MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Overig / Apparatuur / Het hoofdtelefoon / koptelefoon topic

zoeken in:
Mij lijkt het wel tof om een draadloze voor je Mp3 player the hebben of voor je Ipod, is dat er dan ook???

Holt
http://www.bose.com/controller?event=VIEW_PRODUCT_PAGE_EVENT&product=triport_ie_headphones_index

Deze heb ik en raad ik iedereen aan. Kost wat (€100), maar het geluid is echt ongelooflijk goed!

HiLL schreef:
Ik ben ook lui punt 1.

Maar ik heb dus ook mijn toetsenbord weer mét draad genomen, want ik werd helemaal GEK van die batterijen verwisselen en de verbinding....alleen mijn muis is zonder draad die klaarblijklijk minder stroom gebruikt.
tja, er zijn ook draadloze muizen met houder die de muis oplaadt terwijl je ze niet gebruikt... En zo is dat in het algemeen ook met draadloze hoofdtelefoons. Die hebben ook vaak een opbergstuk met ingebouwde lader. Ik zie dus niet in wat het probleem met batterijen is.

Holt schreef:
http://www.bose.com/controller?event=VIEW_PRODUCT_PAGE_EVENT&product=triport_ie_headphones_index

Deze heb ik en raad ik iedereen aan. Kost wat (€100), maar het geluid is echt ongelooflijk goed!

€76

In Muziek > Algemeen > HeadPhone +/-100,-:

hallo,

Ik heb een klein beetje hulp nodig bij het vinden van een goeie en mooi headphone.

Ik ben het merk skullcandy (type G.I./ Ti) tegengekomen en deze ziet er wel heel strak uit. Maar de kwaliteit van deze headphone is nog beetje onduidelijk.

Kent iemand hier de kwaliteit toevallig van deze headphone merk.

Of misschien een andere die max 110,- euro is goeie kwaliteit geluid en een mooi uiterlijk heeft? 'Dat zou natuurlijk ook handig zijn.

Alvast bedankt

Hchiel

Ik heb van alles gehad, een oude Pioneer koptelefoon, iPod oordopjes, uiteindelijk heb ik via een tip op www.headphone.com gekozen voor de Sennheiser HD650.
Hij is wat duurder maar het is echt het beste geluid dat ik ooit gehoord heb. Zelfs via een iPod heb je met 320k MP3's een supergeluid. Ik vind ook alle soorten muziek er perfect op klinken, popmuziek klinkt warm, open, met waanzinnig diepe maar strakke bassen en enorm veel details, en bij m'n Nocturnes van Chopin hoor je ook exact of je naar een Steinway of een Bosendorfer vleugel zit te luisteren.
Hier een stukje van de review op www.headphone.com:

'The best known reference-level can is the Sennheiser HD650. This headphone is simply exquisite; while some justifiably complain the presentation is perhaps slightly too 'laid-back', we also think these cans do a very good job getting superb musical detail and clear resolution without ever becoming grainy or harsh in any way.'

Bedankt voor de tip, ik heb er ook gelijk 1 besteld.

hchiel schreef:
In Muziek > Algemeen > HeadPhone +/-100,-:

hallo,

Ik heb een klein beetje hulp nodig bij het vinden van een goeie en mooi headphone.

Ik ben het merk skullcandy (type G.I./ Ti) tegengekomen en deze ziet er wel heel strak uit. Maar de kwaliteit van deze headphone is nog beetje onduidelijk.

Kent iemand hier de kwaliteit toevallig van deze headphone merk.

Of misschien een andere die max 110,- euro is goeie kwaliteit geluid en een mooi uiterlijk heeft? 'Dat zou natuurlijk ook handig zijn.

Alvast bedankt

Hchiel
De Beyerdynamic DT 531 is érg goed, onmogelijk om daar niet tevreden mee te zijn qua comfort en geluid. Kijk maar eens rond op internet. Meestal net iets duurder dan 110 euro, maar dan heb je volgens mij iets wat je voor een paar tientjes minder mist.

Voor mensen die iets draagbaars (outdoor) zoeken is deze een aanrader (voor mij beter dan de Sennheiser PX 100 en 200): AKG K 26P. Voor 30 euro te vinden.

sennheiser is top, heb ik ook microfoons van
En trouwens sony is ook erg goed, daar heb ik ook een hooftelefoon van, en die bevalt mij wel

Yanina
BeyerDynamic DT770pro
Gisteren uit elkaar gevallen vanwege dolgedraaide schroeven maar zit gelukkig weer inelkaar.
Kost ca. 140,- EUR

fredpit

Inderdaad een waanzinnig goede hoofdtelefoon Helder geluid, geen overdreven bassen of galm...gewoon eerlijk zoals het door de artiest (of producer) bedoelt is. Uiterlijk is buitengewoon saai maar daar betaal je dan ook niet voor. Beter als vele duurdere hoofdtelefoons. De div consumenten panels zijn ook erg te spreken over deze Sennheiser.

HammerHead schreef:

Bedankt voor de tip, ik heb er ook gelijk 1 besteld.

Ik ook. Ongelooflijk, €15 en dan toch zulke lyrische reacties op audifielenfora.

Ik heb er ook 1 besteld......daar kan ik me geen buil aan vallen Alleen levertijd staat op 3 weken, das wel een beetje spijtig....

Ik heb (een al wat oudere) Sennheiser 480. Ik kom altijd weer uit op Sennheiser, welk budget dan ook!

bonothecat schreef:
Ik heb er ook 1 besteld......daar kan ik me geen buil aan vallen Alleen levertijd staat op 3 weken, das wel een beetje spijtig....

Ik had 'm binnen een week in huis. (en ben er tot nu toe zeer tevreden mee)

Alleen het snoer is wat dun (type standaard walkmandraad), maar je kunt niet alles hebben voor €15.

Ik heb de Sennheiser HD 457. Bevalt me zeer goed. Ook al lijk ik een beetje op een alien. Dan zijn bijvoorbeeld de koptelefoons van Sony stijlvoller.

Ik heb de Skullcandy TI, god die is vet!
Heel mooi ook van uitzicht enzo, maar dat geluid
Echt heeeeeeel netjes

Kijk ook even op de site van Musikprokuktiv (DE)
Daar zijn de producten vaak veel goedkoper.
Mijn hoofdtelefoon (AKG K271 Studio) kostte 129 i.p.v. 189 euro in Nederland

Sheplays
Naast een BeyerDynamicDT770Pro sinds vandaag in het gelukkige bezit van STAX SRS-2050 Earspeakers!

Woutt
Ik heb ook die Sennheiser HD201. Prima ding hoor!

Woutt schreef:
Ik heb ook die Sennheiser HD201. Prima ding hoor!

Heb hem een week en het bevalt prima.

Ace
MailMyDisc.nl schreef:
Ik heb van alles gehad, een oude Pioneer koptelefoon, iPod oordopjes, uiteindelijk heb ik via een tip op www.headphone.com gekozen voor de Sennheiser HD650.
Hij is wat duurder maar het is echt het beste geluid dat ik ooit gehoord heb. Zelfs via een iPod heb je met 320k MP3's een supergeluid. Ik vind ook alle soorten muziek er perfect op klinken, popmuziek klinkt warm, open, met waanzinnig diepe maar strakke bassen en enorm veel details, en bij m'n Nocturnes van Chopin hoor je ook exact of je naar een Steinway of een Bosendorfer vleugel zit te luisteren.
Hier een stukje van de review op www.headphone.com:

'The best known reference-level can is the Sennheiser HD650. This headphone is simply exquisite; while some justifiably complain the presentation is perhaps slightly too 'laid-back', we also think these cans do a very good job getting superb musical detail and clear resolution without ever becoming grainy or harsh in any way.'

Ik heb ook een HD650, echt een geweldig ding. Het absolute topmodel van Sennheiser, maar dat maakt het geld dan ook waar. Ik heb er een koptelefoonversterker van Musical Fidelity tussen en dan weet je helemaal niet wat je hoort. Is die hoofdtelefoon niet wat overkill voor een iPod?

Als je nou echt geld teveel hebt (ik zou het niet exact weten, maar ik schat zo tussen de 1500 en 2000 euri) dan moet je de Grado GS1000 kopen. Die heb ik laatst gehoord en dat is zonder twijfel de beste koptelefoon die er is.

(afbeelding)

Ik ben op dit moment ook bezig een nieuwe hoofdteloof te kopen. Ik had een sennheiser, maar die heeft het begeven. Nu ben ik aan het kijken om het goede kwaliteits/prijs verhouding koptelefoon te kopen.

Mijn oog is nu gevallen op de Sony MDR - Z700/V700.

Heeft iemand hier ervaring mee? Normaal is de prijs 180 euro bij de Mediamarkt, maar heb via internet een aantal aanbiedingen gezien voor 100,-

Ik heb zo ongeveer een 3 kwart jaar geleden bovenstaande koptelefoon gekocht. Erg mooie koptelefoon. Mooi geluid, helemaal goed.

Nu wa er onlangs een scheurtje in de kabel gekomen waardoor 1 oor constant weg viel. Heel vervelend. Maar gelukkig zat het scheurtje aan het eind waardoor ik er bij een radiobeurs een nieuw stekkertje aan kon laten zetten. Ik dus happy. Maar na dat ik hem terug heb gekregen werkt mijn koptelefoon niet meer zoals hij had moeten werken. Ik heb wel rechts en links geluid, maar het geluid klopt niet meer. Soms komt er rechts heel hard een gitaar doorheen maar de stem van de zanger zit alleen links (ja, ik weet zeker dat dat niet hoord.) Heel vaag dus. Nu ben ik naar de audiowinkel terug gegaan en die konden niks doen. Ze zeiden: hij maakt verbinding of niet en dat hij raar doet ligt aan de koptelefoon zelf.

Iemand hier verstand van en misschien een gouden tip? anders ben ik genootzaakt weer een nieuwe koptelefoon te kopen. Overigens is de stekker gewoon een stereo stekkertje.

Garantie?

Nope .. via markplaats gekocht. (Wel nieuw overigens.)

Ben in het bezit van een Quad hoofdtelefoon 12 jaar oud overclassed nu nog alle Senheiser-tjes,Beyers-tjes en AKG-tjes op rij.Dus voor mij geen reden om een nieuwe aan te schaffen omdat hij er nog als nieuw uitziet. Daarnaast is een hoofdtelefoon zo persoonlijk de één loopt weg het hoge tonen en een flinke bas de ander houd van helder en een rustig klankbeeld. En ook maakt het uit wat voor soort muziek je beluistert.Als je naar dance (lees Top40) zit te luisteren dan ben je met 100 euri klaar.Bij rock/jazz en klassiek komt toch beter tot zijn recht in een prijsklasse van ongeveer 200 tot 400 euri maar dan heb ook wel wat.Als je er een uit gaat zoeken, neem je muziek mee (ipv die eeuwige Dire Straits van de verkopers) laat deze aansluiten op een gelijkwaardige versterker die je thuis ook bezit en ga dan eens oordelen. Oh ja laat je vrouw/vriendin ook thuis die lopen meestal ergens doorheen te kwekken (over de prijs ofzo hahahahahaha....)

Sheplays
Deze "kwek" gaat, gewapend met een stapeltje eigen muziek, altijd zelf beoordelen als het om zaken als hoofdtelefoons gaat. Dit is echt belangrijk voor me omdat ik een gehoorbeschadiging heb.

In dat kader kan ik Hobo Hifi van Woustraat, Amsterdam, van harte aanbevelen.
Ze hebben een aparte ruimte waar je rustig in de gelegenheid bent om (zonder overige klanten om je heen) zo lang je wilt de hoofdtelefoons uit te testen. Ze sluiten ook de juiste afspeelapparatuur aan en zijn vriendelijk en relaxed.

Gast
geplaatst: vandaag om 16:57 uur

geplaatst: vandaag om 16:57 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.