menu

Overig / Apparatuur / Luidsprekers

zoeken in:
avatar van T8T
T8T
Broem, je hebt het bij het juiste eind.

Mijn versterker heeft een overbelastingbeveiliging, en inderdaad zijn mijn 18 jarige luidsprekers daarom nog heel. (JBL)
Maar niet iedereen heeft zo’n versterker blijkbaar. Ik zou daarom adviseren als iemand een versterker gaat kopen of bij de specificaties een overbelastingbeveiliging en of anticlipping staat vermeld. Dat is belangrijker dan een versterker uitkiezen die opschept over honderden watts bij 8 ohm.
Trouwens is op hoog volume spelen erg slecht voor de oren. Trommelvliezen kan je niet vervangen, kapotte woofers wel.

Dit draadje ging over Canton luidsprekers. Nou heb ik die incombinatie gehoord met Yamaha versterking, dat is een goeie match vind ik.

avatar van Tony
Even een update mbt mijn SF Grand Piano speakers. Die bleken helemaal in orde, geen schade. Aangezien ik mijn versterker er niet op kon aansluiten thuis, want meteen verkocht in december, hup weg ermee, ben ik meteen doorgereden naar een hifi winkel, alwaar ik ruim 2 uur lang op 3 verschillende versterkers mijn speakers heb mogen beluisteren. Top service natuurlijk. Uiteindelijk voor Cambridge Audio CXA80 versterker (incl DAC en jaja, anti clipping mode) en CXC loopwerk gekozen, verbonden met een optische interlink. Zit nu al een paar weken te genieten van mijn nieuwe set en ben er errug over te spreken.

Dus, inderdaad, nooit een te lichte versterker op je vloerstaande speakers aansluiten. Laat het een wijze les zijn (hoewel het mij dus uiteindelijk niet meer dan een paar tientjes service kosten heeft gekost en een hoop stress).

avatar van MeesBowieFan1
In De Site > Gebruikers > Waar spelen jullie je muziek op af?:

Hey iedereen,

nog een vraagje; waar spelen jullie je muziek op af?

Ik speel mijn muziek af op mijn JBL Charge 3, via bluetooth vanaf mn telefoon. Wat een su-per kwaliteit is die speaker zeg. Als je ooit nog op zoek bent naar een speaker (niet al te duur) raad ik je zeker dit aan.

soms gebruik ik een koptelefoon voor in de woonkamer en elders, aangezien niet iedereen (met name mensen onder de 16) mijn muzieksmaak kan pikken.

avatar van ZZ TOP
Helaas hebben mijn speakers van Teufel het na 4 jaar begeven. Morgen maar even contact opnemen met de klantenservice. Ze zijn de afgelopen jaar veel gebruikt, maar als ze 12 jaar garantie aanbieden horen ze niet na 4 jaar het loodje te leggen.
Hopelijk kunnen ze nog gerepareerd worden, want zie dat dit model niet meer op hun site vermeldt staat.

avatar van Broem
ZZ TOP schreef:
Helaas hebben mijn speakers van Teufel het na 4 jaar begeven. Morgen maar even contact opnemen met de klantenservice. Ze zijn de afgelopen jaar veel gebruikt, maar als ze 12 jaar garantie aanbieden horen ze niet na 4 jaar het loodje te leggen.
Hopelijk kunnen ze nog gerepareerd worden, want zie dat dit model niet meer op hun site vermeldt staat.


Nieuwsgierig naar wat ze dan niet meer doen...4 jaar is voor speakers absoluut geen ‘end of life’ periode. Zuur.

avatar van ZZ TOP
Broem Vanochtend was het geluid ineens verdwenen en kwam er een pieptoon door de speakers. Heb deze toen aan verschillende apparaten aangesloten met overal hetzelfde effect.
Een paar uur geleden heb ik het toch even uit nieuwsgierigheid weer geprobeerd en nu deden ze het weer perfect.

Gelukkig maar, want ik kan namelijk niet zonder.

avatar van Broem
Erg vreemd ZZ TOP Zeker omdat je de pieptoon ook op een andere set hebt gehoord. Kan me bij een actieve (ingebouwde eindversterkers) speaker wel iets bij voorstellen (clipping) maar bij een passieve speaker... tja. Belangrijkste is dat ze weer werken.

avatar van ZZ TOP
Zeker vreemd. Was ook een verassing dat ze het nu wel doen. Hopen dat ze nog lang mee mogen gaan. Want ben er erg tevreden mee.

avatar van gigage
Leuke serie over luidsprekers is de Ask the Expert van Dynadio op YouTube
Zoals A Master Class in speaker placement - YouTube

avatar van Leptop
Die ga ik eens rustig bekijken. Wie weet? Hoewel ik niet alternatieven heb thuis...

avatar van jorro
Na een aantal zeer positieve testverslagen te hebben gelezen heb ik een set Q-Acoustics 3050 luidsprekers aangeschaft. Heel veel kwaliteit voor een zeer betaalbare prijs. Ze moeten even 'warm lopen' maar ik heb nog geen moment spijt van deze keuze.

avatar van Michiel Cohen
Andere luidsprekers. Quart 390 gesloten systeem 3 weg 1e versie. Een 10 inch woofer, 4 inch midrange en een 1 inch titanium tweeter.
[embed]https://vintagehifibladen.wordpress.com/2017/10/10/mb-quart-280-mb-quart-390/[/embed]
[embed]http://www.hifi-archiv.info/MB/MB%20Quart%20280-390%20Prospekt/06.jpg[/embed]

avatar van Ajax&filmfreak
Na ongeveer 15 jaar naar JBL E80's geluisterd te hebben wilde ik eens wat anders. De JBL E80's zijn prima speakers voor house muziek, rap, R&B en reggae, het hardere werk zeg maar (lekker veel bass). Ook voor homecinema en gaming prima.
Maar nu ik ouder wordt en mijn muzieksmaak heb verbreed en ook veel rustigere muziek zoals Jazz, blues en klassieke muziek steeds meer ga waarderen wilde ik een paar speakers hebben die veelzijdiger zijn.

Na omzwervingen via Driade en Dali ben ik uitgekomen op Infinity Delta 70 luidsprekers.
Ik heb ze nou een kleine maand staan en ik ben echt heel erg content! Ze kunnen knallen als JBL speakers maar gaan ook heel goed op klassiek, jazz en blues.
Het geluid is gedetalleerd, ruimtelijk en ook nog vol.
Het zijn wel enorme bakbeesten! Daar had ik me wel een beetje op verkeken toen ik ze thuis plaatse. Maar de muziek die er uit komt maakt alles goed.
Ik stuur ze aan met een Pioneer SC-LX72 receiver.

Goedenavond,

Ik ben benieuwd naar jullie mening over de volgende speakers. Ik was namelijk van het weekend op een verjaardag waar iemand 2 van deze speakers in zijn woonkamer op stands had staan. En ondanks ik nooit fan was van het merk, was ik echt positief verrast en zit te twijfelen of dit ook in de toekomst. Het gaat om de sonos era 300. Mooie optie vind ik dat je ze dus bedraad aan kunt sluiten aan je platenspeler of voorversterker.
Hoop dat iemand hier er wat meer over kan vertellen ?

avatar van vivalamusica
Plasticman schreef:
Goedenavond,

Ik ben benieuwd naar jullie mening over de volgende speakers. Ik was namelijk van het weekend op een verjaardag waar iemand 2 van deze speakers in zijn woonkamer op stands had staan. En ondanks ik nooit fan was van het merk, was ik echt positief verrast en zit te twijfelen of dit ook in de toekomst. Het gaat om de sonos era 300. Mooie optie vind ik dat je ze dus bedraad aan kunt sluiten aan je platenspeler of voorversterker.
Hoop dat iemand hier er wat meer over kan vertellen ?


De reviews zijn overwegend lovend. Ook wel prijzig met de stands erbij. Het is een vernieuwend concept. Hoe een speaker bevalt hangt sterk af van wat je er zelf van verwacht. En waar ze worden geplaatst (de ruimte) is bepalend.

Bedankt voor je reactie ! Daar heb je helemaal gelijk in. Ben alleen met sonos altijd een beetje bang dat het overhyped wordt. Maar het bevalt me wel dat het zowel bedraad aangesloten kan worden, en dat ik er tegelijkertijd naartoe kan streamen.

avatar van Queebus
Ik heb aardig wat luidsprekers (gehad) en wat me na ruim 40 jaar audio het beste bevalt zijn de USA Klipsch Heresy I uit 1983. Ze leveren alles wat ik wil horen en op ieder volume. De beste luidsprekers die ik ooit heb gekocht. Eervolle vermeldingen gaan naar Magnat Zero 8, Hepta Trend, Hepta Elan, Hepta Street en de jaren '80 JBL LX55. Stuk voor stuk bijzonder fijne luidsprekers.

De Klipsch Heresy heeft een mooi verhaal. Even googlen en er gaat een wereld voor je open. Deze luidspreker wordt al sinds de jaren '50 geproduceerd. Paul Klipsch was een bijzondere man en zijn levensverhaal is op zijn minst interessant te noemen. Ik heb de mijne trouwens vorig jaar in Duitsland gekocht via eBay Kleinanzeigen. In Nederland vraagt men er een behoorlijke smak geld voor.

avatar van vivalamusica
Een type ‘grafzerk’ voor 29000 euro (per paar).
Het beeld kan ik niet meer loslaten.

BORG | Fink Team - finkteam.eu

avatar van gigage
Je kunt er een thema kamer van maken haha

Gast
geplaatst: vandaag om 19:36 uur

geplaatst: vandaag om 19:36 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.