MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
Reijersen schreef:
Ik vind het wel jammer dat veel reacties uitblijven. Dus mocht het zo zijn dat je eigenlijk niet meer mee doet, geef het dan even aan.

Tja Daniel, het is ook lastig. Ik werk in het voorjaar dag en nacht, dus geen tijd. En straks ben ik weer twee maanden op vakantie, dus geen zin. En soms heb ik een album wel beluisterd, maar geen recensie geplaatst. En soms en soms. Ben aan dit topic deel gaan nemen om wat meer soul te leren kennen, maar het is bij lange na niet mijn favoriete genre. Dus ik doe eigenlijk niet meer mee, maar voel me vrij af en toe een recensie te plaatsen en wil best soms een plaat uitzoeken.

Ja, ik begrijp dat het soms lastig is qua tijd. Maar elke week gaan er veel PM's uit zonder dan zelfs na een aantal maanden berichtje of een stem terug te zien van de users die meedoen. Ik begrijp dat het niet altijd binnen die week (of binnen een paar weken) kan. Maar van sommigen zie en hoor je helemaal niks (bijv. mr. ekko) en dat vind ik jammer.

Ik denk dat we mr.ekko wel mogen schrappen, hij is hier niet meer geweest sinds 21 november 2009.

MAS
Ik wil me bij deze aanmelden maar wel zonder eigen inbreng.

Welkom MAS

- kemm
- zinulzki
- Osiris Apis
- klaezman
- Pooiertje
- Lizzy89
- jelmer
- sq
- reijersen
- lebowski

- Mb. (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- Rene1979 (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- unaej (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- principal2000 (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- jeroentjuhh (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- Brains (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)
- MAS (doet mee, maar brengt vooralsnog niet zelf een album in)

Ik ben benieuwd waar kemm morgen mee komt

Ik had gehoopt op wat zomerse temperaturen zoals vorige week, maar daar zal het album dan wel voor zorgen.

Het Soulalbum van de Week om de zon (een illusie van ) in de huiskamer te krijgen:

The Pharaohs - Awakening (1972)

(afbeelding)

Een bont gezelschap met leden van een Afro-jazzensemble en leden van de vroege Earth, Wind & Fire met fenomenaal koperwerk en fantastische grooves. Grotendeels instrumentaal, maar voor die paar mensen al gaan vrezen, dit is anders! Hier horen geen vocals, zal je wel merken.

Ook leuk: er staat een cover op van een eerder Soulalbum van de Week: 'Somebody's Been Sleeping' van 100 Proof (Aged in Soul)

Enjoy, linkjes komen eraan.
edit: als ik iemand gemist heb, trek aan m'n mouw.

Mb.
Grotendeels instrumentaal? Mmmm, omdat jij het bent ga ik het proberen kemm. Overigens kan men nog een reactie verwachten van mij op zowel Donnie als de Spinners later deze week. Het loopt wel, Reijersen.

Dankjewel, je klinkt alsof je schapenkloten moet gaan eten. Maar aardig van je.

Mb.

MAS
Ziet er interresant uit. Ik ga het deze week zeker beluisteren.

Morgen is zinulzki!

MAS
The Awakening nu een paar keer geluisterd en mij bevalt het wel. Stem volgt later.

Moeilijke keuze. De laatste tijd veel mooie albums gehoord van o.a. William Devaughn, Gene Chandler, Soul Children, Garnet Mimms, Don Julian, Badder Than Evil, The Emotions, The Vibrations, Bloodstone, Lafayette Afro-Rock Band e.v.a.

Na wat wikken wegen (en de albums eruitfilteren waarop die dekselse Reijersen al gestemd heeft) kies ik uiteindelijk voor The Dramatics- A Dramatic E....

(afbeelding)

In de eerste plaats als eerbetoon voor de zopas overleden Ron Banks en ook wel omdat ik het gewoon een erg sterk album vind. De links worden meteen verstuurd.

Met de cover zit het in elk geval al snor.

edit: En met de songtitels! "The Devil Is Dope", "Beware of the Man (with the Candy in His Hand)"

MAS
Morgen op het werk eens beluisteren. Ik ben benieuwd!

Morgen stem ik ook op The Pharaohs.

Kom op MAS, doe iets aan dat wansmakelijke gemiddelde!

Wie zijn trouwens heicro en beaster1256 en waarom haten ze? Zij doen toch niet mee.

MAS
Dat heb ik gedaan mij beviel het album namelijk erg goed.

sq
Niet heel toevallig had ik zopas de Dramatics weer herontdekt, want Zinulski hád de band natuurlijk genoemd bij het SAvdW van de Spinners. Ik zocht en vond toen meteen dit door mij wat vergeten nummer: YouTube - Dramatics - Get It ( Soul 1980 ) . Ja, als je het niet in je kast hebt staan (ik heb NIETS van ze) kan je iets toch snel uit het oog verliezen.

Ik vond m weer zo mooi dat ik dacht: die heb ik vast als volgende 80´s plaat in het SAvdW. Mooie bombastische disco mét soul. Kan het nu wel verklappen, want ik ga nu natuurlijk weer op zoek naar iets anders.

Maar het belooft wel weer wat. We gaan het beluisteren.

kemm schreef:
beaster1256

Beaster heeft sowieso erg veel lage punten bij soulalbums neergezet.

The Dramatics nu een paar keer (3x) beluisterd. En weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Staan een paar goede tracks op in ieder geval.

Ik weet het wel: deze gaat minimaal 3,5* worden (waarschijnlijk hoger). I Like.

MMm, de Dramatics kunnen nog niet op heel veel berichten rekenen. Maar het is zondag en tijd voor een nieuwe.

De beurt is aan: Osiris Apis

Ik vond het dit keer niet zo makkelijk om een album uit te kiezen. Een album had te veel stemmen, of de artiest was al eens gekozen als Savdw of het album was niet zo heel sterk.

Ik heb gekozen voor:
Brothers Unlimited - Who's for the Young (1970)

(afbeelding)
Ik ken dit album pas sinds vorige week. Daarom heb ik er nog niet op gestemd. Maar ik vind het album een leuke mix van funk, soul en rock.

MAS
Funk, soul en rock dat klinkt interessant! Leuke cover ook.

The Dramatics vond ik persoonlijk niet zo heel speciaal ik hoop dat dit album me beter bevalt.

Erg weinig reacties de laatste weken, jammer genoeg.

Zondag is het aan klaezman

Ik ga me dit weekend eens aan Brothers Unlimited zetten, deze week weinig tijd gehad.

Reijersen schreef:
Erg weinig reacties de laatste weken, jammer genoeg.

Valt goed mee vind ik: The Pharaohs ging van 0 naar 10 stemmen, The Dramatics nu toch ook van 0 naar 6. Komt helemaal goed!
K ben alvast met de Brothers bezig.

ik zou ook graag mee doen, maar ik heb verder geen enkele kennis van soul.

ik kan dus ook niets inbrengen.

Gast
geplaatst: vandaag om 18:27 uur

geplaatst: vandaag om 18:27 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.