MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer

zoeken in:
raffael77
Dat geld ook voor het nummertje Calafornia Soul.

Ik ken hem van Marvin Gaye en van Marlene Shaw.

Beide erg unique en orgineel gedaan.

Inderdaad het zit hem al in de naam. De zanger heeft Soul of heeft het niet! Je moet geen nummers gaan coveren als je totaal geen soul hebt. Zoiets als: Frans Bauer met zijn nieuwe album: Frans ontmoet Otis Redding!

The horror! The horror!

Heeft iemand een nieuwe?

Sterk nummer, lekker funky en positieve tekst. Krijgt van mij een 8!

Doet er nog iemand mee?

kArIzMa_TuRk
Mooie nummer! Ik hou wel van dit soort funky nummers. Krijgt ook een 8 van mij!

tondeman
Ja ja, Willie Hutch een leuke artiest en een lekker funky nummertje, ook ik geef een 8.

Als nieuwe kanditaat wil ik graag Eddie Hinton inbrengen.

Oorspronkelijk een sessie gitarist en songwriter die voor Muscle Shoals werkte en met Wilson Pickett tourde (en vele anderen). Hij maakte een beetje een bluesy variant op de Otis Redding soul: niet ver van de door mij zo geliefde ''Southern Soul'' af. Met arrangementen die vaak gebruik maken van blazers en catchy gitaar-spel. Maar bovenal een geweldige stem imo, let wel, deze man was blank!

Iemand in de categorie 'blanke mannen met een zwarte stem'. Het is inderdaad wel een bluesy variant, maar klinkt ook wat 'gestroomlijnder' dan de Southern soul. De blazers mogen van mij wat nadrukkelijker zijn en de gitaar wat minder nadrukkelijk, maar wat mij betreft toch wel erg goed, vooral die stem. Een 7,5.

Social_Mask
Lekker nummer...en dit lijkt idd op een 'zwarte stem'. Maar een goed nummer, erg mooie stem, bluesy idd. Mooi.

7,5

tondeman
Nog maar eens een nieuwe van mij, de laatste tijd ben ik een beetje verslaafd aan het album ''One for the Road'' van Greg Perry. Een erg sfeervol en modern klinkend werkje.
Weet verder vrijwel niks van hem... hij zat bij Motown als producer danwel back-up muzikant , geloof ik (??).

Will she meet the train in the rain (liedje)

Oh ja een zekere Ray Parker jr. (Who you gonna call?? Ghostbusters! ) speelt ook mee op zijn album haha.

Social_Mask
PRACHTIG NUMMER! Echt heel erg mooi. Zeer mooi gezongen en instrumentaal, vooral hoe het opbouwt is weergaloos!

9!

Score Lee Moses - She's a Bad Girl 8,5;8,7 8,6
Score Willie Hutch - Brother's Gonna Work It Out 8;8;8 8
Score Eddie Hinton - You Got Me Singing 7,5;7,5 7,5

1 Marvin Gaye - Let's Get It On: 9,28
2 Donny Hathaway - Thank You Master for My Soul: 9,10
3 Donny Hathaway - A Song for You: 8,75
4 Lee Moses - She's a Bad Girl: 8,60
5 Allen Toussaint - Who's Gonna Help Brother Get Further: 8,50
6 Amy Winehouse - Back to Black: 8,50
7 Raul Midón - State of Mind: 8,30
8 Ann Peebles - I Can't Stand the Rain: 8,25
9 Anthony David & India.Arie - Words: 8,25
10 Curtis Mayfield and the Impressions - People get Ready: 8,21
11 Vickie Anderson - Message from the Soul Sister: 8,17
12 Cymande - Brothers on the Slide: 8,15
13 Sam Cooke - You Send Me: 8,07
14 Ruthie Foster - People Grinnin' in Your Face: 8,00
15 Willie Hutch - Brother's Gonna Work It Out: 8,00
16 Anthony Hamilton - Pass Me Over: 7,98
17 Syl Johnson - Is It Because I'm Black: 7,88
18 The Temptations - Papa Was a Rolling Stone: 7,80
19 Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is: 7,80
20 Al Green - Here I Am (Come and Take Me): 7,70
21 The Charmels - I'll Never Grow Old: 7,63
22 Eddie Hinton - You Got Me Singing: 7,50
23 Arthur Alexander - If It's Really Got to Be This Way: 7,43
24 Wendy Rene - After Laughter (Comes Tears): 7,40
25 Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
26 Little Richard - I Don't Know What You Got (But It's Got Me): 7,33
27 Bessie Smith - St. Louis Blues: 7,30
28 War - Galaxy: 7,29
29 Pleasure - Joyous: 7,25
30 Clarence Carter - Please Don't Make My Baby Cry: 7,08
31 Nicole Willis & The Soul Investigators - My Four Leaf Clover: 7,00
32 Groove Theory - Tell Me: 7,00
33 Alice Russell - A Fly in the Hand: 6,75
34 RES - Golden Boys: 6,64
35 Ruth Brown - Teardrops from My Eyes: 6,63
36 James & Bobby Purify - I'm Your Puppet: 6,50
37 The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
38 Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
39 R. Kelly feat. Usher - Same Girl: 5,20
40 Miles Jaye - I've Been A Fool For You: 4,95
41 Maxwell - Whenever Wherever Whatever: 4,75

Greg Perry krijgt van mij een 8. De opbouw is inderdaad fantastisch en ook zijn stem bevalt me erg. Bij scoort vooral de soul waar wat meer actie inzit hoog, maar dit is erg mooi en kan daarom dus ook op een hoge score rekenen.

Social_Mask
Jah, idd. En damn, wat een lage score hebben jullie het gegeven!!!

yasper schreef:
Het nummer van RES heet niet "Golden" maar "Golden Boys"

Oke, ik heb het aangepast. Dank je wel!

raffael77
Persoonlijk vind ik dit meer een soul nummer van nu.

Nicole Willis & The Soul Investigators

http://www.youtube.com/watch?v=V3STMf_DWmw

eazyfan
Ik wil nog iets melden in verband met Soul:
van het mooiste Soul-nummer ooit naar mijn mening: A Change Is Gon Come, ken ik nu 6 versies (origineel erbij geteld). Ik moet wel zeggen dat sommige versies echt minder zijn. Die van Sam Cooke en Otis Redding blijven wondermooi, die van Al Green viel ook goed mee, Aretha wist me net zoals Bobby Womack en Solomon Burke niet echt te boeien. Welke versie bevalt jullie het meest na die van Sam als dat je favo is?

tondeman
Shaun Escoffery doet em redelijk goed op zijn laatste album. Chuck Jackson heeft een hele goeie versie gedaan vind ik persoonlijk. Voor de rest kan me geen goeie versie herinneren (buiten Otis' versie)... de meeste versies verbleken toch enigzins tov de originele versie van Sam.

tondeman
Alhoewel, intussen zijn er zoveel versies, er zullen vast wel nog een paar goeie zijn.

Nicole Willis:

Sterk nummer. Die laatste plaat van haar is zowiezo een aanrader. Ze proberen de oude soulsound terug te brengen, Ja mensen er komt zelf soul uit Finland.

7.8/10

Na een overweldigend resultaat van 1 stem is het helaas alweer tijd voor de volgende.

Ik sneak mijn stem ertussen (ik moet wel zeggen dat het zwaar onduidelijk was of dit nou een nieuwe inzending was of niet). Wel een aardig nummer met een goede sound, maar blijft wat mij betreft niet echt plakken. Over een uur ben ik 'm vergeten. Een 7,5.

Dan nog maar 1 in de serie 'waar halen hip-hop acts de mosterd vandaan?'. Express Yourself van Charles Wright & the Watts 103rd Street Rhythm Band. Jullie mogen zelf raden welke hip-hoptrack hier op gebaseerd is.

Fantastisch nummer. Ook goed gebruikt in die puike N.W.A. track.

9

Charles Wright is één van die soulartieten die vaak vergeten worden. Fantastisch nummer. Meer kan ik er eigenlijk niet over zeggen. Je moet het simpelweg zelf horen.

8,8/10

sq
Erg hip bass-loopje voor zo´n oud (vast wel?) nummer. Al weer een artiest die ik niet ken. Het NWA nummer ken ik trouwens ook niet.

Maar dit vind ik best goed.

7,5/10

sq schreef:
Erg hip bass-loopje voor zo´n oud (vast wel?) nummer. Al weer een artiest die ik niet ken. Het NWA nummer ken ik trouwens ook niet.

Het album waar het nummer opstaat komt uit 1970, dus minstens 37 jaar oud. Het NWA nummers is hier te horen en te zien. Vind ik misschien wel het beste nummer van NWA (anders Straight Outta Compton).

Geweldig nummer van Charles Wright! Zijn nummers zijn goed geweest voor meerdere hiphopartiesten. Kan nu even niet bedenken wie. Ik heb nog ergens een tape met zijn nummers. Hij was ook te vinden op de rare grooves platen.

Sowieso een 9 voor deze man zijn unieke sound!

Social_Mask
Erg fijn nummer. Heerlijk gezongen en natuurlijk de bekende sample dat door N.W.A. werd gebruikt. Prachtig nummer mooi instrumentaal ook.
Zeker een 9 waard.

Het heeft niet mijn directe voorkeur om een superbekend nummer voor de leeuwen te gooien, maar ik kom er dit keer niet onderuit. Een prachtige live-uitvoering van Ain't No Sunshine van Bill Withers. Hij staat op de eerste DVD van de Old Grey Whistle Test (BBC-programma), met een beetje geluk voor een paar euro's (laten we 7 zeggen) te verkrijgen.

Gast
geplaatst: vandaag om 23:14 uur

geplaatst: vandaag om 23:14 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.