Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 12:56 uur
En het soul album van de week is:
Marvin Gaye - In The Groove

Ik vind het nogal raar dat maar 10 mensen dit album kennen, omdat de grote klassieker I Heard It Through The Grapevine er opstaat.
Alle andere nummers op dit album zijn eigenlijk ook allemaal top en dit album doet naar mijn mening zeker niet onder voor zijn andere albums.
Ik zal de downloadlinkjes versturen.
Marvin Gaye - In The Groove

Ik vind het nogal raar dat maar 10 mensen dit album kennen, omdat de grote klassieker I Heard It Through The Grapevine er opstaat.
Alle andere nummers op dit album zijn eigenlijk ook allemaal top en dit album doet naar mijn mening zeker niet onder voor zijn andere albums.
Ik zal de downloadlinkjes versturen.
0
geplaatst: 18 oktober 2009, 16:40 uur
Ik hoor net dat de downloadlink gestorven is, dus ik moet nog even zoeken naar een nieuwe 

0
geplaatst: 18 oktober 2009, 17:54 uur
Pooiertje schreef:
Ik hoor net dat de downloadlink gestorven is...
Ik hoor net dat de downloadlink gestorven is...
Leuk geformuleerd toch...
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 15:10 uur
Ik ben nog altijd aan het wachten op een link, nog even en ik word link.
0
geplaatst: 19 oktober 2009, 18:50 uur
Ja sorry m'n computer is kapot (zit nu op m'n iphone) en daardoor kan ik niks doen 

0
Rene1979
geplaatst: 23 oktober 2009, 08:05 uur
Ik zou graag de linkjes vanaf nu ook ontvangen van dit topic. Ik kan nog niks posten omdat ik mij nu pas echt ga verdiepen in dit genre. Heb al een tijdje cd's van Mavin Gaye, Bobby Womack en Otis redding in huis (greatest hits weliswaar) maar nu ik een dagje ouder wordt
wil ik er een muziekstijl bij...
wil ik er een muziekstijl bij...
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 15:23 uur
Dan maakt dit het schema
- Lizzy89 (zondag aan den beurt)
- jelmer
- sq
- reijersen
- kemm
- R&P
- zinulzki
- lebowski
- Osiris Apis
- klaezman
- RedLightCityBoy
- Pooiertje
-Mb. (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- Rene1979 (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- jelmer
- sq
- reijersen
- kemm
- R&P
- zinulzki
- lebowski
- Osiris Apis
- klaezman
- RedLightCityBoy
- Pooiertje
-Mb. (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
0
geplaatst: 23 oktober 2009, 15:28 uur
- jelmer
- sq
- reijersen
- kemm
- R&P
- zinulzki
- lebowski
- Osiris Apis
- klaezman
- RedLightCityBoy
- Pooiertje
- Mb. (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- unaej (idem)
- jelmer
- sq
- reijersen
- kemm
- R&P
- zinulzki
- lebowski
- Osiris Apis
- klaezman
- RedLightCityBoy
- Pooiertje
- unaej (idem)
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 12:00 uur
Het soul-album van deze week:

Alice Clark (1972)
In dit topic lijkt "vrouwelijke soul" ietsje minder populair te zijn dan "mannelijke soul",
maar ik hoop dat jullie deze toch enigszins kunnen waarderen.
Ik kan verder niet veel vertellen over Alice Clark, want er lijkt erg weinig tot niets over haar bekend te zijn en dit is ook de enige plaat die ze heeft gemaakt.

Alice Clark (1972)
In dit topic lijkt "vrouwelijke soul" ietsje minder populair te zijn dan "mannelijke soul",
maar ik hoop dat jullie deze toch enigszins kunnen waarderen.

Ik kan verder niet veel vertellen over Alice Clark, want er lijkt erg weinig tot niets over haar bekend te zijn en dit is ook de enige plaat die ze heeft gemaakt.
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 12:13 uur
Ken haar niet, ben dus erg benieuwd.
En naast meer mannelijke als vrouwelijk soul is in dit topic ook meer oude als nieuwe soul te vinden
En naast meer mannelijke als vrouwelijk soul is in dit topic ook meer oude als nieuwe soul te vinden

0
geplaatst: 25 oktober 2009, 12:23 uur
Mijn All Time SAvdW-Favourite is nog altijd een vrouw: Millie Jackson 
btw, super gepresenteerd zo Lizzy! Compleet met verhaaltje en 'art work' in de map.

btw, super gepresenteerd zo Lizzy! Compleet met verhaaltje en 'art work' in de map.
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 12:56 uur
Haha, dat mapje heb ik niet zelf samengesteld 
Maar omdat ik niet wist of de link die ik op internet had gevonden hetzelfde bevatte,
heb ik hem wel maar even opnieuw geupload.

Maar omdat ik niet wist of de link die ik op internet had gevonden hetzelfde bevatte,
heb ik hem wel maar even opnieuw geupload.
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 15:58 uur
Ik ben wel benieuwd hoe dit klinkt; deze plaat kom ik geregeld tegen in de platenzaken.
Enne, van mij moet je geen schrik hebben: mijn top 10 mag dan vol testosteron staan, de nr. 1 is toch nog altijd een vrouw!
Enne, van mij moet je geen schrik hebben: mijn top 10 mag dan vol testosteron staan, de nr. 1 is toch nog altijd een vrouw!
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 17:25 uur
Een vrouw!!! Blegh 
Kzie ook dat ik deze zelf heb toegevoegd. Wist ik niet eens meer!
Maar ik ga hem deze keer wel beluisteren. Meestal klikt het niet zo tussen mij en de vrouwelijke zangstem maar laten we het beste hopen

Kzie ook dat ik deze zelf heb toegevoegd. Wist ik niet eens meer!
Maar ik ga hem deze keer wel beluisteren. Meestal klikt het niet zo tussen mij en de vrouwelijke zangstem maar laten we het beste hopen

0
geplaatst: 25 oktober 2009, 18:16 uur
Ik zou ook graag hieraan mee willen doen, maar dan alleen het luisteren en beoordelen van de albums. Ik ben alleen geen downloader. Hoe zit dat met de links die rond worden gestuurd? Ik heb momenteel ook geen WinZip (meer). Kan ik dan wel dingen openen om te luisteren?
0
geplaatst: 25 oktober 2009, 22:47 uur
De meeste bestanden zijn inderdaad ingepakt (te openen met WinRar bijvoorbeeld)
0
Rene1979
geplaatst: 26 oktober 2009, 22:12 uur
Dank je wel lizzy,ik ben nu aan het luisteren klinkt goed!
0
geplaatst: 1 november 2009, 21:54 uur
Ja, heb heb wel een PM gestuurd. Dus misschien is hij wat later.
0
geplaatst: 2 november 2009, 10:37 uur
Ok tijd voor ff compleet wat anders. Iets wat zover ik kan zien nog niet voorbij is gekomen in dit topic.
Deze plaat zorgt er in ieder geval voor dat mensen niet meer gaan zeuren over te eentonige, drukke of te rustige instrumentatie
En waarom niet? Nou het antwoord is simpel. Die zijn er niet.
Tijd dus voor een portie Acapella Soul!!
Als 1 van de eerste groepen kwamen ''The Persuasions'' met een acapella album en dit is hun 2e soloplaat! De groep is sinds 1962 bij elkaar en dat nog steeds met de orginele groepsleden. Al die jaren hebben ze alleen maar Acapella muziek uitgebracht.
Ik zou zeggen geniet van dit album zoals ik dat heb gedaan:
Hier zijn:
The Persuasions - We Came to Play (1970)

Als je geen link hebt ontvangen stuur me dan ff een PM
Deze plaat zorgt er in ieder geval voor dat mensen niet meer gaan zeuren over te eentonige, drukke of te rustige instrumentatie

En waarom niet? Nou het antwoord is simpel. Die zijn er niet.
Tijd dus voor een portie Acapella Soul!!

Als 1 van de eerste groepen kwamen ''The Persuasions'' met een acapella album en dit is hun 2e soloplaat! De groep is sinds 1962 bij elkaar en dat nog steeds met de orginele groepsleden. Al die jaren hebben ze alleen maar Acapella muziek uitgebracht.
Ik zou zeggen geniet van dit album zoals ik dat heb gedaan:
Hier zijn:
The Persuasions - We Came to Play (1970)

Als je geen link hebt ontvangen stuur me dan ff een PM
0
geplaatst: 3 november 2009, 22:12 uur
Toevallig had ik van het weekend een nummer van hun geluisterd op youtube. (Via King Curtis - Chain Gang kwam ik op hun)
1 acapella nummer is nog leuk, maar een heel album lijkt met wat te veel van het goede.
1 acapella nummer is nog leuk, maar een heel album lijkt met wat te veel van het goede.
0
geplaatst: 6 november 2009, 14:24 uur
Nog ietwat weinig reacties tot nog toe.
Aanstaande weekend is het de beurt aan: SQ
- sq
- reijersen
- kemm
- R&P
- zinulzki
- lebowski
- Osiris Apis
- klaezman
- RedLightCityBoy
- Pooiertje
- Lizzy89
- jelmer
- unaej (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
Aanstaande weekend is het de beurt aan: SQ
- sq
- reijersen
- kemm
- R&P
- zinulzki
- lebowski
- Osiris Apis
- klaezman
- RedLightCityBoy
- Pooiertje
- Lizzy89
- jelmer
- unaej (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
0
geplaatst: 6 november 2009, 16:27 uur
Nog weinig tijd gehad, ook dit weekend moet ik werken, maar misschien vind ik ergens een gaatje, anders ga ik de plaat maandag of dinsdag beluisteren en beoordelen.
0
geplaatst: 6 november 2009, 16:49 uur
Ik wil ook graag mee doen en kan inmiddels Winzip-files openen (en dus luisteren. ik breng de eerste tijd zelf nog geen album in.
0
geplaatst: 8 november 2009, 11:42 uur
Ik heb als SAvdW gekozen voor een album (wederom) uit de soul-arme jaren ´80.

Patrice Rushen - Straight from the Heart (1982)
Partice Rushen is met haar bescheiden verschijning en stem niet echt stereotiepe dames-soul. Veel meer gaat dit richting R&B, al zou disco-jazz als dat als term tenminste mag, m.i. meer passend zijn. Ze is tenslotte ook afkomstig uit het jazzmilieu. Rushen pakte in de discojaren uit met hits waarvan de grootste op dit album staat. Forget-me-nots is een van mijn favoriete disco/danceplaten altijd geweest, en werd later nogmaals wereldbekend(er) toen het in de soundtrack van Will Smith´s Men In Black werd opgenomen.
Het was een van de eerste albums die ik op de site plaatste: hier .
(edit) 15 pm´s verstuurd.

Patrice Rushen - Straight from the Heart (1982)
Partice Rushen is met haar bescheiden verschijning en stem niet echt stereotiepe dames-soul. Veel meer gaat dit richting R&B, al zou disco-jazz als dat als term tenminste mag, m.i. meer passend zijn. Ze is tenslotte ook afkomstig uit het jazzmilieu. Rushen pakte in de discojaren uit met hits waarvan de grootste op dit album staat. Forget-me-nots is een van mijn favoriete disco/danceplaten altijd geweest, en werd later nogmaals wereldbekend(er) toen het in de soundtrack van Will Smith´s Men In Black werd opgenomen.
Het was een van de eerste albums die ik op de site plaatste: hier .
(edit) 15 pm´s verstuurd.
0
geplaatst: 8 november 2009, 16:11 uur
Volgensmij komt daar een Mobb Deep sample vandaan (Temperature's Rising)
* denotes required fields.