MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Luidsprekers

zoeken in:
Ik heb goedkope boxen van de aldi...

Maar dat terzijde, ik zit nu met een probleem. Toen ik mijn Platenspeler op de PC had aangesloten (USB-platenspeler, ook van de aldi xD), vond mijn PC het nodig om al het geluid via mijn platenspeler te doen.
Na wat geknutsel kreeg ik het uiteindelijk voor elkaar dat het via mn boxen ging. Toen heb ik weer wat geknutseld en nu krijg ik er geen geluid meer uit... =.=

In het control panel wordt hij niet herkend. Hij is echter op dezelfde manier aangesloten als voorheen. Ik heb hem al eruit gehaald en er weer in gedaan, heeft ook niet geholpen...

Iemand hulp?

edit: Ik gebruik windows 7
edit2: Mijn koptelefoon werkt nog wel

Stijn_Slayer
Kijk eens bij apparaatbeheer of daar een uitroepteken o.i.d. staat. Je kan daar anders ook even het apparaat verwijderen. Als je 'm dan opnieuw aansluit, installeert de pc de driver opnieuw.

Bedankt voor de hulp!

Ik heb het beide geprobeerd, maar bij apparaatbeheer staat hij er niet, en er wordt niks geïnstalleerd...

Stijn_Slayer
Even voor de duidelijkheid, het gaat om de platenspeler die niet meer herkend worden? Ik neem aan dat 'ie nog aangesloten was toen je keek bij apparaatbeheer (anders moet je dat doen)?

Nee het gaat om de speakers die niet meer herkend worden.

Dat is inderdaad wat ongelukkig geformuleerd... Sorry daarvoor!

Stijn_Slayer
Hm, vreemd. Je hebt ook niets verandert bij 'configuratiescherm->hardware en geluiden->geluid' (bijv. speakers niet meer als standaardapparaat ingesteld)?

Speakers stonden er überhaupt niet in dat lijstje...

Afijn, ik heb die speakers weggedaan (ik had om te testen ze nog eens aangesloten op mn mp3-speler, van de 5 boxen deed nog meer eentje het, die soms kraakte) en oude boxjes weer aangesloten. Het geluid is niet alles, maar deze kan iig simpel aangesloten worden bij de hoofdtelefoon aansluiting.

Bedankt voor je hulp trouwens.

Stijn_Slayer
Graag gedaan. Wel apart, dan is het waarschijnlijk domme pech geweest dat ze 't begaven.

Sonus Faber Cremona Auditor M + Pathos Classic One

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Helemaal tevreden

Kan ik voorstellen, mooie vloer!!

Toch raar dat de boxen dan scheef staan, daar moet je mischien even een viltje of zo onder doen. Wat is dat voor lelijk ding naast de tv??

De speakers staan denk ik "scheef" zodat de tweeter beter op de luisterpositie staat gericht. Anders zouden de speakers te laag staan.

Dat "lelijke ding" is Martijn zijn zeer geliefde buizenverterker van een paar duizend euro denk ik

Stijn_Slayer
Nouja, mooi is toch anders. 'Lelijk' vind ik nog zacht uitgedrukt, al zegt dat natuurlijk niets over de functie.

Ach ja, ieder zijn smaak zullen we maar zeggen. De speakers van Martijn vind ik daarintegen wel zeer mooi. En het hele setje zal ook wel zo klinken (is persoonlijk, ik weet het )

shadowboxer
Ik vind het anders een prachtig ding.

Wat is de functie van het hout op deze versterker?...kitch naar mijn idee. Daarnaast is het (meer dan) jammer dat het hout van de afstandbediening niet lijkt te matchen met het frontje.

Daar zou ik geen paar duizend euro voor neertellen..Wat je zegt: smaken verschillen.

Ik ben er overigens van overtuigd dat Martijns set beter dan gemiddeld klinkt. Ik heb zelf een vergelijkbaar setje staan.

(Als iemand zonder context te koop loopt met zijn dure bezit, krijg ik de neiging om te stoken..kinderachtig, ik weet het, Sorry! )

Buizenversterkers zijn niet echt mijn ding, maar ik moet zeggen : dit is prachtig spul . Geweldig voor Klassiek, vocaal, jazz. Iets minder bij rock. Sonus Faber wordt gebouwd in Cremona, de stad van de Stradivarius. En dat is te zien aan hun ontwerpen. Dit staat mijlenver boven de rommel van Bose die de mensen maar blijven kopen omdat ze niks anders kennen. O ja , ook B&O, maar dat is hen te duur. Maar dat is dan ook "design" . De set van McTijn is daarentegen tijdloos mooi. Binnen 30 jaar luister je daar nog met veel plezier naar.

Stijn_Slayer
B&O, mooier kan niet!

Bose vind ik inderdaad ook niet al te best. Het is niet slecht, maar het geld niet waard en ik vind het eigenlijk ook nog erg lelijk.

Prachtige versterker mooie uitgebalanceerde installatie ,B&O ziet er leuk uit maar daar gaat het niet om bij audio.
Het gaat om het geluid en daar is B&O net weer de gemiddelde huis tuin en keuken installatie

Stijn_Slayer
Dat gaat wel erg ver.

O.K. twee trappen daarboven misschien maar toch ook geen echte Hi-End

en BOSE is erg goed met marketing maar niet met audio

B & O ziet er qua vormgeving goed uit, maar is daardoor erg kwetsbaar bij intensief gebruik. Goede bekende van mij hadden B & O maar naar verlooop van tijd stond de instalatie meer bij de dealer dan bij hen in de woonkamer. De boxen daarentegen zijn goed en degelijk en staan nog steeds in de woonkamer van mijn goede bekende, maar nu ontvangen ze het geluid via een Denon versterker.

Stijn_Slayer
Dat zal dan wel per product verschillen? Bij pa is na vijfentwintig jaar (of nog langer) de cd-speler kapot gegaan. De rest van de installatie en de zes boxen zijn nog prima in orde. Kun je weinig van zeggen.

B&O koopt gewoon bij andere fabrikanten het binnenwerk (de platenspeler en het cassettedeck in de BeoSystems kwamen vroeger gewoon van Philips of Sony, echt geen hi-end) en bouwt die in hun mooie, afwijkende design ontwerpen. Dat zo'n systeem het 25 jaar volhoudt wil zeggen dat er geen prullen ingebouwd zijn, maar het heeft niks met hi-end te maken.

Bose is pure marketing en een stuk innovatie, maar heeft ook niets met hi-end te maken.

Sonus Faber (en Pathos) zijn puur hi-end. Ik heb zelf Sonus Faber Concertinos, kleine speakers, maar een geweldig geluid. Bij hi-end lijkt het vaak hoe lelijker, hoe beter, maar Sonus Faber combineert het beste dat een luidspreker kan bieden met prachtig design. Goed gedaan McTijn, mooie set.

Had zeer klein budget maar ben zeer tevreden over de Hercules XPS 2.0 80 DJ-monitorset.
Prima geluid voor een klein prijsje.

Gebruik het voor hardcore draaien

Prachtig spul, in de kast staat Cambridge audio?

Tony schreef:
B&O koopt gewoon bij andere fabrikanten het binnenwerk (de platenspeler en het cassettedeck in de BeoSystems kwamen vroeger gewoon van Philips of Sony, echt geen hi-end) en bouwt die in hun mooie, afwijkende design ontwerpen. Dat zo'n systeem het 25 jaar volhoudt wil zeggen dat er geen prullen ingebouwd zijn, maar het heeft niks met hi-end te maken.

Bose is pure marketing en een stuk innovatie, maar heeft ook niets met hi-end te maken.

Sonus Faber (en Pathos) zijn puur hi-end. Ik heb zelf Sonus Faber Concertinos, kleine speakers, maar een geweldig geluid. Bij hi-end lijkt het vaak hoe lelijker, hoe beter, maar Sonus Faber combineert het beste dat een luidspreker kan bieden met prachtig design. Goed gedaan McTijn, mooie set.

Tja dit verhaal klopt wel hoor, B&O kocht in ieder geval vroeger het loopwerk van een Philips CD speler en dan ook nog van een van de goedkopere.
High End ziet er ook inderdaad meestal lelijk uit, maar met name de Britse fabrikanten maken toch wel mooi spul.

Rudi S schreef:
(quote)

Tja dit verhaal klopt wel hoor, B&O kocht in ieder geval vroeger het loopwerk van een Philips CD speler en dan ook nog van een van de goedkopere.
High End ziet er ook inderdaad meestal lelijk uit, maar met name de Britse fabrikanten maken toch wel mooi spul.

Het rare is dat ook high-end fabrikanten vaak gebruik maken van de goedkopere loopwerken van Philips, Sony of Sanyo. En dan praat ik niet over bedrijfjes die bestaande CD-spelers modifieren zoals Ah!(met de welbekende Tjoeb en NjoeTjoeb) of Heart, maar over merken zoals Meridian of Primare. Misschien omdat deze makkelijker zijn in te bouwen in hun omhulsels, wie zal het weten. B&O ziet er inderdaad mooi uit, maar het design veroudert sneller dan bij een écht high-end merk, vind ik. Zo vind ik een Quad installatie uit de jaren 70 anno 2012 veel mooier dan een B&O uit diezelfde periode .Die B&O je nog wel eens ziet in van die "retro- lifestyle" -tentoonstellingen. Die met oranje knoppen versierde Quad staat daarentegen nog steeds in dezelfde huiskamer.

Ik ben onlangs met het verhuizen het volgende kwijt geraakt:

(afbeelding)

(afbeelding)

Het gaat dus om het koperen plaatje dat op de tweede foto achter de zwarte knoppen zit maar bij de rode ontbreekt.
Wat is de officiële benaming van dit onderdeel en waar kan ik het beste een nieuwe kopen/bestellen? Alvast bedankt!

Schnee
doet die box het nu niet meer dan? Waar dient dat ding voor eigenlijk?

De box die vielip heeft beschikt over twee ingangen. Eén voor de hoge tonen en de ander voor de lage tonen. Als je het goed wil doen trek je twee kabels naar de box toe, maar je kunt ook zuinig aan doen middels één snoer naar de box te laten gaan. Met de afgebeelde "clip" kun je laat maar zeggen de box foppen of er twee kabels zijn getrokken door twee kanalen met elkaar te verbinden.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:30 uur

geplaatst: vandaag om 16:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.