MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Genres / Jazz / Jazz-album van de week

zoeken in:
eazyfan
Voor wie het album nog wil, ik heb hem in 1 stuk verkrijgbaar op de gebruikelijke methode.

eazyfan
Mag Edski het album voor morgen kiezen? Ik ben benieuwd .

Die van deze week vond ik persoonlijk erg leuk eigenlijk.

Ik ben ook benieuwd!
(naar de reakties dan )

eazyfan schreef:
Mag Edski het album voor morgen kiezen?

klaezman schreef:
Als het komend weekend beter is qua werk, ben je bij deze de volgende die een plaatje mag draaien alhier.

Ik geloof dus van wel, ja.

zo weer een nieuwe week.......
Edski pm me maar vast als je wilt.

bring it on Edski!

mijn favorieten uit de reeks tot nu toe (mijn eigen bijdrage niet meetellende natuurlijk).
in willekeurige volgorde:

Louis Sclavis
John Handy
Jeff Neve
Dave Holland

Ik heb deze keer de eer om jullie het jazzalbum van de week voor te schotelen.

Deze is het geworden:
(afbeelding)

Een paar meningen van anderen om jullie (hopelijk) in de stemming te krijgen:

Muziekweb.nl:
Ging hij met zijn vorige cd Heterogeneity nog richting soul jazz en hardbop, op The Itch gooit hij het over een heel andere boeg. Het idee achter The Itch, dat Herman opnam met Ernst Glerum (contrabas), Anton Goudsmit (gitaar) en Han Bennink (snare drum), was om weer eens een echte rauwe jazz cd op te nemen, die geheel ontdaan was van studiofoefjes. Of zoals hij zelf in het cd-boekje omschrijft: 'Het geluid dat je krijgt als Dick Dale een date heeft met Doris Day in een ranzige Amsterdamse coffeeshop.' (AD)

Platomania:
Bezig baasje Herman kennen we natuurlijk van de New Cool Collective, maar solo tapt hij hier uit een ander vaatje. (…) Mekaar hoorbaar opjuttend, en zo te horen live opgenomen, zijn het vooral gitarist Goudsmit en Herman zelf die de hoofdrol opeisen, waarbij de gitarist een flinke portie rockabilly en surf injecteert in de rhythm ’n blues sound. (…)

Ik ben benieuwd wat de MuMe jazz kenners / ontdekkers/ liefhebbers hiervan vinden!

Ik heb een aantal links verzonden,
hoop dat het allemaal werkt want dit was de eerste keer op rapidshare e.d.!

Echt rauwe Jazz en Han Bennink klinken mij iig al goed in de oren.

sq
Ik ben met Mingus bigband nog niet klaar, want vanwege t format (het was geen mp3) kon ik het maar zeer beperkt beluisteren. Inmiddels bezig een andere versie te krijgen, want ik heb alle jazzalbums van de week nog meegedaan.
Ik heb het gevoel dat Edski's keuze weer iets heel anders is. We gaan het zeker proberen.

rico-bballer
Thnxs voor de p.m zla hem gelijk op me ipod zetten.

Bedankt voor je berichtje; ik moet de andere nog recenseren....

Na luisterbeurt 1: ik ben nog niet helemaal overtuigd, maar dit klinkt al wel heel lekker.

Edski schreef:
Ik heb een aantal links verzonden,
hoop dat het allemaal werkt want dit was de eerste keer op rapidshare e.d.!

Bedankt voor de link! Ken van Herman alleen zijn laatste cd, samen met Campert. Ben erg benieuwd!

En slechter dan mijn debuut op Rapidshare kan het nooit zijn =P

De link werkte perfect, nog bedankt.

Dick Dale? The king of surf? Als dat zo is ben ik RAZEND benieuwd

Ik ga Benjamin Herman weer eens opzetten deze week, vorig jaar live gezien met een spetterend optreden in Leiden en ook het album beviel best in mijn herinnering.

Overigens volgt van het album van vorige week nog een stem, beetje tijd gebrek gehad.

eazyfan
Ik vind dit album bijzonder lekker eigenlijk, voor een Modern Jazzalbum zeker en vast iets dat in de smaak valt .

rico-bballer
Damn, wat klinkt dit lekker dit word een hoog cijfer en ik ga hier nog vaak van genieten cijfer volgt over een tidje .

sq
Ik ben er niet zeer enthousiast over, maar erken wel degelijk kwaliteiten in dit plaatje. Recensie geplaatst.

eazyfan
Hoe zit het voor morgen?

Deze ga ik straks bestemmen. Aardig album.

Ik verzorg het weekalbum! Nog even een paar dingen uitvogelen en ik ga ns kijken welke van de drie albums waarover ik twijfel zal oploaden...lastig hoor, keuzes maken uit een grote collectie!

Tot morgen!

eazyfan
bawimeko schreef:
Tot morgen!
Pm me alvast als het kan tegen morgen Alvast erg bedankt!

(afbeelding)
Deze is het geworden!
E.S.T=
Esbjörn Svensson; Piano
Dan Berglund: Bas
Magnus Öström: Drums
Ik vermoed dat het een controversiele keuze is vanwege het feit dat de 'roots' van deze jongens liggen in hardrock, pop en Pat Metheny en een stuk minder bij de 'klassieke' jazz. En opvallend weinig blazers...
Ze zijn wat avontuurlijker dan het trio van Brad Mehldau en melodieuzer dan The Bad Plus. Het nadruk ligt op het samenspel; in hun beste stukken is er net zoveel ruimtevoor de drums als voor de pianopartij of de bas.
Ik heb voor dit album van ze gekozen omdat het het meest toegankelijke is. Hoogtepunten zijn de stemmige titeltrack, het razende "Did They Ever Tell Cousteau?" en het prachtige "Elevation of Love" met een rockende bassolo van Dan Berglund.
Ik stuur een paar links op via de pm; als benieuwd ben en je hebt geen pm ontvangen dan hoor ik het wel.

ik ben zeer benieuwd.......

eazyfan
Ik redelijk, weeral een modern album... niet dat ik er wat op tegen heb maar de laatste tijd zit er toch niet zoveel variatie in de keuzes. Maar dit wordt weer uitkijken .

Bij mij werkt de huidige link trouwens niet, bij wie dat ook het geval is meldt het me.

Al moet ik zeggen dat de meeste moderne jazz, niet iets voor mij is. Maar ik ben altijd enthousiast om een nieuw album te horen.

sq
Ik ben m inmiddels aan het binnenhalen. Ben benieuwd.

Deze heb ik alweer een tijdje in de kast staan. Mooi album. Naar mijn idee de mooiste van Esbjörn Svensson.
Ongetwijfeld weer een scherprechter; reken er op dat er lage scores gaan vallen...

Gast
geplaatst: vandaag om 23:41 uur

geplaatst: vandaag om 23:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.