Overig / Apparatuur / muziekspeler (pc)
zoeken in:
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 13:46 uur
Of hoe heet zo'n ding op de pc (/mac) waarmee je mp3's en cd's afspeelt.
Jaren geleden gebruikte ik nog WinAmp, omdat dat zo'n klein overzichtelijk en makkelijk spelertje was.
Nu gebruik ik UltraPlayer. Geen overbodige poespas maar je kunt er wel playlists mee afspelen, dat vind ik dan wel handig.
Enige nadeel is dat je nummers niet kunt renamen als je ze aan het afspelen bent.
EDIT: Tjonge. Ik zie nu net dat je met de nieuwste Ultraplayer ook video kunt afspelen. Nou ja, dan maar niet upgraden. Ik kom om in de videospelers (favo = BSplayer).
Welke mp3-cd speler gebruiken jullie?
Jaren geleden gebruikte ik nog WinAmp, omdat dat zo'n klein overzichtelijk en makkelijk spelertje was.
Nu gebruik ik UltraPlayer. Geen overbodige poespas maar je kunt er wel playlists mee afspelen, dat vind ik dan wel handig.
Enige nadeel is dat je nummers niet kunt renamen als je ze aan het afspelen bent.
EDIT: Tjonge. Ik zie nu net dat je met de nieuwste Ultraplayer ook video kunt afspelen. Nou ja, dan maar niet upgraden. Ik kom om in de videospelers (favo = BSplayer).
Welke mp3-cd speler gebruiken jullie?
0
moviefreak#1
geplaatst: 16 oktober 2005, 14:06 uur
Ik gebruik nog altijd Winamp. Wat de boer niet kent .... dus ik hou het gewoon bij het oude bekende 

0
geplaatst: 16 oktober 2005, 15:25 uur
BSplayer had toendertijd echt ladingen spyware, weet niet hoe het nu is.
Winamp 2.9x is nog steeds de meest stabiele en gebruikersvriendelijke interface. Gebruikt weinig geheugen, heeft weinig geklooi. Heeft geen verdere functionaliteiten nodig wat mij betreft.
Winamp 2.9x is nog steeds de meest stabiele en gebruikersvriendelijke interface. Gebruikt weinig geheugen, heeft weinig geklooi. Heeft geen verdere functionaliteiten nodig wat mij betreft.
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 15:34 uur
Crashed wel eens als je bezig bent met het aanpassen van ID3 tags. Is dan ook mijn enige klacht, verder gebruik ik ook nog steeds WinAmp 2.91.
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 15:38 uur
Ik gebruik altijd Winamp, maar tegenwoordig speel ik ook veel af met iTunes.
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 16:41 uur
Winamp 5. Hij is de laatste tijd behoorlijk buggy, dus ik moet eens even kijken of er al een nieuwe is. Ik zou overigens niet meer terug kunnen gaan naar 2.91, want dan mis ik de library.
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 17:59 uur
onder Linux gebruik ik amaroK
onder Windows (en straks op m'n Mac) iTunes
Als je eenmaal aan een library gewend raakt ga je dat toch missen met zo'n "platte" speler als de oude Winamp. Nou ja, ik dan.
onder Windows (en straks op m'n Mac) iTunes
Als je eenmaal aan een library gewend raakt ga je dat toch missen met zo'n "platte" speler als de oude Winamp. Nou ja, ik dan.
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 18:34 uur
Ik gebruik Music Match, met toepassingen als albumtags, volume levelling en een handige toast-functie. Alleen weet ik met dit programma niet niet hoe ik de link naar audioscrobbler moet maken...
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 20:13 uur
Ik weet niet of winamp het beste programma is, ik weet wel dat het programma alles heeft dat ik nodig heb om muziek op mn pc af te spelen. Nooit iets gemist dus nooit iets anders nodig gehad. En die library kan me ook gestolen worden.
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 20:18 uur
BoordAppel schreef:
ik weet wel dat het programma alles heeft dat ik nodig heb om muziek op mn pc af te spelen.
ik weet wel dat het programma alles heeft dat ik nodig heb om muziek op mn pc af te spelen.
Precies. Ik ken die library van Winamp niet, maar met uitgebreidere players kun je je muziekcollectie ook managen. En daar zal inderdaad niet iedereen behoefte aan hebben.
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 20:26 uur
Het gaat erom dat ik met die library lekker snel naar nummers kan zoeken. Bovendien is het altijd leuk om te zien hoe groot je collectie is enzo.
0
geplaatst: 16 oktober 2005, 22:17 uur
Ik heb eigenlijk toch maar 1 playlist. Eéntje waar echt alles instaat.
Verder gooi ik gewoon alles vanuit explorer in de playlist van winamp. Meer gemanage heb ik niet nodig
Verder gooi ik gewoon alles vanuit explorer in de playlist van winamp. Meer gemanage heb ik niet nodig

0
geplaatst: 16 oktober 2005, 23:34 uur
Ik heb de Google Desktop Search als ik echt verdwaald ben en een nummer niet kan vinden. Iets wat eigenlijk nooit gebeurd want alles staat netjes in mappen ingedeeld.
0
geplaatst: 17 oktober 2005, 12:01 uur
Ja bij mij staat het ook allemaal mooi in mapjes, maar dan moet je weer 24keer klikken en scrollen. Nu tik je 3 letters in ofzo en BAM! je hebt het nummer.
0
geplaatst: 17 oktober 2005, 14:56 uur
Ik gebruik ook WinAmp. De Library functie heb ik eigenlijk nooit bekeken.
Als ik eens afstap van Win98 ga ik wel over op iTunes, dat werkt aanzienlijk prettiger, vind ik.
Als ik eens afstap van Win98 ga ik wel over op iTunes, dat werkt aanzienlijk prettiger, vind ik.
0
geplaatst: 17 oktober 2005, 16:28 uur
Onderhond schreef:
Dat heb je in een algemene playlist in Winamp 2.9 ook ...
Dat heb je in een algemene playlist in Winamp 2.9 ook ...
Kon je daarin ook zoeken? Dat wist ik niet.
0
geplaatst: 17 oktober 2005, 16:40 uur
Ja dan kom je bij het eerste nummer wat met een -j begint. Dat is niet echt zoeken.
0
geplaatst: 17 oktober 2005, 18:42 uur

Dan komt er een venstertje waar je de gezochte term in kan typen, met daaronder een lijstje met mogelijke kanditaten die bij elke toestdruk upgedate wordt.
0
geplaatst: 17 oktober 2005, 18:55 uur
Ik heb altijd Winamp gebruikt en er nooit problemen mee gehad (hij blijft nooit hangen ofzo bij mij). Enige wat ik zou kunnen aanmerken is misschien wat minder onnodige functies, zodat het nog sneller kan draaien.
0
Sietse
geplaatst: 18 oktober 2005, 16:38 uur
ok, ik denk dat ik misschien dan toch wel iets meer een nerd ben dan jullie allen....
foobar, volgens "kenners" (hydrogenaudio, het forum voor alles wat te maken heeft met muziek afspelen via een computer), mede nerds en critici (zie wederom hydrogenaudio) de beste audioplayer voor de pc, mac of welk ander apparaat je gebruikt.
Vergeleken bij winamp vrijwel geen gebruik van resources, alles helemaal zelf in te stellen naar eigen wens. Geen onnodige reclame/spyware of wat dan ook (ja winamp heeft dat wel) Ontzettend stabiel, sinds ik het gebruik pas een keer gecrashed (dat is in meer dan een jaar) en dat was omdat ik te veel geheugen gebruikte met andere programmas en ik iets wou veranderen in foobar en geen geduld had. Geen plugins instaleren om iets te kunnen spelen, zit er automatisch in verwerkt.
OPEN SOURCE
Nadeel, hoog nerd gehalte, voor dat je foobar helemaal hebt zoals je zelf wilt hebben kun je wel eens een paar weken verder zijn, maar goed dan heb je ook wel echt iets.
voor degene die interesse hebben:
http://www.foobar2000.org
http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showforum=28
In het kort, foobar is het beste wat ik tot nu toe ben tegen gekomen op dit gebied.
foobar, volgens "kenners" (hydrogenaudio, het forum voor alles wat te maken heeft met muziek afspelen via een computer), mede nerds en critici (zie wederom hydrogenaudio) de beste audioplayer voor de pc, mac of welk ander apparaat je gebruikt.
Vergeleken bij winamp vrijwel geen gebruik van resources, alles helemaal zelf in te stellen naar eigen wens. Geen onnodige reclame/spyware of wat dan ook (ja winamp heeft dat wel) Ontzettend stabiel, sinds ik het gebruik pas een keer gecrashed (dat is in meer dan een jaar) en dat was omdat ik te veel geheugen gebruikte met andere programmas en ik iets wou veranderen in foobar en geen geduld had. Geen plugins instaleren om iets te kunnen spelen, zit er automatisch in verwerkt.
OPEN SOURCE
Nadeel, hoog nerd gehalte, voor dat je foobar helemaal hebt zoals je zelf wilt hebben kun je wel eens een paar weken verder zijn, maar goed dan heb je ook wel echt iets.
voor degene die interesse hebben:
http://www.foobar2000.org
http://www.hydrogenaudio.org/forums/index.php?showforum=28
In het kort, foobar is het beste wat ik tot nu toe ben tegen gekomen op dit gebied.
0
geplaatst: 18 oktober 2005, 16:42 uur
Geen plugins instaleren om iets te kunnen spelen, zit er automatisch in verwerkt.
Kan me echt niet voorstellen dat dit onder nerds geldt als een "goed punt"
. Heb het ook wel een keer geprobeerd, maar te lelijk en te tijdrovend om echt handig te zijn.
0
Sietse
geplaatst: 18 oktober 2005, 17:09 uur
nou ja, je kunt dus kiezen of je ze installeerd of niet...ik installeer gewoon alles.
Dat lelijk vond ik in het begin ook, maar ik heb mijn foobar nu helemaal "gepimpt" en hij ziet er nu wel erg tof uit, maar inderdaad dat is tijdrovend...maar goed je moet iets als je studeer ontwijkend gedrag vertoond
Ik heb wel een aantal dagen op de universiteit verspild aan foobar.
Dat lelijk vond ik in het begin ook, maar ik heb mijn foobar nu helemaal "gepimpt" en hij ziet er nu wel erg tof uit, maar inderdaad dat is tijdrovend...maar goed je moet iets als je studeer ontwijkend gedrag vertoond

Ik heb wel een aantal dagen op de universiteit verspild aan foobar.
0
geplaatst: 18 oktober 2005, 17:36 uur
Ik gebruik nog steeds gewoon Windows Media Player, kan iemand my uitleggen waarom ik een programma als foobar zou gebruiken (is het geluid beter???) ik heb trouwens wel dieverse plug-ins oa om MP4 bestanden te kunnen spelen. Maar nog maals ik ben erg benieuwd waarom ik een andere player zou gebruiken.
0
geplaatst: 18 oktober 2005, 18:04 uur
Alles is beter dan Media Player. Ontzettend kutprogramma als het gaat om muziek.
* denotes required fields.