De Site / Gebruikers / Zeg iets over de smaak van de user boven je
zoeken in:
0
geplaatst: 4 december 2012, 16:19 uur
Laxus staat in de grote popzaal van Madame Tussauds in London tussen zijn idolen.
Pas op, want Ozzy Osbourne heeft nog wel eens de neiging om er in het echt te staan.
Pas op, want Ozzy Osbourne heeft nog wel eens de neiging om er in het echt te staan.
0
geplaatst: 4 december 2012, 16:25 uur
Ben ik grof als ik zeg dat ik de smaak van deric raven nogal gemiddeld vind? Veel typische namen (maar die worden natuurlijk met reden over het algemeen goed bevonden), met daarbij nog een hoop platen die ik op het eerste zicht niet interessant genoeg vind om te beluisteren. Met het hoog scoren van Portishead scoort hij niet zo hoog bij mij. Verder valt het mij op dat hij geen platen lager doet scoren dan 2*, wat dus wilt zeggen dat hij liefst goede muziek luistert. Ik zou het niet kunnen.
0
geplaatst: 4 december 2012, 16:27 uur
Ik ben blij dat ik niet bij Bennerd in één huis woon maar hij weet wat rock 'n roll is.
0
geplaatst: 4 december 2012, 16:28 uur
Ik vond het vroeger verschrikkelijk als ik voor een toets lager dan een 4 scoorde, dus dat doe ik artiesten ook niet aan. 
Als je bijna 40 jaar bent, en een gezinnetje gesticht hebt; elke vrijdag naar The Voice kijkt, dan hoort daar natuurlijk een gemiddelde smaak bij.
, dus daar heeft bennerd zeker gelijk in.

Als je bijna 40 jaar bent, en een gezinnetje gesticht hebt; elke vrijdag naar The Voice kijkt, dan hoort daar natuurlijk een gemiddelde smaak bij.
, dus daar heeft bennerd zeker gelijk in.
0
geplaatst: 4 december 2012, 16:30 uur
Hm, ik heb zelf geen idee hoe mijn smaak te categoriseren valt. Blijkbaar wil er hier ook niemand zich een buil aan vallen aangezien ik keihard genegeerd word 

0
geplaatst: 4 december 2012, 16:30 uur
bennerd schreef:
Verder valt het mij op dat hij geen platen lager doet scoren dan 2*, wat dus wilt zeggen dat hij liefst goede muziek luistert. Ik zou het niet kunnen.
Verder valt het mij op dat hij geen platen lager doet scoren dan 2*, wat dus wilt zeggen dat hij liefst goede muziek luistert. Ik zou het niet kunnen.
Ik vind het omgekeerde eerder onbegrijpelijk.
0
geplaatst: 4 december 2012, 16:35 uur
GrafGantz durft volgens mij nog aardig los te gaan op een feestje, vandaar zijn voorliefde voor electronica, maar hij heeft er ook geen moeite mee om lekker thuis op de bank onder het genot van een wijntje heerlijk te ontspannen bij wat rustiger werk.
0
geplaatst: 5 december 2012, 13:23 uur
Edwynn schreef:
Pourri doet zijn naam eer aan.
Pourri doet zijn naam eer aan.
Wow, origineel zeg =) Klasse!
Edwynn schreef:
Laat net zo gemakkelijk zijn waardering blijken voor Glee en Rihanna als voor Cradle Of Filth en Type O Negative.
Laat net zo gemakkelijk zijn waardering blijken voor Glee en Rihanna als voor Cradle Of Filth en Type O Negative.
Klopt idd als een bus =) en daar ben ik best wel fier op.
Ik ben van mening dat de muzieksmaak van vele mensen berust op imagobehoud en zich in hun mening laten leiden door 'sociaal wenselijk gedrag'. Dit is mss wat vreemd uitgedrukt en daarom haal ik even een voorbeeld aan:
- Iemand die enkel naar populaire muziek luistert is oppervlakkig
- Iemand die zegt dat hij een liefhebber is van metal muziek maar niet naar de eerste/tweede stroming van bands luistert maar wel naar bv. Slipknot, Disturbed, KoRn, Kittie,... wordt afgeschreven als een puber.
- Iemand die bv zowel naar Velvet Underground luistert als naar Lady Gaga, begaat een doodzonde....
Persoonlijk vind ik dus dat de meeste mensen erg bekrompen zijn. Ik durf er zelfs voor wedden dat vele mensen hun mening vormen op basis van bv. de Humo (belgisch blad); als Humo of Canvas het goedkeurt, dan kan ik hier ook gerust naar luisteren (kwestie van mijn imago te behouden).
Maar dat is dus mijn mening en elke persoon moet voor zichzelf uitmaken in hoeverre hij zijn imago wilt laten doordrukken: I don't care =)
(en nu ben ik wellicht erg puberaal aangezien ik afgelosten ben met een engelse zin)
0
geplaatst: 5 december 2012, 14:06 uur
Probeer je op deze manier de Avril Lavigne plaat in je top 10 goed te praten? 
Nee maar effe serieus, er zit wel een kern van waarheid in wat je zegt.
Is kunst een afspiegeling van de maatschappij of is de maatschappij een afspiegeling van de kunst?
Een beetje de kip en het ei verhaal. Ik denk dat het een wisselwerking van beide is. Ik denk dat muziek een deel van je imago vormt en dat imago voel jij je prettig bij. Maar dat sommige mensen geforceerd dat imago in stand willen houden door bijvoorbeeld wel naar Pink Floyd luisteren maar niet naar Britney Spears (terwijl die nummers stiekem toch wel lekker klinken af en toe). Maar dat past natuurlijk niet bij je imago, dus dat kets je af. Bekend verschijnsel bij pubers oa.
Kort samengevat: Je wordt voor een gedeelte gevormd door je eigen smaak. Maar door blind vast te klampen aan deze smaak krijg je ook voor een gedeelte een zelf-opgedrongen geforceerde smaak.
I hope it makes a bit sense (om maar even puberaal af te sluiten
)

Nee maar effe serieus, er zit wel een kern van waarheid in wat je zegt.
Is kunst een afspiegeling van de maatschappij of is de maatschappij een afspiegeling van de kunst?
Een beetje de kip en het ei verhaal. Ik denk dat het een wisselwerking van beide is. Ik denk dat muziek een deel van je imago vormt en dat imago voel jij je prettig bij. Maar dat sommige mensen geforceerd dat imago in stand willen houden door bijvoorbeeld wel naar Pink Floyd luisteren maar niet naar Britney Spears (terwijl die nummers stiekem toch wel lekker klinken af en toe). Maar dat past natuurlijk niet bij je imago, dus dat kets je af. Bekend verschijnsel bij pubers oa.
Kort samengevat: Je wordt voor een gedeelte gevormd door je eigen smaak. Maar door blind vast te klampen aan deze smaak krijg je ook voor een gedeelte een zelf-opgedrongen geforceerde smaak.
I hope it makes a bit sense (om maar even puberaal af te sluiten
)
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 december 2012, 20:25 uur
Mengelmoes van diverse stijlen metal, folk, pop, rock en electronica het is allemaal terug te vinden in de platenkast van Bart, maar het mooiste gereedschap staat bovenaan.
Bart kan zich daardoor op elk feestje wel vermaken met hetgeen daar gedraaid wordt, als wordt R & B en Hip - Hop minder gewaardeerd door hem.
Festivals zullen het ook goed doen bij Bart.
Bart kan zich daardoor op elk feestje wel vermaken met hetgeen daar gedraaid wordt, als wordt R & B en Hip - Hop minder gewaardeerd door hem.
0
geplaatst: 5 december 2012, 20:32 uur
DJFrankie is een vrolijke oudere jongere met een iets minder olijke muzieksmaak: als het maar zwaar en doomy is, en het liefst uit de jaren '80, is het feest in huize DJFrankie en gaan de meubels aan de kant. Houdt van Belgische bieren op fles, reizen, en concertjes kijken in ranzige jeugdsozen.
0
geplaatst: 5 december 2012, 20:34 uur
Itchy houdt van het ongenadeloze gitaarwerk. Zijn top 10 bestaat uit bands die niet lang hetzelfde ritme kunnen spelen. Het zit allemaal aan de experimentele kant van de muziek, maakt niet uit welk genre het is.
0
geplaatst: 5 december 2012, 20:35 uur
DjFrankie schreef:
Mengelmoes van diverse stijlen metal, folk, pop, rock en electronica het is allemaal terug te vinden in de platenkast van Bart, maar het mooiste gereedschap staat bovenaan.
Klopt helemaal! Althans, ik ben ook echt wel een HipHop liefhebber hoor

En op een piratenfestijn wil ik ook niet dood gevonden worden hoor!
0
geplaatst: 5 december 2012, 20:35 uur
Don Cappuccino schreef:
Itchy houdt van het ongenadeloze gitaarwerk. Zijn top 10 bestaat uit bands die niet lang hetzelfde ritme kunnen spelen. Het zit allemaal aan de experimentele kant van de muziek, maakt niet uit welk genre het is.
En Bruce Springsteen

0
geplaatst: 5 december 2012, 20:46 uur
Bij Itchy moet ik juist denken aan iemand die vroeger regelmatig in kraakpanden te vinden was.
Misschien zelfs gewoond?
Niet bang als de ME aan de deur belde (indien aanwezig).
De ideologie van de Do It Yourself houding past daar ook bij.
Misschien zelfs gewoond?
0
geplaatst: 5 december 2012, 20:50 uur
Deric Raven combineert het beste van de zwarte oogschaduw uit de jaren tachtig en de wijd zittende longsleeves uit de jaren negentig.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 5 december 2012, 21:25 uur
itchy schreef:
DJFrankie is een vrolijke oudere jongere met een iets minder olijke muzieksmaak: als het maar zwaar en doomy is, en het liefst uit de jaren '80, is het feest in huize DJFrankie en gaan de meubels aan de kant. Houdt van Belgische bieren op fles, reizen, en concertjes kijken in ranzige jeugdsozen.
Goed beeld, maar houd ook van vrolijkheid zoals Two Door Cinema Club
0
geplaatst: 5 december 2012, 21:26 uur
deric raven schreef:
Bij Itchy moet ik juist denken aan iemand die vroeger regelmatig in kraakpanden te vinden was.
Misschien zelfs gewoond?
Misschien zelfs gewoond?
Gewoond? nooit... Aanwezig? Soms, maar niet regelmatig. Nooit met de ME gevochten ook

0
ClassicProgRock1
geplaatst: 5 december 2012, 21:31 uur
Sandokan-veld houdt van pure en oprechte muziek zonder overbodige franje. Zijn gezonde kritische levenshouding vindt veelal zijn weerslag in zijn smaak. Hij is het type kenner dat niet belerend is. Zoals hem zouden we er meer moeten hebben.
0
geplaatst: 5 december 2012, 21:33 uur
Dit was echt heel moeilijk. Classic rock en progrock volgens mij?
0
geplaatst: 5 december 2012, 21:36 uur
@CPR1:
Treffende username: classic rock? check. Prog? check. 1? Nee, 4 maal een Queen-plaat!
Meneer heeft zijn favoriete hoek in de muziekwereld gevonden, en heeft zich daar tevreden en fijn genesteld. Liefhebber van muziek met juist wél die extra franje, Als een Jehova met missie betoogt hij wat rond, strooiend met feitjes en weetjes over zijn favoriete artiesten en bands. Belerend? Jawel. Maar zeker ook zeer toegewijd.
Treffende username: classic rock? check. Prog? check. 1? Nee, 4 maal een Queen-plaat!
Meneer heeft zijn favoriete hoek in de muziekwereld gevonden, en heeft zich daar tevreden en fijn genesteld. Liefhebber van muziek met juist wél die extra franje, Als een Jehova met missie betoogt hij wat rond, strooiend met feitjes en weetjes over zijn favoriete artiesten en bands. Belerend? Jawel. Maar zeker ook zeer toegewijd.
0
geplaatst: 5 december 2012, 21:37 uur
ClassicProgRock1's muzikale voorkeur kan je afleiden uit z'n usersnaam, met Queen als uitschieter.
0
ClassicProgRock1
geplaatst: 5 december 2012, 21:41 uur
brajoapau schreef:
ClassicProgRock1's muzikale voorkeur kan je afleiden uit z'n usersnaam, met Queen als uitschieter.
Waarachtig!
0
geplaatst: 5 december 2012, 21:46 uur
Ja, hé, met al die one-liners heb je niet eens de tijd een stukje langer dan drie letters te schrijven, voordat al er vier users gepasseerd zijn.. 
Maar, afijn, bezig. Nu mijn plekje gereserveerd. Waag het na mij te komen, kobe bryant fan.
edit voor Don Cappucino:
Jonge muzikale veelvraat: maar dan toch vooral met die extra draai aan de volumeknop. Zelf is hij een drummer, en waarschijnlijk zal hij ook met drumoren naar muziek luisteren, en laat de drum nou voornamelijk spectaculair zijn bij genres als metal. Op dat gebied op zo'n jonge leeftijd al zeer beluisterd en beleerd. Toch issie niet vies van uitstapjes, zo valt er bijvoorbeeld ook genoeg jazz in zijn 5*en-lijst te vinden.
Liefhebber van 'moeilijke' muziek? Als die term staat voor 'experimenteel', dan is het antwoord daar zeker 'ja' op. Echter, en dat is een veelvuldige constatering bij zulks volk: snobistisch? Welnee. Zo valt er zowel zwaar en log werk van de oude Swans te ontdekken, en dat staat dan mooi en gebroederlijk naast grotere en commerciëlere bands als Green Day en Foo Fighters. En dat siert: een luisteraar die luistert met eigen verstand, en slechts op de mening uitgaat van zíjn oren.

Maar, afijn, bezig. Nu mijn plekje gereserveerd. Waag het na mij te komen, kobe bryant fan.
edit voor Don Cappucino:
Jonge muzikale veelvraat: maar dan toch vooral met die extra draai aan de volumeknop. Zelf is hij een drummer, en waarschijnlijk zal hij ook met drumoren naar muziek luisteren, en laat de drum nou voornamelijk spectaculair zijn bij genres als metal. Op dat gebied op zo'n jonge leeftijd al zeer beluisterd en beleerd. Toch issie niet vies van uitstapjes, zo valt er bijvoorbeeld ook genoeg jazz in zijn 5*en-lijst te vinden.
Liefhebber van 'moeilijke' muziek? Als die term staat voor 'experimenteel', dan is het antwoord daar zeker 'ja' op. Echter, en dat is een veelvuldige constatering bij zulks volk: snobistisch? Welnee. Zo valt er zowel zwaar en log werk van de oude Swans te ontdekken, en dat staat dan mooi en gebroederlijk naast grotere en commerciëlere bands als Green Day en Foo Fighters. En dat siert: een luisteraar die luistert met eigen verstand, en slechts op de mening uitgaat van zíjn oren.
0
geplaatst: 5 december 2012, 21:46 uur
@Don: Een jongen die van alles wat lust, en liefst zo veel mogelijk.
Maar hij is toch het gelukkigst tijdens de vele schitterende metalbands.
Maar hij is toch het gelukkigst tijdens de vele schitterende metalbands.
0
geplaatst: 5 december 2012, 21:48 uur
Ocharme toch!

Het stevigere Rock en Metal werk geniet Don's muzikale voorkeur.

* denotes required fields.