MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Zeg iets over de smaak van de user boven je

zoeken in:
Zoals de titel al vermeld: geef een beknopte beschrijving van de muzieksmaak op grond van zijn stemmenlijst. Het lijkt me leuk om er een beoordeling aan te plakken (1 tot 10). Hierbij hoef je niet te letten op het feit of je iets goed vindt of niet. Is het anders? Is het interessant?

Klaar? Af!

Misterfool
Nou Eveningguard: Post en indierocker. Houdt van sfeervolle, langgerekte soundscapes met nadruk op de emotionele lading. Het moet allemaal niet te technisch(lees: progressief) of te gelikt zijn voor hem. Houdt stiekem ook een beetje van popmuziek. 8.5

Schnee
uhm, houdt van ouwe mannen muziek en godspeed?

Schnee
och ik moet hier ook niks zeggen eigenlijk. Ik stem niet en mijn top 10 is een eenzijdige momentopname...

Wannabe hipster die geheel onhipsterig 2 jaar achterloopt maar dat dan uitlegt als het nieuwe retro ofzoiets

6,8

Schnee

Schnee
hmmm! Iemand met stereolab in zijn stemmen kan ik niets kwalijk nemen

De eerste cynische opmerkingen zijn zoals te verwachten al geplaatst. Dit gaat een leuk topic worden.

Misterfool
spoon schreef:
Wannabe hipster die geheel onhipsterig 2 jaar achterloopt maar dat dan uitlegt als het nieuwe retro ofzoiets

6,8

Spoon: gevarieerde smaak: niet iemand die makkelijk te labelen valt. Heeft niks met pretentieuze muziek, maar schuwt het experiment ook niet. Heeft veel met jazz-muziek(coltrane ) waarschijnlijk door de ongedwongenheid en zit nu om die zelfde reden te experimenteren met folk. 7

heicro schreef:
De eerste cynische opmerkingen zijn zoals te verwachten al geplaatst. Dit gaat een leuk topic worden.

Och een domper maakt nog niet donker(variatie op een zwaluw maakt nog geen zomer) zoals ik het zelf altijd zeg. Als we het een beetje vriendelijk houden kan dit een heel interessant topic vinden.

Schnee
Misterfool en Heirco hebben dezelfde smaak ondanks het leeftijdsverschil (niks cynisch toch?)

Misterfool
Schnee schreef:
Misterfool en Heirco hebben dezelfde smaak ondanks het leeftijdsverschil (niks cynisch toch?)

Tis wel erg kort door de bocht: de smaak van Heicro is een stuk folkier/rootsier dan die van mij. Mijn muziek is veel bombastischer aangelegd denk ik zo. De platen uit onze top 10 komen bijvoorbeeld enkel uit grofweg hetzelfde tijdperk maar hebben voor de rest weinig met elkaar te maken.

Misterfool: Je smaak kan echt niet kan voor iemand van 19 jaar oud, ga a.u.b. eens hippe muziek beluisteren! Deze ouwe meuk is ongeschikt bevonden voor tieners! Gelukkig komt er af en toe nog een excuusplaat uit de 21ste eeuw in je stemmenlijst voor anders was ik nu allang in de pen geklommen om een brief te sturen naar de nationale ombudsman.

Misterfool

Gezien mijn recente jazz-verslaving zal mijn situatie voorlopig niet verbeteren

Grappig, Rhythm & Poetry heeft maar 1 album de volle 5 sterren gegeven. Jij gelooft vast ook dat er maar 1 ware in het leven is. Gezien je muzieksmaak kan ik me voorstellen dat jij dat 'die ene soulmate' zou noemen. Ken ook bijna niemand die zo'n laag gemiddelde heeft (2,75), streng hoor....

Er zijn naast Misterfool overigens veel meer users die hun middelbare school nauwelijks af hebben en de muzieksmaak van hun vader hebben overgenomen. Geeft niks, ze hebben nog genoeg tijd om een eigen muzieksmaak te ontwikkelen.

Als ik Tony's smaak bekijk, denk ik meteen: hee, dat heeft veel weg van collega-user Oldfart. De twee voornaamste sporen zijn namelijk hetzelfde: bands en singer/songwriters vanuit de Amerikaanse roots-traditie en bands die uit de new wave/(post)-punkgolf zijn ontsproten. Daarmee is Tony vooral te karakteriseren als een man van stekelige en niet al te gelikte liedjes.

Lukas houdt van indierock in de breedste zin van het woord. Vooral de laatste 30 jaar aan muziek hebben zijn interesse, met vooral veel waardering voor jaren '80 wave. Lukas is wars van trends en houdt van muziek waar wel een beetje een scherp randje aan zit. Het moet niet te gelikt worden. Ondanks deze afbakeningen staat Lukas voor toppers uit alle genres altijd open. 8/10

Als ik naar Ward zijn muzieksmaak kijk dan zou ik het liefst dat pistool direct van zijn slaap weghouden. Mijn god. Om verliefd op te worden. Uiteraard: bijzonder hipster is het wel om van zowel Portishead als hiphop te houden en zowel van Sigur Rós en Mobb Deep te houden. Een dergelijke smaak is echter maar aan weinig mensen gegeven en dus denk ik dat Ward en ik perfecte soulmates kunnen worden.

Rob is de hiphopguru van de site. Maakt niet uit waar het vandaan komt, als het maar te maken heeft met rijmen. Maar andere soorten muziek slaat hij ook zeker niet af. Klassieke soulplaten zijn ook echt zijn ding. Rob heeft nergens echt haat aan en dat is positief. 8

Rhythm & Poetry schreef:
Als ik naar Ward zijn muzieksmaak kijk dan zou ik het liefst dat pistool direct van zijn slaap weghouden. Mijn god. Om verliefd op te worden. Uiteraard: bijzonder hipster is het wel om van zowel Portishead als hiphop te houden en zowel van Sigur Rós en Mobb Deep te houden. Een dergelijke smaak is echter maar aan weinig mensen gegeven en dus denk ik dat Ward en ik perfecte soulmates kunnen worden.

Wat een sweet talker! Het is dat er geen blozende smiley is...

Ward is een muzikale allesvreter. Zo simpel is het.

Misterfool
Don Capuccino: is van huis uit een metalliefhebber, maar wel een die bewijst dat je vanuit dat genre goed over muurtjes kan kijken. Net als veel Mume'ers waagt Don cappuccino zich graag een experiment waardoor er een 4.5* bij een electronica-album komt te staan. Knap dat je op 16-jarige leeftijd al zo open staat voor zo veel soorten muziek. 8.5

Misterfool: Een echte liefhebber van vrij ingewikkelde prog maar aan de andere kant ook weer het minimalisme van Steve Reich en Philip Glass. Ook wordt er veel jazz gedraaid in huize Misterfool en is een lekkere soul/funk plaat ook wel te vinden in de CD/platenkast. Af en toe wordt er een heel mooi uitstapje naar Metal gemaakt, bijvoorbeeld Negura Bunget en Opeth. 8

Don Cappuccino: Vergeet vaak met zijn tijd mee te gaan maar weet enkele pareltjes uit de huidige eeuw gelukkig toch nog mee te pikken. Het mag van mij, ondanks de uitstapjes naar bijvoorbeeld de jazz, allemaal wat kleurrijker. Doe je usernaam nog meer eer aan. Cappuccino is ook geen zwarte koffie.

Misterfool houdt van het grote gebaar in muziek. Dat vindt hij vooral in progressieve rock, maar ook steeds meer in andere genres. Zo kunnen ook conceptuele synthpopplaten (OMD), expressieve zangeressen als Kate Bush en Björk, pompeuze britpop van Mansun en de nodige funk zijn goedkeuring wegdragen. Daarnaast wil hij ook graag vrienden zijn met R&P en heeft hij Atmosphere op 4,5* gezet.

Edit: oeps ik liep achter.

R&P vindt eigenlijk bijna alles goed, maar om dat te verdoezelen geeft hij heel veel lage cijfers. Ook houdt hij van hiphop.

Misterfool
Lukas en don zijn werkelijk waar spot-on

En het rijmt nog ook!

Tijd voor het topic 'schrijf een sinterklaasgedicht over de user boven je?'

Lukas: de user die ik vaak zie langskomen. Maar niet weet waar hij van houdt, maar na de stemmenlijst bekeken te hebben denk ik: een goed stukje jaren '80 muziek en vooral glad geproduceerde muziek. Ben ik juist?

Glenn, de user op wie ik stiekem een oogje heb maar ik mag niks doen want dat is strafbaar. Voor een Portugees heb je best een donkere muzieksmaak. Waar is de zonneschijn? Voor een jonge knaap heb je dan weer een volwassen smaak en dat kan ik goed waarderen. Het past wel bij jou. Op jonge leeftijd op straat gezet en daarna opgevoed door wolven. Verder van alles wat. Nieuw en oud. Oud en nieuw. Maar ook platen van nu en platen van vroeger. En een divers aantal genres. Of het nu het genre hiphop is of het genre The Beatles, het maakt Glenn niks uit. Luisteren maar. Kwaliteit is kwaliteit.

R&P: de hip-hop kenner van Mume, en ook de man die hoopte dat er zoiets bestond als zwarte thee. Verder naast hip-hop ook veel interesse in andere genres.
En een GYBE! liefhebber kan natuurlijk alleen maar een aanwinst voor Mume zijn.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:57 uur

geplaatst: vandaag om 09:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.