De Site / Gebruikers / De ergste spel- en stijlfouten
zoeken in:
0
geplaatst: 10 november 2005, 21:11 uur
Bij Kane - Fearless (2005):
Soms maak ik me wat zorgen over het Nederlands.....
Iceman schreef:
Misschien op dat ik de cd niet kon
Misschien op dat ik de cd niet kon
Soms maak ik me wat zorgen over het Nederlands.....

0
geplaatst: 15 november 2005, 17:03 uur
Dit is een forum en geen klaslokaal hoor

En daarbij doe ik wel atheneum dus ben heus niet dom ofzo hoor

0
geplaatst: 15 november 2005, 17:09 uur
Ojee, wat erg, iemand maakt een typfout...... Dit forum draait om muziek, niet om spelling, of snap je anders niet wat iemand bedoelt?
0
geplaatst: 18 november 2005, 12:18 uur
Anna.R schreef:
Ojee, wat erg, iemand maakt een typfout
(quote)
Ojee, wat erg, iemand maakt een typfout
Was meer een stijlfout en dat is een stuk ernstiger hoor...
En als VWO-ers die al maken dan kunnen we met een gerust hart stellen dat enige zorg omtrent de Nederlandse taal op zijn plaats is.
0
geplaatst: 18 november 2005, 12:21 uur
Volgens mij verveelt VanDeGriend zich. Een tip : Geef je straks op voor het groot nederlands dictee, leuk joh! 

0
geplaatst: 18 november 2005, 12:32 uur
Snappy schreef:
Volgens mij verveelt VanDeGriend zich. Een tip : Geef je straks op voor het groot nederlands dictee, leuk joh!

Je bedoelt het groot Nederlands dictee ? Dat zou ik denk ik wel winnen van de hedendaagse VWO-ers...Niet zo'n gek idee dus

Maakt me verder ook niet uit hoor. Ik constateer, evenals Dynamo D, slechts.
0
geplaatst: 18 november 2005, 12:44 uur
Ik stel voor een nieuwe topic..... de ergste spel/stijlfouten op musicmeter...........laten we het hier weer even over Kane hebben! Maar ik heb ook niks meer te melden over dit album.......dus ben eigenlijk ook volledig off-topic hier 

0
geplaatst: 18 november 2005, 12:49 uur
Eens. Excuses. Is er al niet zo'n topic trouwens ?
Op voorspraak van mijn echtgenote toch maar mee naar Ahoy. Staan toch wel wat nummers op dit album,waarbij ik benieuwd ben naar de live-versie.
Op voorspraak van mijn echtgenote toch maar mee naar Ahoy. Staan toch wel wat nummers op dit album,waarbij ik benieuwd ben naar de live-versie.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 november 2005, 12:52 uur
bonothecat schreef:
Ik stel voor een nieuwe topic..... de ergste spel/stijlfouten op musicmeter...........laten we het hier weer even over Kane hebben! Maar ik heb ook niks meer te melden over dit album.......dus ben eigenlijk ook volledig off-topic hier

Goed plan. En dan wil ik t.z.t. graag met VanDeGriend van gedachten wisselen over het Groot Dictee, want daar doe ik al jaren trouw aan mee

Het aangehaalde bericht was zo ontzettend krom dat het tegen het onbegrijpelijke aanzat. Dergelijke berichten gaan ook wel eens over die grens heen en er is m.i. dan ook niks mis mee dat daar eens wat van gezegd wordt.
Verder ken ook ik dit album niet, dus tot zover mijn bijdrage.

0
geplaatst: 18 november 2005, 13:06 uur
Bij het album fearless van Kane ontstond een discussie over schrijffouten....het lijkt mij handiger om die hier te voeren. Ik sta zelf soms ook verbaasd over sommige kromme zinsconstructies. Dus kom maar op met voorbeelden, maar ga mensen niet compleet afzeiken, want het is natuurlijk hier geen foutloos schrijven site.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 18 november 2005, 13:07 uur
Ik had daar nog een inhoudelijke opmerking gemaakt waarom ik vond dat VanDeGriend er wel degelijk iets van mocht zeggen... maar die mag ook wel net zo lief hierheen 

0
geplaatst: 18 november 2005, 13:09 uur
Onderhond schreef:
'verassend' is de klassieker der klassiekers.
'verassend' is de klassieker der klassiekers.
Dat was toch verassend genoeg : "onmidelijk"

0
geplaatst: 18 november 2005, 13:12 uur
bonothecat schreef:
fearless van Kane
fearless van Kane
Hoe zit dat met hoofdlettergebruik in albumtitels en artiestennamen dan?
0
geplaatst: 18 november 2005, 13:12 uur
Ik erger me eerlijk gezegd meer aan de onwil van sommige vooral jongere users om hun zinnen te omlijsten met fatsoenlijke interpunctie, dan een al dan niet sporadisch (Eddie
) spelfoutje.
) spelfoutje.
0
geplaatst: 18 november 2005, 13:23 uur
The Scientist schreef:
(quote)
Ik ben niet erg consequent daarin. MAar HEt iS NOG niEt Zo ErG, daN HOE ik HEt HEel VaAk zIe

0
geplaatst: 18 november 2005, 13:36 uur
Ik zag laatst ergens op een officiele site 'biezonder' staan. Ben alleen vergeten waar....
0
geplaatst: 18 november 2005, 13:39 uur
Oh en natuurlijk de meest voorkomende van allemaal:
Beter 'als', terwijl het 'dan' moet zijn. Dit doet zo'n beetje iedereen fout.
Beter 'als', terwijl het 'dan' moet zijn. Dit doet zo'n beetje iedereen fout.
0
geplaatst: 18 november 2005, 13:44 uur
** heeft het idee dat dit een behoorlijk flouw topic gaadt worden***
0
geplaatst: 18 november 2005, 13:46 uur
Overigens goed om de directe aanleiding nog even te noemen:
"Op PinkPop heel erg slecht.
Misschien op dat ik de cd niet kon "
Overigens was het een "catch" van Dynamo. Deze werd vervolgens afgedaan als een typefout . Het enige wat ik nog heb toegevoegd, is dat dit niet echt een typefout meer is.
Al met al lijkt dit een heerlijk nutteloos en daardoor vermakelijk forum te worden ....
"Op PinkPop heel erg slecht.
Misschien op dat ik de cd niet kon "
Overigens was het een "catch" van Dynamo. Deze werd vervolgens afgedaan als een typefout . Het enige wat ik nog heb toegevoegd, is dat dit niet echt een typefout meer is.
Al met al lijkt dit een heerlijk nutteloos en daardoor vermakelijk forum te worden ....
0
geplaatst: 18 november 2005, 13:47 uur
The Scientist schreef:
Ja...m'n woordgrapje is wel erg flauw eigenlijk....
0
geplaatst: 18 november 2005, 13:53 uur
Voor eenieder die nog steeds niet weet of het nou met d, t of dt moet (en ik denk hierbij echt niet alleen aan Eddie
):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_spelling_(D_en_T)
):http://nl.wikipedia.org/wiki/Nederlandse_spelling_(D_en_T)
0
geplaatst: 18 november 2005, 13:54 uur
je hebt aanleidng ook maar even veranderd in aanleiding VanDeGriend 

0
geplaatst: 18 november 2005, 14:03 uur
Ja...en dat is dan een typefout....en geen spelfout..of stijlfout

0
dutch2
geplaatst: 18 november 2005, 14:06 uur
De naam van dit topic mag dan ook wel even worden veranderd. Het is 'De ergste spel- en taalfouten'.
0
geplaatst: 18 november 2005, 14:06 uur
dutch2 schreef:
De naam van dit topic mag dan ook wel even worden veranderd. Het is 'De ergste spel- en taalfouten'.

0
geplaatst: 18 november 2005, 14:42 uur
Spelfout in de titel van dit topic ook maar gelijk even aangepast.
* denotes required fields.