MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
Kool Blues: 7-. Op zich wel een redelijk lekkere tune, maar niet sterk genoeg om heel lang te boeien.

Rick James: 7. Heb wel een zwak voor deze man. Net als Cameo. Beiden maken min of meer popfunk/-r&b. Toch ben ik bij Rick meer fan van zijn uptempo nummers. Deze is wel redelijk genietbaar, maar ik vrees voor velen te poppy en simpel.

Laat ik maar eens iets plaatsen

Gloria Scott - (A Case of) Too Much Lovemakin'

Kool Blues: Sfeervol nummer wel: 7
Rick James: Te glad en duurt veel te lang. 5

[nutteloos feitje] Rick James heeft ooit nog in een bandje gezeten met Neil Young, voordat ze bekend werden, wisten jullie dat? [/nutteloos feitje]

Gloria Scott: Lekker ritme, mooie vocalen. Voorlopig een 7,5

Sandokan-veld schreef:

[nutteloos feitje] Rick James heeft ooit nog in een bandje gezeten met Neil Young, voordat ze bekend werden, wisten jullie dat? [/nutteloos feitje]

Nu wel

Sandokan-veld schreef:

Ik had ooit al zoiets ergens gelezen, maar het was door de zeef in mijn lange termijn geheugen geglipt....en verdwenen uit mijn korte termijn geheugen.

en nu Gloria Scott nog beoordelen, beste principal

Mb.
Gloria Scott: 7,5.

7-75

Speciaal voor Reijersen, Gloria Scott: 7+. Lekker smooth en doet mij lichtjes denken aan Diana Ross. Ben meestal wel in voor stringarrangementen.

Rick James: 6,5
Gloria Scott: 6,5

raffael77
Wat een een bagger nummer van Gloria.

Typisch een disco stijl en ik walg ervan. 1

raffael77 schreef:
Wat een een bagger nummer van Gloria.

Typisch een disco stijl en ik walg ervan. 1

Je laat er in dit topic geen gras over groeien he

Ik heb deze week btw voor het eerste het album van Gloria Scott gehoord. Vind haar werk muzikaal gezien eigenlijk niet heel overweldigend, maar haar stem valt bij mij in erg goede aarde.

Rick James: fijn, ik hou er wel van: 7,5.
Gloria Scott: fijn, maar te weinig karakter: 6.

Mb.
Eigenlijk durf ik niet meer met de altijd subtiele raffael op de loer, maar enfin. Lekker voortkabbelende jaren 90' nummer. Volgens mij houden de meeste mensen hier er niet zo van, maar probeer het is: dit is mooi, zonder moeilijk te doen.

raffael77
Niet echt mijn ding maar zeker acceptabel. 6

Klinkt best aardig inderdaad: 5,5/10

Soms kan ik echt zo'n zin hebben in 90's R&B in de slechtste zin van het woord. Dit is daar niet echt genoeg voor: een 6.

Mb.
Ik had het kunnen weten, natuurlijk.

Waarschijnlijk wel bekend bij de meesten, maar zo niet dan wordt het hoog tijd voor wat Betty in je leven.

Ik ben er niet van onder de indruk: 6

Topwijf! Ze heeft nog betere nummers voor mij: een 8.

Ik had vroeger niet zoveel met deze dame, maar ga haar steeds meer waren. Een 7

Mb.
Sorry, maar dit vind ik niks, dus een 5-.

Weer wat anders:

6: niet echt van onder de indruk

Redelijk nummer: 7

Gast
geplaatst: vandaag om 18:33 uur

geplaatst: vandaag om 18:33 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.