MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer

zoeken in:
Reijersen schreef:
Laten we gewoon verder gaan met de kern van dit topic. Want de heren die de reactie op mijn recensie bij het album plaatsten zijn toch niet in voor een discussie, ze roepen alleen één keer wat.

Dat zal ik dan zelf doen door een nieuw nummer in te brengen.

Musiq Soulchild - Ms. Philadelphia

Persoonlijk ben ik een groot liefhebber van de relaxte muziek van Musiq Soulchild. Dit is het beste nummer van zijn laatste, ijzersterke cd (vind ik). Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

bedankt heb ik er weer een super goed album bij beluister ook eens ayo met down on my knees & without you

Graag gedaan Ayo is inderdaad ook erg sterk.,

Chaka Khan & Mary J. Blige - Disrespectful

Een prachtig schreewduet van deze big ladiez. Staat op de laatste 2007 cd van Chaka. Ik vind het genieten geblazen... en jullie?

Ik vind de coupletten echt 100% fantastisch ! Het rustigere refrein vind ik daarentegen wat minder..
8,8

eazyfan
Vrouwelijke stemmen zijn niet echt mijn ding, maar ik wou toch maar eens luisteren, mooi gezongen op zich, leuke beat.

7

Iemand hier nog een nieuwe?

Jeh..

Ik vind dit echt n mooi nummer, prachtig gezongen:
Shirley Brown - Woman to Woman

informatie

eazyfan
Ik dacht ik luister maar eventjes omdat Lizzy89 het post, vrouwelijke stemmen doen me amper wat op Alicia na dan. (Al ken ik er ook niet zoveel). Eerst dat gepraat, ik dacht echt ,,damn wanneer begint ze? Of is heel die track zo?". Erg goed thema vind ik, sterke productie en erg goed gezongen, haar stem kan ik nog best goed aanhoren in tegenstelling tot andere Soul-zangeressen.

En dan na mijn kort verhaal,

8*.

Prachtig nummer. My kind of soul.
9

eazyfan
De nieuwe,

James Brown - I'll Go Crazy

[Video]http://www.youtube.com/watch?v=dXJXRNpLA-k[/Video]

Live klinkt dat nummer nóg beter,

Wat vinden jullie?

Fantastisch nummer. James Brown stopt heel erg veel energie in zijn songs.

8,9/10

De liveversie krijgt van mij een 9,5.

Jaaah.. dit vind ik echt n goed nummer !
Het enige minpuntje vind ik dat het maar zo kort duurt,
maar goed.. dat was nu eenmaal zo in die tijd.

8,8

Next, nog een waanzinnig ondergewaardeerde muzikant, de fantastische Swamp Dogg met 'Sam Stone' van John Prine. Spijtig genoeg zijn zijn beste nummers niet te vinden op Youtube.

http://www.youtube.com/watch?v=gDzJaeiELRs

Hij pakte niet meteen.. maar na nog n keer luisteren ben ik toch tot de conclusie gekomen dat ie best wel erg okee is (naar mijn mening dan).

8,5

eazyfan
8,7
mooi nummer.

Swamp Dogg heb ik pas ontdekt, is echt heel erg goed, ja. Dit nummer krijgt van mij een 8.

Best aardig, beetje wennen, maar wordt gaandeweg beter.

7,5/10

Een aantal weken geleden was de film "Bedazzled" op tv. Naar mijn mening een vreselijke film, het enige goede vond ik dit nummer tijdens het intro:

Johnnie Taylor - Just The One (I've Been Looking For)

Ik vind t wel n lekker nummertje..

eazyfan
Wat een fijn nummer zeg

9,2*

Een van de beste nummers van Johnnie Taylor.

8,5

Een perfecte song voor kerstavond en tevens mijn favoriete doo wopballad, Five Satins- In The Still Of The Night

http://www.youtube.com/watch?v=fBT3oDMCWpI

Ik doe even een oudje en een nieuwe :

Freddy Fender - Before the next teardrop falls

Ali Campbell ft Lemar - I'll Be Standing By

Een beetje soul liefhebber heeft de eerste al, de tweede is dan hopelijk verassender. Het zit misschien ietwat tegen de reggae, maar erg soulful.

DMP-member schreef:
Ik doe even een oudje en een nieuwe :

Freddy Fender - Before the next teardrop falls

Ali Campbell ft Lemar - I'll Be Standing By

Een beetje soul liefhebber heeft de eerste al, de tweede is dan hopelijk verassender. Het zit misschien ietwat tegen de reggae, maar erg soulful.

Het is de bedoeling dat er 24 uurtjes tussen zitten voor er een nieuw nummer wordt gepost (toch?), aangezien het hier nooit zo denderend hard gaat met de beoordelingen..

Five Satins - In The Still Of The Night

Ik vind dit nummer wel okee, maar ook niet heel speciaal:
7,8

Lizzy89 schreef:
(quote)

Het is de bedoeling dat er 24 uurtjes tussen zitten voor er een nieuw nummer wordt gepost (toch?), aangezien het hier nooit zo denderend hard gaat met de beoordelingen..

Je hebt gelijk Lizzy89 ! Dit was pure enthousiasme !!

En is 48 uur zodat er ook écht goed geluisterd kan worden naar de nummers

Oei.. ik heb vakantie, kan ik niet meer rekenen ineens

Ik heb een achterstand opgelopen, dus ik moet nog nummers gaan beluisteren hier. En dat dan binnen 48 uur...

Gast
geplaatst: vandaag om 06:12 uur

geplaatst: vandaag om 06:12 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.