Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
raffael77
geplaatst: 23 februari 2009, 23:22 uur
Het is niet zijn orgineel. Het zijn twee Salsoul brothers die een soortgelijke track maakten wat zovelen deden die tijd. Nu vind ik persoonlijk die van Bataan wat rouwer.
Het tempo van Bataan ligt ook hoger.
Wat ik ook raar vind van Deodato is dat hij die juist op het gebied van Flute bekend staat het wel lekker matig op de achtergrond heeft geplaatst en gitaar dat een beetje rock klinkt op de voorgrond.
ff herzien mijn antwoord. Er wordt idd gezegt dat Bataan dit nummer gesampled heeft maar er wordt ook gezegt dat zijn nummer een betere drum heeft. Ook krijgt hij meer credits voor zijn flute gehalte op dat nummer.
Het tempo van Bataan ligt ook hoger.
Wat ik ook raar vind van Deodato is dat hij die juist op het gebied van Flute bekend staat het wel lekker matig op de achtergrond heeft geplaatst en gitaar dat een beetje rock klinkt op de voorgrond.
ff herzien mijn antwoord. Er wordt idd gezegt dat Bataan dit nummer gesampled heeft maar er wordt ook gezegt dat zijn nummer een betere drum heeft. Ook krijgt hij meer credits voor zijn flute gehalte op dat nummer.
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 24 februari 2009, 11:59 uur
Roy Ayers - Searching (Later door Pete Rock gesampled). valt me trouwens erg op dat de nummers die Pete Rock gesampled heeft gewoon stuk voor stuk geweldig zijn. 

0
pretfrit
geplaatst: 25 februari 2009, 10:08 uur
ik word er moe van... (ipv dat het me energie geeft) aardig feestbandje, maar het is het gewoon net niet
5/10
5/10
0
geplaatst: 25 februari 2009, 10:48 uur
pretfrit schreef:
ik word er moe van... (ipv dat het me energie geeft) aardig feestbandje, maar het is het gewoon net niet
5/10
5/10
Ben ik het mee eens! Vrienden zijn helemaal gek van deze band, ik zelf wat minder. Was benieuwd wat 'men' er hier van vindt.
0
geplaatst: 25 februari 2009, 12:40 uur
Roept natuurlijk vergelijkingen op met James Brown. Niet omdat het zo goed is, maar omdat het er zo dik opligt. Hoewel niet slecht, komen ze qua energie echt niet in de buurt.
Ook 5.
Ook 5.
0
Dj2Jelle
geplaatst: 25 februari 2009, 21:53 uur
5/10, al denk ik wel dat er heel veel kwaliteit verloren gaat van concert naar youtubefilmpje.
0
raffael77
geplaatst: 25 februari 2009, 22:18 uur
Geweldige Funk band. Super groep en schande dat jullie hun een lage score geven.
8 voor deze track maar de kwaliteit is minder.
Ik mot ff opzoeken of ik hun album ergens kan kopen. tot nu toe onvindbaar. maar ik zoek hem wel op van de week.
Wat deze band zo geweldig maakt is de oude stijl toe te passen.
Dus gewoon oldschool klinken op eigen manier.
8 voor deze track maar de kwaliteit is minder.
Ik mot ff opzoeken of ik hun album ergens kan kopen. tot nu toe onvindbaar. maar ik zoek hem wel op van de week.
Wat deze band zo geweldig maakt is de oude stijl toe te passen.
Dus gewoon oldschool klinken op eigen manier.
0
geplaatst: 26 februari 2009, 03:58 uur
Al veel leuke dingen voorbij zien komen hier, mooie topic!
Ik geef deze een 6/10, het houdt me niet geboeid en ik was geneigd door te spoelen.
Live lijkt het me best lekker maar dit komt op één of andere manier niet lekker uit de verf voor mij, zal inderdaad de kwaliteit zijn.
Ik geef deze een 6/10, het houdt me niet geboeid en ik was geneigd door te spoelen.
Live lijkt het me best lekker maar dit komt op één of andere manier niet lekker uit de verf voor mij, zal inderdaad de kwaliteit zijn.
0
geplaatst: 26 februari 2009, 19:53 uur
Een soul evergreen pur sang.
Ja Bill is goed, maar hij heeft betere nummers
7/10
Ja Bill is goed, maar hij heeft betere nummers
7/10
0
raffael77
geplaatst: 26 februari 2009, 20:01 uur
Dit is niet mijn ding. Veeeeeeeeeeeeel te softe shit.
Het klinkt zelfs erg pop.
geen cijfer sorry
Het klinkt zelfs erg pop.
geen cijfer sorry
0
geplaatst: 26 februari 2009, 23:04 uur
Is het niet handiger een apart jazz-topic aan te maken? Daar wil ik best wat van luisteren en uitproberen, maar de meeste soul kan me gestolen worden...
0
RedLightCityBoy
geplaatst: 26 februari 2009, 23:07 uur
Kan wel, maar dit topic moet blijven!
want op dit topic is komen er ook vaak combinaties voor van bijv. Jazz en Funk, dus dan is het wel leuk als Jazz blijft staan.
want op dit topic is komen er ook vaak combinaties voor van bijv. Jazz en Funk, dus dan is het wel leuk als Jazz blijft staan.
0
raffael77
geplaatst: 26 februari 2009, 23:10 uur
We kunnen ook wel afspreken dat we gewoon elke keer een ander genre kiezen.
Eerst bijv. Soul, Jazz & Funk of gewoon een andere volgorde.
Eerst bijv. Soul, Jazz & Funk of gewoon een andere volgorde.
0
aslan (crew)
geplaatst: 26 februari 2009, 23:15 uur
een apart jazz-topic lijkt mij verstandig...
wat is het hoofdbestanddeel van dit topic: toch soul en funk neem ik aan? combinaties daarvan (met jazz en andere genres) zijn geen probleem
(ik kijk vnl. in het metal topic: ook daar zijn combinaties met jazz/andere genres geregeld aan de orde: geen enkel probleem)
dus is het misschien interessant om hier met vnl. soul en funk verder te doen, en met jazz als hoofdgenre een apart topic te starten?
wat is het hoofdbestanddeel van dit topic: toch soul en funk neem ik aan? combinaties daarvan (met jazz en andere genres) zijn geen probleem
(ik kijk vnl. in het metal topic: ook daar zijn combinaties met jazz/andere genres geregeld aan de orde: geen enkel probleem)
dus is het misschien interessant om hier met vnl. soul en funk verder te doen, en met jazz als hoofdgenre een apart topic te starten?
0
pretfrit
geplaatst: 26 februari 2009, 23:22 uur
soul/funk linkt aan jazz..
maar jazz is zoveel meer..ik ken aardig wat jazz die totaal geen soul bevat..laat staan funk.
mischien is het een idee om naast dit topic een apart jazz/vrije improvisatie topic te maken.
een topic die dus niet alle jazz mixvormen (jazzrock, souljazz, samba, funkjazz, jazz-rap en hip-hop omvat (is in principe ook een vorm van jazz) maar enkel pure geimproviseerde jazz...dus van Blue Note bop tot de Zorn's klezmer en van totaal vrije improvisatie van Von Schlippenbach (piep kraak...knor) tot avant garde jazz van het Rune label (erg populair op deze site)...als het maar geimproviseerd is.
kan dit topic in zijn huidige opzet gewoon blijven bestaan...hoeft elkaar niet te bijten
maar jazz is zoveel meer..ik ken aardig wat jazz die totaal geen soul bevat..laat staan funk.
mischien is het een idee om naast dit topic een apart jazz/vrije improvisatie topic te maken.
een topic die dus niet alle jazz mixvormen (jazzrock, souljazz, samba, funkjazz, jazz-rap en hip-hop omvat (is in principe ook een vorm van jazz) maar enkel pure geimproviseerde jazz...dus van Blue Note bop tot de Zorn's klezmer en van totaal vrije improvisatie van Von Schlippenbach (piep kraak...knor) tot avant garde jazz van het Rune label (erg populair op deze site)...als het maar geimproviseerd is.
kan dit topic in zijn huidige opzet gewoon blijven bestaan...hoeft elkaar niet te bijten
0
geplaatst: 26 februari 2009, 23:29 uur
Lijkt mij ook. Kan me niet voorstellen dat iedereen er hier blij van wordt als Ascension van John Coltrane hier gedropt wordt.

0
pretfrit
geplaatst: 26 februari 2009, 23:34 uur
herman schreef:
Lijkt mij ook. Kan me niet voorstellen dat iedereen er hier blij van wordt als Ascension van John Coltrane hier gedropt wordt.
(quote)

precies..en Coltrane stond nog ergens in de blues...het kan nog veel erger
en toch heet het jazzjazz is zo breed..laat dit topic dan de soulvolle, swingende kant onder de aandacht brengen en dat andere topic de wat meer expirimentele en/of bluesy kant
0
raffael77
geplaatst: 27 februari 2009, 09:12 uur
Vind het nergens op slaan.
Dit kaarten jullie aan omdat hier gewoonweg nog geen Jazz plaat is gedropt.
Ik weet het haast zekker als we tot nu toe Jazz hadden gedropt iedereen het prima vond.
De combi Blues en Jazz staat me ook niet aan omdat Blues meer de kant van Soul opgaat dan naar Jazz. Het komt wel voor dat Jazz muzikanten wel eens uitstapjes maken naar Blues, Funk of zelfs Soul maar de meeste houden zich gewoon aan hun stijl Jazz.
Wel moet ik toegeven dat Jazz in zijn soort ook velen stijlen heeft maar ik vind juist dat het niets uit moet maken.
Zo kan iedereen er van leren, maar de kans is groot dat de niet kenners het afkraken en dat is denk ik wat jullie Jazz fanaten steekt.
Dat een onervaren Jazz luisteraar het nummer afkraakt maar het nummer is gewoon meesters.
Welkom op een forum.
Daar gebeurt dat gewoon.
Voor de rest maakt mij niet zoveel uit wat voor Jazz er gedropt worden als het maar niet van die acoustische gitaar crap is wat ze dan in Jazz plaatsen omdat het geen eigen naam heeft. Als iemand begrijpt wat ik bedoel.
Dit kaarten jullie aan omdat hier gewoonweg nog geen Jazz plaat is gedropt.
Ik weet het haast zekker als we tot nu toe Jazz hadden gedropt iedereen het prima vond.
De combi Blues en Jazz staat me ook niet aan omdat Blues meer de kant van Soul opgaat dan naar Jazz. Het komt wel voor dat Jazz muzikanten wel eens uitstapjes maken naar Blues, Funk of zelfs Soul maar de meeste houden zich gewoon aan hun stijl Jazz.
Wel moet ik toegeven dat Jazz in zijn soort ook velen stijlen heeft maar ik vind juist dat het niets uit moet maken.
Zo kan iedereen er van leren, maar de kans is groot dat de niet kenners het afkraken en dat is denk ik wat jullie Jazz fanaten steekt.
Dat een onervaren Jazz luisteraar het nummer afkraakt maar het nummer is gewoon meesters.
Welkom op een forum.
Daar gebeurt dat gewoon.
Voor de rest maakt mij niet zoveel uit wat voor Jazz er gedropt worden als het maar niet van die acoustische gitaar crap is wat ze dan in Jazz plaatsen omdat het geen eigen naam heeft. Als iemand begrijpt wat ik bedoel.
0
pretfrit
geplaatst: 27 februari 2009, 09:28 uur
er zijn hier al 3 jazz "platen" gedropt.
maar om jou even bezig te houden...
YouTube - The Thing - Wroclaw, Poland - 2008.02.16.
funky genoeg?
nee dat dacht ik al...de liefhebers van deze jazz konden tot nu toe alleen in dit topic terecht...wel een heel groot verschil met soul en funk en ik denk dat de soul en funk liefhebbers hier echt niet op zitten te wachten.
maar je kunt nog steeds allerlei soul en funkjazz in dit topic droppen hoor...er verandert helemaal niets
maar om jou even bezig te houden...
YouTube - The Thing - Wroclaw, Poland - 2008.02.16.
funky genoeg?
nee dat dacht ik al...de liefhebers van deze jazz konden tot nu toe alleen in dit topic terecht...wel een heel groot verschil met soul en funk en ik denk dat de soul en funk liefhebbers hier echt niet op zitten te wachten.
maar je kunt nog steeds allerlei soul en funkjazz in dit topic droppen hoor...er verandert helemaal niets
0
geplaatst: 27 februari 2009, 10:28 uur
Ik denk dat het qua scheiding wel een goed idee is om voor jazz bij het forumgedeelte overig (waar ook Jazz-album van de week staat) een eigen topic te openen. Precies om de reden wat pretfrit aangeeft.
Dan kunnen alle jazz-geïnteresseerden uit dit topic natuurlijk gewoon daar hun lering trekken.
En pretfrit het enige wat ik over je linkje van The Thing wil zeggen is: pfffff
Dan kunnen alle jazz-geïnteresseerden uit dit topic natuurlijk gewoon daar hun lering trekken.
En pretfrit het enige wat ik over je linkje van The Thing wil zeggen is: pfffff

* denotes required fields.