Overig / Apparatuur / Luidsprekers
zoeken in:
0
geplaatst: 23 februari 2016, 22:43 uur
op ibood zijn een paar types canton luidsprekers (van Duitse makelij) voor de helft van de adviesprijs te vergaren. Zuiltjes en subs.
0
geplaatst: 23 februari 2016, 22:49 uur
Assurancetourix schreef:
Het nadeel van internetdiscussies is dat je niet met rotte vis kunt gaan meppen als je er met woorden niet uit komt. Ik ben audiovisueel ingesteld; iemand virtueel de oren wassen is veel minder plezant.
Het nadeel van internetdiscussies is dat je niet met rotte vis kunt gaan meppen als je er met woorden niet uit komt. Ik ben audiovisueel ingesteld; iemand virtueel de oren wassen is veel minder plezant.
http://i.imgur.com/vaJQNeh.jpg
0
geplaatst: 8 maart 2016, 10:01 uur
Schitterend spul uit de USA...
Oswalds Mill Audio | OMA - oswaldsmillaudio.com
http://thehighfidelityreport.com/wp-content/uploads/2014/02/OMA-icff.jpg
Interview
Hierbij het artikel uit 1963, wat laat zien dat klagen over audio van alle tijden is.
Stereophile
Oswalds Mill Audio | OMA - oswaldsmillaudio.com
http://thehighfidelityreport.com/wp-content/uploads/2014/02/OMA-icff.jpg
What I found very interesting from an intellectual stand point is that the further you went back in time with this equipment, the better it sounded and that’s just totally counter-intuitive. Technology is not supposed to work that way. Technology is supposed to promise us better and better and smaller and cheaper. But sound doesn’t work that way because sound waves can’t be miniaturized, they are basically very anthropomorphically proportioned.
There was this letter from some reader of Stereophile to the editor saying despite things supposedly getting better, their equipment from five years ago was better than the new stuff. The funny thing is, that was published in 1963. That was when everything was going from mono to stereo, so it’s a process that has been going on for a long time, but I don’t sense that anybody is really going to argue with that. Obviously the high end manufacturers will argue you with
Interview
Hierbij het artikel uit 1963, wat laat zien dat klagen over audio van alle tijden is.
Stereophile
0
Assurancetourix
geplaatst: 8 maart 2016, 14:08 uur
Een technisch verhaal misschien, maar verklaart wel een en ander...
1.1 Tube power amplifiers should generally fall under the Constant Current amplification device.
1.2 Solid State or transistor power amplifiers should generally fall under the Constant Voltage amplification device.
1.3 That said, the complexities of source power to load is further more complicated by complex speaker crossover networks and frequency related too.
1.1 Tube power amplifiers should generally fall under the Constant Current amplification device.
1.2 Solid State or transistor power amplifiers should generally fall under the Constant Voltage amplification device.
1.3 That said, the complexities of source power to load is further more complicated by complex speaker crossover networks and frequency related too.
0
geplaatst: 14 maart 2016, 21:24 uur
WOW
Misschien wel de mooiste speakers die ik ooit heb gezien...
http://jeffsplace.me/wordpress/wp-content/uploads/2012/03/5-review-system.jpg
Tannoy Westminster Royal SE Meer info
Misschien wel de mooiste speakers die ik ooit heb gezien...http://jeffsplace.me/wordpress/wp-content/uploads/2012/03/5-review-system.jpg
0
geplaatst: 15 maart 2016, 12:01 uur
Kan ik me wat bij voorstellen dat je retro wilt gaan naar een tijd dat je als user nog niet eens in de pen van je papa zat, laat staan dat je genen al geschreven waren
Heb je 'gehipsterd' in de 70s ben je gewend aan alle verwijzingen naar die goeie ouwe tijd toen je ouders het niet breed hadden

0
Assurancetourix
geplaatst: 15 maart 2016, 12:23 uur
Stalin schreef:
WOW
(afbeelding)
WOW
Misschien wel de mooiste speakers die ik ooit heb gezien...(afbeelding)
Zonder meer een fraaie kast, maar ik vind de plaatsing van de luidspreker nogal goedkoop aandoen.
Voor een prijskaartje van £23,499.00
0
geplaatst: 16 maart 2016, 10:37 uur
Ha, ik ken er ook zo een met bekertjes, dit is wel een stevige upgrade.
0
geplaatst: 16 maart 2016, 10:40 uur
Rudi S schreef:
Moet wel, want met Stalin moeten die speakers - Nardodnost Electro - echt wel schokbestendig zijn.

0
geplaatst: 4 juli 2016, 11:23 uur
Afgelopen zaterdag interessant artikel in de Volkskrant over zogenaamde onhoorbare luidsprekers.
Bij vrijwel elke normale speaker kun je horen wáár ze staan, bij de speakers van Leo de Klerk lukt dat kennelijk niet.
Zijn speakers lijken op zwartgelakte Campingaz-busjes, waar een soort puntmutsje onder geschroefd is.
Dat puntmutsje is de conus, die bij de Klerk juist andersom zit.
Daardoor straalt het geluid beter verspreid de ruimte in en is luidspreker lastig te lokaliseren.
Bestaan al 10 jaar, maar is vanuit de industrie kennelijk geen animo voor.
Meer info
Bij vrijwel elke normale speaker kun je horen wáár ze staan, bij de speakers van Leo de Klerk lukt dat kennelijk niet.
Zijn speakers lijken op zwartgelakte Campingaz-busjes, waar een soort puntmutsje onder geschroefd is.
Daardoor straalt het geluid beter verspreid de ruimte in en is luidspreker lastig te lokaliseren.
Meer info
0
geplaatst: 4 juli 2016, 21:08 uur
Raar...heb hem vanaf mobiel gepost en toen deed link het nog wel.
Nou ja, als je ff google't op Omniwave speaker, dan kom je wel wat info tegen...
0
geplaatst: 14 oktober 2016, 20:02 uur
Ik heb nog een paar oudere, maar toch nog wel zeer aardige Mission speakertjes 100 watt, 8 ohm. Nu wil ik een nieuwe Yamaha AV receiver/versterker (115 watt per kanaal) kopen, maar die heeft 6 ohm als weerstand vermeld in de technische gegevens. Kan ik daar mijn Missions aan hangen, veilig en wel?
0
geplaatst: 14 oktober 2016, 20:10 uur
Alicia schreef:
Ik heb nog een paar oudere, maar toch nog wel zeer aardige Mission speakertjes 100 watt, 8 ohm. Nu wil ik een nieuwe Yamaha AV receiver/versterker (115 watt per kanaal) kopen, maar die heeft 6 ohm als weerstand vermeld in de technische gegevens. Kan ik daar mijn Missions aan hangen, veilig en wel?
Absoluut. De versterker levert een vermogen van 115 w bij 6 ohm. Met speakers van 8 ohm levert hij wat minder vermogen dat de genoemde 115 w. Met speakers van 4 ohm weer meer vermogen. Geen enkel probleem. Wel goeie luidspreker kabel gebruiken he
Zijn we allemaal van overtuigd op mume 
0
geplaatst: 14 oktober 2016, 20:17 uur
Hartelijk dank, Broem en ik gebruik mooie dikke gouden kabel met een rood streepje, zodat ik ook nog kan zien welke de plus en de min is! 

0
geplaatst: 28 april 2017, 13:37 uur
Wie weet, weet een mume-vriendje meer.
Ik heb een setje Infinity Kappa 200 boxen op de kop getikt. Prima dingen. 6Ohm en volgens de specs wordt een versterker tussen 35 en 100 watt aanbevolen. Zoek er dus nog een passende versterker bij.
Iemand tips? Liefst nieuwt...
Dacht zelf dat Denon PMA 720ae wat zou kunnen zijn. Het is voor de mancave dus niet een heel grote ruimte.
Ik heb een setje Infinity Kappa 200 boxen op de kop getikt. Prima dingen. 6Ohm en volgens de specs wordt een versterker tussen 35 en 100 watt aanbevolen. Zoek er dus nog een passende versterker bij.
Iemand tips? Liefst nieuwt...
Dacht zelf dat Denon PMA 720ae wat zou kunnen zijn. Het is voor de mancave dus niet een heel grote ruimte.
0
geplaatst: 28 april 2017, 22:45 uur
Die Denon is wel karig uitgerust. Wil je geen Airplay, BT of streaming opties of op zijn minst een digitale ingang voor een mediaspelertje, dvd speler, tv ofzo?. Ik heb verder geen ervaring met die infinity's dus kan daar niet over oordelen.
0
geplaatst: 30 april 2017, 13:26 uur
Stalin schreef:
WOW
(afbeelding)
WOW
Misschien wel de mooiste speakers die ik ooit heb gezien...(afbeelding)
Ik zie mezelf al thuis komen met deze speakers: meteen mn huwelijk voorbij....
0
geplaatst: 30 juni 2017, 17:47 uur
Stalin schreef:
Afgelopen zaterdag interessant artikel in de Volkskrant over zogenaamde onhoorbare luidsprekers.
Meer info
Meer info
Ik heb van de week hetzelfde hier thuis gehad met een setje dynaudio contouren 1.1 op mijn eigen set. zelf draai ik met audience 42 speakers maar toen de contouren eraan hingen waren de speakers tijdens de luistersessie ook niet te plaatsen ( met ogen dicht
).
0
geplaatst: 19 december 2017, 13:47 uur
Even nav. mijn Sonus Faber Grand Piano speakerproblemen, die discussie zal bij Amused to Death wel verwijderd worden....
Ik was dus zondag CD's aan het luisteren op vrij hoog volume. Bij Amused to Death ging het dus fout tijdens die harde explosie. Ik had eerst niks in de gaten en heb mijn set pas een uur of zo later uitgezet. 's Avonds nog effe een plaatje opgezet en dat klonk opeens helemaal niet goed meer. Het midden klonk slap en ook de bas was er wel, maar klonk totaal niet krachtig, alleen maar een diep laag bromgeluid. Ik hoopte dat mijn versterker het had begeven, maar ik heb ze gisteravond aan een andere versterker aangesloten en het effect was hetzelfde. Het probleem zat dus in de speakers. Ze speelden nog wel, maar de bassen trilden nauwelijks meer.
Ik heb zojuist mijn installatie weer eens aangezet en ik hoorde meteen een diepe bromtoon uit mijn speakers komen, terwijl ik nog geen CD/plaat aan het afspelen was. Ik heb mijn versterker meteen uit en weer aan gezet. De brom was weg en nu spelen mijn speakers opeens weer als vanouds. Top natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd wat er is gebeurd dan. Iemand enig idee?
En oh ja, Broem, de kabels zijn goed....
Ik was dus zondag CD's aan het luisteren op vrij hoog volume. Bij Amused to Death ging het dus fout tijdens die harde explosie. Ik had eerst niks in de gaten en heb mijn set pas een uur of zo later uitgezet. 's Avonds nog effe een plaatje opgezet en dat klonk opeens helemaal niet goed meer. Het midden klonk slap en ook de bas was er wel, maar klonk totaal niet krachtig, alleen maar een diep laag bromgeluid. Ik hoopte dat mijn versterker het had begeven, maar ik heb ze gisteravond aan een andere versterker aangesloten en het effect was hetzelfde. Het probleem zat dus in de speakers. Ze speelden nog wel, maar de bassen trilden nauwelijks meer.
Ik heb zojuist mijn installatie weer eens aangezet en ik hoorde meteen een diepe bromtoon uit mijn speakers komen, terwijl ik nog geen CD/plaat aan het afspelen was. Ik heb mijn versterker meteen uit en weer aan gezet. De brom was weg en nu spelen mijn speakers opeens weer als vanouds. Top natuurlijk, maar ik ben wel benieuwd wat er is gebeurd dan. Iemand enig idee?
0
geplaatst: 19 december 2017, 14:14 uur
Tony schreef:
Even nav. mijn Sonus Faber Grand Piano speakerproblemen, die discussie zal bij Amused to Death wel verwijderd worden....
Zou kunnen zeggen dat het een systeemmelding is geweest dat je de verkeerde muziek draait, maar daar neem je waarschijnlijk geen genoegen mee.
Aan de ene kant denk ik overbelasting, aan de andere kant denk ik dat de voeding in je versterker waarschijnlijk te licht was. Veel bas - m.n. synth-bas - vergt een vrij sterke voeding en ik heb wel meegemaakt dat een versterker "leegliep" - dat schijnt het jargon te zijn - op speakers met een niet zo'n hoog rendement. Maar goed je hebt er geen blijvende schade aan overgehouden, dus voortaan dat album gewoon zachter draaien. Voor dat soort dingen is normaal een 'early warning system' - buren die klagen

0
geplaatst: 19 december 2017, 14:17 uur
Natuurlijk ken ik jou installatie niet door en door, maar het kan zijn dat jouw speakers voorzien zijn van een soort beveiliging die bij hoge belasting je boxen tijdelijk uitschakelen. Na verloop van tijd kan het dus zijn dat de boel weer normaal klink. Er is sprake geweest van een tijdelijke overbelasting. Zeg maar een systeemwaarschuwing.
0
geplaatst: 19 december 2017, 14:30 uur
Nu ik lees dat je langere tijd op hoog volume niveau hebt gedraaid zul je echt tegen de vervorming hebben aangezeten. Lang is je versterker in staat om een sinusoïde golfvorm (in- en uitslag van de speaker) naar de luidsprekers te sturen, ook wel het RMS of continue vermogen. Moet de versterker dan toch nog meer presteren, dan gaat de (eind)versterker clippen. Het plafond van het vermogen is dan bereikt en de golfvorm wordt afgetopt, waardoor er DC (gelijkstroom) op je speakers komt te staan. Op dat punt beweegt de speaker even niet meer, de elektrische energie kan niet in geluid worden omgezet en aangezien speakers geen straalkachels zijn, smelt de spreekspoel. Dat geeft nu dat krakende geluid. Veel versterkers zijn hiertegen beschermd middels een clipping mode (knipperend lampje en uiteindelijk shutdown van de versterker) Volgens mij zijn er weinig andere mogelijkheden op een speaker op te blazen. Laat nakijken om welke speaker(s) het gaat. Ik schat in dat vervanging wel kostbaar is maar de Grand Piano’s dat zeker nog waard zijn. Blijft een mooie luidspreker.
0
geplaatst: 24 december 2017, 23:19 uur
Geldt dat ook voor die kleinvermogen klasse D versterkers (die amper warmte genereren) of maakt dat niet uit?
* denotes required fields.