Genres / Jazz / Jazz
zoeken in:
2
geplaatst: 23 juli 2025, 19:35 uur
Vaak vind ik Japanse jazz heel erg goed. Ik zie Japanse jazz uit de jaren 70 als een hoogwaardige voortzetting van de gouden jazzperiode in Amerika, terwijl men daar veelal verder ging met fusion.
Onlangs stuitte ik op Kohsuke Mine, waarvan ik inmiddels ook een aantal albums heb toegevoegd. Onderstaande platen kan ik aanraden:
Kohske Mine Quintet - Daguri (1973)
Kohsuke Mine - Out of Chaos (1974)
Kosuke Mine - Bamboo Grove (2019)
Verder luister ik graag Terumasa Hino , met name Terumasa Hino Quintet - Peace & Love (1971) vind ik sterk. Ook Ryo Fukui vind ik erg goed, bijvoorbeeld Ryo Fukui - Mellow Dream (1977).
Onlangs stuitte ik op Kohsuke Mine, waarvan ik inmiddels ook een aantal albums heb toegevoegd. Onderstaande platen kan ik aanraden:
Kohske Mine Quintet - Daguri (1973)
Kohsuke Mine - Out of Chaos (1974)
Kosuke Mine - Bamboo Grove (2019)
Verder luister ik graag Terumasa Hino , met name Terumasa Hino Quintet - Peace & Love (1971) vind ik sterk. Ook Ryo Fukui vind ik erg goed, bijvoorbeeld Ryo Fukui - Mellow Dream (1977).
6
geplaatst: 23 juli 2025, 20:28 uur
Laat ik ook even een Japanse duit in het zakje doen dan, dit jaar is ook deze plaat uitgekomen die blijkbaar nogal een buzz heeft veroorzaakt onder jazzliefhebbers... behalve hier, want hij staat nog niet op de site.
Heb hem twee keer op Spotify beluisterd, en het lijkt me inderdaad een erg fijne plaat tot dusver. Nog geen tijd/zin gehad om hem toe te voegen, dus mocht iemand voor willen kruipen voel je vrij. Anders sowieso wel een tip voor de Mume-vrienden hierboven?
Heb hem twee keer op Spotify beluisterd, en het lijkt me inderdaad een erg fijne plaat tot dusver. Nog geen tijd/zin gehad om hem toe te voegen, dus mocht iemand voor willen kruipen voel je vrij. Anders sowieso wel een tip voor de Mume-vrienden hierboven?
1
geplaatst: 24 juli 2025, 22:12 uur
Zeer fijne tip Sandokan-veld
Zit hem nu te luisteren via Tidal flac stream, helaas is hij (nog) niet in hi res flac beschikbaar. Vinyl repress staat pas voor januari 2026 zie ik
Zit hem nu te luisteren via Tidal flac stream, helaas is hij (nog) niet in hi res flac beschikbaar. Vinyl repress staat pas voor januari 2026 zie ik
1
geplaatst: 25 juli 2025, 22:22 uur
Voor mij een grote verrassing was deze verzamelaar van drie LPs. Voor mijn zoon gekocht voor zijn verjaardag want; gek van Japan en een beginnende interesse voor jazz.
Voor mij is dit het beste wat ik sinds een tijdje heb gehoord.J Jazz Volume 2 – Deep Modern Jazz from Japan 1969 – 1983’ is een pracht van een verzamelaar als je van diepe, soms spirituele Japanse jazz houdt.
Focust op: minder bekende, vaak private press opnames uit de Japanse jazzscene, vooral van eind jaren 60 tot begin jaren 80. Stijl: spiritual jazz, modal jazz, deep grooves, hard bop, soms wat fusion-invloeden.
Geweldig geluid op vinyl.
Voor mij is dit het beste wat ik sinds een tijdje heb gehoord.J Jazz Volume 2 – Deep Modern Jazz from Japan 1969 – 1983’ is een pracht van een verzamelaar als je van diepe, soms spirituele Japanse jazz houdt.
Focust op: minder bekende, vaak private press opnames uit de Japanse jazzscene, vooral van eind jaren 60 tot begin jaren 80. Stijl: spiritual jazz, modal jazz, deep grooves, hard bop, soms wat fusion-invloeden.
Geweldig geluid op vinyl.
0
geplaatst: 4 augustus 2025, 00:11 uur
Vanavond Theon Cross - Affirmations (2025) beluisterd.
Waanzinnige performance. De tuba is ook echt een fantastisch instrument.
Wat er de laatste jaren uit London komt is sowieso bizar veel goede jazz.
Waanzinnige performance. De tuba is ook echt een fantastisch instrument.
Wat er de laatste jaren uit London komt is sowieso bizar veel goede jazz.
1
geplaatst: 23 oktober 2025, 16:57 uur
Hunt Emerson's Hot Jazz
Ik ben dol op zijn anarchistische stijl (letterlijk, hij is een echte anarchist!) en zijn knotsgekke personages, zoals de hoornspeler Alto Ego en de gierige jazzclub-eigenaar Max Zillion. De oorspronkelijke Jazz Funnies uit de jaren ’80 lijkt niet meer verkrijgbaar te zijn, maar ze zijn opnieuw uitgebracht onder de naam Hot Jazz, samen met wat extra jazz-gerelateerd materiaal, en zijn te vinden via Emersons Largecow-pagina. Absoluut de moeite waard voor iedere jazzliefhebber en stripfan — en wie is dat niet?!
https://m.media-amazon.com/images/I/81oGgGA0eeL._UF1000,1000_QL80_.jpg
Ik ben dol op zijn anarchistische stijl (letterlijk, hij is een echte anarchist!) en zijn knotsgekke personages, zoals de hoornspeler Alto Ego en de gierige jazzclub-eigenaar Max Zillion. De oorspronkelijke Jazz Funnies uit de jaren ’80 lijkt niet meer verkrijgbaar te zijn, maar ze zijn opnieuw uitgebracht onder de naam Hot Jazz, samen met wat extra jazz-gerelateerd materiaal, en zijn te vinden via Emersons Largecow-pagina. Absoluut de moeite waard voor iedere jazzliefhebber en stripfan — en wie is dat niet?!
https://m.media-amazon.com/images/I/81oGgGA0eeL._UF1000,1000_QL80_.jpg
1
geplaatst: 23 oktober 2025, 20:58 uur
judgepaddy schreef:
Hunt Emerson's Hot Jazz
Hunt Emerson's Hot Jazz
Leuke tip, deze gaat op de santa-wishlist! Jazz en comics, the perfect combination. En nu wat verder lezen in Alan Moore's 'From Hell' met Okonski op de achtergrond
1
geplaatst: 25 oktober 2025, 22:08 uur
Wat dan ook weer een goede tip blijkt te zijn. In mijn geval tijdens een lange herfstwandeling met de hond.
1
geplaatst: 16 december 2025, 23:30 uur
* denotes required fields.