Genres / Soul, Funk en R&B / Soul/R&B; wat vind je hiervan? ....en ontdek meer
zoeken in:
0
geplaatst: 30 juni 2007, 18:31 uur
Het klinkt zeker goed. Het is meer Spiritual dan Blues volgens mij. De sound is precies de minimale Negro Spiritual sound van begin vorige eeuw. Het klinkt zeer authentiek en de dame heeft een goede stem. Goede keus Reijersen! Ik zal het album zeker checken
qua overtuiging, stemgeluid en voordracht is het zeker 5 * waard.
0
geplaatst: 30 juni 2007, 19:00 uur
ewalk schreef:
We werken hier wel van 0 tot 10
Dus dat is een 10?
0
geplaatst: 30 juni 2007, 19:59 uur
Reijersen schreef:
Dus dat is een 10?
(quote)
Dus dat is een 10?
Aha, ik was er al bang voor. Ik vind hem wel een 10 waard, ja! Goede overtuigende performance, goede stem en sound.

0
geplaatst: 1 juli 2007, 01:21 uur
Score Maxwell - Whenever Wherever Whatever: (milan: 6 + J.M.: 4 + Reijersen: 8,5 + Social_Mask: 5 + fredpit: 5 + psychonaatje: 4 + yasper: 3,5 + L_T_B: 2)/8 = 4,75
Lijstje:
1. Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is: 7,80
2. Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
3. The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
4. Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
5. Maxwell - Whenever Wherever Whatever: 4,75
Voor deze Ruthie Foster (die ik nu zeker binnenkort ga luisteren), heb ik een hoog cijfer over. Echt een sterke stem, inderdaad richting blues. De sombere begeleiding zorgt ervoor dat haar stem nog beter tot zijn recht komt en zet kracht achter haar stem. Het krijgt van mij een 7,5.
Lijstje:
1. Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is: 7,80
2. Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
3. The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
4. Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
5. Maxwell - Whenever Wherever Whatever: 4,75
Voor deze Ruthie Foster (die ik nu zeker binnenkort ga luisteren), heb ik een hoog cijfer over. Echt een sterke stem, inderdaad richting blues. De sombere begeleiding zorgt ervoor dat haar stem nog beter tot zijn recht komt en zet kracht achter haar stem. Het krijgt van mij een 7,5.
0
Social_Mask
geplaatst: 1 juli 2007, 01:49 uur
Heerlijke blues achtige stem. Instrumenten zijn zeer goed gekozen, en versterkt de sfeer. Lekker veel kracht, maar vooral een erg mooie stem.
8, zal ook wat meer van haar gaan luisteren.
8, zal ook wat meer van haar gaan luisteren.
0
geplaatst: 2 juli 2007, 17:20 uur
Dat album van Nicole Willis & the Soul Investigators is helemaal top. Zowel vocaal als muzikaal.
Anno de 21e eeuw heeft soul nog wat mooie dingen in te brengen, waaronder dus deze zangeres. Voor mij persoonlijk is dit nummer het beste nummer van het album.
Prachtstem, goede instrumentale begeleiding. Soul zoals soul zijn moet. Can you dig it? Yes I can!!
8/10
Anno de 21e eeuw heeft soul nog wat mooie dingen in te brengen, waaronder dus deze zangeres. Voor mij persoonlijk is dit nummer het beste nummer van het album.
Prachtstem, goede instrumentale begeleiding. Soul zoals soul zijn moet. Can you dig it? Yes I can!!
8/10
0
geplaatst: 2 juli 2007, 19:22 uur
als ik die link wil openen krijg ik 1 of ander site waar ze wille dat ik iets download
,, en als ik het bij youtube zoek kan ik het niet vinden 
0
raffael77
geplaatst: 2 juli 2007, 19:29 uur
Reijersen schreef:
Dat album van Nicole Willis & the Soul Investigators is helemaal top. Zowel vocaal als muzikaal.
8/10
8/10
Idd heel lekker die heb ik zelf ook. Heerlijke stem en leuke funky muziek. Vooral die uptempo songs die een beetje 60's klinken. echt lekker.
0
KSPR
geplaatst: 2 juli 2007, 22:47 uur
milan schreef:
als ik die link wil openen krijg ik 1 of ander site waar ze wille dat ik iets download
tsjup rapidshare.com is een download site.

0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 2 juli 2007, 22:53 uur
Ik wist eerst wel hoe je het kon downloaden, maar ben het nu kwijt!
Als je op die link klikt, wat moet je dan doen? (zo raar ineens. kan het zijn dat die link niet goed is?)
Als je op die link klikt, wat moet je dan doen? (zo raar ineens. kan het zijn dat die link niet goed is?)
0
geplaatst: 2 juli 2007, 23:10 uur
oke rust ik kende die site niet
maar ik heb dat nummer gedownload en wat ik ervan vind... , leuk nummertje, prima stem goede begelijding. ckr een.. uh,, 8 waard (vind ik
)
maar ik heb dat nummer gedownload en wat ik ervan vind... , leuk nummertje, prima stem goede begelijding. ckr een.. uh,, 8 waard (vind ik
)
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 2 juli 2007, 23:50 uur
Voor mij is het een vrij normale leuke nummer. Mooie stem, melodie en achtergrond. Verder denk ik ook hier binnenkort te gaan beginnen met het beluisteren van albums. Denk wel dat ze leuke nummers en goede teksten heeft.
Een 7 van mij!
Een 7 van mij!
0
geplaatst: 3 juli 2007, 00:51 uur
Score Ruthie Foster - People Grinnin' in Your Face: (milan: 7,5 + ewalk: 10 + psychonaatje: 7,5 + Social_Mask: 8 + yasper: 7)/5 = 8
Dat betekent: een nieuwe nummer 1!
Lijstje:
1. Ruthie Foster - People Grinnin' in Your Face: 8,00
2. Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is: 7,80
3. Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
4. The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
5. Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
6. Maxwell - Whenever Wherever Whatever: 4,75
Dat betekent: een nieuwe nummer 1!

Lijstje:
1. Ruthie Foster - People Grinnin' in Your Face: 8,00
2. Gil Scott-Heron - Home is Where the Hatred Is: 7,80
3. Willie Hightower - Nobody But You: 7,34
4. The Delfonics - Didn't I Blow Your Mind This Time: 6,14
5. Timmy Thomas - Why Can't We Live Together: 5,83
6. Maxwell - Whenever Wherever Whatever: 4,75
0
geplaatst: 3 juli 2007, 01:26 uur
Leuk nummer, heeft inderdaad nogal wat oude soulinvloeden. Helaas is het wel de tamme variant van de oude soul, maar dat mag de pret niet (heel erg) drukken. Een 7. 

0
Martino
geplaatst: 3 juli 2007, 14:23 uur
Saai nummer eigenlijk. Het kabbelt mij teveel voort en de stem kan mij maar weinig overtuigen. Kan ik iig dit album ook van mijn nog-te-beluisteren-lijst afhalen. Of is de rest heel anders?
5/10
5/10
0
geplaatst: 4 juli 2007, 00:20 uur

Ruth Brown - Teardrops from My Eyes ( clip ) ( link )
Eén van de eerste R&B-zangeressen eind jaren '40, begin jaren '50. Enkele van de bekendste nummers van Brown, die als bijnamen Miss Rhythm en Miss Survivor had, zijn Teardrops in My Eyes en (Mama) He Treats Your Daughter Mean. Zangeres-gitariste Bonnie Raitt noemde Brown een van de belangrijkste en meest geliefde figuren uit de hedendaagse muziek. Ze overleed vorig jaar op 78-jarige leeftijd.
Er staat nog niks van haar op MuMe dus ik neem aan dat het voor vele wel een ontdekking (postitief of negatief) zal zijn.

0
geplaatst: 4 juli 2007, 19:45 uur
Staat er echt nog niks van haar op MuMe? It's a damn shame.
Ken de hits van deze dame wel al. Lekker swingende old-skool R&B. Gezongen met een prachtstem. Prachtig op het breekbare af, maar dat is goed. Nette ouderwetse bezetting in dat clipje. Allemaal goed in elkaar gezet door Atlantic (naar ik meen). Fijn nummer, maar niet extraodinary.
7/10
Ken de hits van deze dame wel al. Lekker swingende old-skool R&B. Gezongen met een prachtstem. Prachtig op het breekbare af, maar dat is goed. Nette ouderwetse bezetting in dat clipje. Allemaal goed in elkaar gezet door Atlantic (naar ik meen). Fijn nummer, maar niet extraodinary.
7/10
0
geplaatst: 4 juli 2007, 22:49 uur
de bijnaam Miss Rhytm kan ik zeker wel begrijpen. lekker nummer dit, ze kan erg goed zingen,, begeleiding is ook top.. oftewel, dit nummer is het luisteren wel waard voor mij, een 8
0
fredpit
geplaatst: 4 juli 2007, 23:15 uur
leuk om zo eens te horen, maar ik ben er niet stuk van. Swingende eerlijke stem..het hoeft niet altijd perfect te zijn.
...ehhh...6,5
...ehhh...6,5
0
kArIzMa_TuRk
geplaatst: 4 juli 2007, 23:26 uur
Te eentonig en uiteindelijk saai, wat mij betreft. Wel een redelijke nummer voor uit die tijd. ik kom niet verder dan een 5.
I realy couldnt remember everything you told me, to say about you
I realy couldnt remember everything you told me, to say about you

0
geplaatst: 6 juli 2007, 00:34 uur
Mag ik bij deze de aandacht voor: Sam Cooke - You Send Me . 
Dit nummer wordt gezien als het allerallerallereerst soulnummer ooit. Nou is Sam natuurlijk Mister Soul himself. Dus gewoonweg topvocalen. En let vooral op het toen baanbrekende ge-oooh van de achtergrondvocals. Legendarisch.

Dit nummer wordt gezien als het allerallerallereerst soulnummer ooit. Nou is Sam natuurlijk Mister Soul himself. Dus gewoonweg topvocalen. En let vooral op het toen baanbrekende ge-oooh van de achtergrondvocals. Legendarisch.
0
KSPR
geplaatst: 6 juli 2007, 18:21 uur
Leuk nummertje, backvocals voegen idd wel wat toe.
Klinkt misschien ietwat gedateerd, maar neemt niet weg dat dit kwalitatief gewoon goed is. 8/10
Klinkt misschien ietwat gedateerd, maar neemt niet weg dat dit kwalitatief gewoon goed is. 8/10
0
Ziel
geplaatst: 7 juli 2007, 12:30 uur
Sam Cooke zelf is legendarisch, net zoals dit nummer. Geweldige song. Prachtig gezongen en perfecte productie. Het krijgt van mij een 9,5.
* denotes required fields.