Genres / Soul, Funk en R&B / Soul
zoeken in:
0
geplaatst: 1 augustus 2007, 20:38 uur
Nina Simone valt mijn inziens ook meer onder de noemer jazz als onder de noemer soul.
0
raffael77
geplaatst: 2 augustus 2007, 08:48 uur
Ze staat onder de noemer soul maar vind zelf ook dat een aantal nummers van haar heel erg Jazz klinken.
0
geplaatst: 2 augustus 2007, 09:48 uur
Even wat duidelijkheid in dit topic, want het begint een beetje een zooitje te worden.
Om het overzichterlijk te houden graag alleen de nummers (om de 2 dagen) en daar het commentaar op.
Discussiëren over soul kan in het desbetreffend topic.
Om het overzichterlijk te houden graag alleen de nummers (om de 2 dagen) en daar het commentaar op.
Discussiëren over soul kan in het desbetreffend topic.
0
geplaatst: 4 augustus 2007, 17:38 uur
Word_Play schreef:
Tip 17: Shaun Escoffery - Move Into Soul
(afbeelding)
Deze plaat is de eerste release van het "Move Into Soul" project van Oyster Music. Een nu al, in mijn ogen, geslaagd project. Want godverdikkeme, wát een stem heeft deze man toch. Heerlijke covers van ouwe soultracks die wat mij betreft weer jaren meekunnen. Hij staat nog niet op de site, maar binnenkort wel.
tracklisting:
1. I Heard Through The Grapevine
3. Change Is Gonna Come
4. She's Gone
5. Why Can't We Live Together
6. Solid Air
7. Blame It On The Sun
8. Who Is He & What Is He To You
9. Hercules
10. Feeling Good
11. I Heard Through The Grapevine (Original Version)
Tip 17: Shaun Escoffery - Move Into Soul
(afbeelding)
Deze plaat is de eerste release van het "Move Into Soul" project van Oyster Music. Een nu al, in mijn ogen, geslaagd project. Want godverdikkeme, wát een stem heeft deze man toch. Heerlijke covers van ouwe soultracks die wat mij betreft weer jaren meekunnen. Hij staat nog niet op de site, maar binnenkort wel.
(quote)
tracklisting:
1. I Heard Through The Grapevine
3. Change Is Gonna Come
4. She's Gone
5. Why Can't We Live Together
6. Solid Air
7. Blame It On The Sun
8. Who Is He & What Is He To You
9. Hercules
10. Feeling Good
11. I Heard Through The Grapevine (Original Version)
Hij staat trouwens al op de site.
0
geplaatst: 17 augustus 2007, 15:33 uur
Curtis Mayfield niet te vergeten! (of lees ik weer over n reactie heen)
0
geplaatst: 6 september 2007, 01:46 uur
Voor wie het gemist heeft: vanavond (woensdag) was Johan Derksen (hoofdredacteur van de Voetbal International, voetbalanalist op tv en oud-manager van Cuby + The Blizzards) te gast in De Wereld Draait Door. Daarbij ging het over muziek en met name over zijn tijd bij de Nederlandse afdeling van het legendarische Stax-label. Hier is de aflevering terug te zien (het interview met Johan Derksen zit aan het einde). De uitzending staat er op het moment van schrijven nog niet op, maar dat zal morgen wel anders zijn.
In de uitzending kwam ook aan de orde dat er vanaf morgen een dubbel-dvd in de winkels ligt getiteld Respect Yourself: The Stax Records Story (met Samuel L. Jackson als verteller!). Zie hier voor een voorproefje en hier voor een trailer. Ziet er goed uit!
In de uitzending kwam ook aan de orde dat er vanaf morgen een dubbel-dvd in de winkels ligt getiteld Respect Yourself: The Stax Records Story (met Samuel L. Jackson als verteller!). Zie hier voor een voorproefje en hier voor een trailer. Ziet er goed uit!

0
geplaatst: 6 september 2007, 15:42 uur
Ik vergis me trouwens: hij is vanaf morgen of zaterdag te krijgen. Op internet zijn er twee versie te vinden: een regio 0-versie met 1 disc ( hier ) en regio 2-versie met 2 discs ( hier ), waarbij de 2 discs versie een combinatie met deze dvd lijkt te zijn. Zo te zien wordt in Nederland de 2 discs versie verkocht, zie Wehkamp en Bol.com . Die hoes was ook in De Wereld Draait Door te zien. Leuk! 

0
geplaatst: 11 september 2007, 20:07 uur
Ok, ik kom hier voor wat advies. Ik weet (tot nu toe) bar weinig van soul af, maar wil dat graag veranderen
Nu wil ik jullie vragen of jullie een CD mij kunnen aanraden. Alleen, aangezien ik nog geen échte soul-liefhebber ben, zal ik het liefst iets hebben dat zowel kwalitatief goed is (dat zullen jullie wel weten), en ook het liefst een beetje makkelijk toegangbaar voor een beginner. Als in; dat het voor mij wel lekker wegluistert. (Net zoals je geen hardcore hip-hop e.d. aan een hip-hop beginner aan moet raden, snappie?) Het hoeft ook niet al te soft.
Ik hoop dat jullie me wat leuks kunnen aanraden!
Nu wil ik jullie vragen of jullie een CD mij kunnen aanraden. Alleen, aangezien ik nog geen échte soul-liefhebber ben, zal ik het liefst iets hebben dat zowel kwalitatief goed is (dat zullen jullie wel weten), en ook het liefst een beetje makkelijk toegangbaar voor een beginner. Als in; dat het voor mij wel lekker wegluistert. (Net zoals je geen hardcore hip-hop e.d. aan een hip-hop beginner aan moet raden, snappie?) Het hoeft ook niet al te soft.Ik hoop dat jullie me wat leuks kunnen aanraden!

0
geplaatst: 11 september 2007, 21:23 uur
Chrisseh schreef:
Ok, ik kom hier voor wat advies. Ik weet (tot nu toe) bar weinig van soul af, maar wil dat graag veranderen
Nu wil ik jullie vragen of jullie een CD mij kunnen aanraden. Alleen, aangezien ik nog geen échte soul-liefhebber ben, zal ik het liefst iets hebben dat zowel kwalitatief goed is (dat zullen jullie wel weten), en ook het liefst een beetje makkelijk toegangbaar voor een beginner. Als in; dat het voor mij wel lekker wegluistert. (Net zoals je geen hardcore hip-hop e.d. aan een hip-hop beginner aan moet raden, snappie?) Het hoeft ook niet al te soft.
Ik hoop dat jullie me wat leuks kunnen aanraden!
Nu wil ik jullie vragen of jullie een CD mij kunnen aanraden. Alleen, aangezien ik nog geen échte soul-liefhebber ben, zal ik het liefst iets hebben dat zowel kwalitatief goed is (dat zullen jullie wel weten), en ook het liefst een beetje makkelijk toegangbaar voor een beginner. Als in; dat het voor mij wel lekker wegluistert. (Net zoals je geen hardcore hip-hop e.d. aan een hip-hop beginner aan moet raden, snappie?) Het hoeft ook niet al te soft.Ik hoop dat jullie me wat leuks kunnen aanraden!

Heb je in dit geval liever wat nieuwere soul of juist het oudere werk?
0
geplaatst: 11 september 2007, 22:43 uur
Mijn gok is dat het nieuwere werk meer aan zal slaan bij mij, aangezien het oude werk misschien iets moeilijker te verteren is (als je snapt wat ik bedoel
).
Ik zal die Anthony Hamilton (van 't plaatje) eens gaan bekijken, bedankt
). Ik zal die Anthony Hamilton (van 't plaatje) eens gaan bekijken, bedankt

0
geplaatst: 12 september 2007, 02:18 uur
Doe ook die Marvin Gaye, joh. Die is echt niet moeilijk te verhappen, hoor. Prachtige plaat, erg toegankelijk en gaat ook niet vervelen. 

0
geplaatst: 12 september 2007, 16:54 uur
En bijvoorbeel een Amy Winehouse, zouden jullie zoiets aanbevelen?
0
geplaatst: 12 september 2007, 17:41 uur
Chrisseh schreef:
Uhmmm, in dat geval kan je beter Back to Black luisteren van Amy, die andere cd (Frank) is wat jazzier.
En verder, aangezien je zo te zien van hiphop houdt, zal ik qua nieuwere soul ook D'Angelo uitproberen als ik jou was. (beginnen met Brown Sugar, daarna Voodo.)
0
raffael77
geplaatst: 12 september 2007, 20:50 uur
Amy heeft pure soul stem uit de jaren 60 begin 70.
Joss Stone vind ik toch meer pop klinken ondanks dat ze heel veel respect heeft voor de soul scene.
D'Angelo is idd ook heel lekker.
Joss Stone vind ik toch meer pop klinken ondanks dat ze heel veel respect heeft voor de soul scene.
D'Angelo is idd ook heel lekker.
0
geplaatst: 13 september 2007, 11:34 uur
Een stukje terug in dit topic staan een stuk of 20 tips. Die kan je natuurlijk ook altijd meenemen.
0
geplaatst: 14 september 2007, 02:56 uur
Vandaag heb ik de Stax-dvd binnen gehad!
Het is inderdaad een dubbel-dvd. Op de eerste dvd staat de documentaire Respect Yourself: The Stax Records Story en op de tweede dvd staat het concert van de Stax Volt Revue, live in Noorwegen 1967 met Booker T. & The MGs (1. Red Beans and Rice en 2. Green Onions, Mar-Keys (3. Philly Dog, 4. Grab This Thing en 5. Last Night), Arthur Conley (6. In the Midnight Hour en 7. Sweet Soul Music), Eddie Floyd (8. Raise Your Hand), Sam & Dave (9. You Don't Know Like I Know, 10. Soothe Me, 11. When Something Is Wrong with My Baby en 12. Hold On I'm Coming) en Otis Redding (13. Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song), 14. My Girl, 15. Shake, 16. Satisfaction en 17. Try a Little Tenderness). Het beeld en geluid van die laatste dvd zij flink opgepoetst (het bleek dat ik oudere versies van deze beelden ken). Ik kreeg kippenvel, brok in de keel en tranen in de ogen bij het kijken naar dit concert en dat heb ik echt niet snel.
De documentaire heb ik nog niet gezien, wel een stukje van bekeken en daaruit blijkt wel dat men veel moeite ervoor heeft gedaan en dat alle betrokkenen openhartig kunnen vertellen over Stax. Veel mooie woorden, maar ook kritische kanttekeningen bij het label. Ook bij de documentaire kreeg ik kippenvel, overigens. (Behoorlijk) nadeel is wel dat er geen Nederlandse ondertiteling bij de DVD zit (wel Engels, Frans, Duits, Spaans en Portugees).
Bij de dvd's zit nog een boekje met informatie over de geschiedenis van Stax, het maken van de documentaire en de revue van 1967.
Het is inderdaad een dubbel-dvd. Op de eerste dvd staat de documentaire Respect Yourself: The Stax Records Story en op de tweede dvd staat het concert van de Stax Volt Revue, live in Noorwegen 1967 met Booker T. & The MGs (1. Red Beans and Rice en 2. Green Onions, Mar-Keys (3. Philly Dog, 4. Grab This Thing en 5. Last Night), Arthur Conley (6. In the Midnight Hour en 7. Sweet Soul Music), Eddie Floyd (8. Raise Your Hand), Sam & Dave (9. You Don't Know Like I Know, 10. Soothe Me, 11. When Something Is Wrong with My Baby en 12. Hold On I'm Coming) en Otis Redding (13. Fa-Fa-Fa-Fa-Fa (Sad Song), 14. My Girl, 15. Shake, 16. Satisfaction en 17. Try a Little Tenderness). Het beeld en geluid van die laatste dvd zij flink opgepoetst (het bleek dat ik oudere versies van deze beelden ken). Ik kreeg kippenvel, brok in de keel en tranen in de ogen bij het kijken naar dit concert en dat heb ik echt niet snel. De documentaire heb ik nog niet gezien, wel een stukje van bekeken en daaruit blijkt wel dat men veel moeite ervoor heeft gedaan en dat alle betrokkenen openhartig kunnen vertellen over Stax. Veel mooie woorden, maar ook kritische kanttekeningen bij het label. Ook bij de documentaire kreeg ik kippenvel, overigens. (Behoorlijk) nadeel is wel dat er geen Nederlandse ondertiteling bij de DVD zit (wel Engels, Frans, Duits, Spaans en Portugees).

Bij de dvd's zit nog een boekje met informatie over de geschiedenis van Stax, het maken van de documentaire en de revue van 1967.
0
geplaatst: 15 september 2007, 18:01 uur
Is goed.
Ik heb al even snel Anthony Hamilton en Amy Winehouse geprobeerd. Het klinkt allebei wel lekker, alleen soms mis ik wat 'pit' (wat vaak in hip-hop wel zit). Ik zal 't nog wel even beter proberen. Maar ik denk dat ik er zoinzo een beetje 'in moet groeien'.
Ik heb al even snel Anthony Hamilton en Amy Winehouse geprobeerd. Het klinkt allebei wel lekker, alleen soms mis ik wat 'pit' (wat vaak in hip-hop wel zit). Ik zal 't nog wel even beter proberen. Maar ik denk dat ik er zoinzo een beetje 'in moet groeien'.
0
geplaatst: 15 september 2007, 19:38 uur
Chrisseh schreef:
Is goed.
Is goed.
Één tip: vergelijk het simpelweg niet met hiphop.
0
geplaatst: 16 september 2007, 11:26 uur
SOUL (met vier hoofdletters. Had het woord uit meer letters bestaan, dan waren het er nog meer geweest.)
0
geplaatst: 20 september 2007, 18:05 uur
0
geplaatst: 20 september 2007, 18:19 uur
Wat is het toch zonde dat er heel veel users aan dit moois voorbij gaan, psycho.
0
geplaatst: 31 oktober 2007, 00:34 uur
Ondanks de brakke geluidskwaliteit, de beroerde beeldkwaliteit en de storing die erin zit, wil ik jullie deze live-versie van Time Is Tight van Booker T. & The MG's niet onthouden
:
:
0
geplaatst: 8 november 2007, 17:03 uur
Schandalig dat er in de top-100 geen enkele soulartiest te vinden is. Geen Marvin Gaye, stevie Wonder, Curtis Mayfield, Bill Withers, Al Green,...
* denotes required fields.