Muziek / Muziekgames / De W van Wanstaltig Slechte Songteksten - Deel 2 (K.O.)
zoeken in:
0
geplaatst: 22 mei 2017, 10:29 uur
6-4
Help me even: wat is er nu eigenlijk zo wanstaltig slecht aan die teksten van Volumia?
Help me even: wat is er nu eigenlijk zo wanstaltig slecht aan die teksten van Volumia?
0
geplaatst: 22 mei 2017, 10:55 uur
stoepkrijt schreef:
Upcoming checkt: klopt de tekst van Xander de Buisonjé eigenlijk wel? | Televisie | Upcoming
17 jaar nadat de monsterhit Hou Me Vast uitkwam, zijn de mysteries die Xander bezong godzijdank alsnog opgehelderd.
Als je bovenstaand artikel hebt gelezen en bovenstaand filmpje hebt gekeken ben je om, dat garandeer ik je.
0
geplaatst: 22 mei 2017, 11:35 uur
Dat filmpje heb ik twee minuten uitgezeten en toen gauw afgezet. Wat een sneu gedoe zeg. Als je songteksten letterlijk gaat nemen kun je bijna ieder liedje wel gaan fileren. Oké, de rijmelarijtjes in Hou Me Vast zijn misschien wel erg makkelijk en (te) vergezocht, maar wanstaltig vind ik een veel te groot woord.
De teksten van Bløf vind ik ook helemaal niet zo beroerd trouwens. Oké, Paskal Jakobsen neemt zijn dichterlijke vrijheid af en toe wel erg ruim (dus sommige tekstregels zijn inderdaad wanstaltig), maar achter iedere tekstregel zit wel degelijk een idee.
Maar goed, de meerderheid beslist. Ik leg me erbij neer.
De teksten van Bløf vind ik ook helemaal niet zo beroerd trouwens. Oké, Paskal Jakobsen neemt zijn dichterlijke vrijheid af en toe wel erg ruim (dus sommige tekstregels zijn inderdaad wanstaltig), maar achter iedere tekstregel zit wel degelijk een idee.
Maar goed, de meerderheid beslist. Ik leg me erbij neer.

0
geplaatst: 22 mei 2017, 12:24 uur
stoepkrijt schreef:
Dat filmpje heb ik twee minuten uitgezeten en toen gauw afgezet. Wat een sneu gedoe zeg. Als je songteksten letterlijk gaat nemen kun je bijna ieder liedje wel gaan fileren. Oké, de rijmelarijtjes in Hou Me Vast zijn misschien wel erg makkelijk en (te) vergezocht, maar wanstaltig vind ik een veel te groot woord.
Uiteraard is wanstaltig in zeker zin een hyperbool, de ene tekst is inderdaad veel erger dan de andere. De term is gekozen naar analogie van 'De W van wakker, stamppot eten' en omdat ie zo fijn allitereert.
* denotes required fields.