Genres / Soul, Funk en R&B / Soul album van de Maand
zoeken in:
0
geplaatst: 7 maart 2009, 23:53 uur
Over 3 uurtjes stap ik in de auto om een weekje op wintersport te gaan. Er is daar wel internet, maar zal toch vooral bezig zijn met skiën en slapen/feesten. Succes hier!
0
geplaatst: 8 maart 2009, 15:18 uur
(LIVE FROM AUSTRIA)
Het is nog wel even wachten op het nieuwe soulalbum zie ik.
Het is nog wel even wachten op het nieuwe soulalbum zie ik.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 8 maart 2009, 17:53 uur
klaezman zou vandaag moeten komen met een album? maar dit is blijkbaar niet aangekomen bij hem. Ik vind dat er wat strictere afspraken moeten worden gemaakt bij dit topic. Anders loopt alles door elkaar etc. iemand een oplossing?
0
geplaatst: 8 maart 2009, 17:55 uur
Dit is nou ookal gebeurd met het hiphop album van de week, en toen ging gewoon degene die daarna was.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 8 maart 2009, 18:18 uur
Aangezien Klaezman zich niet heeft gemeld op dit forum met het soulalbum van de week, neem ik het voor deze keer over. Hopelijk kan hij dan volgende week wel zijn album plaatsen.
Donald Byrd - Places and Spaces (1975)

Voor mij een onbeschrijfelijk lekker plaatje, dus hopelijk valt hij bij jullie ook in de smaak. Het is een nu-jazz plaat, met de nodige funk en op elk nummer is er wel soul zang te vinden. R&P heeft de plaat al eens van een review voorzien, maar hij mag de plaat dan nog eens fijn herluisteren.
Donald Byrd - Places and Spaces (1975)

Voor mij een onbeschrijfelijk lekker plaatje, dus hopelijk valt hij bij jullie ook in de smaak. Het is een nu-jazz plaat, met de nodige funk en op elk nummer is er wel soul zang te vinden. R&P heeft de plaat al eens van een review voorzien, maar hij mag de plaat dan nog eens fijn herluisteren.

0
geplaatst: 8 maart 2009, 18:32 uur
Maar de zondag is nog niet om, misschien was klaezman wel van plan om het album 's avonds te plaatsen? Heb je hem al pm gestuurd?
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 8 maart 2009, 18:36 uur
ben nu bezig met de pm.. en ik zie nu dat hij net online is..
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 8 maart 2009, 18:37 uur
oke de mensen die ik 1 pm heb gestuurd, misschien komt klaezman alsnog met een album.
0
geplaatst: 8 maart 2009, 18:41 uur
Hey Jungs, scuzi. Was van plan om deze ochtend een album te plaatsen. Maar het stappen eindigde gisteravond niet in m'n eigen huis (lees: stad), dus vandaar dat ik nu pas online ben. Ik had/heb wel een album klaar liggen, maar die zal ik dan volgende week wel plaatsen?
(Kan ik bij deze dan wel een linkje voor deze week ontvangen?
)
(Kan ik bij deze dan wel een linkje voor deze week ontvangen?
)
0
geplaatst: 8 maart 2009, 18:42 uur
Nee doe jouw album van de week maar
moet RLCB maar niet zo ongeduldig zijn. Daarnaast ken ik zijn album al
.
moet RLCB maar niet zo ongeduldig zijn. Daarnaast ken ik zijn album al
.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 8 maart 2009, 18:44 uur
Nee R&P jij was niet ongeduldig bij het hip-hop album van de week.
maar oke, wat doen we? mij maakt het niks uit.
maar oke, wat doen we? mij maakt het niks uit.
0
geplaatst: 8 maart 2009, 18:46 uur
Ik had een mail gekregen van Jack, met toestemming om het album van de week te plaatsen.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 8 maart 2009, 18:47 uur
Oja, lees ik nu pas...maar oke klaezman, doe jij uhm maar hoor.
0
geplaatst: 8 maart 2009, 18:53 uur
Ja nee weet je, doe jij het maar RedLightCityBoy. Volgens mij had jij je PM al klaar. Ik moet er nog aan beginnen, de link is nog niet klaar, die van jou ziet er werkelijk prachtig uit (ken alleen de tracks van de Blue Note Trip serie), over 8 minuten begint Studio Sport en bovendien snap ik je ongeduld 
Btw, die Cymande was een parel!
Sorry, ik doe 'm wel volgende week. (Maar dan echt;))

Btw, die Cymande was een parel!
Sorry, ik doe 'm wel volgende week. (Maar dan echt;))
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 8 maart 2009, 18:54 uur
O, ik heb net m´n pm´s zitten verwijderen.
maar oke ik doe hem dan maar.
maar oke ik doe hem dan maar.
0
geplaatst: 8 maart 2009, 19:03 uur
Ja voor jezelf kun je hem verwijderen, maar niet voor de user die hem al ontvangen heeft.
Zo dan weet je dat nu ook
Zo dan weet je dat nu ook

0
RedLightCityBoy
geplaatst: 8 maart 2009, 19:04 uur
Oke, iedereen die 2pm´s van mij heeft, sorry ik dacht dat ik mij eigen pm´s had verwijderd, maar nu hebben jullie hem per ongeluk 2 keer. (sommige)
0
Dj2Jelle
geplaatst: 8 maart 2009, 19:22 uur
En ik hoor niet meer bij dit topic, dus ik hoef die pm's ook niet.
0
geplaatst: 8 maart 2009, 21:08 uur
Klaezman en RLCB ruilen gewoon een weekje om. Simpel!
En een jazz-album bij het soulalbum van de week? Ach ja, het kan allemaal. Ken deze plaat al (staat in m'n kast) maar heb het nog niet beoordeeld.
En een jazz-album bij het soulalbum van de week? Ach ja, het kan allemaal. Ken deze plaat al (staat in m'n kast) maar heb het nog niet beoordeeld.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 8 maart 2009, 21:10 uur
[quote]RedLightCityBoy schreef:
Het is een nu-jazz plaat, met de nodige funk en op elk nummer is er wel soul zang te vinden. [quote]
Het is een nu-jazz plaat, met de nodige funk en op elk nummer is er wel soul zang te vinden. [quote]
0
geplaatst: 8 maart 2009, 21:20 uur
Nogmaals, ik ken de plaat en kan me iets minder in deze beschrijving vinden. Een slechte plaat vind ik het zeker niet. Maar zie het bericht maar bij het album verschijnen ergens volgende week.
0
geplaatst: 13 maart 2009, 18:04 uur
Nog niet veel reacties bij Donald Byrd helaas. Zondag mag klaezman dan eindelijk 

0
geplaatst: 13 maart 2009, 20:03 uur
De week is nog niet om, hé. Het duurt voor mij wat langer omdat ik hem niet graag opzet, vindt hem bijzonder matig. Maar morgen ofzo kan ik meer zeggen.
0
geplaatst: 14 maart 2009, 11:40 uur
Ik ben een weekje weg geweest en een weekje ziek geweest,
waardoor ik nu enorm achter lig met vanalles
en nog niet ben toegekomen aan de Soul-albums van afgelopen weken.
Ik zal ze zo snel mogelijk proberen te beluisteren en te beoordelen.
waardoor ik nu enorm achter lig met vanalles
en nog niet ben toegekomen aan de Soul-albums van afgelopen weken.
Ik zal ze zo snel mogelijk proberen te beluisteren en te beoordelen.
0
geplaatst: 15 maart 2009, 10:28 uur
Zielbroeders, het Soul Album van de Week zal vanavond verspreid worden. Dan ben ik pas in de gelegenheid (dit is vanaf m'n telefoon), maar vrees dus niet dat ik jullie vergeten ben. Tot vanavond 

0
geplaatst: 15 maart 2009, 18:10 uur
Het SoulAlbum van de Week heeft mijn platenkast al danig verrijkt. De mooiste uit de hele serie was voor mij toch wel Caught Up van Millie Jackson, gekozen door sq in de elfde week. Omdat er de nodige nieuwe users zijn die dit break up-feestje misschien gemist hebben, gooi ik deze week het vervolg van die plaat de ether in. Degenen die nieuwsgierig zijn naar het eerste album moeten maar een pm sturen voor een link naar de eerste.
SAvdW is dus geworden:

Millie Jackson – Still Caught Up (1975)
SAvdW is dus geworden:

Millie Jackson – Still Caught Up (1975)
AllMusic.com schreef:
Hip-O made a natural choice for this repackaging of two Millie Jackson LPs: her love-triangle classic Caught Up from 1974, and its follow-up, Still Caught Up, from 1975. Sounding better than they ever have, this pair of albums chart the course of one of the most disastrous affairs in musical history. The first features sides from each perspective, with Jackson brazenly discussing her affair with her lover's wife (on "All I Want Is a Fighting Chance") and later, taking the wife's part, giving up all hope of getting her husband back ("I'm Through Trying to Prove My Love to You"). The production is lush and the playing, by a crack team of Southern soul names, is crisp and effective. While Still Caught Up can't help but suffer an energy loss, it's a surprisingly strong record, featuring an unbelievable closer, "I Still Love You (You Still Love Me)," featuring Jackson being dragged away to an institution screaming (she even reprised the act for her stage show). In total, Caught Up/Still Caught Up is basically the equal of any solid Millie Jackson compilation, with highlights scattered all over the disc: "(If Loving You Is Wrong) I Don't Want to Be Right," "It's All Over but the Shouting," "Making the Best of a Bad Situation," "Leftovers," and "I'm Tired of Hiding."
Hip-O made a natural choice for this repackaging of two Millie Jackson LPs: her love-triangle classic Caught Up from 1974, and its follow-up, Still Caught Up, from 1975. Sounding better than they ever have, this pair of albums chart the course of one of the most disastrous affairs in musical history. The first features sides from each perspective, with Jackson brazenly discussing her affair with her lover's wife (on "All I Want Is a Fighting Chance") and later, taking the wife's part, giving up all hope of getting her husband back ("I'm Through Trying to Prove My Love to You"). The production is lush and the playing, by a crack team of Southern soul names, is crisp and effective. While Still Caught Up can't help but suffer an energy loss, it's a surprisingly strong record, featuring an unbelievable closer, "I Still Love You (You Still Love Me)," featuring Jackson being dragged away to an institution screaming (she even reprised the act for her stage show). In total, Caught Up/Still Caught Up is basically the equal of any solid Millie Jackson compilation, with highlights scattered all over the disc: "(If Loving You Is Wrong) I Don't Want to Be Right," "It's All Over but the Shouting," "Making the Best of a Bad Situation," "Leftovers," and "I'm Tired of Hiding."
sq schreef:
Millie had vaak weinig eigen nummers, en scoorde vaak de grootste hits met covers van nummers die nauwelijks soulstatus hadden. Maar als zij ze zingt wordt het soul, krijgen de teksten een andere betekenis. .. Millie verwierf daarnaast de nodige faam vanwege haar directe, schunnige en emancipatoire teksten vooral in live-optredens. Nummers werden aan elkaar gepraat en zij noemde die toen ook al ´raps´. Als een soort ruige Oprah Winfrey was zij heldin en spreekbuis en van veel zwarte Amerikaanse vrouwen.
Ik ben aan deze naam gekomen destijds door een wervende recensie in Muziekkrant OOR. Niet de eerste plaats om soultips op te doen, maar ik vond het toch wel een luisterbeurt waard en ik kocht toen ´For Men Only´, dat pas was verschenen. ´Caught Up´, van een paar jaar eerder, is echter haar definitieve doorbraak geweest en wordt nog steeds wel gezien als het beste album, en als gezegd een essentieel soulalbum. Het is tegenwoordig op CD verkrijgbaar, samen met ´Still Caught Up´, de opvolger van deze.
Millie had vaak weinig eigen nummers, en scoorde vaak de grootste hits met covers van nummers die nauwelijks soulstatus hadden. Maar als zij ze zingt wordt het soul, krijgen de teksten een andere betekenis. .. Millie verwierf daarnaast de nodige faam vanwege haar directe, schunnige en emancipatoire teksten vooral in live-optredens. Nummers werden aan elkaar gepraat en zij noemde die toen ook al ´raps´. Als een soort ruige Oprah Winfrey was zij heldin en spreekbuis en van veel zwarte Amerikaanse vrouwen.
Ik ben aan deze naam gekomen destijds door een wervende recensie in Muziekkrant OOR. Niet de eerste plaats om soultips op te doen, maar ik vond het toch wel een luisterbeurt waard en ik kocht toen ´For Men Only´, dat pas was verschenen. ´Caught Up´, van een paar jaar eerder, is echter haar definitieve doorbraak geweest en wordt nog steeds wel gezien als het beste album, en als gezegd een essentieel soulalbum. Het is tegenwoordig op CD verkrijgbaar, samen met ´Still Caught Up´, de opvolger van deze.
0
geplaatst: 15 maart 2009, 18:58 uur
Het album Caught Up heb ik toen gemist als soul album.
Ik ben benieuwd hoe dit album zal klinken.
Ik ben benieuwd hoe dit album zal klinken.

* denotes required fields.