Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 26 november 2009, 13:37 uur
Tsjonge Tsjonge....staan echt weinig dingen tussen die ik al heb (de albums dan). Maar wel heel veel namen waar ik graag meer van leer kennen. Zit hier echt bij het goede topic!
0
geplaatst: 28 november 2009, 17:23 uur
Nog niet zo heel veel reacties zie ik kemm. Helaas
Rhythm & Poetry is morgen.
Rhythm & Poetry is morgen.
0
geplaatst: 28 november 2009, 17:32 uur
Reijersen schreef:
Ik heb nochtans 16 links verstuurd.

0
geplaatst: 28 november 2009, 17:50 uur
Mijn reactie komt zoals altijd nog, maar ik hou het geheim tot het laatste monent. Heb het album namelijk al beluisterd, misschien vanavond nog eens en dan een reactie plaatsen. 
En ik heb er al een voor morgen.

En ik heb er al een voor morgen.
0
geplaatst: 28 november 2009, 18:04 uur
Ik ben als altijd langzaam met het beluisteren van m4a files, omdat ik die alleen maar op mijn computer kan beluisteren. Ik laat ze altijd liggen totdat mijn luistervoorraad helemaal op is.
0
geplaatst: 28 november 2009, 23:43 uur
Ik kan die krappe 20 minuten niet meer wachten, ik plaats mijn soulalbum van de week gewoon nu al:
Black Ivory - Don't Turn Ar...

Ik vond het moeilijk om een goed soulalbum van de week te vinden, maar ik denk dat het me gelukt is. Ik heb dit album gevonden omdat ik wat samples aan het zoeken was, zo ook de sample van Gettin' Up, een heerlijke track van Q-Tip uit 2008. En Q-Tip had dat nummer van het voor mij onbekende Black Ivory. You and I heet het, en het staat op Don't Turn Around, toen ik het nummer draaide wilde ik meteen meer van deze groep horen. Het album ken ik nu inmiddels en ik mag het dan ook erg graag draaien, overigens heb ik wel een iets andere versie met nog wat extra nummers.
Don't Turn Around is heerlijke R&B/Soul: fraaie vocals - gezongen op een tere, ietwat zoete manier - en heerlijke instrumentals. You and I is voor mij het hoogtepunt maar ook I Keep Asking You Questions (later door Raekwon gebruikt op Criminology) is een feest voor de oren. En eigenlijk steekt heel dit album prima in elkaar, ik ben fan van Black Ivory!
Linkjes verzonden, laat het me weten als ik je vergeten ben.

Ik vond het moeilijk om een goed soulalbum van de week te vinden, maar ik denk dat het me gelukt is. Ik heb dit album gevonden omdat ik wat samples aan het zoeken was, zo ook de sample van Gettin' Up, een heerlijke track van Q-Tip uit 2008. En Q-Tip had dat nummer van het voor mij onbekende Black Ivory. You and I heet het, en het staat op Don't Turn Around, toen ik het nummer draaide wilde ik meteen meer van deze groep horen. Het album ken ik nu inmiddels en ik mag het dan ook erg graag draaien, overigens heb ik wel een iets andere versie met nog wat extra nummers.
Don't Turn Around is heerlijke R&B/Soul: fraaie vocals - gezongen op een tere, ietwat zoete manier - en heerlijke instrumentals. You and I is voor mij het hoogtepunt maar ook I Keep Asking You Questions (later door Raekwon gebruikt op Criminology) is een feest voor de oren. En eigenlijk steekt heel dit album prima in elkaar, ik ben fan van Black Ivory!
Linkjes verzonden, laat het me weten als ik je vergeten ben.
0
geplaatst: 30 november 2009, 16:49 uur
Rhythm & Poetry schreef:
overigens heb ik wel een iets andere versie met nog wat extra nummers.
overigens heb ik wel een iets andere versie met nog wat extra nummers.
Niet alleen dat: de tracklist is helemaal overhoop gehaald en er ontbreken zelfs nummers van de originele versie. Ofwel is dit gereissued door een stel bavianen, of anders is deze versie een soort van verzamelalbum. Ik heb eens rondgezocht en het blijkt het laatste: de tracklist komt overeen met dit album, wat een verzameling is van songs van hun eerste 2 platen. Ik kan zo direct ook nog geen download vinden van de originele versie, maar mocht iemand het vinden hoor ik het graag!

0
geplaatst: 1 december 2009, 10:28 uur
Rhythm & Poetry schreef:
(afbeelding)
Ik vond het moeilijk om een goed soulalbum van de week te vinden, maar ik denk dat het me gelukt is. Ik heb dit album gevonden omdat ik wat samples aan het zoeken was..
(afbeelding)
Ik vond het moeilijk om een goed soulalbum van de week te vinden, maar ik denk dat het me gelukt is. Ik heb dit album gevonden omdat ik wat samples aan het zoeken was..
inderdaad een heel goed album, waar je heeeel veel goede samples uit kunt halen.
ik denk dat ik van dit album toch wel 5 a 6 beats heb gemaakt.
0
geplaatst: 4 december 2009, 14:47 uur
Wederom nog niet zoveel reacties (ikzelf heb ook alleen nog maar gestemd).
Zondag is het de beurt aan zinulzki.
Zondag is het de beurt aan zinulzki.
0
geplaatst: 6 december 2009, 12:03 uur
Deze week:
Irma Thomas- In Between Tears

Kort maar krachtig album van Irma Thomas, geproduceerd door Jerry Williams jr aka Swamp Dogg.
Irma Thomas- In Between Tears

Kort maar krachtig album van Irma Thomas, geproduceerd door Jerry Williams jr aka Swamp Dogg.
0
Mb.
geplaatst: 6 december 2009, 14:22 uur
Ik heb afgelopen week geprobeerd dat album van Plantlife te luisteren, maar sorry Kemm, ik kon het gewoon niet afluisteren. Tergend irritant, vond ik. 

0
geplaatst: 6 december 2009, 14:32 uur
Plantlife vond ik ook irritant en heb ik ook niet afgeluisterd.
Die van Black Ivory heb ik niet geluisterd, omdat gestuurde link een verzamelaar was.
De combinatie Irma Thomas en Swamp Dogg lijkt me wel wat.
Die van Black Ivory heb ik niet geluisterd, omdat gestuurde link een verzamelaar was.De combinatie Irma Thomas en Swamp Dogg lijkt me wel wat.

0
geplaatst: 6 december 2009, 16:28 uur
Sorry jongens, iedereen tevree stellen hier, lijkt mij een onmogelijk opdracht. Mijn belangrijkste criterium is eigenlijk gewoon dat ik het zelf fantastisch vind, en niet zozeer wat de 'soulpeeps' mss wel leuk gaan vinden. Ik kan daar ook wat meer rekening mee gaan houden, maar doe het lekker niet!
Veel spannender zo.
En irritant, slaat dat dan ook op de stem, of gaat het verder?
Black Ivory heb ik wel geluisterd, maar niet gestemd, omdat het idd een ander album is. Ik heb niet meer verder gezocht naar de echte, omdat de muziek me niet erg aansprak.
Naar ons Irma ben ik wel benieuwd. Van deze periode ken ik niet veel van haar.
Veel spannender zo.En irritant, slaat dat dan ook op de stem, of gaat het verder?
Black Ivory heb ik wel geluisterd, maar niet gestemd, omdat het idd een ander album is. Ik heb niet meer verder gezocht naar de echte, omdat de muziek me niet erg aansprak.
Naar ons Irma ben ik wel benieuwd. Van deze periode ken ik niet veel van haar.
0
geplaatst: 7 december 2009, 11:17 uur
Blijkbaar is er een paswoord vereist om de bestanden te openen, dit is 'ghosty'
0
geplaatst: 8 december 2009, 19:41 uur
Ik krijg net als zondag weer een error.
De laatste tijd moet je bij rapidshare erg vaak proberen.
This file can only be downloaded by becoming a Premium member
There are no more download slots available for free users right now. If you don't want to become a premium member, you might want to try again later.
There are no more download slots available for free users right now. If you don't want to become a premium member, you might want to try again later.
De laatste tijd moet je bij rapidshare erg vaak proberen.
0
geplaatst: 8 december 2009, 19:48 uur
Ik ben bezig volop te profiteren van Sint Zinulzki. Wel kreeg ik dezelfde melding als Osiris bij 1 van de albums. Dat wordt veel Irma Thomas-luisterwerk voor mij de komende tijd! 

0
geplaatst: 8 december 2009, 19:51 uur
Inderdaad vervelend, al is het met momenten. Ik probeer nu zo veel mogelijk Rapidshare te ontwijken en mijn business elsewhere te gaan halen.
0
Mb.
geplaatst: 9 december 2009, 18:17 uur
kemm schreef:
Om hierop even terug te komen; voornamelijk de stem zelf, maar ook het gebruik ervan. Dan doel ik op onnodige kreuntjes, zuchtjes en dergelijke dingen.
0
geplaatst: 13 december 2009, 22:47 uur
Het is nog even wachten op lebowksi. Maar anders slaan we een keer een weekje over om alles rustig te verwerken weer.
0
geplaatst: 14 december 2009, 15:36 uur
SOÚLALBUM VAN DE WEEK

The Staple Singers - Be What You Are
Mavis Staples was geloof ik al eens voorbijgekomen, hier een album van de voltallige Staple Singers uit 1973, de opvolger van hun debuut. Mavis treedt hier langzaam maar zeker op de voorgrond als leadzangeres van de groep. Geniet!

The Staple Singers - Be What You Are
Mavis Staples was geloof ik al eens voorbijgekomen, hier een album van de voltallige Staple Singers uit 1973, de opvolger van hun debuut. Mavis treedt hier langzaam maar zeker op de voorgrond als leadzangeres van de groep. Geniet!
0
geplaatst: 14 december 2009, 16:39 uur
'If You're Ready' is alvast heerlijk! Benieuwd naar de rest.
0
geplaatst: 17 december 2009, 17:05 uur
Wederom nog niet zoveel reacties (heb zelf ook alleen nog maar gestemd).
Zondag is het de beurt aan: Osiris Apis
Zondag is het de beurt aan: Osiris Apis
0
geplaatst: 17 december 2009, 21:57 uur
Niet haten Reijersen. Je weet dat ik altijd in het weekend hard kom met mijn mening.
0
geplaatst: 18 december 2009, 15:07 uur
De afgelopen dagen waren erg druk, maar nu wordt het weer wat rustiger dus komt allemaal goed!
En soulpeeps haten niet.
En soulpeeps haten niet.
0
geplaatst: 18 december 2009, 15:12 uur
* denotes required fields.