdeeld thuis: mijn vriend houdt voornamelijk van jaren zeventig muziek (met name Deep Purple, Rainbow, Dio, Led Zeppelin, Neil Young etc.) en ik voornamelijk van jaren tachtig muziek (met name The Cure, Echo & The Bunnymen, Depeche Mode, Talk Talk, The Police etc).
Er is een 'overlappingsgebied', muziek die we allebei leuk vinden. Hieronder vallen bijvoorbeeld The Beatles, de Stones, Bob Marley, David Bowie (ik iets meer dan hij) en de vroege jaren van U2.
Regelmatig 'lenen' we elkaars muziek. Dat is echt een aanrader trouwens! Zo heb ik hem laten kennis maken met new wave of new wave bands als Franz Ferdinand, Editors en Bloc Party. Hij blijkt het nog leuk te vinden ook!
Er is een 'overlappingsgebied', muziek die we allebei leuk vinden. Hieronder vallen bijvoorbeeld The Beatles, de Stones, Bob Marley, David Bowie (ik iets meer dan hij) en de vroege jaren van U2.
Regelmatig 'lenen' we elkaars muziek. Dat is echt een aanrader trouwens! Zo heb ik hem laten kennis maken met new wave of new wave bands als Franz Ferdinand, Editors en Bloc Party. Hij blijkt het nog leuk te vinden ook!
0
geplaatst: 26 oktober 2005, 14:12 uur
mijn vrouw maakt het absoluut niet uit, wat ik opzet
die vind echt alles goed (alles, behalve ALSJEBLIEFT geen klassiek)
dus klassiek luister ik eventueel alleen, voor de rest... ja, zorg ik dus voor de muziek en zij luistert wel mee (en vindt het ook echt mooi en onthoud meer nog dan ik
)
makkelijk, toch!?
echt, Beatles, Slayer, Zangeres Zonder Naam, Radiohead, Cradle of Filth, Miles Davis, Shadows, ELVIS (wie
) of Billie Holiday, maakt niks uit 
(
voor mijn vrouwtje)
die vind echt alles goed (alles, behalve ALSJEBLIEFT geen klassiek)
dus klassiek luister ik eventueel alleen, voor de rest... ja, zorg ik dus voor de muziek en zij luistert wel mee (en vindt het ook echt mooi en onthoud meer nog dan ik
)makkelijk, toch!?
echt, Beatles, Slayer, Zangeres Zonder Naam, Radiohead, Cradle of Filth, Miles Davis, Shadows, ELVIS (wie
) of Billie Holiday, maakt niks uit 
(
voor mijn vrouwtje)
0
geplaatst: 27 december 2005, 09:54 uur
Van mij hoor je niets dan lof voor vrouwlief. Maar haar smaak voor muziek lijkt in helemaal NIETS op de mijne. Nou ben ik zelf niet echt de moeilijkste, al zeg ik het zelf. Haar muziek wordt gedoogd. Ik ben regelmatig met de auto op pad, o.a. voor mijn werk. Dan gaat de volumeknop even flink omhoog. Ik schrik me dan wel helemaal de koelere als ineens Borsato in mijn cd-speler zit. Dan krijg ik het heel erg druk, want dat moet er zo snel mogelijk uit. Geldt ook voor de muziek van dochterlief. Als ik 's ochtend achter het stuur kruip, en ik wordt onaangenaam verrast door BlackEyed Pees, Ricky Martin, Sugababes of iets in die trant, dan breekt het zweet me aan alle kanten uit, uit porieën waarvan ik het bestaan niet eens wist.
Zoals gemeld; ik gedoog de "muziek" van moeders de vrouw. Dat geldt helaas niet andersom. Zij wordt zelfs een tikkeltje agressief van mijn "depressieve klereherrie". (????) Tsja, dan zet ik het niet op he. Dan leert ze maar niet echte muziek te waarderen, eigen schuld.
Laatst deed ze trouwens wel een keer een prijzenswaardige poging. Ze ging met me mee naar Oasis. Best dapper. Maar het mocht niet baten, ze vind het nog steeds niks. Ik wens haar dan ook veel plezier bij Il Divo en Robbie Williams. Want mij krijgt ze echt niet mee.
Zoals gemeld; ik gedoog de "muziek" van moeders de vrouw. Dat geldt helaas niet andersom. Zij wordt zelfs een tikkeltje agressief van mijn "depressieve klereherrie". (????) Tsja, dan zet ik het niet op he. Dan leert ze maar niet echte muziek te waarderen, eigen schuld.
Laatst deed ze trouwens wel een keer een prijzenswaardige poging. Ze ging met me mee naar Oasis. Best dapper. Maar het mocht niet baten, ze vind het nog steeds niks. Ik wens haar dan ook veel plezier bij Il Divo en Robbie Williams. Want mij krijgt ze echt niet mee.
0
geplaatst: 12 januari 2006, 18:04 uur
Mijn vriend luister emo- en metalcore... Gelukkig is et niet al te bekend, verschrikkelijk vind ik et eigenlijk.
En van die afgezaagde Simple Plan-bandjes, maar gelukkig is ie voor de rest hartstikke lief.
Een romantisch moment met een muziekje op de achtergrond komt bij ons niet voor, omdat hij mijn muzieksmaak ook niet mooi vind en ik me kapot irriteer aan de zijne.
En van die afgezaagde Simple Plan-bandjes, maar gelukkig is ie voor de rest hartstikke lief.
Een romantisch moment met een muziekje op de achtergrond komt bij ons niet voor, omdat hij mijn muzieksmaak ook niet mooi vind en ik me kapot irriteer aan de zijne.
0
geplaatst: 6 februari 2006, 19:17 uur
Ach jaah die van mijn vriendin valt wel mee op zich, beetje top 40 maar paar van die zeikliedjes dr tussen maarjaah, maar als ik haar wat rustige muziek stuur vindt ze dat altijd wel leuk
.
.
0
patrick_p72
geplaatst: 6 februari 2006, 20:45 uur
Mijn vrouw heeft helemaal niets met popmuziek. Is volledig klassiek geschoold (conservatorium). Ze komt uit een muzikaal gezien mijn beide schoonouders zijn/waren klassieke muzikanten. Veel klassiek dus nu kan ik dat ook heel zeker waarderen.
En al heeft ze niet zoveel met popmuziek het maakt haar gelukkig niet uit wat ik opzet kan alles opzetten. Of het nou Slayer, Bob Dylan, Pearl Jam of Pink Floyd is.
Via haar weet ik wel een heleboel van klassieke muziek ben het nog meer gaan waarderen. Ze kan je ook de verhalen achter de muziek leren. Veel klassieke composities hebben een heel verhaal erin en zij kan er me een hele hoop vertellen. Ga je toch anders naar die muziek luisteren.
En al heeft ze niet zoveel met popmuziek het maakt haar gelukkig niet uit wat ik opzet kan alles opzetten. Of het nou Slayer, Bob Dylan, Pearl Jam of Pink Floyd is.
Via haar weet ik wel een heleboel van klassieke muziek ben het nog meer gaan waarderen. Ze kan je ook de verhalen achter de muziek leren. Veel klassieke composities hebben een heel verhaal erin en zij kan er me een hele hoop vertellen. Ga je toch anders naar die muziek luisteren.
0
geplaatst: 10 februari 2006, 16:10 uur
Iceman schreef:
Ach jaah die van mijn vriendin valt wel mee op zich, ...
Ach jaah die van mijn vriendin valt wel mee op zich, ...
De smaak van jouw vriendin valt wel mee? *kuch kuch*
In ieder geval niet toen ik haar sprak...
0
geplaatst: 10 februari 2006, 17:12 uur
Anna.R schreef:
(quote)
Hoe zit het dan met die muzieksmaak van jou vriend
.
0
geplaatst: 10 februari 2006, 21:38 uur
Iceman schreef:
.
(quote)
.Oké, die zat

0
geplaatst: 17 februari 2006, 11:49 uur
0
Ace
geplaatst: 17 februari 2006, 11:51 uur
Ja, dankjewel... Zoals je begrijpt moet ik wel heel erg veel van haar houden... 

0
geplaatst: 17 februari 2006, 12:03 uur
De mijne van Robbie Williams, Borsato, Ricky Martin en Kane.
IK HEB HET OOK NIET MAKKELIJK HOOR.

0
Ace
geplaatst: 17 februari 2006, 12:16 uur
rayman schreef:

*Biedt zijn schouder aan om op het huilen*
Wellicht tijd voor een praatgroepje, heren?

0
geplaatst: 17 februari 2006, 12:17 uur
rayman schreef:

Het is niet mijn muziek, maar het kan erger!!!!
0
geplaatst: 17 februari 2006, 12:46 uur
Nou.....
Ik kan een heel rijtje op gaan noemen wat erger is, maar ik denk dat jij die ook wel kunt bedenken.
Ik kan een heel rijtje op gaan noemen wat erger is, maar ik denk dat jij die ook wel kunt bedenken.
0
SelmaDuim
geplaatst: 17 februari 2006, 12:50 uur
Mijn ex... ach laat ook maar. Ik vraag de volgende keer eerst gewoon van wat voor muziek hij houdt. 
Hier nog Placebofans?

Hier nog Placebofans?

0
geplaatst: 17 februari 2006, 12:52 uur
SelmaDuim schreef:
Mijn ex... ach laat ook maar. Ik vraag de volgende keer eerst gewoon van wat voor muziek hij houdt.
Hier nog Placebofans?

Hier nog Placebofans?

Van welke muziek hou jij?

* denotes required fields.