menu

Mijn Updates +
Overig / Apparatuur / muziekspeler (pc)

zoeken in:
Media Player is inderdaad erg kut: langzaam, onoverzichtelijk en te veel nutteloze functies.

Wat kan ik met media player niet wat ik met bijv. foobar wel kan. en hoe kan ik aan zoiets komen is het down te loaden of zo

Sietse
Eddie schreef:
Ik gebruik nog steeds gewoon Windows Media Player, kan iemand my uitleggen waarom ik een programma als foobar zou gebruiken (is het geluid beter???)

om mee te beginnen ja, al maakt dat niet zo super veel uit, is meer afhankelijk van je geluidskaart.
WMP gebruikt te veel resources, WMP stuurt ongewenst informatie naar windows over wat je speelt, het is niet practische in gebruik om gewoon wat dingen te noemen...alleen Real Media Player is nog erger dan WMP en dat zegt genoeg lijkt mij.

Sietse
Eddie schreef:
Wat kan ik met media player niet wat ik met bijv. foobar wel kan. en hoe kan ik aan zoiets komen is het down te loaden of zo

http://www.foobar2000.org

maar je zou ook gewoon voor winamp kunnen gaan als je niet te veel zelf wil rotzooien voor dat alles precies zo is als je wilt...foobar heeft echt een super hoog nerd gehalte...maar goed is dan ook wel weer het beste wat je kunt krijgen naar mijn mening.

Yak
Vraagje over iTunes: ik vind het verschrikkelijk irritant dat tussen elk nummer wat je speelt (of het nu van cd is of mp3's) een halve seconde stilte zit. Ik ben nu een mix-cd aan het draaien en dat hoort in elkaar over te lopen in plaats van met steeds die onderbrekingen. Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten?

winamp is gewoon het beste.... overzichtelijk, makkelijk en gebruiksvriendelijk

Ik weet niet echt iets van i-tunes en dus ook niet precies wat je bedoelt Yak, maar voor winamp en dergelijke programma's zijn gewoon plug-ins te downloaden, die de halve seconde stilte tussen de nummers vandaan halen.

Toine Rorije
Hmm, ben ik dan de enige die de wmp fijn vind? De hele meuk gesynchroniseerd met allmusic, overzichtelijk en hij ziet er goed uit (iig niet als een startrekruimtschipachtig ding). Maar eigenlijk ben ik wel op zoek naar een minstens vergelijkbaar ding, maar dan wel een die niet van een ipod schrikt. tips?

Sietse
foobar

heeft ipod support

Foobar is een über programma - omdat het minimale recources gebruikt en alles, maar dan ook alles instelbaar is EN hij vervormt je geluid niet

winamp is zwaar klote - traag, onoverzichtelijk en k*tgeluid

wmp10 is redelijk mee te leven - zeer matig, geluid is alleen niet slecht zolang je het niet combineert met windows drivers. en de library en audiosync is erg makkelijk.

Winamp zwaar??? Echt niet. Perfect geluid ook. Onoverzichtelijk is het wel maar als je eenmaal alles weet te zitten maakt dat ook niet meer uit.

Alle winamps t/m versie 2.xx zijn inderdaad niet zwaar, maar vanaf versie 3 is het echt een enorm traag kutprogramma geworden. Dat je dat niet merkt op een moderne snelle PC is een heel ander verhaal. Als je echter een ouwe Pentium I of II wilt gebruiken als vast MP3 station zou ik zeker niet de nieuwere versies van winamp gebruiken.

Tsja, dat geldt natuurlijk voor zowat alles op de pc. XP kan je ook niet fatsoenlijk draaien op een Pentium II. Zolang het de computer niet trager maakt, maakt het geen zak uit.

BoordAppel schreef:
Tsja, dat geldt natuurlijk voor zowat alles op de pc. XP kan je ook niet fatsoenlijk draaien op een Pentium II. Zolang het de computer niet trager maakt, maakt het geen zak uit.

niet voor foobar

Yak schreef:
Vraagje over iTunes: ik vind het verschrikkelijk irritant dat tussen elk nummer wat je speelt (of het nu van cd is of mp3's) een halve seconde stilte zit. Ik ben nu een mix-cd aan het draaien en dat hoort in elkaar over te lopen in plaats van met steeds die onderbrekingen. Weet iemand hoe ik dit uit kan zetten?

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img388.imageshack.us/img388/9373/itunes4mx.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Sietse
Alwood schreef:
Foobar is een über programma - omdat het minimale recources gebruikt en alles, maar dan ook alles instelbaar is EN hij vervormt je geluid niet

winamp is zwaar klote - traag, onoverzichtelijk en k*tgeluid

wmp10 is redelijk mee te leven - zeer matig, geluid is alleen niet slecht zolang je het niet combineert met windows drivers. en de library en audiosync is erg makkelijk.

hehe, eindelijk een medestander hier.

Ik snap niet dat iedereen maar die ellendige andere programma's blijft gebruiken...

Foobar is gewoon het beste. Einde discussie

Maar oh zo pokkelelijk. Dus laten we de discussie nog even open.

Sietse
das maar net hoe je hetzelf programeerd. Je kunt het zo mooi of zo lelijk maken als dat je zelf wilt.

edit: en zit jij de godganse dag naar je mediaspeler te kijken? Ik niet, bij mij is staat ie heel de dag ergens geminimaliseerd waar ie niet in de wegstaat...dus kan lelijk zijn, zie het toch niet.

Bij mij staat die dus niet geminimaliseerd.

En de dag dat ik mij bezig ga houden met het proggen van een mediaplayer is de dag dat ik zelfmoord pleeg . Zo'n ding hoort snel, slick en mooi te zijn zonder al te veel last. Screw de linuxmentaliteit

Onderhond schreef:
Maar oh zo pokkelelijk. Dus laten we de discussie nog even open.

Inderdaad zo verdomde saai.

Sietse
zo'n ding hoort maar een ding te doen en dat is muziekspelen met de hoogst mogelijke kwaliteit. Niet meer, niet minder, al het andere is bijzaak (voor mij dan) en vandaar dus foobar (die ik trouwens wel gepimped heb, want je moet iets doen om studeren te ontwijken)

Sietse schreef:
(die ik trouwens wel gepimped heb, want je moet iets doen om studeren te ontwijken)

haha dat dan weer wel

Ik het kader van studie-ontwijkend gedrag (bij ons afgekort tot SOG (met bijbehorend werkwoord SOGgen)) zit ik gewoon op musicmeter, bovendien heb ik 0,0 verstand van programmertaal (een "/" vind ik al ver gaan) dus zal ik daar nooit aan toekomen. Ik gebruik zelf media-player, maar alleen vanuit het standpunt dat ik negens last van heb. Ik ben de laatste die zal beweren dat het een goed programma is, maar het doet wat ik ervan vraag.

Ik luister niet zoveel muziek achter de pc. Enkel wat losse nummers die ik download van blogs en labels. WMP volstaat dus prima voor mij.

Foobar: Hoe krijg je de titeltracks van een cd in het beeld? Ik zie die functie maar niet.

Sietse
hoe bedoel je?

Sietse
zo ziet mij foobar eruit, sorry voor de grootte...maar nog meer compressie erover zou het plaatje niet ten goede komen.

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://sheba.geo.vu.nl/~ervs/andere/foobar.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Sietse
en ik zit trouwens op de nieuwe foobar te wachten, want daar wordt het een heel stuk makkelijker om ook de vorm van foobar aantepassen, wat nu al kan, maar te moeilijk is voor mij. het meeste werk van wat je hier ziet is het aanpassen van iemand anders zijn code. De kleur instellingen met dat blauw kan veranderd worden naar groen, zacht roze en geel dacht ik. De informatie over nummers heb ik zelf in elkaar gezet met codes. Die was helemaal anders, maar dat is echt heel makkelijk. Album List Panel (de complete database aan muziek) heb ik zelf in de zogenaamde side panel gezet. Is wel een plugin voor, maar je moet ff uitzoeken hoe het werkt. Album art is gewoon tof, maar wel een hoop ellende om alles te vinden (heb ik dus ook niet) Verder heb ik nog wat andere dingen erbij gezocht die je er niet aan kunt zien, zoals bijv een album shuffle. Er wordt random een album gekozen, die wordt gespeeld, compleet, en daarna wordt er random een ander album gekozen. En een geweldige database search, wat heel handig is als je meer dan 20000 nummers op de pc hebt staan.

Maar goed, hopelijk deze maand nog een nieuwe versie van foobar, want wat ik heb gelezen over de beta versie is echt super tof.

Sietse schreef:
hoe bedoel je?

Als ik nu een cd draai staat er

Track 1
Track 2
enz
enz..
Jouw Foo ziet er strak uit overigens.

Sietse
lol, das een freedb ding. Als freedb.org je cd niet kent dan kun je zelf de titles toevoegen met rechtermuisknop en dan "Show file info (special)" en als de special niet hebt dan kun je dat vast ergens downloaden...
bijv. hier http://pelit.koillismaa.fi/plugins/redir.php?id=384

en dat ziet er dan zo uit:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://pelit.koillismaa.fi/plugins/plugins/71/foo_infobox.png

Gast
geplaatst: vandaag om 04:34 uur

geplaatst: vandaag om 04:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.