Overig / Apparatuur / Muziek maken op de pc - de ideale software
zoeken in:
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 02:42 uur
Zo jammer dat FL. Studio altijd zo slecht wordt neergezet door bepaalde mensen..
Het schijnt namelijk, dat togh echt +- 70% van de BEKENDE DJ's dit programma tegenwoordig gebruikt als hoofd-programma!!
Het schijnt namelijk, dat togh echt +- 70% van de BEKENDE DJ's dit programma tegenwoordig gebruikt als hoofd-programma!!
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 13:53 uur
Dan nog, fruity loops is een beperkt programma wat enkel wat mogelijkheden heeft door middel van VSTi's. En dan kun je beter cubase gebruiken.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar reason. Het heeft gewoon een heerlijke intuïtieve look and feel en ongelofelijk veel mogelijkheden. De twee synthesizers zijn heerlijk multifunctioneel en de samplers zijn in principe eindeloos bruikbaar (met name de NN-XT). Het is gewoon veel gebruikersvriendelijker dan cubase of protools.
waar haal je trouwens de gegevens vandaan dat 70% van de bekende dj's (hoe kun je trouwens aangeven wat bekende dj's zijn?) het gebruiken.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar reason. Het heeft gewoon een heerlijke intuïtieve look and feel en ongelofelijk veel mogelijkheden. De twee synthesizers zijn heerlijk multifunctioneel en de samplers zijn in principe eindeloos bruikbaar (met name de NN-XT). Het is gewoon veel gebruikersvriendelijker dan cubase of protools.
waar haal je trouwens de gegevens vandaan dat 70% van de bekende dj's (hoe kun je trouwens aangeven wat bekende dj's zijn?) het gebruiken.
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 22:52 uur
Ik heb nu een nieuw tracker programma ontdekt waar ik erg van onder de indruk ben. Het heet Renoise.
0
Sietse
geplaatst: 18 oktober 2005, 16:47 uur
DJ Guirelli schreef:
Zo jammer dat FL. Studio altijd zo slecht wordt neergezet door bepaalde mensen..
Als dat al zo zou zijn zegt dat genoeg...bekend is geen synoniem voor goed. En dj's zijn voor mij nou niet bepaald de mensen waar je naar zou moeten kijken...kijk liever naar de "echte" muzikanten. Dan kan ik je toch wel garanderen dat vrijwel al de mensen die ooit zijn begonnen met FL er uiteindelijk mee stoppen en andere software gaan gebruiken, omdat FL te beperkt is en omdat het geluid gewoon niet echt origineel is. Dit is iig iets wat ik nogal veel zie bij de muzikanten die ik persoonlijk ken (en dat zijn er ondertussen toch wel heel erg veel...lang leven de netscene
)En daarnaast geloof ik het ook gewoon niet.
0
Sietse
geplaatst: 18 oktober 2005, 16:48 uur
Monsta Kody schreef:
Ik heb nu een nieuw tracker programma ontdekt waar ik erg van onder de indruk ben. Het heet Renoise.
zo nieuw is die toch niet?
Heb ik volgens mij een aantal jaar geleden wel eens een keer bekeken toen ik nog op zoek was naar trackers.
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 11:53 uur
Er is nu een vernieuwde versie met een hoop nieuwe functies, uitgekomen op 24 augustus.
0
geplaatst: 22 oktober 2005, 15:33 uur
ik heb t gedownload maar snap er nog niks van. ik begrijp dat je hiermee zelf wat muziek in elkaar kan knutselen??
0
Sietse
geplaatst: 23 oktober 2005, 00:49 uur
Monsta Kody schreef:
Er is nu een vernieuwde versie met een hoop nieuwe functies, uitgekomen op 24 augustus.
Ik ben benieuwd, al vermoed ik dat het nog steeds niet al te best is. Dan ga ik liever verder met het werken met Cubase en mogelijk reason 3 rewiren.
0
Sietse
geplaatst: 23 oktober 2005, 00:50 uur
VanDeGriend schreef:
ik heb t gedownload maar snap er nog niks van. ik begrijp dat je hiermee zelf wat muziek in elkaar kan knutselen??
inderdaad kan dat.
Het is eigenlijk niet zo heel moeilijk, wat je het beste kunt doen is even een voorbeeld nummer openen en ff kijken hoe dat in elkaar zit. Vannuit daar kun je heel snel zelf aan de gang en dan heb je in no-time een nummer in elkaar gezet.
0
geplaatst: 23 oktober 2005, 10:23 uur
Thanks, ik ga dat Renoise is proberen dan.Ziet er gelikt uit.
0
geplaatst: 25 oktober 2005, 18:03 uur
hoi hoi 
k ben nieuw hier..
en weet je waarom?
omdat ik wil leren muziek maken op de pc
kan iemand me helpen
T klinkt mss wel raar dat k het zo vraag maar zou
het graag kunnen
xxxx

k ben nieuw hier..
en weet je waarom?

omdat ik wil leren muziek maken op de pc

kan iemand me helpen

T klinkt mss wel raar dat k het zo vraag maar zou
het graag kunnen

xxxx
0
geplaatst: 30 oktober 2005, 12:58 uur
hallo, ik zoek een gratis programma waar je zelf muziek kunt maken weet een van jullie een goed progamma?:?
0
Sietse
geplaatst: 31 oktober 2005, 14:18 uur
Laat in een PM maar ff weten wat voor iets je wilt doen. Ik kan eventueel wat tips geven afgestemd op je wensen en ook nog eens helpen met wat meer uitleg over muziek maken... (komende week echter niet echt, vanwege vakantie)
0
geplaatst: 8 mei 2006, 09:31 uur
Wat leuk, een heel topic over mijn vroegere verslaving! Geweldig! Persoonlijk was ik niet echt van de Techno muziek, maar zodra je de beschikking hebt over een programma die je totaal vrij laat in het maken van muziek, dan begin je het op een gegeven moment te waarderen.
Met Fasttracker2 kon ik me uitleven met breakbeats die je zelf kon manipuleren in de sample-editor, samples uit elkaar halen, nét die hihat eruit distilleren, en dan uit die beat de bassdrum pakken, en er vervolgens een heel eigen geluid van te maken. En natuurlijk zelf de vreemdste dingen samplen, met een microfoon bij een televisie-uitzending ( heel onproffessioneel allemaal ) en dan wat oorlogs-fragmenten opnemen.
We hadden zelfs een crew die zich er mee bezig hield, en dan dingen tapen en aan elkaar laten horen. Ik begin er helemaal melancholisch van te worden. Ik zal die Madtracker eens proberen. Kijken of dat wat is.
Met Fasttracker2 kon ik me uitleven met breakbeats die je zelf kon manipuleren in de sample-editor, samples uit elkaar halen, nét die hihat eruit distilleren, en dan uit die beat de bassdrum pakken, en er vervolgens een heel eigen geluid van te maken. En natuurlijk zelf de vreemdste dingen samplen, met een microfoon bij een televisie-uitzending ( heel onproffessioneel allemaal ) en dan wat oorlogs-fragmenten opnemen.
We hadden zelfs een crew die zich er mee bezig hield, en dan dingen tapen en aan elkaar laten horen. Ik begin er helemaal melancholisch van te worden. Ik zal die Madtracker eens proberen. Kijken of dat wat is.
0
geplaatst: 20 mei 2006, 14:10 uur
In Muziek > Algemeen > Muziek Software:
Ik wil graag een leuk programma kopen om muziek te maken. Ik heb Fruity Loops, maar dat vind ik een waardeloos programma. Het moet niet te professioneel zijn, gewoon een programma waar je met allemaal samples toffe muziek kan componeren. Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die al langer muziek componeren op de computer.
PS: Ik wil het programma oa kunnen gebruiken om hiphop beats te maken
Ik wil graag een leuk programma kopen om muziek te maken. Ik heb Fruity Loops, maar dat vind ik een waardeloos programma. Het moet niet te professioneel zijn, gewoon een programma waar je met allemaal samples toffe muziek kan componeren. Ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van mensen die al langer muziek componeren op de computer.
PS: Ik wil het programma oa kunnen gebruiken om hiphop beats te maken

0
Sietse
geplaatst: 23 mei 2006, 00:54 uur
hiphop beats, dan is Fruity Loops toch wel een van de beste hoor. Verder misschien Reason eens proberen.
0
|Joël|
geplaatst: 4 januari 2007, 23:23 uur
Ik heb alles wat hierboven staat gelezen, bedankt voor alle info allemaal

Ik wil zelf een programma waarmee ik zelf Hip-Hop nummers kan maken, ik wil wel echt profesioneel klinkende nummers maken. Dus het liefst heb ik iets met gewoon alle mogelijkheden om gewoon een professioneel Hip-Hop top album mee te kunnen produceren
Ik heb verder helemaal geen ervaring met muziek maken via programma's op de computer dus iets wat niet héél ingewikkelt is zou handig zijn, maar ik wil wel écht alles eruit kunnen halen en als het nodig is wil ik me best in een programma verdiepen... als het het waard is tenminste. Dus daarom vraag ik bij deze of mensen die er veel van af weten mij kunnen adviseren welk programma of welke programma's hier nou echt geschikt voor zijn.
Want om nou 20 verschillende programma's te gaan testen is ook veel werk en ik hoop dat iemand die er wat verstand van heeft me hier even wat advies kan geven.
Alvast bedankt voor alle reacties die ik hopelijk zal krijgen

Ik wil zelf een programma waarmee ik zelf Hip-Hop nummers kan maken, ik wil wel echt profesioneel klinkende nummers maken. Dus het liefst heb ik iets met gewoon alle mogelijkheden om gewoon een professioneel Hip-Hop top album mee te kunnen produceren

Ik heb verder helemaal geen ervaring met muziek maken via programma's op de computer dus iets wat niet héél ingewikkelt is zou handig zijn, maar ik wil wel écht alles eruit kunnen halen en als het nodig is wil ik me best in een programma verdiepen... als het het waard is tenminste. Dus daarom vraag ik bij deze of mensen die er veel van af weten mij kunnen adviseren welk programma of welke programma's hier nou echt geschikt voor zijn.
Want om nou 20 verschillende programma's te gaan testen is ook veel werk en ik hoop dat iemand die er wat verstand van heeft me hier even wat advies kan geven.
Alvast bedankt voor alle reacties die ik hopelijk zal krijgen

0
Sietse
geplaatst: 4 januari 2007, 23:37 uur
het maakt geen drol uit welk programma je gebruikt, zo lang je maar creatief bent.
Verder is voor HipHop Fruity Loops erg handig, maar inderdaad is Cubase beter, maar zo is Cubase voor bijna alles beter...behalve als je totale vrijheid wil hebben, want dan moet je een modulair programma gebruiken...maar dat heb je niet nodig voor hiphop.
Ik zou zeggen begin simpel, breidt daarna uit.
Fietsen deed je ook niet meteen op een grote mensen fiets, daar begon je ook met zij-wieltjes.
Verder is voor HipHop Fruity Loops erg handig, maar inderdaad is Cubase beter, maar zo is Cubase voor bijna alles beter...behalve als je totale vrijheid wil hebben, want dan moet je een modulair programma gebruiken...maar dat heb je niet nodig voor hiphop.
Ik zou zeggen begin simpel, breidt daarna uit.
Fietsen deed je ook niet meteen op een grote mensen fiets, daar begon je ook met zij-wieltjes.
0
geplaatst: 5 januari 2007, 15:13 uur
Ik wil zo graag muziek maken op de computer, maar als ik ga beginnen met zo'n programma als Reason, dan flip ik volkomen.
Ik zou graag een vriend hebben van wie ik het kon leren, maar aangezien geen van mijn vrienden serieus computermuziek maakt zit dat er niet in. Het is toch eigenlijk niet te doen om jezelf zoiets te leren.
Ik zou graag een vriend hebben van wie ik het kon leren, maar aangezien geen van mijn vrienden serieus computermuziek maakt zit dat er niet in. Het is toch eigenlijk niet te doen om jezelf zoiets te leren.
0
|Joël|
geplaatst: 5 januari 2007, 16:25 uur
luc011190 schreef:
Ik wil zo graag muziek maken op de computer, maar als ik ga beginnen met zo'n programma als Reason, dan flip ik volkomen.
Ik ben het in iedergeval wel van plan, en er staat vast wel wat bruikbare info over het programma dat je gaat gebruiken op internet Ik wil zo graag muziek maken op de computer, maar als ik ga beginnen met zo'n programma als Reason, dan flip ik volkomen.

0
Sietse
geplaatst: 7 januari 2007, 01:02 uur
hmm, ik heb mijzelf ook alles geleerd...van de eerste tracker die ik had tot cubase...nu nog steeds een keer doorzetten met reaktor, max/msp en/of pure data.
reason is daarnaast zo makkelijk
reason is daarnaast zo makkelijk
0
Sietse
geplaatst: 14 januari 2007, 18:04 uur
is dat niet dat Mac programma?
lekker makkelijk is het iig wel, maar niet echt super ofzo.
lekker makkelijk is het iig wel, maar niet echt super ofzo.
0
geplaatst: 24 juni 2007, 01:56 uur
Ik vind het erg jammer dat Cubase weer zo aangeprezen word... het is ja precies hetzelfde als de 'amateuristische' Magix Music Maker... Maar dan een stuk duurder...
Ik gebruik, jawel, Fruity Loops! Ik weet niet welke versie jullie geprobeerd hebben allemaal. Maar Fruity Loops 7 XXL producer edition is meer dan compleet. Dat jullie het niet 'origineel' vinden klinken komt waarschijnlijk omdat je je er niet zo in verdiept hebben. Goed, je hebt voor instellingen voor Wasp, Sytrus, 3x Osc, Slayer en al die (te veel om op te noemen) meuk. Maar als je er eenmaal mee begint te spelen krijg je een sound die werkelijk waar nog niemand kent. Het is alleen de angst om zo diep te graven... Het leren van maken van instellingen voor de plugins is net zo makkelijk/moeilijk als het uitvinden van een tracker. Echter, ervaring met een tracker kan het werken met de stepsequencer, pianoroll en de playlist vergemakkelijken. Muziek kennis uit de 'hand-bediende-muziek-instrumenten' is ook een pré.
Ik heb naast FL ook langere tijd nog een oude MS-DOS kast gehad waar Impulse Tracker op draaide, tot mijn spijt is die overleden... Jammer dat ze onder Windows Vista (net zoals 2K en XP) geen goede ondersteuning hebben voor MS-DOS, maarja, dat is weer een andere discussie.
De bekende DJ's wil je weten!? Ik kan je zeggen dat de genoemde 70% van de DJ's uit de categorie 'commerciele muziek' gebruik maken van FL, dat jullie het geen muziek vinden is een kwestie van smaak. Die mensen verdienen er aardig hun brood mee dus zo slecht is het nou ook weer niet!
Ik zeg: Fruity Loops, eenvoudig genoeg voor beginners, perfect voor gevorderden, overcompleet voor professionals!
Ik gebruik, jawel, Fruity Loops! Ik weet niet welke versie jullie geprobeerd hebben allemaal. Maar Fruity Loops 7 XXL producer edition is meer dan compleet. Dat jullie het niet 'origineel' vinden klinken komt waarschijnlijk omdat je je er niet zo in verdiept hebben. Goed, je hebt voor instellingen voor Wasp, Sytrus, 3x Osc, Slayer en al die (te veel om op te noemen) meuk. Maar als je er eenmaal mee begint te spelen krijg je een sound die werkelijk waar nog niemand kent. Het is alleen de angst om zo diep te graven... Het leren van maken van instellingen voor de plugins is net zo makkelijk/moeilijk als het uitvinden van een tracker. Echter, ervaring met een tracker kan het werken met de stepsequencer, pianoroll en de playlist vergemakkelijken. Muziek kennis uit de 'hand-bediende-muziek-instrumenten' is ook een pré.
Ik heb naast FL ook langere tijd nog een oude MS-DOS kast gehad waar Impulse Tracker op draaide, tot mijn spijt is die overleden... Jammer dat ze onder Windows Vista (net zoals 2K en XP) geen goede ondersteuning hebben voor MS-DOS, maarja, dat is weer een andere discussie.
De bekende DJ's wil je weten!? Ik kan je zeggen dat de genoemde 70% van de DJ's uit de categorie 'commerciele muziek' gebruik maken van FL, dat jullie het geen muziek vinden is een kwestie van smaak. Die mensen verdienen er aardig hun brood mee dus zo slecht is het nou ook weer niet!
Ik zeg: Fruity Loops, eenvoudig genoeg voor beginners, perfect voor gevorderden, overcompleet voor professionals!
0
geplaatst: 24 juni 2007, 14:37 uur
probepower schreef:
dat jullie het geen muziek vinden is een kwestie van smaak. Die mensen verdienen er aardig hun brood mee dus zo slecht is het nou ook weer niet!
dat jullie het geen muziek vinden is een kwestie van smaak. Die mensen verdienen er aardig hun brood mee dus zo slecht is het nou ook weer niet!

0
Sietse
geplaatst: 24 juni 2007, 22:06 uur
hahahahahahaha...Cubase af doen als een dure versie van Magix Music Maker.
Blijkbaar iemand die er nooit echt mee heeft gewerkt.
Blijkbaar iemand die er nooit echt mee heeft gewerkt.
0
geplaatst: 25 juni 2007, 13:16 uur
Maar dat kan ik ook stellen over jullie met FL 
Nee, ik heb Cubase wel als 'illegale' versie op de PC gehad, om een richting te zoeken... Maar toch beviel FL mij beter...
Al met al denk ik toch dat het programma je moet liggen, voor de één is dat Cubase, voor de ander is het FL...
Ik, ik zweer nog steeds bij FL...

Nee, ik heb Cubase wel als 'illegale' versie op de PC gehad, om een richting te zoeken... Maar toch beviel FL mij beter...
Al met al denk ik toch dat het programma je moet liggen, voor de één is dat Cubase, voor de ander is het FL...
Ik, ik zweer nog steeds bij FL...
* denotes required fields.