MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Prog Ladder 2017

zoeken in:
Casartelli schreef:
Ik had overigens wel over een verplichting vanavond heengekeken. Kan zijn dat ik pas donderdagavond tijd vind voor de top 5.

Je houdt het wel spannend! En onzeker

Bravejester schreef:
Helaas is mijne hele top 3 veel te laag geeindigd…. nu maar hopen dat mijn nr 4 en 5 daar wel terecht komen!

Gokje voor jouw overgebleven nummers. Nummer 4 en 5 zou me verbazen als die anders zouden zijn

4 invisible man
5 arriving somewhere
10 comfortably numb
12 the musical box
14 firth if fifth

Bonk schreef:

maar ik vermoed dat je dat stiekem wel begreep

Dat vermoeden heb ik ook

divart schreef:
(quote)

Gokje voor jouw overgebleven nummers. Nummer 4 en 5 zou me verbazen als die anders zouden zijn

4 invisible man
5 arriving somewhere
10 comfortably numb
12 the musical box
14 firth if fifth

Blijkt maar weer hoe moeilijk gokken is.... ook al zit je er best wel dichtbij wat betreft nrs 4 en 5; niet anders maar wel andersom deze keer!

Bravejester schreef:
Blijkt maar weer hoe moeilijk gokken is.... ook al zit je er best wel dichtbij wat betreft nrs 4 en 5; niet anders maar wel andersom deze keer!

Tsja, dat kon natuurlijk ook. Leek me iets minder voor de hand liggend. Zo zie je maar weer. Gokken is inderdaad best wel moeilijk en zelden fatsoenlijke logica .
Casartelli maakt het trouwens best wel spannend zo. Ik ben best wel benieuwd wie er gaat winnen. Misschien wederom PT. Absoluut een mooi nummer maar ik hoop wel dat het nu iets anders wordt.

1
2 Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing
3 Pink Floyd - Sheep
4 Steven Wilson - Routine
5
6 Yes - Close to the Edge
7
8
9 Porcupine Tree - Russia on Ice
10 Camel - Lady Fantasy: Encounter / Smiles For You / Lady Fantasy
11 Porcupine Tree - Anesthetize
12 Supertramp - Fool's Overture
13 Marillion - The Great Escape
14 Genesis - Dancing with the Moonlit Knight
15
16 Marillion - Neverland
17 Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
18 Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (1-5)
19 Archive - Collapse / Collide
20 Archive - Lights

1
2 Genesis - Dancing with the Moonlit Knight
3 Camel - Lady Fantasy: Encounter / Smiles For You / Lady Fantasy
4 Marillion - Neverland
5
6 Supertramp - Fool's Overture
7 Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing
8
9
10 Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (1-5)
11 Marillion - The Great Escape
12 Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
13
14 Steven Wilson - Routine
15 Pink Floyd - Sheep
16 Archive - Lights
17 Archive - Collapse / Collide
18 Porcupine Tree - Anesthetize
19 Porcupine Tree - Russia on Ice
20 Yes - Close to the Edge

Casartelli schreef:
Ik had overigens wel over een verplichting vanavond heengekeken. Kan zijn dat ik pas donderdagavond tijd vind voor de top 5.

Even pratend puur vanuit eigen belang . Wat mij betreft doe je geen moeite om vanavond toch tijd te vinden, want zit vanavond in de Oosterpoort om voor het eerst Camel live mee te maken en stiekem wil ik die ontknoping ook wel live meemaken.

1. Porcupine Tree - Russia on Ice
2.
3.
4. Camel - Lady Fantasy: Encounter / Smiles For You / Lady Fantasy
5.
6. Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (1-5)
7. Porcupine Tree - Anesthetize
8. Marillion - Neverland
9. Steven Wilson - Routine
10.
11.
12. Yes - Close to the Edge
13. Marillion - The Great Escape
14. Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing
15. Pink Floyd - Sheep
16. Genesis - Dancing with the Moonlit Knight
17. Supertramp - Fool's Overture
18. Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
19. Archive - Collapse / Collide
20. Archive - Lights

Casartelli (moderator)
Bonk schreef:
Even pratend puur vanuit eigen belang . Wat mij betreft doe je geen moeite om vanavond toch tijd te vinden, want zit vanavond in de Oosterpoort om voor het eerst Camel live mee te maken en stiekem wil ik die ontknoping ook wel live meemaken.
O ja, met die gedachte speel ik ook nog, zij het a.s. dinsdag in Het Paard.

Ik had nog een kleine slag om de arm m.b.t. gisteravond maar ik was pas om kwart over een thuis, dus nee... vanavond komt het er ook sowieso niet van dus tomorrow it is voor de hoogste 5!

Zo, ik ben ook weer 'bijgelezen'. Ik vond het sowieso al een uitstekende top20, aangezien mijn hele top7 van deze lijst deel uitmaakte van mijn aller tijden top20. Mijn lijst so far:

1 Porcupine Tree - Anesthetize
2 Steven Wilson - Routine
3 Yes - Close to the Edge
4
5
6 Supertramp - Fool's Overture
7 Steven Wilson - The Raven That Refused To Sing
8 Genesis - Dancing with the Moonlit Knight
9 Marillion - The Great Escape
10 Archive - Collapse / Collide
11
12
13 Porcupine Tree - Russia on Ice
14 Marillion - Neverland
15 Fish - Vigil in a Wilderness of Mirrors
16
17 Camel - Lady Fantasy: Encounter / Smiles For You / Lady Fantasy
18 Pink Floyd - Shine on You Crazy Diamond (1-5)
19 Pink Floyd - Sheep
20 Archive - Lights

Aan een voorspelling van de top5 ga ik me niet wagen. Ben wel zeer benieuwd.

En even de interesse peilen: Hoeveel mensen zouden het leuk vinden om een aan deze lijst - en dan niet zozeer de top20 als wel aan de Ladder als geheel - ontleende uitzending op Orinoco Radio mee te maken? Oorspronkelijk was het de bedoeling dat met de ontknoping van de lijst samen te laten vallen, maar door allerlei omstandigheden kwam dat er niet van.

Grafmat schreef:

En even de interesse peilen: Hoeveel mensen zouden het leuk vinden om een aan deze lijst - en dan niet zozeer de top20 als wel aan de Ladder als geheel - ontleende uitzending op Orinoco Radio mee te maken?

Vertel eens meer..

Casartelli schreef:
O ja, met die gedachte speel ik ook nog, zij het a.s. dinsdag in Het Paard.

Ik zou niet te veel spelen met gedachtes en twijfelen, maar gewoon gaan! Net zwaar onder de indruk terug

Hoe laat trappen we af?

Is al gedaan hoor. Kijk maar op Veronica

Casartelli (moderator)
5

Genesis - The Musical Box
Totaal punten: 373
Nummer 1 van: Casartelli en meneer
Nummer 20 van: niemand
Virtuele positie voor aanvang finale: 4
2016: 8
Standaarddeviatie: 5.94

Dancing with the Moonlit Knight gleed weg, maar The Musical Box - ook dit jaar het oudste nummer in de finale - herpakt zich mooi en eindigt op zijn hoogste positie ooit. Met een standaarddeviatie van 5.94 een behoorlijke scheider der geesten, maar het tot hier toe hoogste aantal topvijfnoteringen (12) domineert het eindresultaat.

Mooi dat hij zo hoog staat. Blijft toch een geniaal nummer. Dit is zo'n nummer waar ik lange tijd nog steeds weer eens iets nieuws in hoorde bij elke luisterbeurt. Ik ben één van die 12 top vijfnoteringen, op vier om precies te zijn.

Ben net geswitcht van Oranje naar de Progfinale
Dit voelt toch wat beter aan.

Casartelli (moderator)
4

Genesis - Firth of Fifth
Totaal punten: 382
Nummer 1 van: divart, Jester, meesterdch, Salvadore en willemdeux
Nummer 20 van: 50tracks
Virtuele positie voor aanvang finale: 3
2016: 2
Standaarddeviatie: 5.94

Wie na de mooie positie voor The Musical Box op een stunt voor Firth of Fifth hoopte, komt nu dan toch bedrogen uit. Na de 2e plek van vorig jaar, zakt de Schotse zeearm nu weer terug naar dezelfde 4e plaats als in de eerste editie; 5 eerste plaatsen zijn toch niet genoeg voor een podiumplek. Het aantal topvijfnoteringen is overigens eveneens 12.

De Genesis show is begonnen ....
Beiden heb ik niet in mijn top 10

Ik had toch wel stiekeme hoop dat dit de nieuwe nummer 1 zou zijn. Hiermee is ook mijn nummer 2 geweest en restten alleen de nummers 9, 15 en 16 uit mijn lijst. Het is dus niet mijn top 3. Toch neemt het niet weg dat er nog drie prachtige nummers over zijn.

Jacoto schreef:
De Genesis show is begonnen ....
Beiden heb ik niet in mijn top 10

Tevens geëindigd

Casartelli (moderator)
3

Pink Floyd - Comfortably Numb
Totaal punten: 404
Nummer 1 van: niemand
Virtuele positie voor aanvang finale: 10
2016: 5
Standaarddeviatie: 5.23

De 6 hoogste noteringen uit de startlijst staan ook keurig op volgorde in de eindlijst… met uitzondering van de coup d'état die de nummer 10 uit de startlijst pleegt door zich er op nummer 3 tussen te wringen. En zo staan de vermoedelijk meest legendarische twee proggitaarsolo's weer direct naast elkaar, net als in de eerste Prog Ladder finale. Het is tevens de tweede keer dat Comfortably Numb op 3 staat, maar wel de eerste keer dat hij Shine on You Crazy Diamond klopt. En dus ook het enige nummer zonder eerste en laatste plaatsen.

Bonk schreef:
Ik zou gokken op Comfortably Numb. Iedereen zal wel vinden dat er wel slechtere en wel betere nummers in deze lijst staan, kan ik me voorstellen.
En als ik statistiek goed begrepen heb zal die dan op nummer 10 moeten staan, toch? Of is het dan juist plek 11?

Wat heb ik gewonnen? Of moest ik daarvoor de plek ook goed hebben? Nekt dat gebrek aan statistisch begrip me toch.

YES!!! mijn nrs 4 en 5 zijn de top 2....

Mooi resultaat voor 2 van mijn top 5 bands!!

Wie gaat winnen? De verdwaalde of de onzichtbare??

Ik denk de onzichtbare... kan ik ook mee leven

Ik denk ook dat de onzichtbare eerder het doel bereikt (wat eigenlijk vanzelfsprekend is ). Ik zou er wel tevreden mee zijn.

Casartelli (moderator)
2

Marillion - The Invisible Man
Totaal punten: 407
Nummer 1 van: Dieter, Finidi, Jacoto en uffing
Nummer 20 van: willemdeux
Virtuele positie voor aanvang finale: 2
2016: 6
Standaarddeviatie: 6.00

En toen was er dus nog één verrassend goed scorend nummer over. Na twee en één jaar geleden op respectievelijk 9 en 6 te hebben gestaan, stoomt The Invisible Man dit jaar door naar nummer 2. Daar liggen verder geen schimmige trucjes of derde-orde tiebreak-criteria aan ten grondslag, gewoon een fors puntenaantal gevoed door 4 eerste plaatsen, 4 tweede plaatsen en nog eens 5 verdere topvijfnoteringen. Volgend jaar op 1?

Casartelli (moderator)
1

Porcupine Tree - Arriving Somewhere But Not Here
Totaal punten: 458
Nummer 1 van: Porcupine Head
Virtuele positie voor aanvang finale: 1
2016: 1
Standaarddeviatie: 4.11

Daarvoor moet Marillion toch nog wel wat vroeger opstaan. Arriving Somewhere But Not Here 'wint' voor de derde keer de finale van de Prog Ladder. Maar waar dit in de vorige twee edities nog wel een behoorlijke nek-aan-nekrace was, met een voorsprong van respectievelijk 2 en 7 punten op de nummer 2, slaat Porcupine Tree ditmaal toch wel zeer soeverein een gat van 51 (!) punten. Geen centje last van een recordaantal andere Porcupine Tree/Steven Wilson nummers, gewoon onze breedst gedragen klassieker met de laagste standaarddeviatie, 15 topvijfnoteren, nog eens 11 bij de nummers 6-10 (en ja, dan blijven er dus slechts 7 bij de nummers 11-20 over).

Gast
geplaatst: vandaag om 18:19 uur

geplaatst: vandaag om 18:19 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.