menu

Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic

zoeken in:
avatar van Onweerwolf
Hangt van de artiest af. Er zijn genoeg artiesten die hun bekendheid te danken hebben aan de makkelijke verspreiding van hun muziek via Internet. Een deel van die artiesten ontkent dat natuurlijk maar zeker veel underground artiesten niet, is mijn overtuiging.

Er zit geen verschil tussen Napster en Soulseek of Piratebay trouwens, afgezien van de techniek.

avatar van remcodurez
Welke draadloze In-ear oortjes beveelt je aan? Thuis heeft mijn vrouw er van Sony en zelf had ik een goedkope deal gedaan om iets te hebben tijdens het joggen. Al moet ik bij beiden constateren dat het geluid ronduit slecht is en ze niet kan gebruiken zonder me hier aan te ergeren. Ik gebruik dan liever mijn Sennheiser met kabel.

avatar van Onweerwolf
Geluidskwaliteit vind ik niet zo belangrijk. Ik heb voor het hardlopen oordopjes die niet meer worden verkocht en waarvan ik er via Marktplaats nu 3 van op voorraad heb.

De meeste mensen willen tegenwoordig dopjes met ANC maar dat vind ik dan weer waardeloos.

Het is nogal persoonlijk.

Worden er überhaupt nog oordopjes met draadjes verkocht?

avatar van coldwarkids
Onweerwolf schreef:
Maar waarom dan toch?


Heb vorig jaar Sehnheiser momentum 3 oordoppen gekocht met een beetje spijt achteraf. Linkeroortje blijft wat achter qua geluid en kan ik niet meer herstellen. Op zich was het wel lekker dat noise canceling idee. Uiteindelijk val je dan weer terug op de oude vertrouwde oortjes met kabel. Nooit gedoe, qua geluid. Altijd nog beter dan die belachelijke koptelefoons op de fiets.

avatar van Onweerwolf
coldwarkids schreef:
(quote)


Heb vorig jaar Sehnheiser momentum 3 oordoppen gekocht met een beetje spijt achteraf. Linkeroortje blijft wat achter qua geluid en kan ik niet meer herstellen. Op zich was het wel lekker dat noise canceling idee. Uiteindelijk val je dan weer terug op de oude vertrouwde oortjes met kabel. Nooit gedoe, qua geluid.


Waarom stuur je ze dan niet gewoon terug als ze defect zijn?

avatar van Arrie
Mssr Renard schreef:
(quote)


Oh, dat wist ik echt niet. Ik dacht er ook een regel was dat op Musicmeter er niet over gepraat mocht worden. En dat we dan met z'n allen het over pindakaas moest hebben ipv downloaden.

Maar legaal of niet, de artiesten waren er vast niet blij mee. En dan heb ik het niet over Napster, maar meer Pirate Bay en Soulseek enzo/

Wat maakt voor jou het verschil tussen Napster en slsk/Piratebay hierin?

avatar van Mssr Renard
Arrie schreef:
(quote)

Wat maakt voor jou het verschil tussen Napster en slsk/Piratebay hierin?


Geen idee. Ik dacht dat Napster een soort iTunes was. Ik heb er echt totaal geen verstand van. Dit ging toen allemaal best langs mij heen. Excuses.

avatar van Tony
Onweerwolf schreef:
Worden er überhaupt nog oordopjes met draadjes verkocht?

Sla jij mijn berichten altijd over of zo?

avatar van Onweerwolf
Tony schreef:
(quote)

Sla jij mijn berichten altijd over of zo?


In je post zeg je nb dat die dingen niet eens meer op de website staan.

avatar van Tony
Onweerwolf schreef:
In je post zeg je nb dat die dingen niet eens meer op de website staan.

Daar heb je een punt. Maar ze worden dus wel nog verkocht, anders had ik ze niet kunnen kopen, he?

avatar van herman
remcodurez schreef:
Welke draadloze In-ear oortjes beveelt je aan? Thuis heeft mijn vrouw er van Sony en zelf had ik een goedkope deal gedaan om iets te hebben tijdens het joggen. Al moet ik bij beiden constateren dat het geluid ronduit slecht is en ze niet kan gebruiken zonder me hier aan te ergeren. Ik gebruik dan liever mijn Sennheiser met kabel.

Ik heb deze van JBL, ben ik zeker tevreden over:
JBL Live Pro 2 Zwart - Oordopjes - Coolblue

Je hebt er die nog een stuk duurder zijn, maar ik heb niet het idee dat die zoveel beter zijn dat het de meerprijs zou rechtvaardigen. Al lees ik het graag als iemand daar anders overdenkt, want over 1 a 2 jaar zijn deze ook versleten denk ik.

Ben trouwens wel blij met de ANC-functie, zeker in OV en soms op kantoor, maar bepaalde hoge frequenties zijn daar helaas immuun voor.

avatar van Onweerwolf
Tony schreef:
(quote)

Daar heb je een punt. Maar ze worden dus wel nog verkocht, anders had ik ze niet kunnen kopen, he?


Het is bij mij niet geregistreerd.

avatar van vivalamusica
vivalamusica schreef:
Heb Sennheiser PXC 550 II draadloos/ruisonderdrukking en een grado 325x met IFY go link adapter voor USB-C/usb. Ik prefereer toch de Sennheiser bluetooth, vanwege aangenaam geluid/draagcomfort. De Grado geeft iets meer detail, maar is (nog) niet mijn ding. Muziek op de fiets niet zo prettig, leidt me teveel af, m.n. in de stad.
7 maanden later...
Ben beetje genezen van de bluetooth Sennheiser PXC550 II. Er gaat via bluetooth toch het nodige verloren. aan diepte, sprankeling...
De Grado sr325x meer leren waarderen, althans voor huisgebruik. Alleen de standaard oorkussens vervangen door andere pads en de IFY go link (een compacte dac-chip dongle) werkt perfect via de USB-C uitgang van de Ipad en de telefoon.
Ook de oren, hebben tijd om zich te kunnen aanpassen aan de hoofdtelefoon. Het is eigenlijk net als een paar wandelschoenen, ... inlopen.

Zelfde/andere ervaringen en met wat?
Favoriete hoofdtelefoon?

avatar van Leptop
Goed luisteren is eigenlijk heel moeilijk en vraagt veel luisteruren met verschillende apparaten (hier: hoofdtelefoons, maar dat geldt voor alle onderdelen in een set, tot en met jazeker, kabeltjes). Gewenning speelt altijd een belangrijke rol, net als smaak en acceptatievermogen). Sommigen, net als ikzelf, horen altijd wel wat dat beter kan. Bij mij begint een keuze bij smaak, daarna bepalen gewenning en (/of gebrek aan) acceptatievermogen of ik verder zoek.

Mijn hoofdtelefoon is een Beyerdynamic DT 931. Een oudje, ruim voldoende, mist wel wat laag, maar ik heb het geaccepteerd .

Gast
geplaatst: vandaag om 13:14 uur

geplaatst: vandaag om 13:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.