Overig / Apparatuur / muziekspeler (pc)
zoeken in:
0
geplaatst: 22 januari 2006, 15:17 uur
BoordAppel schreef:
Tsja, dat geldt natuurlijk voor zowat alles op de pc. XP kan je ook niet fatsoenlijk draaien op een Pentium II. Zolang het de computer niet trager maakt, maakt het geen zak uit.
Tsja, dat geldt natuurlijk voor zowat alles op de pc. XP kan je ook niet fatsoenlijk draaien op een Pentium II. Zolang het de computer niet trager maakt, maakt het geen zak uit.
Precies. Ik heb met de nieuwe Winamp nooit last van het vele geheugen dat het programma zou trekken.
Hoogstens tijdens het repareren van rarretjes met Quickpar, maar dan zorgt elk programma wat aanstaat voor vertragingen.
0
geplaatst: 22 januari 2006, 15:21 uur
Wat ik wel heb met Winamp is dat ik nu elke keer mezelf moet registreren als ik em opstart. Voorheen 1x doen nooit meer last.
0
geplaatst: 22 januari 2006, 15:37 uur
Registreren? Je drukt toch geen op later en dan 'stop bugging me' ofzoiets. Nu zijn je gegevens bekend bij Bush!
0
geplaatst: 23 januari 2006, 21:27 uur
gemaster schreef:
Registreren? Je drukt toch geen op later en dan 'stop bugging me' ofzoiets. Nu zijn je gegevens bekend bij Bush!
hahahaa
ja maar dan nog vraagt ie het na een tijd weer!
0
Thisisme
geplaatst: 19 april 2006, 19:11 uur
Ik hou het gewoon op de Windows Media Player. Ben tevreden, dus waarom veranderen.
0
Ace
geplaatst: 19 april 2006, 21:58 uur
Om even snel een gedownload album te luistere gebruik ik Windows Media Player. Om uitgebreid op de shuffle naar de hele collectie te luisteren gebruik ik het geweldige iTunes. Superprogramma vind ik het...
0
Sietse
geplaatst: 20 april 2006, 00:04 uur
kom ik weer aan.....
Foobar 0.9 is uit. Echt goede nieuwe functies en stabiliteit toegevoegd. Voor de personen die graag het beste van het beste willen EN van een uitdaging houden (je moet mogelijk zelf wat dingen toevoegen en eventueel programeren (ja ik ben eerlijk vandaag) is dit een zeer grote aanrader...
Foobar 0.9 is uit. Echt goede nieuwe functies en stabiliteit toegevoegd. Voor de personen die graag het beste van het beste willen EN van een uitdaging houden (je moet mogelijk zelf wat dingen toevoegen en eventueel programeren (ja ik ben eerlijk vandaag) is dit een zeer grote aanrader...
0
geplaatst: 20 april 2006, 00:14 uur
Komt daar nog ooit een echte n00b versie van uit, of laten ze het hier bij? Ik ben Winamp namelijk zat, loopt tegenwoordig steeds vaker vast en is traag aan het worden.
0
geplaatst: 20 april 2006, 01:22 uur
Winamp 2.x gebruiken dan maar, is teringsnel en loopt nooit vast.
0
Sietse
geplaatst: 22 april 2006, 18:35 uur
BoordAppel, het is niet super moeilijk hoor, je moet er alleen iets meer tijd in steken om het mooi te maken, wat natuurlijk niet per se hoeft...belangrijkste is de geluidskwaliteit en die is gewoon beter.
En natuurlijk de album list en database search....
En natuurlijk de album list en database search....
0
geplaatst: 22 april 2006, 18:44 uur
Music Match is gewoon een goed programma en daar laat ik het bij. Ik had Foobar gedownload maar ik had geen idee hoe ik alles moet instellen.
0
Sietse
geplaatst: 22 april 2006, 18:51 uur
ik vraag me soms af of mensen wel eens handleidingen en FAQ's lezen.
0
geplaatst: 22 april 2006, 18:58 uur
Als je een handleiding moet lezen om zo'n progje te laten werken, is je progje niet goed.
0
geplaatst: 22 april 2006, 19:04 uur
Klumpie schreef:
Music Match is gewoon een goed programma en daar laat ik het bij.
Music Match is gewoon een goed programma en daar laat ik het bij.
Gebruik ik ook al jaren, zeer handig met 'tagging' en volumelevelling. Helaas niet te linken naar last.fm.
0
Sietse
geplaatst: 23 april 2006, 19:33 uur
Onderhond schreef:
Als je een handleiding moet lezen om zo'n progje te laten werken, is je progje niet goed.
wat een onzin, kan ik hier uit afleiden dat alles wat simpel is goed is en alles wat moeilijk is niet goed is? Zo ja dan heb je wel een erg vreemde kijk op dingen. Zo nee, nou ja dan laat maar.
ik heb trouwens in het begin helemaal niks gelezen over foobar, maar ik ben dan ook gewoon intelligent (lees: nerd) genoeg om dit te begrijpen.
Tevens met handleiding bedoel ik met name een FAQ, daar staat genoeg in hoe het programma werkt.
0
geplaatst: 23 april 2006, 21:41 uur
Sietse schreef:
wat een onzin, kan ik hier uit afleiden dat alles wat simpel is goed is en alles wat moeilijk is niet goed is? Zo ja dan heb je wel een erg vreemde kijk op dingen. Zo nee, nou ja dan laat maar.
ik heb trouwens in het begin helemaal niks gelezen over foobar, maar ik ben dan ook gewoon intelligent (lees: nerd) genoeg om dit te begrijpen.
Tevens met handleiding bedoel ik met name een FAQ, daar staat genoeg in hoe het programma werkt.
Ik heb op mijn marketing opleiding altijd geleerd dat je product 'Idiot-proof' moet worden gemaakt, kortom de grootste Hans Worst moet er mee om kunnen gaan en dit is bij Foobar niet aan de hand.
0
geplaatst: 23 april 2006, 21:57 uur
Klumpie schreef:
Ik heb op mijn marketing opleiding altijd geleerd dat je product 'Idiot-proof' moet worden gemaakt, kortom de grootste Hans Worst moet er mee om kunnen gaan en dit is bij Foobar niet aan de hand.
(quote)
Waarschijnlijk zijn de meeste mensen Hans Worsten als het over computerprogramma's gaat. Dus als je wil verdienen moet je je programma helemaal op de Hans Worsten richten. Maar voor de meer intelligente types (lees: nerds) voldoen andere programma's denk ik toch beter.
0
geplaatst: 23 april 2006, 22:02 uur
Klumpie schreef:
(quote)
Om Douglas Adams maar eens te quoten:
A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
0
Sietse
geplaatst: 23 april 2006, 23:29 uur
^WORD (vertaling: woord)
Klumpie, door iets Idiot proof te maken wordt het product nog niet altijd beter...er wordt daarvoor juist vaak iets aan de kwaliteit te niet gedaan, omdat het anders misschien wel eens te moeilijk zou kunnen zijn.
Daarnaast is het mogelijk om foobar te downloaden, te instaleren en er dan helemaal niks verder aan op te leuken. Je kunt het net zoals als winamp meteen na instalatie opstarten en er muziek in spelen, verschil is dat je geen domme vragen krijgt over instellingen met nieuwsbrieven, updates en meer van dat soort sluimerspam.
De speler doet het gewoon zonder er iets moeilijks voor te moeten doen. Echter als je dan verder gaat zoeken kom je er achter dat je het programma dus mogelijk zo kunt maken zoals het voor jouw wensen het beste is. En dan kan iemand zeggen dat winamp, of musicmatch of mediaplayer goed werkt...maar wat is er nu relaxter dan een programma zo hebben dat het precies is zoals jij wilt en niet zoals een of andere programmeur je voorlegt.
Een belangrijk verschil, is dus, dat bij foobar de keuze hebt en bij die andere spelers niet.
Klumpie, door iets Idiot proof te maken wordt het product nog niet altijd beter...er wordt daarvoor juist vaak iets aan de kwaliteit te niet gedaan, omdat het anders misschien wel eens te moeilijk zou kunnen zijn.
Daarnaast is het mogelijk om foobar te downloaden, te instaleren en er dan helemaal niks verder aan op te leuken. Je kunt het net zoals als winamp meteen na instalatie opstarten en er muziek in spelen, verschil is dat je geen domme vragen krijgt over instellingen met nieuwsbrieven, updates en meer van dat soort sluimerspam.
De speler doet het gewoon zonder er iets moeilijks voor te moeten doen. Echter als je dan verder gaat zoeken kom je er achter dat je het programma dus mogelijk zo kunt maken zoals het voor jouw wensen het beste is. En dan kan iemand zeggen dat winamp, of musicmatch of mediaplayer goed werkt...maar wat is er nu relaxter dan een programma zo hebben dat het precies is zoals jij wilt en niet zoals een of andere programmeur je voorlegt.
Een belangrijk verschil, is dus, dat bij foobar de keuze hebt en bij die andere spelers niet.
0
geplaatst: 23 april 2006, 23:35 uur
Sietse schreef:
Toch best grappig dat je niet eens weet wat ik bedoel, en dan toch begint met 'wat een onzin'. Sterk staaltje intelligentie.
Om te antwoorden. 'Nee'.
0
geplaatst: 23 april 2006, 23:41 uur
Ik gebruik zelf overigens tegenwoordig als ik op Linux zit amaroK. Helaas (nog) niet beschikbaar voor Windows. Een erg fijn en overzichtelijk programma met erg veel mogelijkheden.
0
Sietse
geplaatst: 23 april 2006, 23:46 uur
Onderhond schreef:
Toch best grappig dat je niet eens weet wat ik bedoel, en dan toch begint met 'wat een onzin'. Sterk staaltje intelligentie.
Om te antwoorden. 'Nee'.
(quote)
Om te antwoorden. 'Nee'.
Ik weet wel wat je bedoelt, maar ik vind het een onzinnige opmerking. Het is toch raar om er vanuit te gaan dat je alleen voor goede programma's geen handleiding nodig hebt. Ik kan zo wel wat programma's noemen waar je de handleiding toch echt nodig hebt om met het programma te kunnen werken, dat terwijl het wel de betere programma's zijn die erop dat vlak zijn (denk alleen maar aan programma's als Avid Xpress, Maya of Pro Tools)
Ik heb iig nergens gezegd dat je de handleiding nodig hebt om het programma te kunnen laten werken (zie post hier net boven)
Je hebt de handleiding alleen maar nodig om je foobar te "pimpen" (om ff aan te sluiten bij de discussie over het urbaniseren van de maatschappij) mocht je er zelf niet uitkomen.
0
Sietse
geplaatst: 23 april 2006, 23:50 uur
obsessed schreef:
Ik gebruik zelf overigens tegenwoordig als ik op Linux zit amaroK. Helaas (nog) niet beschikbaar voor Windows. Een erg fijn en overzichtelijk programma met erg veel mogelijkheden.
Ziet er wel netjes uit. Lijkt qua indeling op de foobar indeling die ik had voordat ik versie 0.9 ging gebruiken. Alleen kleuren wel heel anders.
0
geplaatst: 23 april 2006, 23:51 uur
Het is toch raar om er vanuit te gaan dat je alleen voor goede programma's geen handleiding nodig hebt.
Da's raar ja, en dat bedoelde ik ook niet. Ik zei duidelijk "zo'n" programma. Voor een simpele mediaplayer heb je echt geen handleiding nodig, pimpen of niet. Indien wel, dan boeit het mij al niet meer.Maya wordt trouwens onder grafische mensen vaak gezien als een nodeloos ingewikkeld kluwen van pop-ups. Niet het sterkste voorbeeld.
* denotes required fields.