MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Je Eerste Concert

zoeken in:
Peter Gabriel in Ahoy rotterdam in 2003. Was toen net 12

U2 in het Goffertpark in 1993 met de Zooropa-tour. Ik kan me er niet veel meer van herinneren. Wel dat Bono met Janmaat belde tijdens het concert en dat ik er weinig van zag omdat ik altijd het gevoel heb dat het podium daar op een helling is gebouwd. En ik ben al niet een van de langste. 2 jaar later was mijn 2e concert met The Rolling Stones aldaar met hetzelfde probleem.

Voor die tijd had ik al wel enkele concertjes gezien in de oude Gigant in Apeldoorn: o.a. The Pilgrims, Candy Dulfer, Tröckener Kecks en Gotcha, zonder nog precies te weten welke de eerste was.

jellecomicgek72 schreef:
Peter Gabriel in Ahoy rotterdam in 2003. Was toen net 12

Dus 72 heeft niks met je geboortejaar te maken

Casartelli (moderator)
Sunderland schreef:
Wel dat Bono met Janmaat belde tijdens het concert

met wijlen de doctorandus??

Casartelli schreef:
(quote)

Denk niet Daryl, die was toen 4

Dat moet haast wel een concert van Normaal bij mij in het dorp zijn geweest, toen ik een jaar of 14/15 was. Høken en bier gooien!

Joy4ever schreef:
(quote)

Dus 72 heeft niks met je geboortejaar te maken

Nope, was vroeger m'n geluksgetal

Onweerwolf
jellecomicgek72 schreef:
(quote)

Nope, was vroeger m'n geluksgetal

Ah! U is/was moslim?

Hij droomt nog elke nacht van 72 maagden.

DjFrankie (moderator)
pjh1967 schreef:
. Mijn eerste concert werd daardoor John Watts in Vredenburg Utrecht ten tijde van zijn album "The Iceberg Model" (1983).

Daar had ik graag bij willen zijn

C+B met Brood verstopt achter zijn lange haar, met een net begonnen CCC. Inc ( nog met oude radio's i.p.v. echte versterkers, hadden nog geen plaat uit) , met in hun gelederen een piepjonge Ernst Jansz met nog langer haar.

Casartelli schreef:
(quote)

Hans Janmaat ja. Of hij drs is weet ik dan weer niet.

Onweerwolf
Sunderland schreef:
(quote)

Dat was hij.

Michael Jackson 07-06-1988 in de kuip.. toen ie nog in vorm en echt goed was!

Wilde al 2 jaar achter elkaar naar Prince (1987-1988) maar door vakanties ging dat steeds niet. Toen dus maar op de verjaardag van Prince naar Michael

Overigens ben ik blij dat ik deze show heb gezien, want de tours die hierna volgden waren echt niet meer zoals deze show was. Michael in topvorm.

Mijn eerste concert was U2 in de Arena in 2005 tijdens de Vertigo tour. Ik was dertien toen en ik was samen met m'n pa. Veldkaartjes uiteraard, was best een belevenis zeg.

Moke denk ik. 2009 ofzo.

Mijn eerste concert was U2 - Zoo-TV tour in de Westfalenhallen in Dortmund (4 juni 1992), en meteen een geweldig concert van een band in topvorm. Geweldige tour waarvan ik het jammer vind dat er nooit een DVD van het eerste deel van de tour (de overdekte shows) is uitgekomen.

Februari 2005 R.E.M. Ahoy, met The Thrills in het voorprogramma geloof ik. Ik was met een vriend en een schone klasgenote. Ik kan me er niet veel meer van herinneren, behalve dat Michael Stipe z'n hoofd had blauw geverfd.

...een luilakconcert in de Veilinghallen in Almaar in, geloof ik, 1979. De bands kan ik me niet meer herinneren (ik geloof dat er een band was die Loudness heette, wel kan ik me enkele knokpartijen herinneren en in het donker rond rennende motorclub-mannetjes.

...een tijdje daarna ging ik naar een ECHT concert, van Mark Foggo, in Zuid- of Noord Scharwoude bij een anti-neutronembommen festivalletje, en daar zag ik ook de onvolprezen band 'De Zweetkutten' spelen. Top!

Op een paar kleine lullige locale bandjes na, was mijn eerste grote concert:

Steve Hackett - Vredenburg 17 Juni 1979

Een zwaar indrukwekkende show en het eerste popconcert in het toen net geopende Muziekcentrum Vredenburg voor het vriendenprijsje van 10 gulden. Jaja

ClassicProgRock1
Sunderland schreef:
Ik kan me er niet veel meer van herinneren. Wel dat Bono met Janmaat belde tijdens het concert...

Casartelli schreef:

Sunderland schreef:

Na het ietwat teleurstellende Zooropa wilde hij vast een betere CD.

Dat is voor mij niet zo lang geleden, want het eerste concert waar ik een kaartje voor heb gekocht was vorig de Red Hot Chili Peppers in Nijmegen. Daarvoor heb ik alleen verschillende gratis festivals bij mij in de buurt bezocht. Het concert van de Peppers heeft me in ieder geval doen besluiten om voortaan elk jaar minstens een concert mee te pakken. Dit jaar zal dat Bruce Springsteen in Nijmegen zijn.

Dat was op een festival in het dorp.
Een klein bandje the selfemployed stond daar was super gaaf.

Mijn eerste concert was de "World Violation Tour" van Depeche Mode in Vorst Nationaal, Brussel.
De "Devotional Tour" gemist wegens ziekte helaas, maar al hun daaropvolgende tours wel meegemaakt.

Mijn eerste concert was op 24 juni 2011. Ik ging naar DeWolff in de Mezz in Breda.

Dat moet Das Pop geweest zijn op het Sint-Baafsplein tijdens de Gentse Feesten 2010. Ik kon er toen niet veel van zien aangezien er een boom van een vent voor mij stond, maar het was desondanks wel een fijn optreden.

(afbeelding)

(het kaartje heeft de tand des tijds helaas niet zo goed doorstaan)

Eerst concert was meteen een grote. Mijn vader kon misschien twee kaartjes regelen en dan zou ik er met een klasgenoot heen gaan. Dat lukte toen om de een of andere reden niet maar gelukkig bleek die klasgenoot via een abonnementhouder voor de Arena alsnog aan kaarten te kunnen komen.

De Arena was vlak daarvoor met een enorme hoop tamtam geopend en dit zal een van de eerste grote concerten zijn geweest en ik vond het toen eigenlijk sowieso al heel gaaf om in zo'n groot stadion te mogen zijn (het stadion waar mijn favoriete club speelde bovendien). De Arena was zelf al wel een belevenis, inclusief zo'n tegoedkaart die je moest kopen om er iets te consumeren (wat in 1996 nog niet echt ingeburgerd was, behalve voor telefooncellen). Nooit opgemaakt en volgens mij heb die kaart ook nog ergens liggen.

Het voorprogramma bestond uit Total Touch (met Trijntje dus, die vlak daarvoor het openingslied voor de Arena had gezongen). Het geluid was zo beroerd dat het vaak niet meer dan een gebrom was - in mijn herinnering althans.

Michael Jackson was een belevenis - vooral visueel - maar veel meer dan een zanger die op een gegeven moment een multiculturele kinderschare om zich heen heeft en die een tank stopt (gelukkig zonder boodschappentasje in de hand) kan ik me er helaas niet meer van herinneren. Wel weet ik nog dat het geluid hier wel prima was en dat Jackson vrijwel alles playbackte.

Altijd leuk om te kunnen zeggen dat mijn eerste concert er een van The King of Pop was. Jammer alleen dat ik me er zo weinig meer van herinner.

Erykah Badu (hoe kon het ook anders) in Vorst Nationaal, december 2003. De eerste van haar vele optredens, maar nog steeds haar enige zaalconcert op Belgische bodem. Met een goeie 2,5 uur ook meteen een van de langste optredens die ik al heb meegemaakt. Daardoor wel vroegtijdig moeten doorgaan gezien ze al direct een dik uur te laat begon (traditiegetrouw, zo zou ik leren) en dit concert eigenlijk middenin de examenperiode viel. Gelukkig zijn die examens Nederlands altijd poepsimpel, had het Chemie geweest was het wellicht minder goed afgelopen...

pavlova
Hee grappig, deze topic.
De eerste keer dat ik een optreden bijwoonde was van The Cure in nota bene Harderwijk. Als ik me niet vergis was dat in of rond 1980. Ik was 13 jaar en mijn ouders vonden het maar niks, maar ik had het geluk dat mijn oma in H. woonde, dus werd ik afgeleverd op het veld waar The Cure een grote blauw/rode circustent hadden opgezet en gingen paps en mams op de koffie bij oma. Rare ervaring, maar ik denk dat ik toen muzikaal ontwaakt ben. Ik houd wel van vreemde lokaties. Ooit heb ik Einsturzende Neubauten gezien op het ADM-terrein in Amsterdam-Noord. Toepasselijke plek, fantastisch.

BrotherJohn
Als puber veel redelijk wat bekende Nederlandse bands gezien in de feesttent tijdens de jaarlijkse feestweek in het dorpje waar ik woonde. Maar het eerste echte concert waar ik kaartjes voor kocht was R.E.M. in de Heineken Music Hall (Amsterdam), 22 juni 2003. Toen was ik al 21 dus. Op de heenweg in de auto was het favoriete meezingnummer Exhuming McCarthy, van het album Document, dat nummertje stond behoorlijk op de repeat. Verrassend genoeg werd dit nummer ook tijdens het concert gespeeld! Op de website setlist.fm valt zelfs te lezen dat ze dit nummer voor het eerst sinds 1989 weer ten gehore brachten. Bizar!

Gast
geplaatst: vandaag om 13:34 uur

geplaatst: vandaag om 13:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.