MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel

zoeken in:
9 voor de drumbreak en de reputatie. Voor het eigenlijke nummer een 7,5.

Wellicht iets "te bekend" voor dit topic, maar aan de andere kant heeft dit nummer nooit op een regulier studio album van Ben E King gestaan, en ook niet op zo heel veel verzamelaars.

Dus Ben E King - What Is Soul:

9, prachtig nummer is dat.

Ik weet niet of dit het goede topic hiervoor is, maar ik zoek al een tijdje naar een betere versie van dit nummer: [Video]http://www.youtube.com/watch?v=SnzVtV07528[/embed]
Ik denk ook niet dat dat de goede titel is... Is verder nergens te vinden...

Fantastisch nummer, What Is Soul, kende het nog niet. Dit hoor ik veel liever dan Stand By Me: een 8,5.

8 Vindt het kraken van de plaat wel charmant

Rene1979

Deze staat op het B-Sides project. Maar zijn nieuwe album is echt te gek.!

Laat ik hier weer eens sinds tijden komen kijken. Ik ga niet allemaal scores met terugwerkende kracht geven, maar wel de volgende:
What Is Soul: 8 Deze heb ik op plaat.
The Beginning Of Time: 7+
Seven Nation Army: 7,5. Leuke relaxte versie van hun cover. Deze ken ik al een paar minuten eerder dan hij hier geplaatst werd . Ook de "gewone" cover kan mij zeer bekoren.

principal2000 schreef:
What Is Soul: 8 Deze heb ik op plaat.

U is een gelukkig mens
Ik kom niet verder dan dat ik hem heb op 3 verzamel cd's

Ik moet dan wel mezelf afzonderen op zolder om mijn platen te beluisteren. Waarschijnlijk haal ik ooit dus nog een verzamelaar van Ben op CD.

old-skool Kool & The Gang

Kool & The Gang: 7. Ze hebben funkier nummers gemaakt, maar dit is ook wel aangenaam.

Dit klinkt mij juist veel funkier dan wat ik doorgaans van hen hoor (ben geen Kool-kenner): een 7,5.

Nog een 7 voor Seven Nation Army.

7.25

Mb.
Naast het feit dat de foto ''Mighty'' Doug Haynes al doet blijken als een baas..

..blijkt ook nog eens dat dit misschien wel eens de beste versie van dit nummer kan zijn.

5 matig nummer. Er zit ook teveel galm op zijn stem.

Ik hou wel van de stem, klinkt lekker androgyn! De rest van het nummer klinkt fijn, maar ook wat rommelig: een 6,5.

Mighty Doug Haynes: 7. Ik vind dit ook best wel lekker. Alleen is het inderdaad moeilijk om op basis van zijn stem in te schatten of het een man of vrouw is. De foto biedt ook niet 100% uitsluitsel.

7.25

Spencer Wiggins - The Power of a Woman

[Video]http://www.youtube.com/watch?v=UNw0y09rE5U[/embed]

Mighty Doug Haynes: 6,5
Spencer Wiggins : 8,5

Gast
geplaatst: vandaag om 04:44 uur

geplaatst: vandaag om 04:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.