menu

Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic

zoeken in:
Ruby1966
Ik heb een draadloze Sennheiser. En mij bevalt hij uitstekend. Ik loop er het hele huis mee door en zit er zomers mee in de tuin zonder enig probleem. Geen storingen, ruis of wat dan ook. Prima ding.
Ik heb de HDR 115, maar die is volgens mij niet meer in de handel.

Deze heb ik nu 2 jaar, een jaar zonder gedaan, dus toch gauw n jaar of 3-4 geleden.

avatar van herman
De Aldi heeft nu Sennheiser 447 liggen voor nog geen 20 euro... Zit wel een snoertje aan, maar het is een prima koptelefoon.

avatar van Nightrider
herman schreef:
De Aldi heeft nu Sennheiser 447 liggen voor nog geen 20 euro... Zit wel een snoertje aan, maar het is een prima koptelefoon.


Bedankt herman, voor zo'n prijsje ga ik die denk ik maar halen.

Neemt niet weg dat ik nog steeds erg benieuwd ben naar het draadloze fenomeen.

avatar van herman
Ja, ik ook wel. Ruby's ervaringen klinken wel goed. Misschien dat ik dan straks een kapstokje moet maken voor al mijn koptelefoons. Mijn ouders hebben nog wel een draadloze die ze volgens mij nooit gebruiken, misschien dat ik die eens kan lenen.

avatar van Nightrider
Ik heb ooit een draadloze uit de kast van mijn vader getrokken, maar die had een verschrikkelijke, ondraaglijke, onuitstaanbare en nog meer van zulke negatieve bijvoeglijke naamwoorden-piep. Dat was echter vijf jaar geleden, en dan heb ik 't nog niet gehad over de leeftijd van die koptelefoon. En als ik Ruby's stukje zo lees, dan raak ik behoorlijk enthousiast!

avatar van HiLL
Ik heb zelf een Sennheiser draadloos gehad van €100 en ik vond het drie keer niks! Geruis van heb ik jou daar! En ik liep maximaal 10 meter van het station af. Ook mijn broer had diezelfde gekocht en had er ook last van. Als de wiedeweer terug naar de Mediamarkt gegaan en omgeruild tegen de HD485 mét draad en dat is geweldig!

Ruby1966
Ik hoor dat heel vaak, dat mensen last hebben van geruis en storing. Ik heb dat echt helemaal niet...zelfs niet in de tuin.
En heerlijk die bewegingsvrijheid!

avatar van Nightrider
Ik heb vanmiddag (tussen het leren voor de tentamens door) de Sennheiser HD 447 bij de Aldi gehaald, en ga 'm nu aan een uitgebreide test onderwerpen. Wanneer de tentamenweek voorbij is ga ik mij verdiepen in de draadloze markt, en ik zal mijn bevindingen tegen die tijd wel laten horen!

avatar van HiLL
Wow bij de Aldi..zo zo
Het is waarschijnlijk een restpartij, aangezien er weinig 'bekende/grote' sites zijn waar deze te vinden is.

avatar van BoordAppel
En waarschijnlijk goede kwaliteit voor een lage prijs, zoals zoveel bij de Aldi.

avatar van Nightrider
BoordAppel schreef:
En waarschijnlijk goede kwaliteit voor een lage prijs, zoals zoveel bij de Aldi.


Inderdaad, een prima koptelefoon. Iets van 3 meter snoer, waarmee ik toch mooi bijna mijn hele kamertje mee kan doorsjouwen. Ik moet zeggen dat vooral de kwalititeit van de bas erg opmerkelijk is in vergelijking met andere (simpele) hoofdtelefoons.

@ Ruby: Woon je toevallig in een groot alleenstaand huis, met veel open ruimtes? Een paleis of iets dergelijks? Met veel ruimte tussen electronische apparatuur? Of woon je misschien op het platteland? Enige mogelijke verklaringen die ik kan geven waarom bij jou een draadloze koptelefoon wel goed werkt

avatar van bonothecat
In Amsterdam kan ik de koptelefoon niet meer bij de Aldi krijgen......beetje spijtig

avatar van HiLL
Ik kan mij niet voorstellen dat het hele goede kwaliteit is.

avatar van Exfrozen
Mijn HDR 130 werkt prima, ik hoor alleen geruis als de muziek niet aan staat of als er een telefoon doorheen komt.
Volume omhoog en wegdromen maar, net als Ruby in de tuin als ik aan het leren ben ofzo. Het enige nadeel is dat je niemand hoort aankomen.

avatar van bonothecat
HiLL schreef:
Ik kan mij niet voorstellen dat het hele goede kwaliteit is.


Als je mp3's luistert moet je zeker niet een te goede koptelefoon hebben..

avatar van grovonion
bonothecat schreef:
(quote)


Als je mp3's luistert moet je zeker niet een te goede koptelefoon hebben..
niet helemaal mee eens, een goede mp3 speler en degelijk ge-encodeerde Mp3's geven behoorlijk wat details weer. Een matige koptelefoon kan het luisterplezier dan al heel snel naar beneden halen. Ik gebruik btw een Sony koptelefoon voor onderweg waar ik heel erg tevreden mee ben: MDR-EX90LP. Ziet er goed uit, past perfect in het oor en heeft een uitstekende frequentie-karaketeristiek voor zo'n kompakte oor-koptelefoon.

avatar van HiLL
Bobo dat ligt er aan welke bitrate de mp3's hebben.. Ik rip ze altijd op 192

avatar van bonothecat
HiLL schreef:
Bobo dat ligt er aan welke bitrate de mp3's hebben.. Ik rip ze altijd op 192


Ik rip zelf nooit iets.... dus tis maar net wat ik tegenkom

avatar van Nightrider
Ik heb sinds enkele dagen een Sennheiser RS120 (draadloos dus), en ik heb werkelijk nog geen enkel probleem gehad met ontvangst. Een enkele keer deed de koptelefoon zeer vreemd, hij stootte hoge pieptonen uit gepaard met ruis, maar gelukkig kwam ik erachter dat ik 'm de vorige avond niet op de oplader had gezet met als gevolg dat de batterijen leeg waren. Wat mij betreft dus een erg goede aankoop en zeer zeker een aanrader!

avatar van bonothecat
Nightrider schreef:
Ik heb sinds enkele dagen een Sennheiser RS120 (draadloos dus), en ik heb werkelijk nog geen enkel probleem gehad met ontvangst. Een enkele keer deed de koptelefoon zeer vreemd, hij stootte hoge pieptonen uit gepaard met ruis, maar gelukkig kwam ik erachter dat ik 'm de vorige avond niet op de oplader had gezet met als gevolg dat de batterijen leeg waren. Wat mij betreft dus een erg goede aankoop en zeer zeker een aanrader!


In wat voor omgeving woon je? Platteland, stad....heb je veel apparatuur die zou kunnen storen in huis? En ik zie dat het een open systeem is.....kun je aan de buitenkant meezingen, of valt dat mee?

avatar van Nightrider
bonothecat schreef:
(quote)


In wat voor omgeving woon je? Platteland, stad....heb je veel apparatuur die zou kunnen storen in huis?


Met mijn computer en televisie aan had ik nog totaal geen last van storing. Ik herinner me nu dat ik, toen ik de telefoon opnam, wel last van storing kreeg. Ik woon in een dorp vlakbij Eindhoven, maar absoluut niet op het platteland.

Je bedoelt hoe hard het geluid voor omstanders klinkt? Dat hangt er natuurlijk net van af hoe hard je 'm zet, maar ik moet zeggen dat ook op redelijk laag volume het toch nog wel te horen is.

avatar van bonothecat
Nightrider schreef:
(quote)


Met mijn computer en televisie aan had ik nog totaal geen last van storing. Ik herinner me nu dat ik, toen ik de telefoon opnam, wel last van storing kreeg. Ik woon in een dorp vlakbij Eindhoven, maar absoluut niet op het platteland.

Je bedoelt hoe hard het geluid voor omstanders klinkt? Dat hangt er natuurlijk net van af hoe hard je 'm zet, maar ik moet zeggen dat ook op redelijk laag volume het toch nog wel te horen is.


Dan moet ik in ieder geval een gesloten systeem hebben, anders gaat het zijn doel voorbij

avatar van Nightrider
Je zal het ongetwijfeld bij een elektronicawinkel in de buurt mogen uittesten

avatar van HiLL
Lekker met draad nemen beste mensen. Wanneer ga je nou lopend muziek luisteren in huis? Enne dicht bij de bron (cdspeler) zitten doet de echte muziekliefhebber dan ook.

avatar van Nightrider
HiLL schreef:
Lekker met draad nemen beste mensen. Wanneer ga je nou lopend muziek luisteren in huis? Enne dicht bij de bron (cdspeler) zitten doet de echte muziekliefhebber dan ook.


Jaloers?

avatar van HiLL
Hehe nee serieus niet. Maar heel veel plezier ermee! Altijd beter de muziek door een hoofdtelefoon.

Relax
Ik ben het hiermee met HiLL eens.
Ik heb zelfs de nieuwste gamersmuis MET draad en zelfs toetsenboord.
Alleen al omdat ik geen zin heb steeds die batterijen te verwisselen.
En met de koptelefoon door het huis lopen doe ik nou ook niet echt, zet de muziek dan maar liever hard dan achtergrond.
Tja maarja, ik ben lui.

avatar van HiLL
Ik ben ook lui punt 1.

Maar ik heb dus ook mijn toetsenbord weer mét draad genomen, want ik werd helemaal GEK van die batterijen verwisselen en de verbinding....alleen mijn muis is zonder draad die klaarblijklijk minder stroom gebruikt.

avatar van Nightrider
Mijn RS 120 laadt zichzelf op wanneer ie niet gebruikt wordt

Gast
geplaatst: vandaag om 12:33 uur

geplaatst: vandaag om 12:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.