MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
GrafGantz schreef:
(quote)

Lijkt me geen probleem voor deze vraagstelling, Edgar pakt Lennon/Macca ook als 1.

Als ik zijn bericht goed lees, pakt ie die als twee.

Arrie schreef:
(quote)

Als ik zijn bericht goed lees, pakt ie die als twee.

Ik kan niet lezen

Ik denk dat het wel degelijk Barry Gibb in 1978 is. Van de Saturday Night Fever-soundtrack alleen al kwamen er vier nummer 1-hits uit (More Than A Woman, Night Fever, Stayin' Alive en If I Can't Have You) en dan had ie dat jaar ook nog de titeltrack van Grease geschreven (ook van dat nummer ben ik zeker dat het een nummer 1-hit werd) en dan schreef ie ook nog een hoopje hits voor zijn broertje Andy (op hun titels kan ik nu even niet komen maar ach, ik heb toch al meer dan vier Barry-hits bij naam genoemd )

Ik zou ook niet weten wie het anders kan zijn, Timbaland en Pharell waren toch vooral populair in de tijd dat 7 nummer 1-hits in één kalenderjaar scoren praktisch onmogelijk was, omdat een gemiddeld kalenderjaar toen gemiddeld iets van een 10 nummer 1-hits had ofzo.

De Andy Gibb-hits zijn al genoemd, Arthur! Je hoeft alleen maar even terug te scrollen.

Arrie schreef:
De Andy Gibb-hits zijn al genoemd, Arthur! Je hoeft alleen maar even terug te scrollen.

Ah oké, even overheen gelezen. Dan voeg ik nog Shadow Dancing en I Just Want To Be Your Everything aan mijn rijtje toe!

Arthur kan niet lezen

Het blijkt besmettelijk te zijn. Ik ben hier weg.

motel matches had als eerste de artiest en het jaar goed. Barry Gibb in 1978. deric raven is de eerste die (in twee posts samen) tot vier goede nummers komt. ArthurDZ is de eerste die alle correcte informatie in één bericht heeft staan. Zoeken jullie zelf maar uit wie de nieuwe vraag plaatst .

Barry Gibb in '78 dus. En de zeven nummer één hits zijn: How Deep Is Your Love, Stayin' Alive en Night Fever van de Bee Gees (geen More Than a Woman dus!), Frankie Valli's Grease en Yvonne Elliman's If I Can't Have You en Andy Gibb's (Love Is) Thicker Than Water en Shadow Dancing.

De brutalen hebben de halve wereld, dus ik ga wel.

Wie liet zich bij zijn artiestennaam inspireren door Fats domino?

Chubby Checker?

Helemaal goed!

The Twist van Chubby Checker is in de VS de grootste hit aller tijden. Op de vierde plaats (van de allertijdenlijst) staat een nummer dat nooit de eerste plaats heeft behaald, maar wel negen weken op 2 stond. Het verbrak allerlei records, waarvan er een aantal dit jaar pas zijn verbroken. Zo verbraken The Chainsmokers het record voor meeste weken achtereenvolgens in de top 5, en Ed Sheeran die voor meeste weken achtereenvolgens in de top 10. Het record voor meeste weken in de Hot 100 werd tien jaar geleden al verbroken door Jason Mraz, maar het record voor meeste weken achtereenvolgens in de top 40 staat geloof ik nog wel. Kortom: er werden destijds flink wat records verbroken door het betreffende nummer.

Het is ook best wel Amerikaans, in de hoek van de country, eigenlijk meer de country-pop, maar in een tijd dat dat in Nederland ook prima kon, en zodoende haalde het hier ook nog gewoon de vierde plaats. Een paar jaar later scoorde de artiest in Nederland zelfs een nummer 1-hit.

Iemand al een idee om welk nummer het gaat?

Anders gooi ik er zo wel wat hints in.

Lean rhimes denk ik, maar hoe dat nummer heette iets van how will i know

Die is (denk ik) goed ja. Eigenlijk weet ik het zeker. How Do I Live heet ie. How Will I Know was van Jessica, wel ongeveer dezelfde tijd.

Knap, dat is hem! Motel Matches mag weer, ondanks dat de titel net niet goed was.

Dat is nog eens een promotie! Het ene jaar speel je in de kleine tent, het volgende jaar in de grote en het derde jaar sluit je af op het hoofdpodium. Welke artiest/band presteerde dit op Pinkpop?

Kensington?

Nee, beide bands hebben pinkpop nooit afgesloten

Editors?

Haha, die wilde ik ook zeggen. Drie jaar op rij hetzelfde festival is wel een zwaktebod.

Mja, ze sloten af omdat ze last-minute invielen voor Depeche Mode. Het was of dat of vroeg naar huis.

Het goede antwoord is nog niet genoemd

Faithless?

ander gokje, Kings of Leon?

herman schreef:
Faithless?

Dat is goed. Ik zag ze daar voor het eerst in de kleine tent in 1997. Zelden een tent zo zien ontploffen. Erg indrukwekkend.

Ik was er in 1998, maar heb ze toen niet gezien.
Maar in 1999 was ik wel op Werchter waar Faithless stond en in het programmaboekje daarvan werd geschreven dat 'Faithless als afsluiter van Pinkpop het publiek zo'n groot collectief orgasme had bezorgd dat ze nog steeds aan het dweilen waren in Landgraaf'. Heb ik altijd onthouden, was sowieso een grappig boekje met teksten van HUMO-journalisten.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 04:00 uur

geplaatst: vandaag om 04:00 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.