MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

De Site / Gebruikers / Je Eerste Concert

zoeken in:
bikkel2 schreef:
Queen, 29 Januari 1979. Ahoy Rotterdam.

Het was een barre winter en ik was 10 jaar.
Een groot fan toen van de groep en met mijn zuster en zwager meegegaan.
...
Mijn broer vond mij in 1986 met mijn 15 jaar nog te jong om mee te gaan naar Queen, ook mijn jeugdliefde. De volgende keer zou ik mee mogen...

Ja....da's triest Sunderland. We weten hoe het afliep.
Ze zijn nadien nog geweest, maar dat was natuurlijk een heel ander verhaal.

Assurancetourix

Mijn eerste concert was in de Jaap Edenhal waar ik Van Halen zag. Vanuit de provincie naar de 'grote' stad. Zal eind jaren 70 zijn geweest. Rugzakje met daarin de door mijn moeder gesmeerde boterhammen in de trein naar Amsterdam (boterhammen waren al op voordat ik het station uit was - altijd honger toen ik in de groei was) Met enkele klasgenoten die het spannender vonden om naar Amsterdam te gaan dan naar een concert. Van Van Halen hadden ze nog nooit gehoord. Onvergetelijk.

AC/DC TNT Live At Monsters Of Rock 1991 (HQ) - YouTube

Monsters of Rock 1991 Nijmegen

Black Crowes
Queensryche
Metallica
ACDC

bikkel2 schreef:
Ja....da's triest Sunderland. We weten hoe het afliep.
Ze zijn nadien nog geweest, maar dat was natuurlijk een heel ander verhaal.
Queen-onwaardig.

In zekere zin met je eens.
In 2006 heb ik Queen + Paul Rodgers gezien in hetzelfde Ahoy.
Eens per jaar bezoek ik met wat vrienden een concert en besloten we dit maar te doen.
Muzikaal verrassend sterk, maar Rodgers de Queennummers te horen zingen.......tja...lastig.
Ik was eigenlijk blijer met de Bad Company songs die avond.

De nieuwe zanger past er beter bij, maar ik wou dat May en Taylor maar eens begrepen dat Queen, Queen niet is zonder Mercury en ook niet zonder John Deacon.

Ben het met je eens. Kan prima zijn, ik kan er ook niet over oordelen, want ben er niet bij geweest, al was die drang er ook niet meer om te gaan. Ik had er toen al afstand van genomen. Juist na het verlaten van Deacon viel voor mij het doek definitief.

Duidelijk verhaal. Ik kan je ook geen ongelijk geven.
Ik heb nu ook niet meer de behoefte om het te gaan aanschouwen.

Steve Hackett - Vredenburg Utrecht 17 Juni 1979

luigifort schreef:
Eerste concert waar ik naar toe ging? Ik was 16 en ging naar Simple Minds op 2 April 1995 in de Statenhal in Den Haag met mijn broer, zijn vrouw en familieleden van haar.

Daar heb ik het kaartje nog van... Niet dat ik geweest ben hoor, ik had ook geen kaartje gekocht maar ik was de zondag er na op een platenbeurs(je) in een zijhal daar. Toen lag dat kaartje in perfecte staat op de grond en heb ik die maar meegepakt en bij mijn eigen concertkaartjes gestopt.

Simple Minds zelf heb ik twee maal gezien. Eerste keer als afsluiter van Bospop in 2003 en de tweede keer in de HMH als dubbelconcert met OMD. Dat was in 2009

Ha geinig..ik heb m ook nog lange tijd bewaard..ms ligt ie nog ergens maar weet ik niet meer waar
Klinkt goed SM is n band die je in ieder geval n keer live moet hebben gezien..

Sepultura - vooruit Gent België 1989

Eerste Europese tournee van Van Halen. Paradiso 1978. Vanuit de provincie naar het Sodom en Gomorra (volgens m’n vader) om naar de duivel te gaan luisteren (hij interpreteerde Runnin’ with the Devil op z’n eigen manier ) Mooi was die tijd.

Zal een concert van Diana Ross zijn geweest. Werd door m'n ouders meegenomen. Rond '86 of zo.

13-05-1976 Ahoy, Rotterdam - David Bowie
Dankzij mijn oudere broer

Nits '89, Urk-periode. Als 8-jarige mee naar De Muzeval.

18 juni 1975. Met een paar klasgenoten naar Eagles in Ahoy - de One of These Nights tour. Met Bernie Leadon en Don Felder. In het voorprogramma stond ene Joe Walsh...

André Hazes, Groote Keeten, rond 1990

Jan uit Berlijn
Zo rond de eeuwwisseling. Achteraf gezien één van de meest verassende concerten die ik ooit gezien heb. Stel je voor: ze komen op vanuit een deur ergens achteraan in de zaal. Met fluitjes, percussie en blazers. Lopen tussen het publiek al spelend naar het podium. Beklimmen het en gaan doodleuk verder. Daarna anderhalf uur multicultureel orgasme. En ze eindigen, door van het podium te stappen en midden in het publiek af te sluiten. Ik wist niet wat ik zag en hoorde. Het was een heerlijke mix van latin-punk-reggea-salsa-rock...kortom...wereldmuziek.

Ozomatli- Effenaar

Vandenberg; zal in 1982 of 1983 geweest zijn. Ik weet niet meer waar, maar de band had een muur van witte geluidsprekers achter zich staan. Ik heb nog een aantal slecht genomen foto's als herinnering.

Tokio Hotel in het Goffertpark, 2008

Pestilence in het oude No Neem in het centrum van Hardenberg ('89 of '90). 'Consuming Impulse' was net uit, als ik het goed heb en dan ik 15 geweest zijn. Het was koud (kan kloppen met de releasedatum van 'C.I.') en moeders drong er op aan toch vooral een jas mee te nemen, maar nee, wij wilden bikkeltjes zijn, dus mochten wij buiten in de lange rij heel stoer staan kleumen. Had nog speciaal een t-shirt beklad met het Pestilence logo. Geen idee wat het voorprogramma was.

13-05-1989
Pink Floyd
Another Lapse Tour
Werchter

Setlist:

Shine On You Crazy Diamond (Parts I-V)
Signs of Life
Learning to Fly
Another Movie
Round and Around
A New Machine (Part 1)
Terminal Frost
A New Machine (Part 2)
Sorrow
The Dogs of War
On the Turning Away
One of These Days
Time
On the Run
The Great Gig in the Sky
Wish You Were Here
Welcome to the Machine
Us and Them
Money
Another Brick in the Wall Part 2
Comfortably Numb
One Slip
Run Like Hell

Godspeed You! Black Emperor in Paradiso. Ergens in 2011 geloof ik. Meteen een erg lang, luid en pittig concert maar zeer memorabel.

Wel geleerd dat je naar dit soort bands het beste gehoor bescherming kan dragen. Hier is de achteruitgang begonnen. Als ik een paar jaar terug niets zou dragen tijdens Swans in de zelfde zaal was ik nu doof geweest.

Henny Vrienten solo in 2015, 013, Tilburg. Ik was 20. Hij zong vooral nummers van zijn destijds net nieuwe soloplaat En Toch en deed Is Dit Alles als afsluiter. Mooie eerste concertervaring.

fabrice schreef:
13-05-1989
Pink Floyd
Another Lapse Tour
Werchter

Dat was ook mijn eerste concert. We hebben de lat hoog gelegd..

Ledyba schreef:
Henny Vrienten solo in 2015, 013, Tilburg. Ik was 20. Hij zong vooral nummers van zijn destijds net nieuwe soloplaat En Toch en deed Is Dit Alles als afsluiter. Mooie eerste concertervaring.

Ik was er toen ook bij, ik weet nog dat de familie Vrienten toen ook in de zaal zat.

Willem II stadion, Tilburg, 4 september 1988: Iron Maiden, David Lee Roth, KISS, Anthrax, Helloween en Great White.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:42 uur

geplaatst: vandaag om 07:42 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.