menu

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
avatar van principal2000
Een erg originele keuze en ik ben benieuwd. Ik was een beetje huiverig voor de Turkse invloeden maar een eerste vluchtige beluistering valt zeker niet tegen. Jammer dat het instrumentaal (tot nu toe) is.

avatar van Reijersen
Mmmm, nog nooit van gehoord. Ik kan redelijk goed tegen talen die ik niet ken. Ik ben benieuwd

avatar van Edgar18
Ik vrees dat het instrumentaal blijft principal . Volgende keer zal ik een vocalist(e) kiezen.

avatar van Reijersen
Edgar18 schreef:
Ik vrees dat het instrumentaal blijft principal . Volgende keer zal ik een vocalist(e) kiezen.


Dan zal de taal me al helemaal niet irriteren

avatar van west
Ik heb zojuist een bericht bij Carla Thomas geplaatst.

Voor iedereen die er belangstelling voor heeft, deze week spelen we the Greatest Hits van James Brown:
Muziek >> Muziekgames >> Greatest Hits of (James Brown)

avatar van Osiris Apis
Mustafa Özkent stond al een paar jaar op mijn te luisteren lijst. Leuk! Ik ken hem doordat hij gesampled is door Oh No Oh No - Dr. No's Oxperiment (2007).
Mustafa treedt komende week op het Le Guess Who festival.

avatar van principal2000
Mijn mening bij Mustafa volgt nog.
Ondertussen: thelion, kom maar op met jouw SAvdM!

avatar van thelion
Komt van het weekend.....

avatar van Edgar18
Mijn eigen recensie van Mustafa volgt uiteraard ook nog. Deze week liep wat anders dan gepland maar ik probeer van het weekend iets te schrijven.

avatar van west
Edgar18 schreef:
Mijn eigen recensie van Mustafa volgt uiteraard ook nog.

Ik dacht eerst: wat is dit voor keus? Maar hij is origineel en leuk.

avatar van Edgar18
thelion schreef:
Komt van het weekend.....
Vol verwachting klopt ons hart..

Mijn verhaaltje bij Özkent staat!

avatar van thelion
Sorry te veel aan mijn hoofd, anyway

Soul Album van deze maand Charles Walker & The Dynamites - Love Is Only Everything (2013)

(afbeelding)
Rauwe retro Soul met Funk en Blues invloeden van oude rot in het vak.

Album staat op Spotify maar ik heb geen idee hoe ik hier een werkbare link naar het album krijg.......

avatar van Edgar18
Hoe staat het met een ieders recensie? Volgens mij zijn Reijersen en ik tot nu toe de enige...

Ik ben ook erg benieuwd met welk album jeroentjuhh ons deze maand verrast..

avatar van jeroentjuhh
Mijn album komt morgen, twijfel nog een beetje welke ik zal kiezen.

avatar van west
Wat stom zeg, helemaal gemist. Ik zat nog te wachten op welk album thelion zou kiezen....

avatar van jeroentjuhh
Een paar dagen te laat, maar hier is dan mijn keuze voor SAvdM:

Na een tijdje wikken en wegen en platen kiezen die niet op spotify staan, heb ik besloten toch voor een album uit mijn favoriete periode (begin jaren '70) te gaan.
Het kostte nog even wat moeite om een album te vinden, waar niemand uit het deelnemersveld op gestemd heeft, maar het is me gelukt.

Deze is het geworden (plaatje is aanklikbaar):


(afbeelding)


Het album is makkelijk te vinden op spotify: spotify:album:1mk8htLs5KkVCAmTFHCvCE.

Let op: alleen de eerste tien nummers zijn de nummers van het oorspronkelijke album.

Veel luisterplezier!

avatar van principal2000
Reijersen
Edgar18
thelion
jeroentjuhh
Mb.
west
Poeha(vooralsnog passieve deelnemer)
Blijkbaar zijn we -inclusief ikzelf- dit topic allemaal vergeten. Zonde, want bijvoorbeeld de inbreng van Jeroentjuhhh is zo'n pareltje waarvoor ik graag doorga met dit topic.
Kunnen we nog een album (van Mb.) voor maart verwachten? Ik hoop het wel.

avatar van Reijersen
Er hebben helaas ook maar twee deelnemers gereageerd bij het album.

avatar van Mb.
Mb.
Ik had in eerste instantie moeite om de twee albums opvolgend Zapp te kunnen vinden, en toen heb ik eerlijkheid gebied te zeggen niet meer de moeite genomen om verder te zoeken. Ook met last van de dagelijkse werkdrukte etc., u kent het wel.

avatar van Edgar18
Ik heb afgelopen weekend Laura Lee tweemaal beluisterd (had dit ook begin januari al een keer gedaan) maar dat album wil me helaas nog niet grijpen. Voorlopig een 3,5 als waardering maar ik ga het album zeker nog één of twee keer draaien.

Komt er nog een nieuw album, is er nog iemand niet geweest?

Overigens probeer ik ook nog met een recensie(tje) te komen betreffende Laura, mits ik iets weet te schrijven natuurlijk. Komt je eigen recensie ook nog Jeroen?

avatar van principal2000
Mb. schreef:
Ik had in eerste instantie moeite om de twee albums opvolgend Zapp te kunnen vinden,

Ik stel voor dat iedereen een linkje naar een luistermogelijkheid van het aangedragen album in zijn post zet.
Edgar18 schreef:
Komt er nog een nieuw album, is er nog iemand niet geweest?

Ik stel voor dat Mb. voor het album van maart zorgt.

avatar van Mb.
Mb.
Ik zal aankomend weekend een soulalbum v/d maand voordragen.

avatar van Mb.
Mb.
Bij deze dan, het soulalbum v/d maand:
http://www.musicmeter.nl/album/99789

In zijn volledigheid te beluisteren op YT.

avatar van Minneapolis
Ha, Leroy Hutson. Zelf heb ik opvolger Feel the spirit in de kast staan. Die vind ik wisselvallig met een paar hele leuke nummers er op.
Deze Hutson uit '75 herinner ik als iets beter. Opener Because of you ken ik wel en vind ik erg lekker.

avatar van Mb.
Mb.
Feel The Spirit ken ik ook en vind ik beduidend minder dan deze. Ik zal zelf ook nog een reactie achterlaten.

avatar van Reijersen
Nieuwe maand, nieuw album van west?

Al heb ik sowieso een hard hoofd in de voortgang van dit topic als de reacties steeds maar uitblijven.

avatar van principal2000
Reijersen
Edgar18
thelion
jeroentjuhh
Mb.
west
Poeha(vooralsnog passieve deelnemer)
Ik ben maandelijks nog erg blij om een nieuw Soul album aangedragen te krijgen, maar geldt dit ook voor jullie?

avatar van Poeha
Om er eentje aangedragen te krijgen ben ik ook nog steeds voor in, maar om er zelf eentje aan te dragen, daarvoor ken ik te weinig (tot geen) soul albums. Passieve deelnemer dus, zoals hierboven al aangegeven. En dan moet ik ook nog tijd kunnen vinden om een album een aantal maal integraal te kunnen beluisteren.

avatar van west
Sorry jongens : sta nu bij Charles Bradley. Kom er morgen op terug.

avatar van Edgar18
Ik heb Leroy Hutson een aantal keer gedraaid maar het is niet zo mijn ding, vandaar ook nog geen beoordeling. Wellicht luister ik hem vandaag nog een keer en dan zal ik er ook een cijfer op plakken.

En wat betreft een nieuw album, altijd welkom!

Gast
geplaatst: vandaag om 20:51 uur

geplaatst: vandaag om 20:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.