Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer
zoeken in:
0
geplaatst: 31 oktober 2007, 01:01 uur
Erg sterk nummer, Reijersen, zo mag ik ze graag! Ik kom er meer en meer achter dat er ook heden ten dage nog - naar mijn veel te ingewikkelde standaarden - goede soul wordt gemaakt.
Die reggae-feel van het nummer vind ik erg goed. Het nummer krijgt van mij een 8,5.
Die reggae-feel van het nummer vind ik erg goed. Het nummer krijgt van mij een 8,5.
0
raffael77
geplaatst: 31 oktober 2007, 07:09 uur
Zij is echt super en veel kennen haar niet. Ik heb een cd van haar die klinkt erg lekker. 9,5
0
geplaatst: 31 oktober 2007, 13:02 uur
Een nieuwe dan maar? Arthur Conley is vooral bekend van zijn grote hit (en soulklassieker) Sweet Soul Music. Dat dit een klassieker is, is meer dan terecht, maar de man heeft meer mooie dingen gemaakt voordat hij in Ruurlo zijn laatste adem uitblies. Zo wist hij van People Sure Act Funny van Titus Turner een dampend soulnummer te maken, alsof er geen andere versies bestaan van het nummer. Daarom hierbij dat nummer. 
(Tip: zet 'm hard!)

(Tip: zet 'm hard!)
0
geplaatst: 31 oktober 2007, 17:26 uur
Arthur Conley werd altijd gezien als de next Sam Cooke. Vooral vanwege het stemgeluid dat erg overeenkomt. Na de plotselinge dood van Sam Cooke was Arthur Conley volkomen ontredderd en zakte diep weg.
0
geplaatst: 31 oktober 2007, 17:55 uur
Volgens mij klopt dat laatste niet, hoor. Sam Cooke stierf in 1964, toen stond Arthur Conley nog aan het begin van zijn carrière.
0
geplaatst: 31 oktober 2007, 18:32 uur
Ow wacht, daar heb je gelijk in. Het was de dood van Otis Redding die het leven van Arhtur Conley volkomen ontregelde. Wel had hij de bijnaam Sam Cooke Jr. omdat zijn stemgeluid zo op die van Cooke leek.
Klik hier voor de informatie.
Klik hier voor de informatie.
0
geplaatst: 31 oktober 2007, 22:41 uur
Kort, maar krachtige site.
Heb je nog een cijfer voor het nummer?
(Anderen mogen dat ook doen! Echt!)
Heb je nog een cijfer voor het nummer?
(Anderen mogen dat ook doen! Echt!)
0
geplaatst: 31 oktober 2007, 23:32 uur
Een cijfer? Maar natuurlijk.
Arthur een teveel vergeten soulgigant. Geweldige stem die wat weg heeft van de stem van Sam Cooke (waar heb ik dat eerder gelezen?)
Sweet Soul Music blijft wel zijn beste, maar dit nummer is ook erg relaxed.
8,3/10
Arthur een teveel vergeten soulgigant. Geweldige stem die wat weg heeft van de stem van Sam Cooke (waar heb ik dat eerder gelezen?)
Sweet Soul Music blijft wel zijn beste, maar dit nummer is ook erg relaxed.
8,3/10
0
geplaatst: 1 november 2007, 00:34 uur
Ik vind die overeenkomst in stemgeluid trouwens wel meevallen. Sam Cooke klinkt gepolijster, vind ik. Misschien ligt er ook aan dat Sam Cooke relaxtere muziek maakte dan Arthur Conley.
0
geplaatst: 1 november 2007, 10:50 uur
Dit nummer kende ik nog niet, maar t klinkt wel lekker !
Dat "giecheltje" vind ik vooral fantastisch
8,5/10
Dat "giecheltje" vind ik vooral fantastisch

8,5/10
0
geplaatst: 1 november 2007, 12:06 uur

@ psycho: vind het er zeker wel op lijken, alleen is Arthur's muziek wat 'ruwer'
0
geplaatst: 4 november 2007, 17:01 uur
Dan doe ik het zelf maar.
D'Angelo is een belangrijke naam binnen de nieuwe soul. Na al jaren niks meer van de ze man gehoord te hebben is er een nieuw single gedropt en is er een nieuw album in de maak.
Hier is de single: Really Love
Ben benieuwd wat jullie vinden van de nieuwe D'Angelo.
D'Angelo is een belangrijke naam binnen de nieuwe soul. Na al jaren niks meer van de ze man gehoord te hebben is er een nieuw single gedropt en is er een nieuw album in de maak.
Hier is de single: Really Love
Ben benieuwd wat jullie vinden van de nieuwe D'Angelo.
0
KSPR
geplaatst: 5 november 2007, 22:52 uur
Mwah ik weet het niet hoor. Het klinkt wel erg als een testje moet ik eerlijk zeggen. Of het is gewoon mijn ding gewoon niet.
6je
6je
0
geplaatst: 6 november 2007, 11:48 uur
De mannelijke nu-soul is sowieso ook niet echt mijn ding.
Deze vind ik een beetje eentonig en vrijwel onverstaanbaar,
maar toch.. klinkt het wel enigszins okee !
6,8
Deze vind ik een beetje eentonig en vrijwel onverstaanbaar,
maar toch.. klinkt het wel enigszins okee !
6,8
0
geplaatst: 6 november 2007, 13:17 uur
Muzikaal wel leuk, maar het wordt inderdaad wat eentonig. Bovendien is het (weer met mijn voorgangster eens) redelijk onverstaanbaar (dat is wel vaker zo bij D'Angelo, overigens). Wel een 7, omdat het instrumentaal wel leuk is.
0
geplaatst: 6 november 2007, 19:13 uur
Ik zal wel dan mijn mening geven (maar natuurlijk geen cijfer).
Het is niet echt iets verrassends. Het is wel echt D'Angelo. Inderdaad eentonig en af en toe onverstaanbaar.
Het is niet echt iets verrassends. Het is wel echt D'Angelo. Inderdaad eentonig en af en toe onverstaanbaar.
0
geplaatst: 7 november 2007, 13:05 uur
De muziek van Alice Smith is een beetje een mix van "vanalles"..
Dit nummer is van haar album For Lovers, Dreamers & Me:
Desert Song
Dit nummer is van haar album For Lovers, Dreamers & Me:
Desert Song
0
geplaatst: 7 november 2007, 20:53 uur
Erg fijne stem in een lekker blues-achtig nummer. Heeft zeker mijn goedkeuring. Eens wat meer opzoeken van deze dame.
8/10
8/10
0
geplaatst: 7 november 2007, 21:00 uur
Zuivere stem af en toe wat vlakjes maar wel kracht. Zeker bluesy en klinkt leuk. The bridge vind ik wat minder.
7/10
7/10
0
geplaatst: 10 november 2007, 18:26 uur
The Mar-Keys - Last Night
Er was eens groep die de Royal Spades heette. Dit bestond uit Packy Axtons (zoon van Stax oprichtster Estelle Axtons), Steve Cropper, Donald Dunn, Don Nix en Charlie Freeman. Deze groep trok de aandacht van leerlingen van de Booker T. Washington High School, een zwarte school in Memphis. Onder hen bevinden zich de songschrijver David Porter en de multi-instrumentalist Booker T. Jones. De naam wordt met de invoeging van deze 2 giganten veranderd in The Mar-Keys en in 1961 scoren ze de eerste Stax-hit met deze deinende instrumental 'Last Night'.
De kern vormt zich de huisband van het Stax-label die spoedig bekend zullen worden onder de naam Booker T. & the MG's (MG = Memphis Group)
Laat maar weten wat jullie ervan vinden.....
Er was eens groep die de Royal Spades heette. Dit bestond uit Packy Axtons (zoon van Stax oprichtster Estelle Axtons), Steve Cropper, Donald Dunn, Don Nix en Charlie Freeman. Deze groep trok de aandacht van leerlingen van de Booker T. Washington High School, een zwarte school in Memphis. Onder hen bevinden zich de songschrijver David Porter en de multi-instrumentalist Booker T. Jones. De naam wordt met de invoeging van deze 2 giganten veranderd in The Mar-Keys en in 1961 scoren ze de eerste Stax-hit met deze deinende instrumental 'Last Night'.
De kern vormt zich de huisband van het Stax-label die spoedig bekend zullen worden onder de naam Booker T. & the MG's (MG = Memphis Group)
Laat maar weten wat jullie ervan vinden.....
0
KSPR
geplaatst: 11 november 2007, 10:25 uur
Kwaliteit is niet denderend, maar oke 
Opzich heb ik niet zoveel met instrumentale muziek, maar dit is opzich wel leuk. Niet te herhalend, ookal valt er wel een basisriedeltje in te vinden. Hoort dat einde erbij? Op het moment dat hij langzamer gaat.
8

Opzich heb ik niet zoveel met instrumentale muziek, maar dit is opzich wel leuk. Niet te herhalend, ookal valt er wel een basisriedeltje in te vinden. Hoort dat einde erbij? Op het moment dat hij langzamer gaat.
8
0
geplaatst: 11 november 2007, 11:43 uur
Last Night is inderdaad een fijn nummer. Krijgt van mij ook een 8.
0
geplaatst: 11 november 2007, 15:40 uur
Patti Jo - Aint no love lost
http://www.youtube.com/watch?v=PbqgzUj-a68
Deze fantastische track is geschreven en geproduceerd door Curtis Mayfield. De toen (1972) 16-jarige Patti Jo is ondertussen volledig verdwenen en vergeten, maar op deze track geeft ze, naar mijn mening, één van de beste performances uit de Soulgeschiedenis.
http://www.youtube.com/watch?v=PbqgzUj-a68
Deze fantastische track is geschreven en geproduceerd door Curtis Mayfield. De toen (1972) 16-jarige Patti Jo is ondertussen volledig verdwenen en vergeten, maar op deze track geeft ze, naar mijn mening, één van de beste performances uit de Soulgeschiedenis.
0
tondeman
geplaatst: 11 november 2007, 16:02 uur
10, geniaal nummer en een klassieker. (Geldt voor beiden
)
)
0
Social_Mask
geplaatst: 11 november 2007, 16:05 uur
Mooi nummer, je hoort wel dat ze erg jong is. Zou me interessant lijken als zij en de jonge Michael wat opgenomen zouden hebben 
8,8
Edit: toch maar 9,5!! Fantastisch nummer zeg

8,8
Edit: toch maar 9,5!! Fantastisch nummer zeg

0
geplaatst: 12 november 2007, 17:52 uur
Je kan het nummer terugvinden op deze leuke compilatie: http://wm02.allmusic.com/cg/amg.dll?p=amg&sql=10:dnfyxqealdte
Curtis Mayfield heeft ook een eigen versie, maar deze heb ik zelf nog niet gehoord. Patti Jo heeft naar mijn weten nog één ander bescheiden hitje (vooral in het Northern Soulcircuit in de UK) met het bijna even fantastische Make Me Believe In You.(ook een Curtis Mayfieldproductie). Voor de rest is er jammer genoeg niets van haar geweten of terug te vinden.
Btw, The Mar-Keys krijgen van mij een vette 8,5.
Curtis Mayfield heeft ook een eigen versie, maar deze heb ik zelf nog niet gehoord. Patti Jo heeft naar mijn weten nog één ander bescheiden hitje (vooral in het Northern Soulcircuit in de UK) met het bijna even fantastische Make Me Believe In You.(ook een Curtis Mayfieldproductie). Voor de rest is er jammer genoeg niets van haar geweten of terug te vinden.
Btw, The Mar-Keys krijgen van mij een vette 8,5.
0
geplaatst: 13 november 2007, 11:09 uur
Timi Yuro- What's A Matter Baby (Is It Hurting You) (Liberty, 1962)
http://www.youtube.com/watch?v=9qjTQRscacs
De Amerikaanse zangeres Timi Yuro werd in augustus 1940 in Chicago geboren als Rosemary Timothea Aurro. De familie Aurro groeide op in Los Angeles, waar Rosemary als tiener optrad in het restaurant van de familie. Dit nadat haar moeder had ontdekt dat haar dochter als zangeres optrad in nachtclubs. Timi Yuro werd bekend door het nummer "Hurt" van Jimmie Crane uit 1954, dat zij in 1961 opnam voor het label Liberty. Later verklaarde Timi Yuro het nummer met zoveel gevoel te hebben kunnen zingen, omdat zij korte tijd daarvoor haar vriend, en tevens gitarist in haar band, in bed had betrapt. Later werd "Hurt" door vele artiesten, waaronder Elvis Presley, uitgevoerd. "In 1962 nam Yuro "What's a Matter baby" op met de befaamde Phil Spector. Naar mijn idee, het absolute hoogtepunt uit haar hele oeuvre. Timi Yuro wordt beschouwd als de eerste van vele zogenaamde 'Blue-Eyed Soul Singers', een term die ik zelf niet graag gebruik.
http://www.youtube.com/watch?v=9qjTQRscacs
De Amerikaanse zangeres Timi Yuro werd in augustus 1940 in Chicago geboren als Rosemary Timothea Aurro. De familie Aurro groeide op in Los Angeles, waar Rosemary als tiener optrad in het restaurant van de familie. Dit nadat haar moeder had ontdekt dat haar dochter als zangeres optrad in nachtclubs. Timi Yuro werd bekend door het nummer "Hurt" van Jimmie Crane uit 1954, dat zij in 1961 opnam voor het label Liberty. Later verklaarde Timi Yuro het nummer met zoveel gevoel te hebben kunnen zingen, omdat zij korte tijd daarvoor haar vriend, en tevens gitarist in haar band, in bed had betrapt. Later werd "Hurt" door vele artiesten, waaronder Elvis Presley, uitgevoerd. "In 1962 nam Yuro "What's a Matter baby" op met de befaamde Phil Spector. Naar mijn idee, het absolute hoogtepunt uit haar hele oeuvre. Timi Yuro wordt beschouwd als de eerste van vele zogenaamde 'Blue-Eyed Soul Singers', een term die ik zelf niet graag gebruik.
0
tondeman
geplaatst: 13 november 2007, 17:11 uur
Ik ken het nummer in de vertolking van Small Faces, wist niet dat het origineel van haar was - ken haar verder ook niet. Erg goed liedje. Is haar andere werk de moeite?
* denotes required fields.