Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 21:57 uur
Vooruit dan. In 1969 werd het festival Picknick gehouden. Een jaar later werd dit omgedoopt tot Pinkpop, maar eigenlijk was deze tweede editie uit nood geboren: het was een alternatief voor een gepland optreden dat helaas niet door kon gaan. Welke artiest zou in Limburg komen optreden voor een gage van zesduizend gulden, maar moest wegens een oorontsteking afzeggen?
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:08 uur
Volgens mij is dat die Melanie van Beautiful People. Zat dit niet een keer in een docu over de begintijd van Pinkpop?
1
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:09 uur
Edgar18 schreef:
Volgens mij is dat die Melanie van Beautiful People. Zat dit niet een keer in een docu over de begintijd van Pinkpop?
Triviantje voor jou.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:24 uur
Omdat het even snel snel moet een vraag die ik nog achter de hand had.
Amerikaanse hitlijsten.
Drie songwriters delen het record van meeste nummer één hits in één kalenderjaar in Amerikaanse Billboard 100 (zeven stuks). Twee van deze schrijvers zijn Lennon/McCartney die in '64 zeven nummer één hits bij elkaar schreven. Zes voor henzelf en één voor Peter and Gordon (A World Without Love).
Wie is de ander? In welk jaar leverde hij/zij deze prestatie? En kun je vier van de zeven nummers noemen?
Amerikaanse hitlijsten.
Drie songwriters delen het record van meeste nummer één hits in één kalenderjaar in Amerikaanse Billboard 100 (zeven stuks). Twee van deze schrijvers zijn Lennon/McCartney die in '64 zeven nummer één hits bij elkaar schreven. Zes voor henzelf en één voor Peter and Gordon (A World Without Love).
Wie is de ander? In welk jaar leverde hij/zij deze prestatie? En kun je vier van de zeven nummers noemen?
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:28 uur
Zou wel Max Martin kunnen zijn, maar ik twijfel. Zeven in één jaar is wel erg veel. Leuke vraag, ik ga er zo in bed nog even over nadenken.
Ik moest ook nog even denken aan Timbaland rond 2006/2007, maar ook dan lijkt zeven me te veel.
Ik moest ook nog even denken aan Timbaland rond 2006/2007, maar ook dan lijkt zeven me te veel.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:29 uur
Ik kan me ook nog een jaar herinneren dat er elke week wel een hit van de hand van Pharell uit kwam. Zou zomaar kunnen dat er daar 7 van op de eerste plek belandden.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:31 uur
Ja, ook Pharrell schoot door m'n hoofd. Zowel Timba als Pharrell zitten natuurlijk in een hoek die in de VS erg goed scoort.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:32 uur
GrafGantz schreef:
Ik kan me ook nog een jaar herinneren dat er elke week wel een hit van de hand van Pharell uit kwam. Zou zomaar kunnen dat er daar 7 van op de eerste plek belandden.
Ik denk trouwens dat je het jaar van Happy, Blurred Lines en Get Lucky bedoelt. 2013.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:36 uur
Ik dacht nog aan Holland-Dozier-Holland rond 1966, maar helaas... dat zijn er drie.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:43 uur
Barry Gibb denk ik ook.
More Than A Woman
Staying Alive
Grease
How Deep Is Your Love
Als bonus
Woman In Love
More Than A Woman
Staying Alive
Grease
How Deep Is Your Love
Als bonus
Woman In Love
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:46 uur
En Shadow Dancing en I Just Want to Be Your Everything (?) van Andy Gibb?
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:47 uur
Ik weet in ieder geval dat Andy 2 of 3 nummer 1-hits heeft gehad in de VS. Ik weet echter niet of zijn broer hem daarbij hielp.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:49 uur
Lijkt mij dat motel matches de artiest goed had, zonder hem was ik nooit bij Barry Gibb gekomen, ik zat in de hoek van Prince te denken.
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 22:49 uur
0
geplaatst: 31 augustus 2017, 23:23 uur
Barry Gibb zou best kunnen, maar sommige titels hier komen volgens mij niet uit 1978.
How deep is your love dacht ik 1977, Tragedy 1979, Woman in love en Guilty uit 1980.
Van Andy Gibb schiet me nog Love is thicker than water te binnen.
Er staat me nog wel Emotion van Samantha Sang bij, dat is dacht ik ook 1978 en bijna niet van een gewone Bee Gees-hit te onderscheiden.
How deep is your love dacht ik 1977, Tragedy 1979, Woman in love en Guilty uit 1980.
Van Andy Gibb schiet me nog Love is thicker than water te binnen.
Er staat me nog wel Emotion van Samantha Sang bij, dat is dacht ik ook 1978 en bijna niet van een gewone Bee Gees-hit te onderscheiden.
0
geplaatst: 1 september 2017, 09:25 uur
Arrie schreef:
Ik denk trouwens dat je het jaar van Happy, Blurred Lines en Get Lucky bedoelt. 2013.
(quote)
Nee joh, dat was z'n second coming. Ik denk aan die tijd dat er ontiegelijk veel hits van de hand van Pharell in de lijst stonden, dus niet zozeer door hemzelf uitgevoerd. Al waren dat in de eerste plaats Pharell-producties, weet niet in hoeverre dat valt onder de vraagstelling.
0
geplaatst: 1 september 2017, 09:45 uur
GrafGantz schreef:
Nee joh, dat was z'n second coming. Ik denk aan die tijd dat er ontiegelijk veel hits van de hand van Pharell in de lijst stonden, dus niet zozeer door hemzelf uitgevoerd. Al waren dat in de eerste plaats Pharell-producties, weet niet in hoeverre dat valt onder de vraagstelling.
(quote)
Dat was wel allemaal samen met Chad Hugo als The Neptunes natuurlijk. Volgens mij schreven ze die hits meestal ook trouwens, of schreven er op zijn minst aan mee. Geldt ook voor de meeste Timbaland-hits.
0
Casartelli (moderator)
geplaatst: 1 september 2017, 09:53 uur
Even uit een ander vaatje: Desmond Child?
0
geplaatst: 1 september 2017, 09:55 uur
Arrie schreef:
Dat was wel allemaal samen met Chad Hugo als The Neptunes natuurlijk. Volgens mij schreven ze die hits meestal ook trouwens, of schreven er op zijn minst aan mee. Geldt ook voor de meeste Timbaland-hits.
(quote)
Lijkt me geen probleem voor deze vraagstelling, Edgar pakt Lennon/Macca ook als 1.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.