menu

Mijn Updates +
Genres / Soul, Funk en R&B / Soul

zoeken in:
Op zoek naar de fantastische foto van Wilson Pickett die de hoezen van de befaamde That's Soul-reeks sierde, kwam ik de volgende foto van Wilson Pickett tegen en de drang om die hier te posten, kon ik niet weerstaan:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.musicmeter.nl/callbacks/imageproxy.php?img=http://img143.imageshack.us/img143/3835/wilsonjimigy5.jpg

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Daarbij gaat het natuurlijk vooral (ook) om de man rechts van WIlson. Leuke foto.

Enorm leuke soul-blog! Mocht er iemand zijn die andere leuke soul-blogs kent, ik sta open voor suggesties.

Há, soulblogs. Dat is altijd interessant

tondeman
Funky16Corners bezoek ik ook regelmatig, daar heb ik al menig goeie tip opgedaan. Deze is ook vaak de moeite. Goeie soul/funk sectie, en bovendien ook ander leuk materiaal uit andere genres.

tondeman
Ha, ik zie trouwens nu pas wie het is op die foto
In zo'n strak pak met de haartjes keurig in het gelid

tondeman schreef:
Ha, ik zie trouwens nu pas wie het is op die foto
In zo'n strak pak met de haartjes keurig in het gelid

En ik vat 'm nog steeds niet.

Edit: is dat Jimi Hendrix?

tondeman
Jep

tondeman
http://homeofthegroove.blogspot.com/ leuke blog over New Orleans muziek

Reijersen schreef:
(quote)

Inderdaad de bovenste drie, plus:

- James Brown
- Urban Mystic
- Omarion
- Wilson Pickett

Solomon Burke, hoe kun je die nou vergeten?

rico-bballer
Mijn vriend kreeg nog kaartjes voor zijn show omdat die zijn jas terugbracht, burke was hem vergeten.

rico-bballer schreef:
Mijn vriend kreeg nog kaartjes voor zijn show omdat die zijn jas terugbracht, burke was hem vergeten.

Ja, hij is echt tof! Mijn vrouw mocht nog op het podium zingen en kreeg een roos van hem.

Social_Mask
Kijk, dit zijn echt mooie momenten om over te lezen! En nog mooier om mee te maken

raffael77
Sorry dames en heren maar ik vind Solomon van nu niets aan.
Datzelfde geld voor Mavis Stapples & Aretha Franklin en nog een paar.

Ze kunnen allemaal heel goed zingen maar de bands die ze gebruiken klinken nergens naar. Veel te veel softe pop gehalte.

Deze mensen doen het toch wel wat beter vind ik en ze zijn dan niet eens uit hun tijd.

Chuck D & The Slamjamz Artist Revue - Tribb to JB
Lefties Soul Connection - Hutspot(NL)
Lefties Soul Connection - Skimming the Skum(NL)
Nicole Willis & The Soul Investigators - Keep Reachin' Up
Anthony Hamilton - Do You Feel Me
Anthony Hamilton - Stone Cold
Hank Shocklee - Checkin' Up on My Baby 2:12
Hank Shocklee - Club Jam 3:10
Hank Shocklee - Railroad 2:20
Hank Shocklee - Nicky Barnes

Ik vind Funk & Soul geweldig maar dan wel uit de top tijd.

De oude grade is niet meer zo funky als toen, ook in de Jazz zijn er een paar die ik eerder wel heel cool vond maar nu toch behoorlijk zwak klinkt. Maceo Parker om een voorbeeld te noemen.

Solomon van nu niks? Heb je het album Don't Give Up on Me geluisterd, raffael? Echt een supersterk album, hoor (niet verbazingwekkend met op het lijf van Burke geschreven songs door mensen als Van Morrison, Elvis Costello, Brian Wilson en Bob Dylan).

tondeman
Ik snap zijn punt wel, denk ik. Veel van die nieuwe ''soul'' van oude artiesten is nogal crossover en (mede) gericht op een rock publiek, denk aan de laatste van Mavis Staples en Bettye Swan (2 die mij meteen te binnen schieten). Persoonlijk heb ik daar dan toch meer mee dan met Anthony Hamilton of Lefties, maar ik snap dat iemand daar moeite mee kan hebben.

Ja, dat snap ik ook wel (hoewel ik ook met jou eens ben dat ik daar meer mee heb dan veel "nieuwe" soul), maar ik vind Solomon Burke daar wel een uitzondering op. Don't Give Up on Me vind ik (ondanks dat de songwriters geen soulartiesten zijn), toch echt wel een soulplaat. Nashville is een kruisbestuiving tussen country en soul, maar vind ik ook niet echt een compromis.

tondeman
Ah, ja . Maar snel eens Nashville checken, want ken het nieuwere werk van Burke niet...

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het een paar keer moesten horen voordat ik er überhaupt wat van vond, maar ik ben dan ook niet heel erg thuis in de countrysoul (voor zover dat een subgenre is ). Niet echt een briljant album, maar bij vlagen erg goed (het ene nummer is meer geslaagd dan het andere).

Zeer goed nieuws: vanaf morgen gaat de NPS de Soul-serie van de BBC herhalen (6 afleveringen) in de Uur van de Wolf. Zie hier voor meer informatie. Kijkt allen!!!

psychonaatje schreef:
Zeer goed nieuws: vanaf morgen gaat de NPS de Soul-serie van de BBC herhalen (6 afleveringen) in de Uur van de Wolf. Zie hier voor meer informatie. Kijkt allen!!!

De recorder gaat aan.......

Is een zeer goede serie meet veel info en schitterende beelden en natuurlijk prachtige geluids fragmenten......

Hm, die heb ik nog niet zo heel lang geleden in z'n geheel gezien dus ik denk niet dat ik het echt ga volgen nu. Maar ik weet nu al dat als ik er toevallig langskom ik toch zal blijven hangen

Interessant. Ik hoop dat het ook op Uitzendinggemist verschijnt.

Ga er maar vanuit van niet (is volgens mij zelden met ingekochte programma's). Er staat nu al "(niet online beschikbaar)" bij. Ik weet niet of ze bedoelen dat het nú nog niet online beschikbaar is of dat het helemaal online beschikbaar komt, maar ik denk dat laatste.

Mensen, LET OP: vanavond komt niet alleen de eerst, maar DIRECT ER ACHTERAAN ook de TWEEDE aflevering van de serie!

Ann Peebles moet je ook eens checken, zeker trouble, heartache, en nog iets. Hoort bij cd van i can't stand the rain, denk ik

Mocht je geïntereseerd zijn kijk dan even hier

SF Radio: homemade radiostation met soul en funk al basis. Een idee van mij en een vriend dat we willen uitwerken.
Heb je zelf een Hyve wees dan zo vrij je aan te melden

Soulliefhebbers opgelet. Vanavond op TV is er dit

Wel wat laat, maar topdocu en nog 6-delig ook.

Volgens mij is dat dezelfde als die van de NPS?
De versie van rock was later ook op Belgie, net als deze.
Naja, als je die op Ned3 heb gemist, kun je deze nu nog kijken. Zeker de moeite waard.

Ow, gewoon Uur van de Wolf? Maar die was volgens mij 4 afleveringen.
(reijersen gaat op zoek naar Canvas.be)

Gast
geplaatst: vandaag om 19:22 uur

geplaatst: vandaag om 19:22 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.