MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand

zoeken in:
raffael77
Zit niet zo te janken man. Wat maakt het wie het doet.
Niemand is hier de baas toch?

Zo wel dan ga ik wel naar mijn werk toe m het gezwam van mijn chef te horen.

sq
raffael77 schreef:

Zo wel dan ga ik wel naar mijn werk toe m het gezwam van mijn chef te horen.

Maar even zonder gekheid, we hebben bij dit topic inderdaad afgesproken dat de actuele kiezer van het album steeds de volgende bepaalt. Laten we gewoon even wachten of psychonaatje nog ergens mee komt en anders mag t wat mij betreft inderdaad best jouw album wezen.

raffael77
Het gaat mij er niet om dat ik percee wil, maar ik vind gewoon dat je een album mag droppen.

Zonder gezeik want het is een forum.

Al die onzin dat je weer op iemand moet wachten maakt een Forum alleen maar saai en kakt het zeker in.

Raffael77, doe eens rustig man! Taalgebruik als "loop niet te janken" en "gezeik" vind ik weinig respectvol.

We willen gewoon graag overzicht bij zo'n forum. Want als iedereen maar kriskras albums dropt dan wordt het een rotzooitje. Daarom was gewoon de vraag of jij was aangewezen voor het volgende album. Zonder bazigheid bedoeld of wat dan ook. Maar gewoon de regels die aan dit topic hangen in acht nemend.

Psychonaatje heeft mij gevraagd het volgende soulalbum van de week te verzorgen. En van deze gelegenheid maak ik gaarne gebruik om een vergeten album op deze site eens onder het licht te brengen. Want licht uit, spot aan. The Show Must Go On

Sam Dees - The Show Must Go On (1975)

(afbeelding)

Mocht je interesse in het album hebben dan weet je waar je terecht kan

raffael77
De regels die jij gemaakt hebt zul je bedoelen. Ik vind het allemaal zo onzin.

Tuurlijk moet je niet elke dag zomaar een album droppen.
Maar ik vind dat iedereen wel zelf het initiatief mag nemen om iets te droppen.

Als bijv. gisteren iets doet en ik zie dat dan doe ik het de volgende keer en zo met iedereen.

Maar niet van dat onzin. Dat jij of psychonaatje iemand aanwijst.
Ik zit niet op school. Waarvan de meester me aanwijst of ik wat mag zeggen of opnoemen.

Dat is nou het hele probleem van het in kakken van een Topic omdat er van die mensen tussen zitten die het te moeilijk maken.
Daarnaast is het zo als je maar 1 album doet per week dat het veel te lang duurt.

Er komen per jaar veel te veel goede albums uit die dan pas over 5 jaar aan bod komen. want 52 albums per jaar aankaarten is toch veel te weinig.

Het zijn de regels die overgenomen zijn van oa het Jazz-album van de week topic en met de bedoeling het overzicht te behouden.
Het gaat het niet om dat psycho of ik iemand aanwijzen, het is zo dat diegene die als laatste aan de beurt is geweest iemand aanwijst. Een methode waar de deelnemers aan dit topic (bijna) allemaal mee kunnen leven.
En om dit dan voor jou alleen te veranderen lijkt me niet echt zinnig.

Natuurlijk komen er heel veel albums uit en zijn er heel veel albums uitgekomen, maar deze kan je ook onder aandacht brengen bij de albums zelf en naar mijn mening niet door het hier allemaal maar kriskras door elkaar te gooien.

En een album per week lijkt me zeer schappelijk, juist omdat je niet in één luisterbeurt een album kan doorgronden en beoordelen.

Moeilijk is het ook niet, makkelijker kan het eigenlijk niet. Het gaat er gewoon om dat het overzicht behouden wordt. En dat jij dan toevallig iemand bent die tegen alles aan moet schoppen (zie oa je opmerking in het topic: Hiphopalbums die aandacht verdienen), tja daar kunnen we weinig aan doen.

En als het je niet zint dan doe toch niet mee. Het moet niet. Of start anders een eigen muziekforum waar lekker alles door elkaar loopt ipv elke keer tegen alles aan te schoppen op het MusicMeter-forum.

Ik heb ook een paar weekjes niet meegedaan, maar dat heeft niks te maken met de "regels" die hier gelden. Het idee is wat mij betreft goed zo.. dat degene die het album kiest, ook de persoon aanwijst die de week erna mag. Anders loopt t waarschijnlijk echt uit op n chaos. Het probleem is alleen dat het (te) vaak vergeten wordt om een persoon aan te wijzen...

En als je ergens iets op aan te merken hebt, dan lijkt t me ook beter om dat op n iets minder vijandelijke toon te doen trouwens!

raffael77
Reijersen schreef:
Het zijn de regels die overgenomen zijn van oa het Jazz-album van de week topic en met de bedoeling het overzicht te behouden.
Het gaat het niet om dat psycho of ik iemand aanwijzen, het is zo dat diegene die als laatste aan de beurt is geweest iemand aanwijst. Een methode waar de deelnemers aan dit topic (bijna) allemaal mee kunnen leven.
En om dit dan voor jou alleen te veranderen lijkt me niet echt zinnig.

Natuurlijk komen er heel veel albums uit en zijn er heel veel albums uitgekomen, maar deze kan je ook onder aandacht brengen bij de albums zelf en naar mijn mening niet door het hier allemaal maar kriskras door elkaar te gooien.

En een album per week lijkt me zeer schappelijk, juist omdat je niet in één luisterbeurt een album kan doorgronden en beoordelen.

Moeilijk is het ook niet, makkelijker kan het eigenlijk niet. Het gaat er gewoon om dat het overzicht behouden wordt. En dat jij dan toevallig iemand bent die tegen alles aan moet schoppen (zie oa je opmerking in het topic: Hiphopalbums die aandacht verdienen), tja daar kunnen we weinig aan doen.

En als het je niet zint dan doe toch niet mee. Het moet niet. Of start anders een eigen muziekforum waar lekker alles door elkaar loopt ipv elke keer tegen alles aan te schoppen op het MusicMeter-forum.

Ik schop niet tegen iemands schenen, maar discussies mogen er zijn.

Da jij problemen hebt met mensen die tegen de rest in gaan kan ik niets aan doen.

Het gaat niet om mij. Maar het zijn altijd dezelfde personen die wel wat mogen en niet. Ik bedenk een topic en anderen beginnen direct te zeuren. Snappie?

raffael77 schreef:
(quote)

Ik schop niet tegen iemands schenen, maar discussies mogen er zijn.

Da jij problemen hebt met mensen die tegen de rest in gaan kan ik niets aan doen.

Het gaat niet om mij. Maar het zijn altijd dezelfde personen die wel wat mogen en niet. Ik bedenk een topic en anderen beginnen direct te zeuren. Snappie?

In dit topic was het zo dat in het begin (en nu natuurlijk nog steeds) aangegeven kon worden dat je graag mee wilde doen. Dan werd er rekening gehouden dat die allemaal de kans krijgen een soulalbum van de week te verzorgen. Zoals je in het lijstje een paar berichten geleden ziet is inderdaad zo ongeveer iedereen een paar keer en in een bepaalde volgorde aan de beurt geweest.

Kijk ik vind het helemaal goed als je mee wilt doen en ik zie dat je ook al een paar keer aan de beurt bent geweest. Maar ik denk dat de meeste users die meedoen het met deze 'regels' wel overzichtelijk vinden om te werken. Dus die zullen mijn inziens niet veranderd worden. Mochten andere deelnemers dat wel willen en is daar, met jou, een meerderheid van dan zal dat best eens veranderen. Tuurlijk staan we op en voor discussie.

Ik ben nog steeds grote voorstander van de opzet zoals deze vanaf het begin was. Een album per week is prima, zelfs meer dan genoeg voor mij, want ik loop inmiddels alweer een flink stuk achter. De opzet heeft naar mijn mening niets te maken met het inkakken van het topic: topics kakken wel vaker in, daar is dit topic echt niet uniek in.
Mocht iemand meer albums willen pushen, dan is daar op MuMe ook meer dan genoeg gelegenheid voor. Zie bijvoorbeeld dit topic en dit topic. Natuurlijk kan je ook gewoon een prachtige recensie schrijven bij het album zelf.

Wat me trouwens wel opvalt, Raffael, is dat je alleen maar albums (en je mening) wil pushen, maar niet of nauwelijks naar anderen luistert. Volgens mij heb je naar aanleiding van dit topic nog niet een album beluisterd wat je voor die tijd niet kende. Of in ieder geval heb je je mening er niet over gegeven.

raffael77
Ik geef niet altijd een mening omdat ik ook mijn handel vol heb bij hiphop forum.

Maar als je het leuk vind dat ik het hier ook doe zal ik meer mijn best doen.

Ik luister wel degelijk naar albums die hier gedropt worden en ja niet alleen die van mij zelf.

Ik download me rot om alles bij te houden maar wat ik leuk vind koop ik orgineel.

Ik heb trouwens die van jou ook gechecked en die is cool.
Ik ken ze idd van dat andere album.

tondeman
hey, kreeg gisteren pm van Reijersen met de vraag of ik deze week het soul album wilde kiezen en dit is mijn keuze geworden:
Shaun Escoffery - Move Into Soul

Een cover-album, maar ondanks dat toch, wat mij betreft, een erg leuk cover-album. Ben benieuwd wat jullie er van vinden...
Heb hem net op megaupload gezet, dus wie interesse heeft stuur maar ff een berichtje dan stuur ik je de link.

Opvallende keuze

Who's next! Of een weekje rust?

Wederom een overzichtje:

#01 - 18 nov 2007: Corey - Movin' On (2005) - Reijersen
#02 - 25 nov 2007: The Genius of Ray Charles (1959): easyfan
#03 - 2 dec 2007: Lee Moses - Time and Placec (1971) - psychonaatje
#04 - 9 dec 2007: Ashford & Simpson's Street Opera (1982) - sq
#05 - 16 dec 2007: Joy Denalane - Born & Raised (2006) - Lizzy89
#06 - 23 dec 2007: Donny Hathaway - Extension of a Man (1973) - Social_Mask
#07 - 30 dec 2007: Bettye LaVette - The Scene of the Crime (2007) - Reijersen
#08 - 6 jan 2008: Smokey Robinson - A Quiet Storm (1975) - Tondeman
#09 - 13 jan 2008: Roberta Flack - First Take (1969) - lebowski
#10 - 20 jan 2008: Willie Hightower - Willie Hightower (verz) - kArIzMa_TuRk
#11 - 27 jan 2008: Millie Jackson - Caught Up (1974) - sq
#12 - 3 feb 2008: The Meters - Rejuvenation (1974) - musicfreak
#13 - 11 feb 2008: Sam Cooke - Twistin' the Night Away (1962) - eazyfan
#14 - 18 feb 2008: William Bell - The Soul of a Bell (1967) - Reijersen
#15 - 24 feb 2008: Betty Davis - Betty Davis (1973) - GrafGantz
#16 - 2 mrt 2008: Jackie Wilson - He's So Fine (1958) - Jelmer19
#17 - 9 mrt 2008: Lyn Collins - Think (About It) (1972) - Osiris Apis
#18 - 16 mrt 2008: Swamp Dogg - Total Destruction to Your Mind (1970) - zinulzki
#19 - 24 maart 2008: Carla Thomas - The Queen Alone (1967) - psychonaatje
#20 - 30 maart 2008: Wilson Pickett - The Exciting Wilson Pickett (1966) - Lizzy89
#21 - 6 april 2008: The Main Ingredient - Spinning Around(2007) - raffael77
#22 - 14 april 2008: Jimmy Ruffin - Ruff 'n Ready(1969) - jelmer19
#23 - 20 april 2008: Bobby Womack - Understanding (1972) - karizma_turk
#24 - 27 april 2008: Sam Moore - Plenty Good Lovin' (2002) - thelion
#25 - 4 mei 2008: Sandra Phillips - Too Many People in One Bed (1970) - psychonaatje
#26 - 12 mei: Sam Dees - The Show Must Go On (1975) - reijersen
#27 - 18 mei: Shaun Escoffery - Move Into Soul (2007) - tondeman

Wie o wie heeft een nieuwe?

Ik heb nog wel een paar ideeën, maar of ik daar ook links van kan vinden is de grote vraag.......???????

thelion schreef:
Ik heb nog wel een paar ideeën, maar of ik daar ook links van kan vinden is de grote vraag.......???????

Mits je een linkje hebt of kan maken, zou ik zeggen: ga je gang!

zal ik morgen eens gaan zoeken....... euhhhh vanmiddag dus....

sq
Ik heb me een tijdje stil gehouden als aanbieder omdat ik weinig had dat ingezet kon worden voor dit topic (alleen platen). Inmiddels heb ik weer een en ander verzameld.

Welke gaat het worden thelion???
Neem jij het album volgende week anders maar sq

sq
Omdat The Lion niet in de gelegenheid was om (nu) een album te verzorgen hierbij mijn vervroegde inbreng.

Dit gaat m worden.

(afbeelding)

Eugene Wilde - Eugene Wilde (1984)

Ik heb het linkje nog niet klaar maar dat komt (edit) inmiddels geregeld

Ik koos deze omdat ik graag weer iets uit de 80's wilde hebben en omdat Reijersen het ws niet kent . En het is ook weer heel anders dan mijn vorige twee ingebrachte albums. Dit is een R&B album, met hier en daar behoorlijk strakke disco erin. Soulabums zonder disco (-productie) waren er bijna niet in de begin 80s. ´Got to get You Home´ is een van de weinige R&B ballads die ik echt mooi vind. Haalde de eerste plaats op de Bilboard soul/R&B lijst.

Morgen meer.

sq
Ik heb inmiddels een aantal mensen een linkje gestuurd (gehaald uit deelnemers en aanbieders van dit topic uit de laatste weken). Wie verder wil meedoen kan zich bij mij melden via pm.

sq
Nog weinig reacties. Ook wel pm contacten gehad. Ik heb Raffael gevraagd een nieuw album te verzorgen.

Heb het album nu 2x beluisterd, moet nog even reageren.

Heb hem ook beluisterd, maar het gaat me hier te snel, er is ook nog een EK en Roland Garros en een sociaal leven. Wellicht leuk om een Soulabum van de Twee Weken te doen?

lebowski schreef:
Heb hem ook beluisterd, maar het gaat me hier te snel, er is ook nog een EK en Roland Garros en een sociaal leven. Wellicht leuk om een Soulabum van de Twee Weken te doen?

Dat was inderdaad al een beetje de intentie aan het worden.

sq
Ja hoor prima. laten we vooral naar behoefte doen. Ik ben zelf ook minder actief op de site deze dagen.

tondeman
Nou... heb wel zin een nieuwe eigenlijk

Gast
geplaatst: vandaag om 08:40 uur

geplaatst: vandaag om 08:40 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.