Genres / Soul, Funk en R&B / Maak kennis met Soul/Funk en beoordeel
zoeken in:
0
geplaatst: 29 juli 2009, 15:15 uur
The Intruders: 6,5. Ik vind het niet een nummer dat boven gemiddelde r&b uit die periode steekt. Wel fijn, maar niet uitmuntend.
0
geplaatst: 30 juli 2009, 20:48 uur
Wat vinden jullie van deze?
Pleasure Web met Music Man (pt. 1& 2). Voor degenen bekend met het werk van Jurassic 5 klinken enkele stukjes vertrouwd.
YouTube - Pleasure Web - Music Man (part1&2)
Pleasure Web met Music Man (pt. 1& 2). Voor degenen bekend met het werk van Jurassic 5 klinken enkele stukjes vertrouwd.
YouTube - Pleasure Web - Music Man (part1&2)
0
geplaatst: 31 juli 2009, 21:10 uur
Ik begin op dreef te raken:
Parliament - Standing On The Verge Of Gettin' It On
What's your opinion. Ik vind deze live-versie beter dan de album-versie. De dvd met dit optreden vind ik sowieso lekker.
YouTube - Standing on the Verge of Getting it On- Houston 1976
What's your opinion. Ik vind deze live-versie beter dan de album-versie. De dvd met dit optreden vind ik sowieso lekker.
YouTube - Standing on the Verge of Getting it On- Houston 1976
0
raffael77
geplaatst: 1 augustus 2009, 00:45 uur
Ik vind de normale versie ook goed, maar die is gewoon anders.
Beide tracks een 8
Anders bedoel ik eigenlijk met dat ze vaker in deze genre alternatieve versies hebben. James Brown is ook een goed voorbeeld.
Beide tracks een 8
Anders bedoel ik eigenlijk met dat ze vaker in deze genre alternatieve versies hebben. James Brown is ook een goed voorbeeld.
0
geplaatst: 1 augustus 2009, 09:48 uur
principal2000 schreef:
Pleasure Web met Music Man (pt. 1& 2).
Pleasure Web met Music Man (pt. 1& 2).
Heel funky soul. Heel goed opgebouwd dynamisch nummer. 7.5
principal2000 schreef:
Yep! Heel goede live versie van dit nummer. Dikke 8
0
raffael77
geplaatst: 1 augustus 2009, 13:23 uur
Orchestre Poly Rythmo De Cotonou - Se Tche We Djo Mon
Kings of Benin worden ze genoemd en ze zijn 1 van de terug gevonden schatten van Afrika.
Geweldige Afro-Funk band. Voor mij zijn zij het beste wat Afrika te bieden heeft maar er zijn er nog zoveel.
Vind je het wat ga dan op zoek naar ANALOG AFRICA.
0
raffael77
geplaatst: 3 augustus 2009, 08:29 uur
Ze gaan ook nog optreden in Paradiso 20 sep dit jaar.
0
raffael77
geplaatst: 3 augustus 2009, 11:14 uur
Hier is er nog 1 van Orchestre Poly-Rythmo De Cotonou voor de mensen die het mooi vinden en er verslaafd aan te raken hehehehe.
0
geplaatst: 3 augustus 2009, 11:45 uur
Muzikaal zit dit uitstekend in elkaar, maar ik heb niet zoveel met de zang. Niet persé omdat in een andere taal is, want dat maakt mij meestal niet zoveel uit. Maar het pakt me gewoon niet zo vocaal.
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 01:58 uur
Mij hoef je niet meer te overtuigen, ik heb dat album al opgesnord.
Goed nummer weer.
Bij muziek als deze (of funk ih algemeen) is de zang eigenlijk van weinig belang. Ik bedoel dan qua stemkleur, toonvastheid, articulatie en al die shit. Het enige wat telt is dàt er gezongen wordt, om een boodschap duidelijk te maken of meer kracht bij te zetten (bij de locals dan toch, in dit geval).
Goed nummer weer.Bij muziek als deze (of funk ih algemeen) is de zang eigenlijk van weinig belang. Ik bedoel dan qua stemkleur, toonvastheid, articulatie en al die shit. Het enige wat telt is dàt er gezongen wordt, om een boodschap duidelijk te maken of meer kracht bij te zetten (bij de locals dan toch, in dit geval).
0
raffael77
geplaatst: 4 augustus 2009, 09:07 uur
Thx. Wat een fijne groep. Ik heb hun album gekocht en ook nog een andere van Legends of Benin. Ook van het Analog Africa label.
Ik zit eraan te denken om in sep. bij dat exclusieve concert aanwezig te zijn. Deze gasten wil ik wel een keer live zien.
Ik zit eraan te denken om in sep. bij dat exclusieve concert aanwezig te zijn. Deze gasten wil ik wel een keer live zien.
0
geplaatst: 4 augustus 2009, 16:51 uur
Zijn ze ondertussen niet 60 ofzo?
En, hé, op 19 september komen ze ook naar Antwerpen; zo exclusief is het dan precies toch niet, haha. Zo dicht bij huis, da's wel verleidelijk natuurlijk...
En, hé, op 19 september komen ze ook naar Antwerpen; zo exclusief is het dan precies toch niet, haha. Zo dicht bij huis, da's wel verleidelijk natuurlijk...
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 14:32 uur
Eerste nummer van die afrikaanse groep is geweldig.
8.5
De 2e iets minder 7.
Betty Everett is een bekend nummer. Voor mij te poppy. 5
8.5De 2e iets minder 7.
Betty Everett is een bekend nummer. Voor mij te poppy. 5
0
geplaatst: 5 augustus 2009, 17:39 uur
raffael77 schreef:
exclusief in nederland ok hahahaha
exclusief in nederland ok hahahaha
Sorry, man: 17/9 in Nijmegen, 18/9 in Utrecht, ...
Exclusief in Amsterdam, dan maar?

Veel van Betty Everett's nummers vind ik ook iets te soft, maar deze is toch wel een leuke klassieker: een 7,5.
0
raffael77
geplaatst: 5 augustus 2009, 21:00 uur
Lol dat wist ik niet. Ik heb het van zo'n gast op afrika muziek op hyves
* denotes required fields.