MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De W van Wanstaltig Slechte Songteksten - Deel 2 (K.O.)

zoeken in:
stoepkrijt schreef:
Dat filmpje heb ik twee minuten uitgezeten en toen gauw afgezet. Wat een sneu gedoe zeg. Als je songteksten letterlijk gaat nemen kun je bijna ieder liedje wel gaan fileren.

Maar dat doen ze niet per se. Ze laten vaak genoeg zien dat ze heel goed begrijpen dat liedjes vol zitten met metaforen en dergelijke, en uiten vaak genoeg hun waardering als ze dat naar hun mening wel op een goede manier gebeurt. Als de één wél een manier van interpreteren ziet, waardoor het wel een goede tekst wordt, geven ze dat gewoon aan. Ik geef toe dat De Snijtafel weleens steekjes laten vallen, maar er is genoeg om een tekst wel te kunnen waarderen en naar mijn mening zijn ze altijd erg scherp.

Maar ik ben benieuwd hoe jij Hou Me Vast interpreteert waardoor het geen slechte tekst zou zijn.

Gretz schreef:
(quote)

Uiteraard is wanstaltig in zeker zin een hyperbool, de ene tekst is inderdaad veel erger dan de andere. De term is gekozen naar analogie van 'De W van wakker, stamppot eten' en omdat ie zo fijn allitereert.
Ja, dat had ik wel in de gaten. +1 voor de topictitel.

Maar dan moet de topictitel toch zijn: "De W van Wanstaltig, Slechte Songteksten"?

En 10-5

Arrie schreef:
Maar ik ben benieuwd hoe jij Hou Me Vast interpreteert waardoor het geen slechte tekst zou zijn.
De teksten van Volumia moeten verdedigen is wel het laatste dat ik hiermee had willen bereiken. Vooruit dan maar:

Slecht of niet slecht, daarover valt te twisten, maar ik vind deze tekst lang niet zo belabberd dat die in dit topic thuishoort. De boodschap van het hele liedje is wat klef ('er zijn zoveel dingen die ik niet weet en Grote Vragen waarop ik geen antwoord heb, maar één belangrijk ding weet ik wel en dat is dat ik van je houd' of iets van die strekking) en de vergelijkingen zijn soms wat raar gekozen, maar iedere zin heeft wel degelijk betekenis én is begrijpelijk voor wie het wil horen.

Tot zover mijn pleidooi, terug naar de K.O.

0-1

1-2

2-4

Onze hofleverancier Paskal wordt even flink door de mangel gehaald door OG3NE. Schandalig. Zulke rare dingen zegt ie helemaal niet.
"Op verzoek heb ik dit jaar een liedje voor OG3NE geschreven, samen met een Engelstalige singer-songwriter. Dat is uiteindelijk niet uitgekozen, hoewel ik het nog steeds veel beter vind dan het lied waarmee ze nu hebben meegedaan. Dat was gemaakt door hun vader, begreep ik. Ik vraag me af waarom ze dan überhaupt al die andere componisten hebben gevraagd om te gaan schrijven. Blijkbaar wisten ze van tevoren wat het moest worden."

2-5

3-5

4-5

5-5

6-8

7-8

8-8

10-8

Kwartfinale:
8 -> 4
Tot de 10, 2 verschil

http://nopaste.nl/raw/V2blubECgI

De achtste finale leverde een kaalslag op voor hofleverancier Bløf.

Bløf 2
Xander de Buisonjé / Volumia 2
Marco Borsato 1
Vader Abraham 1
John Ewbank / Koningslied 1
Lange Frans & Baas B 1

0-1

0-3

0-4

Het is denk ik voor het eerst dat ik een uitschakeling van Nielson betreur...

Gast
geplaatst: vandaag om 21:07 uur

geplaatst: vandaag om 21:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.