MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic

zoeken in:
Onweerwolf
Maar waarom dan toch?

Misschien hebben ze een walkman of discman zonder bluetooth?

Onweerwolf
herman schreef:
Misschien hebben ze een walkman of discman zonder bluetooth?

Ja, ik had het inderdaad over nog in de jaren '00 leven maar daar kwam een sadface smiley op als reactie.

Onweerwolf schreef:
Bij werkt bluetooth fantastisch en als ik mensen op straat zie met een kabeltje dat hun jas inloopt vraag ik me altijd af of ze nog in de jaren '00 leven.

Haha, dit krijg ik vaak van collega's te horen. Tot voor kort had ik zelfs een mp3 speler ipv mijn telefoon, dat leverde helemaal een hoop commentaar op...

Onweerwolf schreef:
Maar waarom dan toch?

Ach, ben een beetje een late adapter, ga dagelijks door weer en wind, en gebruik onderweg vooral goedkope oordopjes, mochten ze kapot gaan of ik ze verliezen, dan is dat geen ramp. Vind het ook een heel gedoe om die Bluetooth dingen te moeten opladen. Het is wel goed zo. Mevr Poles gebruikt ze wel, en is er telkens op z'n minst eentje kwijt, of ze werken niet omdat ze niet opgeladen zijn.

Mssr Renard
Poles Apart schreef:
(quote)

Ach, ben een beetje een late adapter, ga dagelijks door weer en wind, en gebruik onderweg vooral goedkope oordopjes, mochten ze kapot gaan of ik ze verliezen, dan is dat geen ramp. Vind het ook een heel gedoe om die Bluetooth dingen te moeten opladen. Het is wel goed zo. Mevr Poles gebruikt ze wel, en is er telkens op z'n minst eentje kwijt, of ze werken niet omdat ze niet opgeladen zijn.

Het gevecht dat ik een half jaar lang heb gevoerd met die JBL earplugs. Heel vaak pakt zo'n dingetje helemaal niet, en dan laadt er maar één op. Op het interweb gelezen dat ik dan moet blazen. Sta ik dan overal voor ik muziek kan luisteren (trein, kantoor, fietsenstalling, etc.) een kwartier lang in dat oplaad-apparaat te blazen. Earplugs of earbuds zijn een ramp (voor mij). Maar de hoofdtelefoon is helemaal goed voor mij. Volume niet te hard, want het verkeer moet je kunnen horen. Op kantoor kan het wel wat harder.

Grootste nadeel: iemand die belt. Dan moet ik heel snel de bluetooth uitzetten ,want anders hoor je elkaar niet. Gedoe.

Onweerwolf
Je moet gewoon met iemand kunnen converseren met zo'n Bluetooth apparaat op je hoofd. Er zit een microfoon in.

Onweerwolf schreef:
. #nooitweerkabeltjes

Nooit naar MacGyver of naar Bear Grylls gekeken?

In no time maak je van oordopjes met draadjes een afluisterapparaat, vishengel, verbindmiddel of radio-antenne.

Moet ik jou met Blue/toothdopjes nog zien doen

Onweerwolf
Overigens zou ik die JBL rommel gewoon terugsturen als ze stuk zijn. Je hebt 2 jaar garantie.

Mssr Renard
Onweerwolf schreef:
Overigens zou ik die JBL rommel gewoon terugsturen als ze stuk zijn. Je hebt 2 jaar garantie.

Daar zeg je me wat. Al heb ik (mij kennende) de bon vast niet meer. Ik denk dat ik mijn verlies neem in dit geval, en gewoon blij ben met mn Marley.

Dat met die microfoon moet ik dan even uitzoeken. Maar waarom zie ik anderen dan praten met de telefoon voor hun mond, alsof ze een tompouce gaan eten? Ik voel een weekend aankomen waarin ik dingen ga testen en modern ga worden.

Onweerwolf schreef:
Je moet gewoon met iemand kunnen converseren met zo'n Bluetooth apparaat op je hoofd. Er zit een microfoon in.

Klopt. Dat vind ik juist handig. Iemand belt en je neemt direct op en kan lekker via je koptelefoon bellen.

Verder heb ik in het verleden wel gezeik gehad met het pairen van devices enzo, maar eigenlijk gaat dat al heel lang goed. Ik kan me ook niet heugen wanneer ik voor het laatst bekabelde oortjes heb gebruikt of überhaupt iemand anders heb zien gebruiken. Ik wist niet dat mensen dat nog gebruikten.

Het opladen van mijn Bluetooth koptelefoon is trouwens wel gewoon met een kabeltje, een reguliere USB-C oplader.

Casartelli (moderator)
MarkS73 schreef:
Tot voor kort had ik zelfs een mp3 speler ipv mijn telefoon
Heb (en gebruik) ik nog steeds...

Zo min mogelijk draadloos is sowieso mijn motto. Versterkte wifi thuis? Kreeg het niet aan de praat, dus internet in een uithoek van het appartement komt nu uit het stopcontact. Draadloze printer? Dat was helemaal een drama. Als ik dan hierboven diverse getuigenissen lees in de trant dat de bluetooth het weliswaar nu doet, maar dat-ie het ook maandenlang zonder aanwijsbare reden niet gedaan heeft, heb ik alweer gegeten en gedronken. En dan hebben we het over de diverse nachtmerriescenario's van het Internet of Things nog niet gehad.

Maar goed, ik heb ook geen behoefte aan muziek op straat / in de trein, dat scheelt wellicht ook.

Dat ging wel om mijn werklaptop, wellicht speelde daar een beveilingsissue mee. Bluetooth oordopjes i.c.m. online vergaderen blijft wel doffe ellende, maar dat kan ook aan MS team i.c.m. onze virtualisatie liggen. Gelukkig wordt die laatste binnenkort ingeruild voor een andere. Als het zover is waag ik wel een nieuwe poging.

Op andere apparaten (telefoon, privelaptop) ging het wel gelijk goed en werkt het sowieso allemaal vlekkeloos.

Maar heb hier ook een draadloze printer staan en daarbij werkt 'draadloos' inderdaad voor geen meter. Die is dus gewoon aangelijnd...

Als het werkt is het fantastisch, maar het is helaas geen vanzelfsprekendheid, dus ben wel blij met de niet-draadloze alternatieven die hier ook nog rondslingeren.

Ik snap ook niet wat er mis is met een draadje. De draadjes van The House Of Marley zijn nog heel leuk ook, met een leuk motiefje met allemaal streepjes, supervrolijk...:)

Met wat Casartelli hierboven zegt ben ik het overigens helemaal eens, als ik alleen al lees hier wat een problemen die draadloze dingen opleveren ben ik er ook al klaar mee, daar heb ik allemaal geen geduld voor. Ik wil iets dat direct werkt en doet wat het moet doen.

Onweerwolf
Mssr Renard schreef:
(quote)

Daar zeg je me wat. Al heb ik (mij kennende) de bon vast niet meer. Ik denk dat ik mijn verlies neem in dit geval, en gewoon blij ben met mn Marley.

Bon is niet nodig als je een aankoopbewijs op je rekening afschrift kunt laten zien.

Dat met die microfoon moet ik dan even uitzoeken. Maar waarom zie ik anderen dan praten met de telefoon voor hun mond, alsof ze een tompouce gaan eten? Ik voel een weekend aankomen waarin ik dingen ga testen en modern ga worden.

Geen idee, ik bel geregeld volledig draadloos terwijl ik op de fiets zit met oordopjes in en mijn telefoon op mijn stuur gemonteerd. Zelfs het opbellen zelf is niet meer dan "Hey Google, call mommy".

Onweerwolf
Draadloze printers is een ander verhaal.

Printers zijn sowieso al een misdaad tegen de menselijkheid.

Maar zo'n draadje bij je hals is gewoon ontzettend onhandig toch? Als ik vroeger ging hardlopen ergerde ik me altijd kapot aan die rommel dus draadloos is echt een grote verbetering. En draadloze dopjes werken gewoon prima tegenwoordig. Zo niet dan heb je of een aftandse telefoon, oordopjes van de Zeeman of je bent digibeet.

Mssr Renard
Niet mis met digibeet zijn trouwens.

Je vergeet een categorie: recalcitrant. Daar val ik vaak een beetje onder.

Onweerwolf
Maar dat staat los van de vraag of draadloze dopjes werken.

Dat pairen is tegenwoordig echt gewoon een kind kan de was doen verhaal.

Mssr Renard
Dat klopt. Een bluetooth-apparaat zoeken met een telefoon lukt zeker. Maar waarom het niet lukt met mijn laptop, dat snap ik (nog) niet. Ik weet niet of ik een driver moet installeren, dat mijn laptop gewoon oud is. Maar het hoeft geen probleem te zijn, want de laptop heeft een jack-uitgang en daar past dan mijn oude vertrouwde Shure-koptelefoon in.

Onweerwolf
Welk OS?

Mssr Renard

OS = operation system? Bedoel je daar Windows mee? Ik heb Windows 10.
Ik had eerst wel een draadloze muis, en die kon de laptop altijd wel vinden. Maar het ding is zo oud en zo vaak gevallen. Hij wordt ook warmer dan een straalkacheltje inmiddels. En als ik het ding opstart krijg ik gelijk een melding dat de batterij kapot is. Dus ik denk eerder dat ik een nieuwe laptop (of refurbished) moet hebben dan dat ik nu ga zitten uitvissen hoe ik bluetooth werkende krijg.

Onweerwolf
Mssr Renard schreef:
(quote)

OS = operation system? Bedoel je daar Windows mee? Ik heb Windows 10.
Ik had eerst wel een draadloze muis, en die kon de laptop altijd wel vinden. Maar het ding is zo oud en zo vaak gevallen. Hij wordt ook warmer dan een straalkacheltje inmiddels. En als ik het ding opstart krijg ik gelijk een melding dat de batterij kapot is. Dus ik denk eerder dat ik een nieuwe laptop (of refurbished) moet hebben dan dat ik nu ga zitten uitvissen hoe ik bluetooth werkende krijg.

Is dat wel een Bluetooth muis dan en geen ouderwetse draadloze (RF) muis? Bluetooth in PC's is relatief nieuw. Ik heb bv voor mijn desktop een aparte usb dongle omdat Bluetooth er niet standaard op zit.

Ik ben ook zo'n echte, ouderwetse laggard. Ik gebruik nog steeds oortjes met een kabeltje eraan. Heb meer dan 13 jaar met m'n Shure SE425 (2 separate drives) gedaan en mezelf pas nog een upgrade gegund naar SE535 (3 separate drives). Op de Shure website worden die niet eens meer genoemd, zo oud. Flink in de aanbieding dus. Hoop gewoon dat die dingen ook weer 13 jaar meegaan. Dan ben ik in 2037 nog steeds bekabeld, I don't care. Wordt wel steeds lastiger. Zo heeft mijn telefoon alleen nog een USB-C connectie, dus zo'n hulpstuk aangeschaft, maar die is zeer storingsgevoelig en schakelt nog wel eens ongevraagd over naar spraakherkenningsmodus of zo. In ieder geval begint er opeens midden in een song zo'n muts in m'n oor te schreeuwen dat ik iets moet zeggen. M'n volgende auto wordt ook lastig; CD spelers zijn al enkele jaren uit de auto dashboards verdwenen, terwijl ik er zo'n 1.500 in de kast heb staan. Ach, de jaren beginnen te tellen, merk ik ook hieraan maar weer.

Ik hobbel ook altijd achteraan als het om de laatste ontwikkelingen gaat. Pas sinds vorige maand een gratis Spotify proefabonnement genomen na jaren lang tegen iedereen mijn trouwe MP3 spelertje verdedigd te hebben. Op mijn pc had ik wel de gratis versie van Spotify maar gebruikte dat vooral om nieuwe muziek te ontdekken en daarna te downloaden en op cd te branden wat resulteerde in torens gebrande cd's waarin het onmogelijk was om wat terug te vinden. En dan nog mijn pc die steeds schijfruimte te kort kwam omdat ik er honderden cd's op staan. Aangezien ik nooit een gebrande cd kon terugvinden liet ik ze ook nog op mijn pc staan zodat ik hem opnieuw kon branden als ik hem wilde luisteren, wat alleen maar voor nog meer cd's zorgde. Overal stonden die torentjes met cd schijfjes in en op kasten. Een soort gebrande cd-hoarder eigenlijk.

Blijkt dus allemaal op te lossen met een Spotify abonnement, en ik ben af van de stress dat op mijn mp3 speler dan net niet de muziek staat die ik op dat moment wil horen. Ik heb serieus negen volle vuilniszakken met gebrande cd's naar de afvalcontainer gesleept, ik heb mijn vriendin (de grootste promoter van Spotify aangezien zij tegen al die ellende aan moest kijken) zelden zo gelukkig gezien.

Waarschijnlijk ben ik dus over een jaar of twee ook wel klaar voor die draadloze oortjes

Ik heb toevallig vorige week mijn bedrade in ears na bijna drie jaar moeten vervangen - ongebruikelijk lang, meestal gaan ze eerder stuk. En voor mij ook (nog) niets draadloos, want dat kan mijn mp3-speler niet aan...

Ohja, en ik heb nog een mp3-speler in verpakking voor als mijn huidige er de brui aan geeft, dus daar haal ik 2030 wel mee...

MarkS73 schreef:
gratis Spotify proefabonnement

Toe maar, als je nu alsnog gaat streamen dender je wel opeens keihard de 2020's binnen hoor, dan doe je gewoon mee, niks achteraan hobbelen. Geweldige uitvinding dat Spotify, ga je veel plezier van hebben.

Brunniepoo schreef:
Ohja, en ik heb nog een mp3-speler in verpakking voor als mijn huidige er de brui aan geeft, dus daar haal ik 2030 wel mee...

Dit is wel heel erg...

Mssr Renard
MarkS73, ik heb nog nooit een gebrande cd bezeten. Ik had wel een discman maar daar gingen originele cd's in.

In de periode 2008 t/m 2016 (toen kocht ik mijn eerste smartfoon) had ik een ipod (die viel tot twee keer toe, dus heb ik tot twee keer toe vervangen). Hoe ik daar mp3's op kreeg mag ik niet zeggen.

Toen ik een smartfoon kreeg ben ik gelijk overgestapt op Spotify, daarna Soundcloud en nu Tidal. Ook koop ik veel digitale albums via Nugs.net en Bandcamp.

Heb wel nog schuldgevoelens over die downloadperiode. Dus ik koop misschien wel té veel.

Lang verhaal kort, ik hobbel ook vaak wat verlaat achter alles aan. En dan moet één en ander mij weer uitgelegd worden. En soms wil ik gewoon niet mee met ontwikkelingen. Een soort recalcitrantie of ook gewoon desinteresse. Maar als iets echt heel handig is, waarom zou ik dan de kont tegen de krib blijven gooien?

Over de Marley hoofdtelefoon; hij zit heerlijk en er komt een fantastisch geluid uit. Als hij is gepaired met de fairphone, dan geeft de telefoon ook aan hoeveel procent energie er nog is. Ook handig. Daarnaast kun je hem opvouwen en in een stevig zakje stoppen.

MarkS73 schreef:
Ik hobbel ook altijd achteraan als het om de laatste ontwikkelingen gaat. Pas sinds vorige maand een gratis Spotify proefabonnement genomen na jaren lang tegen iedereen mijn trouwe MP3 spelertje verdedigd te hebben. Op mijn pc had ik wel de gratis versie van Spotify maar gebruikte dat vooral om nieuwe muziek te ontdekken en daarna te downloaden en op cd te branden wat resulteerde in torens gebrande cd's waarin het onmogelijk was om wat terug te vinden. En dan nog mijn pc die steeds schijfruimte te kort kwam omdat ik er honderden cd's op staan. Aangezien ik nooit een gebrande cd kon terugvinden liet ik ze ook nog op mijn pc staan zodat ik hem opnieuw kon branden als ik hem wilde luisteren, wat alleen maar voor nog meer cd's zorgde. Overal stonden die torentjes met cd schijfjes in en op kasten. Een soort gebrande cd-hoarder eigenlijk.

Blijkt dus allemaal op te lossen met een Spotify abonnement, en ik ben af van de stress dat op mijn mp3 speler dan net niet de muziek staat die ik op dat moment wil horen. Ik heb serieus negen volle vuilniszakken met gebrande cd's naar de afvalcontainer gesleept, ik heb mijn vriendin (de grootste promoter van Spotify aangezien zij tegen al die ellende aan moest kijken) zelden zo gelukkig gezien.

Waarschijnlijk ben ik dus over een jaar of twee ook wel klaar voor die draadloze oortjes

Usb flashdrive 512GB

Onweerwolf
Mssr Renard schreef:

In de periode 2008 t/m 2016 (toen kocht ik mijn eerste smartfoon) had ik een ipod (die viel tot twee keer toe, dus heb ik tot twee keer toe vervangen). Hoe ik daar mp3's op kreeg mag ik niet zeggen.

Het downloaden van muziek uit illegale bron was t/m 2014 legaal in Nederland.

Mssr Renard
Onweerwolf schreef:
(quote)

Het downloaden van muziek uit illegale bron was t/m 2014 legaal in Nederland.

Oh, dat wist ik echt niet. Ik dacht er ook een regel was dat op Musicmeter er niet over gepraat mocht worden. En dat we dan met z'n allen het over pindakaas moest hebben ipv downloaden.

Maar legaal of niet, de artiesten waren er vast niet blij mee. En dan heb ik het niet over Napster, maar meer Pirate Bay en Soulseek enzo/

Gast
geplaatst: vandaag om 08:56 uur

geplaatst: vandaag om 08:56 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.