menu

Overig / Apparatuur / muziekspeler (pc)

zoeken in:
Foobar is erg fijn inderdaad, ik gebruikte zelf heel lang FooSune. Eén keer instellen en je hebt er lang plezier van. Ik gebruik nu echter alleen nog Mac (omdat mijn PC is overleden), dus als iemand nog iets fijns weet voor Mac...? Alles beter dan iTunes.

Wat is er mis met iTunes?

Thanks! Ik zat eerst zelf te denken aan Winamp, maar hoor toch te veel wisselvallige verhalen. Wel makkelijke iPod plugin. Ik bekijk gewoon even alle opties.

Japsuh schreef:
Wat is er mis met iTunes?

Persoonlijk vind ik het irritant om het goed te organiseren.

En het vreet veelsteveel geheugen.

Sietse
Itunes is op PC inderdaad echt af te raden, maar voor een MAC is het wel (een van) de beste optie(s).

Ik draai iTunes (met 25.000 nummers) de hele dag op een PC in mijn kantoor en heb er geen problemen mee. Heerlijk programma dat het op PC prima doet maar ik moet zeggen dat ik Foobar niet ken. Wat zou het probleem op PC moeten zijn?

Te traag en te lomp.

Running On Empty schreef:
Ik draai iTunes (met 25.000 nummers) de hele dag op een PC in mijn kantoor en heb er geen problemen mee. Heerlijk programma dat het op PC prima doet maar ik moet zeggen dat ik Foobar niet ken. Wat zou het probleem op PC moeten zijn?

Ik vind het een erg onhandig programma in gebruik, maar dat kan iets persoonlijks zijn. Wel is het een ontzettende geheugenvreter.

Ik heb thuis ook zelf Itunes op mijn pc en bij mij wekt ie prima

Arrie schreef:
Ik vind het een erg onhandig programma in gebruik, maar dat kan iets persoonlijks zijn. Wel is het een ontzettende geheugenvreter.

Ik word wel benieuwd naar Foobar en zal het eens proberen. Ik vind iTunes niet onhandig namelijk.

Hoezo iTunes een geheugenvreter? Bijv een mp3 van 4mb is toch ook in een ander programma een mp3 van 4mb?

Die ong. 90 mb die het programma iTunes op de harde schijf inneemt kan toch ook niet het probleem zijn? Werkgeheugen?

Standby-geheugen, opstartgeheugen, trage zoekfunctie, enzoverder.

Niet dat er zo veel te klagen is over Itunes (mijn favoriet na Foobar en WMP), maar als je het vergelijkt met Foobar...

Running On Empty schreef:
(quote)

Ik word wel benieuwd naar Foobar en zal het eens proberen. Ik vind iTunes niet onhandig namelijk.

Hoezo iTunes een geheugenvreter? Bijv een mp3 van 4mb is toch ook in een ander programma een mp3 van 4mb?

Die ong. 90 mb die het programma iTunes op de harde schijf inneemt kan toch ook niet het probleem zijn? Werkgeheugen?

Werkgeheugen bedoelde ik, ja.

Sietse
Fijn om te lezen dat na enkele jaren hier posten over foobar er nu toch wel heel veel gebruikers zijn gekomen.
Gebruik het zelf nu ongeveer een jaar of 7 a 8 denk ik (versie 0.69 was de eerste volgens mij, of dat was audiomulch, die ik gebruikte).

Heb besloten me toch maar opnieuw in Foobar te gaan verdiepen. Even rustig alles bekijken of ik er uit kom.

Ik gebruik sinds een jaartje foobar. Zelf vind ik het erg fijn dat ik door mappen kan bladeren i.p.v. de bibliotheek want zo kan ik zelf alles indelen. De graflelijke UI maakt mij vrij weinig uit.

Sietse
Je kunt de biobliotheek ook instellen dat ie de mappen volgt, maar dan heb je niet de foeilelijke "explorer tree". Of misschien bedoel je dat juist wel.

Ik vind die explorer tree wel functioneel eigenlijk. Nogmaals, hoe de UI eruit ziet maakt mij bar weinig uit, als het maar snel werkt. 98% van de tijd is het venster toch geminimaliseerd.

Sietse
Tsja, de library is een stuk overzichtelijker dan de explorer tree (waar je ook alle overbodige mappen nog steeds ziet).

Zie hier hoe simpel het er uit ziet:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://orphax.com/andere/foobar.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

het is precies zoals ten tijde van maken van deze layout mijn mappen had ingedeeld.

EDIT: ik zie nu pas dat ik hier wel een filter had ingesteld.
Zal later nog wel een nieuwe foto online zetten.

Bij mij is het met Colums UI, drie kolommen ingesteld. Eén voor zoeken op genre, één voor artiesten en één voor albums. Met nog een zoekbalk erbij voor specifieke termen of nerdy dingen als zoeken op 'alle tracks met woord X erin'.

Sietse
Ja, dat kan hier dus ook mee maar zoals je bij mij kunt zien:
Bovenste scherm is ingesteld op Mapstructuur (maar soms kies ik daar ook wel wat anders bijv. release jaar)
Onderste scherm is ingesteld op toevoegen aan database (de dag waarop ik de cd heb geript dus)

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img12.imageshack.us/img12/9364/mijnfoobar.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Zo ziet mijn foobar eruit, simpelheid troef. Onderliggend zijn artiesten en daaronder albums / ep's / singles. Nog een voordeel, de integratie met last.fm vind ik een stuk makkelijker werken dan met VLC player.

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img834.imageshack.us/img834/835/foobarscreenshot.jpg

Zo ziet mijn spelert eruit. Nog erg basic, maar ik ben er erg tevreden mee.

Sietse
Ahh ja, precies de plugin die ik dacht dat het zou zijn. Heb ik ook ooit een blauwe maandag gehad, maar ik vond het niet fijn dat het alleen in een rij kon en niet een kolom.

Sietse
Ynoskire schreef:
(afbeelding)
Zo ziet mijn foobar eruit, simpelheid troef. Onderliggend zijn artiesten en daaronder albums / ep's / singles. Nog een voordeel, de integratie met last.fm vind ik een stuk makkelijker werken dan met VLC player.

Ahh dat is dus niet de explorer tree plugin, dit is gewoon de Library die is ingesteld op Folder Structure. Dus precies hetzelfde als dat ik heb, ik heb het alleen wat chaotischer ingedeeld.

Aangezien de laatste post in dit topic al 3 jaar oud is, zou ik wel eens willen weten welke programma's jullie tegenwoordig gebruiken. Of zit iedereen nu aan Spotify?

Ikzelf heb de laatste jaren Foobar, Spotify, Tomahawk, Itunes en Musicbee gebruikt. Mijn ervaring:

- Foobar: zeer goed programma, maar je moet je er in willen verdiepen om het volledig te benutten.
- Spotify: goed om te streamen niet om je eigen muziekbib dagelijks te gebruiken.
- Tomahawk: leuk programma als extra, vooral als je wat medegebruikers kan vinden met een goede smaak. Het programma staat wel nog niet op punt.
- Itunes: lang geleden dat ik het gebruikte, weet enkel nog dat het programma me enorm irriteerde.
- Musicbee: voor mij het beste programma. Lijkt op een Foobar waarop alle nuttige opties standaard op staan. Draaide bij mij op mijn oude laptop wel niet altijd even soepel.

Sinds gisteren ben ik in het bezit van een Mac en wilde ik graag Musicbee op een beter draaiende pc te gebruiken, maar blijkbaar werkt het niet op Mac. Via een omweg (Crossover) kan het wel, maar ook dat werkt niet perfect. Dan heb ik Itunes nog eens geprobeerd maar daar geraakte ik zelfs niet meer mee gestart. Dus voorlopig doe ik verder met Spotify alleen.

Ik ben geen kenner dus daarom zou ik jullie ervaringen ook wel willen weten.

Sietse
Uiteraard nog steeds Foobar, zodra je dat hebt, heb je niets anders meer nodig.

Als je een Mac hebt is iTunes wel beter dan op de PC (veel meer geïntegreerd). Mocht je echter Musicbee (of iets anders van Windows) willen draaien kan dat met Wine (https://www.winehq.org/)

Clementine. Werkt op alles.

Clementine idd. Bij Windows zweer ik bij Foobar en iTunes (yup), op Linux doe ik dan weer de combi Clementine + Audacious.

Ik ben nu een paar dagen Clementine aan het gebruiken en dat ziet er goed uit. Het enige wat ik mis (misschien kijk ik er over) is de Auto-DJ functie uit Musicbee die ik eigenlijk wel vaak gebruikte. Zijn er nog alternatieven die iets dergelijks hebben en liefst zelfs uitgebreider? Voor zij die het niet kennen, hieronder een printscreen:

http://img.informer.com/screenshots/4130/4130026_3.jpg

Gast
geplaatst: vandaag om 00:01 uur

geplaatst: vandaag om 00:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.