De Site / Gebruikers / Zeg iets over de smaak van de user boven je
zoeken in:
0
geplaatst: 2 december 2012, 18:31 uur
0
geplaatst: 2 december 2012, 18:53 uur
Scientist: vaak moeilijke en obscure muziek. Maar ook is er plaats voor soms lekker wat hiphop of rock. Hij is ook een groot jazz fanaat.
0
geplaatst: 2 december 2012, 18:53 uur
Zoveel post in de lijst van Lukas, hij lijkt wel een brievenbus waarvan de eigenaar op vakantie is.
0
geplaatst: 2 december 2012, 18:54 uur
The Scientist schreef:
Softe troep
Softe troep
Ik voelde hem al aankomen inderdaad

The Scientist is een groot liefhebber van Coldplay. Maar iets van Keane, Saybia of Radiohead kan hij op zijn tijd ook erg waarderen. Binnenkort zal hij de band Slint ontdekken en gaat er een wereld voor hem open.
0
geplaatst: 2 december 2012, 22:39 uur
Ouwe rocker Rudi S z'n thuiswonende kinderen roepen regelmatig: "Papa zet die teringherrie is wat zachter!!" Papa, gevoelig en ruimdenkend als die is, vind dat zijn kinderen ook recht van spreken hebben, kan dan onmiddellijk een knop omschakelen om vervolgens naar het meer rustige singer/songwriter, folky en/ of countrywerk te luisteren.
Rudi S is een muziekkenner pur sang en is qua muzikale smaak breed georienteerd en daarvoor een 9.
Rudi S is een muziekkenner pur sang en is qua muzikale smaak breed georienteerd en daarvoor een 9.
0
geplaatst: 3 december 2012, 09:56 uur
heicro's muzieksmaak heeft zich eind jaren '60 en begin jaren '70 ontwikkeld. Rock, singer/songwriter, blues, folk en jazz uit die tijd zijn en blijven favoriet bij heicro. Daarna is er eigenlijk op muziekgebied niet zo heel veel meer gebeurd volgens heicro. Trouw blijft hij de artiesten volgen die zo lang geleden zijn smaak bepaalden. Een enkele "nieuwe" artiest, die wel stevig dient te refereren naar de sound van zijn voorkeur, maakt nog kans in zijn top 10 te komen. Verder heb ik het idee dat hij zich door de MuMe Toplijsten laat inspireren tot wat uitstapjes af en toe (Radiohead, Nas' Illmatic) maar eigenlijk vindt heicro dat maar niks. En waarom ook, de periode van zijn voorkeur is de meest interessante in de populaire muziekgeschiedenis. Waarom zou je anders willen? 7,5
0
geplaatst: 3 december 2012, 10:53 uur
Tony is een oude geest in een oud lichaam en zit daar niet echt mee. Waarom zou hij ook!? Zijn duidelijek voorkeur voor (z.g. "kwalitatief hoogstaande") licht alternatieve rock uit de jaren 70 en 80 getuigt van een uitgesproken en doordachte smaak. Ik weet wat ik wil, geen fratsen!! En toch, soms draait hij wel eens LCD Soundsystem en dan twijfelt hij grote twijfels...
0
geplaatst: 3 december 2012, 11:04 uur
Spoon en ik kruisen elkaars pad zelden of nooit. Toch viel me één ding meteen op aan zijn stemprofiel. Net als ik gebruikt hij geen halve sterretjes. En net als ik houdt hij zich nauwelijks bezig met platen die minder dan 3* verdienen. Ik zie vooral jazz en soul de revue passeren. Maar ook voor singer songwriters ben je bij spoon aan het juiste adres. Een scheut new wave hier en daar, het voornaamste raakvlak tussen onze beide profielen. Ik ontwaar ook heel wat recentere artiesten tussen zijn voorkeuren. Bij voorbaat het betere, alternatieve werk. Ik vermoed dat spoon zich soms door een leuke radiohit laat verleiden om een album te proberen. Dat pakt nu eens goed uit , dan weer wat minder (en dan geeft hij 3*). Ik denk dat spoon zijn platenkast vol met muziek zit waar hij intensief naar luistert. Geen achtergrond muziek (hitparadepop). De juiste plaat op het juiste moment van de dag. Muziek die het verschil maakt.
0
geplaatst: 3 december 2012, 11:31 uur
Dazzlers voorkeur gaat uit naar de 80s, zijn top 10 is er vol mee, maar hij staat ook open voor oa reggea, electronic, belgische muziek en oude krakers zoals albums van Led Zeppelin en Lou Reed, eigenlijk houd hij wel van alles.
0
geplaatst: 4 december 2012, 11:18 uur
Schizodeclown is iemand met een open geest, met een neiging tot het zoeken naar extremen in alle genres, van metal tot lieflijke folk. Hij vist graag obscure krenten uit de pap van de popgeschiedenis.
0
geplaatst: 4 december 2012, 11:51 uur
Dat ik van itchy's gehele top 10 van slechts één groep wel een gehoord heb (en dan heb ik het over het bestaan van, want heb nooit een noot van ze gehoord) zegt eigenlijk alles.
0
geplaatst: 4 december 2012, 11:54 uur
Itchy voelt zich het gemakkelijkst bij platen waar de ongemakkelijke kanten van de menselijke ziel belicht worden. Een donkere sfeer lijkt de gemene deler van de door hem gewaardeerde albums te zijn. Daarnaast laat hij zich nu en dan betoveren door muzikale virtuositeit dat het jazzgenre met zich meebrengt.
0
geplaatst: 4 december 2012, 11:57 uur
MJ loopt als hiphopper de laatste jaren wat achter. Voorheen voorzitter van de backpackvereniging (waar ik overigens erg blij mee ben - heb er een deel van mijn smaak aan te danken) en nu lijkt hij daar wat in zijn blijven steken. Weinig hippe hiphop voor hem dus. Ook net teveel donkere hiphop naar mijn smaak, maar ik weet hoe treurig het kan zijn in Eindhoven en omgeving. Verder wat veilige uitstapjes naar electronic en (alternatieve) populaire platen. Wat dat betreft is MJ een man van weinig poespas. Eindig ik met een quote voor hem:
"Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg." - Harry Mens
"Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg." - Harry Mens
0
geplaatst: 4 december 2012, 12:20 uur
MJ loopt zeker niet achter, hij weet van elke hedendaagse hiphopartiest wat er uit gaat komen en wanneer, maar heeft lang niet altijd meer zin en vooral tijd om elke nieuwe hiphoplaat ook daadwerkelijk te checken.
0
geplaatst: 4 december 2012, 12:24 uur
Alleen weten is niet genoeg. Je moet Juicy J-feestjes geven in je achtertuin, een brunch houden met de Maybach Music-sterren en zeehondjes aaien met Wiz Khalifa en Curren$y. Minimaal. Pas dan ben je weer helemaal bij.
0
geplaatst: 4 december 2012, 12:58 uur
Rob zijn humor vind ik niet terug in zijn muziek. Vrij zwaarmoedige kost. Zelfs een begrafenis ontbreekt niet in zijn Top 10. Of zijn Top 10 moet één grote grap zijn
.
Wat ik er ook over zou kunnen zeggen: Rob's zijn muzieksmaak is niet de mijne. Behoudens die GYBE plaat. En vooruit: Massive Attack mag er ook wel zijn. 2 out of 10.
Ga me niet haten om mijn post Rob. Zo wel, don't forget: mijn hond weet waar je huis woont
.
. Wat ik er ook over zou kunnen zeggen: Rob's zijn muzieksmaak is niet de mijne. Behoudens die GYBE plaat. En vooruit: Massive Attack mag er ook wel zijn. 2 out of 10.
Ga me niet haten om mijn post Rob. Zo wel, don't forget: mijn hond weet waar je huis woont
.
0
geplaatst: 4 december 2012, 13:34 uur
Joy4ever houdt wel van het wat stevigere werk. Muziek zonder gitaren zal hem aan zijn reet roesten en het liefst zit er ook wel een beetje distortion op die gitaren. Daarom zit hij een beetje op de kruising tussen stevige rock en de meer melodische metal. Hij is wel een beetje blijven hangen bij 90s bands (RATM
), omdat dat de muziek was die hem tot een fanatieke muziekliefhebber hebben gemaakt. Er mag soms wel iets meer variatie in de smaak.
), omdat dat de muziek was die hem tot een fanatieke muziekliefhebber hebben gemaakt. Er mag soms wel iets meer variatie in de smaak.
0
geplaatst: 4 december 2012, 15:49 uur
Ward ben ik nog niet zo vaak tegen gekomen op deze site. Dat verbaast mij gezien het hoge aantal berichten en zijn prima smaak. Het moeilijke aan het duiden van de smaak van Ward is het gebrek aan een rode draad. Waar anderen een dominant genre hebben schiet Ward van hiphop naar rock naar electronica alsof het niets is.
0
geplaatst: 4 december 2012, 15:53 uur
Ynorskire ben ik nog niet zo vaak tegen gekomen op deze site. Dat verbaast mij niet gezien zijn lage aantal berichten, maar het is wel jammer vanwege zijn voortreffelijke smaak. Het makkelijkee aan het duiden van de smaak van Ynoskire is de Pitchforkesque-rode draad - hoewel vreemde uitschieters voorkomen. Waar veel users een dominant genre hebben schiet Ynoskire van hiphop naar rock en van jazz naar electronica alsof het niets is.
0
geplaatst: 4 december 2012, 15:54 uur
Rop is een toffe gast maar zijn muziek smaak staat ver weg bij de mijne.
Al zijn er natuurlijk atijd raakvlakken zoals The Who en Neil Young
Al zijn er natuurlijk atijd raakvlakken zoals The Who en Neil Young
0
geplaatst: 4 december 2012, 15:58 uur
laxus11: Iemand die zich vooral focust op muziek uit de jaren '60, '70 en '80. De klassiekers van die tijdperken kent hij wel. Niet een heel brede smaak maar wel goed.
0
geplaatst: 4 december 2012, 15:58 uur
ja zeg, gaat veel te snel hier..
we kunnen hier gewoon een standaardtekst voor maken met een paar 'doorhalen wat niet van toepassing is' fragmentjes erin..
Verder kent iedereen Rob, Rob doet graag alsof hij ook wel eens iets anders dan hiphop draait en enige smaak heeft... maar stiekem is dat niet zo.. en zijn de dingen die eigenlijk uitzonderingen hierop lijken ook hiphopplaten die we alleen pas over 20 jaar als echte hiphop zullen zien... Arcade Fire - Funeral bijvoorbeeld.. Eigenlijk luistert hij alleen maar dingen die over 20 jaar pas muziek zijn, maar tegen die tijd vindt hij er al niks meer aan. Tegen die tijd drinkt hij ook geen karnemelk meer maar houdbare melk die bijna over de houdbaarheidsdatum is.. En zit hij de hele dag aan de waterkant op zijn walkman (vroeger was alles beter) naar platen van Chet Baker te luisteren..
Rhythm & Poetry schreef:
Ynorskire ben ik nog niet zo vaak tegen gekomen op deze site. Dat verbaast mij niet gezien zijn lage aantal berichten, maar het is wel jammer vanwege zijn voortreffelijke smaak. Het makkelijkee aan het duiden van de smaak van Ynoskire is de Pitchforkesque-rode draad - hoewel vreemde uitschieters voorkomen. Waar veel users een dominant genre hebben schiet Ynoskire van hiphop naar rock en van jazz naar electronica alsof het niets is.
we kunnen hier gewoon een standaardtekst voor maken met een paar 'doorhalen wat niet van toepassing is' fragmentjes erin..
Verder kent iedereen Rob, Rob doet graag alsof hij ook wel eens iets anders dan hiphop draait en enige smaak heeft... maar stiekem is dat niet zo.. en zijn de dingen die eigenlijk uitzonderingen hierop lijken ook hiphopplaten die we alleen pas over 20 jaar als echte hiphop zullen zien... Arcade Fire - Funeral bijvoorbeeld.. Eigenlijk luistert hij alleen maar dingen die over 20 jaar pas muziek zijn, maar tegen die tijd vindt hij er al niks meer aan. Tegen die tijd drinkt hij ook geen karnemelk meer maar houdbare melk die bijna over de houdbaarheidsdatum is.. En zit hij de hele dag aan de waterkant op zijn walkman (vroeger was alles beter) naar platen van Chet Baker te luisteren..
0
geplaatst: 4 december 2012, 15:59 uur
Lex, de user met de toegankelijke Top 2000 smaak. Als er ergens een rafelrandje te horen valt of het gaat om muziek die niet met echte instrumenten gemaakt is haakt hij af. Desondanks zal je me niet snel kwaad horen spreken over de meeste van zijn favorieten, dat zijn wel bands/albums die ik zelf ook hoog heb zitten.
0
geplaatst: 4 december 2012, 16:01 uur
Ynoskire schreef:
Het moeilijke aan het duiden van de smaak van Ward is het gebrek aan een rode draad. Waar anderen een dominant genre hebben schiet Ward van hiphop naar rock naar electronica alsof het niets is.
Het moeilijke aan het duiden van de smaak van Ward is het gebrek aan een rode draad. Waar anderen een dominant genre hebben schiet Ward van hiphop naar rock naar electronica alsof het niets is.
Ben ik het wel even totaal niet mee eens =)
Naar mijn aanvoelen zit er een soort van 'contradicitie' verborgen in zijn top 10: breed gamma aan muziekgenres maar toch is er helemaal geen teken van muziekdifferentiatie in te vinden.
Uiteraard is de muziek van bijvoorbeeld Portishead totaal verschillend van de stijl van Animal Collective maar uiteindelijk kan je heel de top wel aan elkaar linken. Alle genres zijn tamelijk alternatief; gaande van post-rock tot trip-hop tot experimentele folk tot... Ik kan me zo inbeelden dat dit de standaard top 10 is van zowat alle 'hipsters' op deze wereld. Overduidelijk is er dus een 'rode draad' aanwezig =)
0
geplaatst: 4 december 2012, 16:10 uur
Pourri doet zijn naam eer aan. Laat net zo gemakkelijk zijn waardering blijken voor Glee en Rihanna als voor Cradle Of Filth en Type O Negative. Iets meer berichten zal me in de toekomst vast wat meer kunnen vertellen over de rode draad.
0
geplaatst: 4 december 2012, 16:15 uur
Edwynn houd vooral van Metal en met name Iron Maiden, verder nog wat dingen zoals Jazz en Post-Punk, verder ken ik hem niet echt goed maar hij heeft een fijne smaak.
* denotes required fields.