menu

Genres / Soul, Funk en R&B / Hoe is R&B ooit in zo'n vreselijk genre veranderd?!

zoeken in:
avatar van T.O.
Onderhond schreef:

Ikzelf vind er ook niks aan, maar het stigma dat over het genre hangt vind ik lichtelijk belachelijk.


Mee eens, compleet overtrokken. Ook op deze site is het blijkbaar stoer om er tegen aan te trappen.

Net als hiphop heeft r&b het negatieve imago dankzij dat bling-gedoe natuurlijk gedeeltelijk aan zijn eigen artiesten te danken. Maar in alle andere genres (pop/rock/metal/dance et cetera) is evengoed genoeg troep te vinden.

avatar van Jeanicious
T.O. schreef:
Maar in alle andere genres (pop/rock/metal/dance et cetera) is evengoed genoeg troep te vinden.


Black/deathmetal - Corpsepaint en nazi-ideologieën
Techno/Dance - Drugs en kale koppen
Jazz - Is alleen voor de kenner
Heavy Metal - Leer, spijkerjasjes en kisten
Hollandse hits - Woonwagenkampen
Pop - Alleen voor pubers
En ga zo maar door.

avatar van Jeroen enzo
T.O. schreef:

Mee eens, compleet overtrokken. Ook op deze site is het blijkbaar stoer om er tegen aan te trappen.


Wie trapt er tegen het genre aan?
Deze hele tret was in de eerste plaats een simpele vraag hoe een genre zo heeft kunnen veranderen.
Das alles.

avatar van Reijersen
Jeroen enzo:
Hoop dat ik met wat informatie wat bij te hebben gedragen aan die vraag.

avatar van Reijersen
Ondertussen een topic gestart over de hedendaagse R&B artiesten.

moviefreak#1
Maar in alle andere genres (pop/rock/metal/dance et cetera) is evengoed genoeg troep te vinden.


Heavy Metal - Leer, spijkerjasjes en kisten


En wat is daar nou weer mis mee ? Is dat niet weer niet goed genoeg voor de modieuze menigte ?

avatar van Onderhond
Evenveel mis mee dan schaarsgeklede vrouwen en "blingbling" zeker ?

avatar van T.O.
Precies.

avatar van Metalhead88
"Hollandse hits - Woonwagenkampen"
Heeeeel goed gezegd, hahhaha...

Hoohohohohoo, even een kleeeiine opmerking jongensss...deze site heet nog altijd 'MUSICmeter', niet 'STYLEmeter', mkay?

En effe over dat R&B...ik heb er echt helemaal niets mee, ik kan het ook met moeite aanhoren, dat gejank, dat gejammer, dat gekrijs(beyonce spant de kroon met dr orgasme geluiden) dat gebrek aan muzikale variatie, maarja, das mijn mening, het ontbreekt mijns insziens sowieso aan pit, maar goed.
Als ik een lkkr ontspannen nummer wil horen, luister ik ook naar bands die normaal gesproken heavy metal maken, of ik pak wel een cd'tje van Norah Jones ofzow, van mn moeder...(snurrrrkkk)...

en ik moet toegeven, dat gedoe met die naakte wijven en alles, dat heeft geen fuck te maken met R&B, behalve dan het in beeld brengen wat ze in de texten van de nummers uit de jaren 50 al insinueerde, moet je maar es op letten...
ook toen al waren de texten 'dirtier' dan je in de eerste plaats vermoed. En die hele scene is natuurlijk ook een geinig lokkertje voor de teenies en de pubertjes a la 12, 13 jaar, die al flink sexueel aan het ontwaken zijn, en die krijgen een flinke invloed van die R&B, visueel gezien dan...textueel is et trouwens ook al niet veel soeps meer tegenwoordig, beetje neuken, beetje je neus afvegen aan een opgespoten negroide-kont....beetje je nek een hernia bezorgen door die omhangsels van het kruidvat...naja...ik heb denk ik wel genoeg gezegd....GAT-VER-DAMME.

Ikzelf heb op de een of andere manier als heavy metal dude, WEL best interesse in rap en in iets mindere mate hiphop, vooral Eminem vind ik qua tekst en intonatie niet eens zo slecht, maar laten we dan het feit dat hij iedereen en alles de schuld geeft behalve zichzelf maar even buiten de discussie. Xzibit is volgens vele een beetje een nep-artiest qua rap en hiphop enzow...alleen ik vind getunede auto's en games die daar mee te maken hebben eigelijk best wel retevet...en Xzibit komt in mijn ogen dan automatisch om de hoek kijken, hahaha...ik heb 1 album van ze, en et bevalt me best wel. Iemand trouwens wel eens het nummer 'Whack Rappers' van Afroman gehoord? SCHITTEREND, hahaha...

Ja.. Ik ben het eens met Metalhead88, maar ik heb een opmerking hem.. Je zegt dat het Musicmeter heet, dat is waar, maar Hiphop is je ding niet [Heb ik op gelet.] en je zit hier dingen over zangeressen en zangers te zeggen waar andere misschien mee akkoord gaan, maar niet iedereen..
Remember Boy.. Het heet "MusicMeter" geen "StyleMeter".
Ik aanvaard je eigen mening,maar overdrijf niet...

Ik vind persoonlijk wel dat de Hiphopz erg beginne te overdrijven met dat naakte gedoe, Das het Nadeel aan Hiphop... ze denke maar aan 2dingen.. Vrouwen [Meestal Naakt, seks,...] en BlingBling [ = Veel geld een mooie auto's, ..].
En dat haat ik, elke keer in clipjes van 50Cent, YingYang Twins ,... Gaat het altijd om hetzelfde, De hiphop van vroeger was echt beter.. hoewel de beatz nu veel beter zijn, mar moest ik iets mogen veranderen aan Hiphop, Zal het dat zeker worden.. zonder enige twijfel.
Maar pas op.. Ik zeg niet dat ze allemaal zo zijn, hoor, Hoewel ik er nu geen kan opsommen die niet zo is...
Er moet echt een verandering in komen, want het hangt me de voeten uit!
x Babii.Thug*

Jeroen enzo schreef:

WAAR is het misgegaan?
Wanneer..
En natuurlijk waaarom?

Iemand?


DJ Shadow had een track op zijn album entroducing:

Why Hip Hop Sucks in '96..... En de sample was "its the money"

avatar van BoordAppel
Maar dat heeft verder weinig met R&B te maken. Al zou je hetzelfde kunnen zeggen voor R&B natuurlijk.

Inderdaad Auzz.. It's The money..*

avatar van Reijersen
En het makkelijk kunnen winnen. De wil naar goede muziek en het kritisch kijken naar muziek is ook niet meer wat het geweest is onder de top-40-jeugd. Alles wat ze krijgen slikken ze, ze gana minder op zoek naar muziek eromheen. De zogenaamde Underground muziek.

Idd Auzz 'it's the money'
Ik denk dat het is mis gegaan toen de blanke jeugd in de jaren 60, 'zwarte muziek' leuk begon te vinden. Toen kwamen de (eveneens blanken, niet racistisch bedoelt verder) producers zonder liefde voor de zaak er even geld aan verdienen. En dat is doorgeschoten naar nu, het sowieso vaak zo dat de commerciële muziek vrij slecht is omdat het even snel in elkaar is gezet.

avatar van Reijersen
Ik ga me dit ook ernstig afvragen. Vooral door al die hit-zoekers die ik de laatste veel in het R&B-genre hoor.
Ben een R&B-liefhebber, maar dit soort zangers/zangeresjes/groepjes doen het toch niet goed voor de R&B.

avatar van Woody
Waarom haat ik die R&B op MTV en TMF?

A. Het doet me nix (maar dat heb ik wel met meer muziek)
B. Het irritante vindt ik eigenlijk dat die lui zo lopen te pronken dat ze zoveel doekoes te besteden hebben, maar eigenlijk gewoon oelewappers zijn. De hardwerkende normale man moet dat dan allemaal maar aanzien. Vrouwen zijn blijkbaar ook te koop, als je maar genoeg geld te besteden hebt. Nu heb ik zelf niets te klagen, maar het contrast in de wereld wordt daardoor te groot. En dan allemaal maar zingen dat ze vroeger uit de getto kwamen. Ik ben zelf met een hulporganistaie in Afrika geweest en die jongere worden werkelijk gek gemaakt met dit soort geld propoganda's. Dat is wat ik er van vindt. Dus....

Relax
Bobby Valentino heeft toch een goed album afgelegd in het R&B genre.
Hij is tenminste niet zo'n iemand van KIJK NAAR MIJ, IK BEN ... vul zelf maar in.

avatar van Reijersen
Relax schreef:
Bobby Valentino heeft toch een goed album afgelegd in het R&B genre.
Hij is tenminste niet zo'n iemand van KIJK NAAR MIJ, IK BEN ... vul zelf maar in.


Inderdaad is dat album van Bobby Valentino van hoog niveau. Er zijn er wel meer, zoals Jaheim.

Maar daar is dit topic voor
http://www.musicmeter.nl/forum/8/1055

raffael77
Hoe het komt dat muziek kapot gaat weet ik wel en dat komt het meest door geld invloed

Raekwon the chef
en die fusie van r&b en hiphop.

raffael77
Raekwon the chef schreef:
en die fusie van r&b en hiphop.


die was er al in the beginning man

Raekwon the chef
niet in THE beginning

of jouw beginning moet beginnen bij albums als Doggystyle ofzo

Dit noem ík nou een overbodig topic. Luister dan geen R&B.

CaliLove
Babii.Thug schreef:

De hiphop van vroeger was echt beter.. hoewel de beatz nu veel beter zijn

x Babii.Thug*

De beats van vroeger waren veel beter dan die van nu (vind ik persoonlijk toch).

raffael77
CaliLove schreef:
(quote)

De beats van vroeger waren veel beter dan die van nu (vind ik persoonlijk toch).


dat klopt jongen maar wat is vroeger, want vroeger laat zeggen de mid 90's toen werd alles bijna geproduceerd door hiphop dj's en dan wel de goeie en nu niet meer.
ze willen elke keer mer geld dus gaan ze hun contracten kopen en komen die platen labels met goedkope producties zoals n.e.r.d. en timberland

rico-bballer
het staat gewoon vast dat het komt door het geld de fusie van r&b en hiphop hoeft het niet te zijn ik bedoel me against the world sky,s the limit zijn goede tracks met r&b invloed ik denk toch echt dat het het geld is

avatar van LapraS
Wat is er zo vreselijk aan R Kelly enzo?

avatar van george clinton
De laatste tijd sta ik meer en meer stil bij het feit dat R&B of Urban (daarbij bedoel ik niet de NuSoul van Leela James, Erykah Badu enz) toch niet veel meer om het lijf heeft. Een dikke twaalf jaar geleden was Urban of R&B, na de swingbeat, een nieuw geluid en artiesten als TLC, Aaliyah,... brachten werkelijk goede platen op de markt. R&B was nieuw, opwindend en een nog voornamelijk Amerikaans gegeven. Natuurlijk had je daarbinnen ook flauwe epigonen als SWV maar het grootste gedeelte was toch veel geïnspireerder dan nu. Twee jaar later (dus ongeveer een tien jaar geleden) waren de Café Au Lait-feestjes in Café d'Anvers (waar R&B en Hiphop werd gedraaid) een fenomeen en R&B werd tot een soort trend gebombardeerd.
Het tij keerde toen het genre een immense populariteit kreeg dankzij Usher. Nu is Usher ook een van de betere acts maar zijn populariteit is niet altijd evenredig met de kwaliteit die hij brengt. Tegenwoordig noem ik Destiny's Child ook een van de betere acts binnen het genre terwijl ik hen voorheen beschouwde als de veel mindere plasticachtige zusjes van Aaliyah. En dan te bedenken dat hun muziek er kwalitatief op is achteruitgegaan.
Jammer dat artiesten als Janet Jackson mee willen draaien in die ongeïnspireerde stroom van altijd hetzelfde liedje. Af en toe komt er wel eens een artiest bovendrijven, en negen kansen op de tien is dat dan op de verdienste van de producer te schrijven. Er zou dus weer iets nieuws moeten komen...

avatar van Reijersen
Wat jij dus eigenlijk wil zeggen is dat vanaf Usher, Blackstreet, R. Kelly en dat soort acts de teloorgang vorm is gaan nemen?

Gast
geplaatst: vandaag om 16:07 uur

geplaatst: vandaag om 16:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.