menu

Mijn Updates +
Overig / Apparatuur / muziekspeler (pc)

zoeken in:
Ben i-Tunes gaan gebruiken (voor Windows). Echt in één woord super. Geweldige mogelijkheden voor playlists, klinkt prima en ook keuze uit honderden radiostations.

Ik krijg de audioscrobbler maar niet aan de praat. Wel heb ik de component, maar hij scoblled maar niets. Moet ik iets aan de instellingen veranderen?

Sietse
heb je de inloggegevens ingesteld (om maar eens een domme vraag te stellen)

Meteen al ingesteld. Inmiddels doet hij na een nieuwe installatie. Ik knoei nog even verder deze week.
Probeer de Foosune voor elkaar te krijgen, echter zijn niet alle componenten up to date, waardoor ik ze niet kan downloaden.

Meer mensen last van gehad? En hoe opgelost?

Eerste indrukken zijn geweldig btw. Overzichtelijk, vele opties en snel. Exact wat ik zocht.

Domme vraag mischien maar is Foosune zo'n beetje hetzelfde als FooBar?

FooSune is een skin voor Foobar. Gebruik ik zelf ook, fijne skin.

Sietse
ik gebruik hem niet, heb een "eigen" skin die heel erg basic is met een paar kleine aanpassingen die het voor mij beter maken.

Welke aanpassingen (components) heb jij gekozen?

Sietse
Alles wat niet standaard er in zit:

foo_albumlist.dll
foo_amipwrapper.dll
foo_audioscrobbler.dll
foo_discogs.dll
foo_history.dll
foo_out_asio.dll
foo_playcount.dll
foo_texttools.dll
foo_ui_columns.dll
foo_ui_std.dll
foo_uie_albumlist.dll
foo_uie_elplaylist.dll
foo_uie_vis_channel_spectrum.dll
foo_run.dll

Vanuit FOO_RUN draai ik album_art_downloader_xui.

Verder is het gewoon een stukje programmeer werk om foobar precies zo te laten reageren zoals ik het nu wil.
Heb bijv. verschillende scripts voor de Album List sortering.

In de playlist (NG) laat ik een aantal dingen zien die in de standaard versie niet zitten zoals het label
Bij verzamelaars komt er ipv. de eerste artiest "various" te staan en toont hij achter iedere titel van een nummer de uitvoerende artiest.
Bij SPLIT releases toont hij de album artist en dan weer niet Various.
Ik hou play count bij.

Verder zijn er nog wat kleine dingen zoals replaygain enzo, maar ook dat is vrij standaard.

Benieuwd geraakt: Zijn er absolute pluspunten van Foobar boven de laatste (wat mij betreft zeer goede) versie van i-Tunes?

Een kenner die hier voor mij een antwoord op heeft?

Het is veel en veel sneller. Dat is voor mij het belangrijkste verschil.

Sietse
het is sneller, gebruikt minder geheugen, past niet standaard al je files aan (ik denk liever zelf over mijn sortering), heeft tegenwoordig de mogelijkheid om gebruik te maken ven Secure Rip (iTunes kan netjes rippen, maar is toch inferieur aan vele andere programma's) enz. enz.

En voor de geeks onder ons: je kunt alles helemaal zo maken zoals je het zelf wil van heel minimaal tot complete muziek bibliotheek met volledige teksten van nummers of recensies en alle toeters en bellen die je maar kunt bedenken die je van het internet kunt halen.

En als je dat allemaal onzin vindt omdat het pijn aan je ogen doet en het natuurlijk alleen maar om de muziek gaat is het de fijnste uitgeklede muziekspeler die je je kunt voorstellen

Ben aardig eind op weg, maar krijg album art niet aan de praat.

Vanuit FOO_RUN draai ik album_art_downloader_xui.

Hoe bedoel je dit?

inmiddels gefixt, al zijn lang niet alle albumhoezen bekend.

Nu maar eens met de lyrics aan de gang.

Sietse
de meeste hoezen kan ik toch echt wel vinden met Album_art_downloader en dan heb ik toch een iets obscuurdere voorkeur/collectie waar ik ze bij zoek dan wat jij hier zoal aangeeft te luisteren

misschien is je zoek script niet ok.
Ik gebruik
"INSTALLATIE FOLDER" "%artist%" "%album%" "$replace(%_path%,%_filename_ext%,)folder.jpg"

Installatie folder is de map waar Album Art Downloader is geinstalleerd.
Met dit script wordt gezocht op de combinatie artiest + album en deze wordt opgeslagen in de folder waar het album in staat en krijgt de naam folder.jpg mee.

boomkat
Bij itunes moet je toch ook alle hoezen handmatig toevoegen. Dat is wat ik tenminste al die tijd gedaan heb.

Thomzic schreef:
inmiddels gefixt, al zijn lang niet alle albumhoezen bekend.

Nu maar eens met de lyrics aan de gang.

Voor de lyrics gebruik ik het programma Minilyrics, die vindt de meeste dingen wel en hij laat ze dan zien in een apart schermpje. Erg handig.

Sietse
boomkat schreef:
Bij itunes moet je toch ook alle hoezen handmatig toevoegen. Dat is wat ik tenminste al die tijd gedaan heb.

Het zal me niets verbazen als je het met foobar automtisch kan instellen, maar geen idee of het echt kan en zo ja hoe.
Dus ja, ook hier moet een programma draaien om het te downloaden. Dit programma is echter ook gewoon als stand-alone te gebruiken zonder foobar.
Echt heel handig als je veel albums wil toevoegen op MuMe en je de hoezen niet kunt vinden.

boomkat schreef:

Niet in de nieuwste versie van i-Tunes.

Inmiddels een aardig eind gevorderd. Enkele instellingen veranderd en zo aan mijn voorkeuren aangepast. Hieronder een screenshot. Geprobeerd om het zo overzichtelijk mogelijk te houden en met weinig poespas. Krijg het alleen nog niet voor elkaar om aan de linkerkant een langer scherm van artiesten te creeëren (dus aan de gehele linkerzijde van het beeld). Even prutsen nog.

Mijn Foobar voorlopig:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img4.imageshack.us/img4/7479/foobar2000screenshot.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Foobar Groot

Hét grote voordeel aan Foobar vind ik dat het zo lekker simpel kan zijn allemaal. Ik snap dan ook nooit waarom mensen al die toeters en bellen installeren. Nou ja, het ziet er wel leuk uit verder.

Ja, ik heb de opzet ook zo simpel mogelijk gehouden.

Inderdaad. En hoe meer van die flantuten, hoe slomer hij wordt.

Ik gebruik nu Zune software.
't Werkt in combinatie met m'n Zune (Mp3-speler) erg handig .
Daarnaast met een goed werkend account loopt dit erg handig, om een paar dingetjes te noemen, worden de album hoezen automatisch geüpdate, zijn album info's te updaten vanaf de Zune marketplace, is het zoeken in de muziek makkelijk, zijn er een makkelijk te sorteren menu's, is er een duidelijk album-view enz. enz...
Al moet ik zeggen, is het verre van dieal. Het is wel zo'n met-toeters-en-bellen-speler, maar ik kan me daar niet aan storen.
Ik vind 't ook wel makkelijk dat ik zo'n last added order aan heb staan, anders kan ik tussen de bomen van de pas gedownloade muziek ook 't bos niet meer vinden.

Oh, 't ziet er trouwens lekker slick uit, en tot zover, is tie niet sloom o.i.d. ( met de uitzondering dat de plaatjes een seconden langer duren)

In Overigen > Algemeen > beveiliging:

hoi ik ben nieuw hier

ik ben lichamelijk gehandicapt. Als ik een lp opzetten, was meteen de lp stuk
De cd speler na een paar keer in een handen was ook het cdtje beschadigd.
Dus toen het pc tijdperk aankam was dat een uitkomst. Alle cdtjes op de harde schijf gezet en spelen maar.

Van al mijn cds zijn door ms wma bestanden van gemaakt..
Deze kan ik niet op alles afspelen.
Ik heb geprobeerd om ze over te zetten in mp3 maar "de vrienden" van micro soft hebben er wma van gemaakt en beveiligd.

De door mij ooit betaalde cds wil ik overal op kunnen afspelen.

weet iemand hoe dit gaat?

alvast bedankt

Sietse
hmm, klinkt misschien lullig, maar als tip heb ik niet veel anders dan alle cd's opnieuw rippen maar dan naar mp3 of flac (afhankelijk van de grote van je harde schijf).
Ik zou iig niet WMA om gaan zetten naar mp3 (want dat komt de geluidskwaliteit niet ten goede) en de beveiliging er af halen...tsja, ik weet dat het kan maar geen idee hoe precies.

Mijn tip dus Exact Audio Copy installeren met een mp3 (LAME is de standaard) codec de cd's opnieuw rippen.

En dan zoals ik eigenlijk altijd in dit topic zeg Foobar gaan gebruiken...

http://www.exactaudiocopy.de/
RareWares
foobar2000

Nou, even dit topic weer wat leven inblazen.
Ben al een tijd op zoek naar een goede muziekspeler voor op mijn pc. En ik denk dat jullie mij daar heel goed bij kunnen helpen

Wat ik er in zoek is het volgende:
- makkelijk hoezen (automatisch te zoeken)
- goed geluid
- makkelijk editten (artiestennamen enzo)
- niet teveel werkgeheugen nodig

Heb een tijdje Foobar gehad, maar ik kwam daar niet echt uit. Dus ik zoek er ook eentje die helemaal ready is en waar je zelf niet heel veel aan moet doen.

Ik dank jullie vast voor het antwoord.

Lukk0
Ik gebruik zelf ook Foobar, maar heb er niet echt veel verstand van, maar misschien is het mogelijk dat iemand een al ingestelde versie van Foobar zipt en dan gewoon naar jou stuurt. Dan hoef je alleen in het menu nog even de juiste dingetjes aan te klikken en ben je klaar. Dat vond ik in elk geval niet extreem moeilijk, voordat je alle juiste .dll's hebt ben je alleen wel even bezig. Sietse, weet jij of dit kan werken?

Zelf gebruik ik deze, en dan de FooNight versie. Eén keer ingesteld, daarna niets meer aan gedaan want werkt vrij prima. Ik kan alleen niet via artiesten in een keuzemenu komen met de albums van die artiest, maar na een tijdje mis ik dat eigenlijk ook niet meer. En mijn optie om sterren toe te kennen werkt niet.

bennerd (moderator)
Reijersen schreef:

Wat ik er in zoek is het volgende:
- makkelijk hoezen (automatisch te zoeken)
- goed geluid
- makkelijk editten (artiestennamen enzo)
- niet teveel werkgeheugen nodig

Ik zou je ook Foobar aanraden. Je kunt misschien eens proberen klooien met de plug-ins daarvan. Heb ik ook gedaan, en ik heb nu gewoon een nauwelijks aangepaste standaardversie

Itunes heeft te veel werkgeheugen nodig. Winamp is gewoon kudt. Windows Media Player heeft te veel bugs. Veel andere muziekspelers ken ik niet.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:25 uur

geplaatst: vandaag om 19:25 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.