MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
Leuke keuze idd, moet haast wel een goed album zijn!
Ben benieuwd..

sq
Niet zozeer het album is bekend (ik kan me niet herinneren dit album ooit ergens te hebben gezien) als wel zijn hits uit die tijd. Ik denk dat ik zelf een greatest hits zou prefereren boven dit, maar daarvoor moet ik natuurlijk eerst luisteren.

Ik mis toch wat reacties nog bij het album van Pickett (waaronder mijn eigen).

Toch benieuwd wie Lizzy aangewezen heeft voor de volgende.

Ik wil niet als een zeikerd klinken maar de link die ik gestuurd kreeg bevatte een partijtje .wma-tjes met een abominabele bitrate dus die heb ik noodgedwongen van m'n pc afgeflikkerd. Ik heb nog geen mp3-tjes in goede kwaliteit kunnen vinden dus ik lig wat achter helaasch.

Oh ja echt ?? deed ie t niet?
Ik heb aan best wat mensen een link verstuurd, maar geen reacties gekregen dat ie t niet deed.. toch ook inderdaad weinig reacties bij t album.
Ik heb de nummers gewoon van de (gekochte) cd afgehaald, dus op zich kan er niks mis zijn met de link (wat een virus betreft ofzo). Maar ik ben niet zo handig met computers en ik heb dus geen idee hoe ik de nummers had moeten omzetten in mp3.

En Rafael77 regelt het Soul-album voor deze week

Ik zeg niet dattie het niet deed, ik heb alleen liever mp3's met een wat redelijke bitrate. Ik geloof dat het hele album nog onder de 30 MB bleef o.i.d. Nu ben ik geen audiofiele neuroot die alleen V0 of 320 wil hebben maar dat zit zelfs onder mijn minimum. Niets persoonlijks hoor, je hebt er ongetwijfeld moeite voor gedaan, maar misschien moet je toch eens op onderzoek uitgaan hoe je in wat betere kwaliteit kan rippen

raffael77
Hier is mijn Soul album van de week.

The Main Ingredient - Spinning Around

Heel erg relax om naar te luisteren.

Dat is dus deze:

(afbeelding)

een verzamelaar?

Zo te zien wel.

sq
Ach is er inmiddels toch een album gekozen! Ik had nog een mailtje in de box dat dat nog moest gebeuren. Dat krijg je als je een dag niet hebt ingelogd.

Nou we gaan er van genieten. Ik ken de naam nog uit de soul/disco van eind 70's. Ben zeer benieuwd hiernaar.

Die hoes ziet er ubercoolisch uit dus ik ben erg benieuwd. Helaas kan ik hem tot nu toe nog niet vinden. Iemand bereid tot een helpende virtuele hand?

Het is uitgebracht door kent en dan kan het al bijna niet meer fout gaan..... heb dit album allang niet meer gehoord.... dus kan het weer wel eens opzetten.

raffael77
er staan een paar clips op Youtube

sq
Ik heb via de blauwe vogel inmiddels een ´golden classics´ gevonden. Ik denk dat ik die maar eens ga beluisteren. 10 van de 12 nummers staan op dit album van de week.

Het is allemaal wel erg sweet soul zeg maar, heel erg gepolijst......
Pas op voor los springend tandglazuur als je dit album gaat beluisteren.......

raffael77
Sweat Soul is het idd maar niet zo gelikt als dat van MOTOWN

sq
Ik kende zowaar een nummer nog van vroeger. Het is een beetje de kant op van de Stylistics/Manhattans voor wat betreft de romantischere nummers en dat werkt bij mij niet zo. Een enkele track doet me weer wat denken aan de Temptations en die vind ik dan al weer wat beter. Maar dus niet iets dat in mijn verzameling node wordt gemist.
Omdat ik het betreffende album zelf niet heb gehoord (maar een andere verzamelaar) zal ik daar niet posten. Wellicht zal ik nog een albumpje toevoegen.

sq
Oeps wat blijft het hier angstvallig stil. Is er al iemand aangewezen voor de volgende keuze?

Mocht er morgen nog niks staan heb jij dan een mooie suggestie sq? Of is dat te druk met 2 week-albums?

(vond die vorige btw weinig aan)

sq
Ik heb inderdaad net het jazzalbum verspreid. Had ik het geweten dan had ik ze weer samen kunnen doen net als vorig keer. Ik wil eventueel wel weer een van de volgende weken en laat deze week het liefst aan een ander.

Ik heb eazyfan reeds een mailtje gestuurd met de vraag of hij het nieuwe weekalbum wil verzorgen. Dus nog even geduld.

En eazyfan kan helaas niet. Iemand anders eentje op de korrel liggen? Jelmer jij misschien?

Misschien is onderstaand album een optie.
Ik heb hem zelf al gehoord en beoordeeld maar is wel leuk als er nog wat meer reacties bij komen te staan.
Ik hoor het wel als dit een goed idee is...

(afbeelding)

eazyfan
Ik heb naar mijn mening niet genoeg meegedaan de laatste tijd om echt een album te mogen kiezen. Ik zal de achterstand beloofd inhalen. Die van deze week lijkt me alweer wat voor me -

Het wordt dus die van jelmer19

Okeej!!
Voor de gene die hem niet te pakken kan krijgen.
Stuur even een PM..

(afbeelding)

Heeft iemand hem al gehoord?

Ik weet of je al veel aanvragen hebt gehad naar het linkje?

Mij bevalt het wel moet ik zeggen, zal na nog een luisterbeurt even stemmen.

Nee tot nu toe alleen jij en SQ.
De rest heeft hem waarschijnlijk al zelf gevonden of luistert hem niet. Ach jah we merken het vanzelf wel!!

Gast
geplaatst: vandaag om 01:51 uur

geplaatst: vandaag om 01:51 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.