Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz
zoeken in:
0
geplaatst: 2 september 2017, 15:08 uur
Er schieten mij ook nog te binnen: Johnny Hates Jazz en Living in a Box.
Van Bowwowwow, Frankie en The Christians weet ik wel dat die het niet kunnen zijn (sorry).
Van Bowwowwow, Frankie en The Christians weet ik wel dat die het niet kunnen zijn (sorry).
0
geplaatst: 2 september 2017, 15:17 uur
Johnny kan niet want die hebben 3 albums en bovendien was Turn Back the Clock een dikke Top 10 hit, iets van nummer 3, 4 of 5
Living in a Box zou wel eens goed kunnen zijn
Living in a Box zou wel eens goed kunnen zijn
0
geplaatst: 2 september 2017, 15:42 uur
ranboy schreef:
Living in a box is goed! Je bent weer.
0
geplaatst: 2 september 2017, 16:51 uur
Nu maar even een wat modernere vraag.
De huidige top 40 staat vol met nieuwe artiesten en featurings die mij vaak weinig zeggen. Toch staan er drie artiesten in de meest actuele Nederlandse top 40 die elk hun eerste top 40 hit al in 2000 hadden, en eentje stond zelfs al in het vorige millennium in de top 40 (1999). Dat lijkt kort geleden, maar als je een top 40 van 1985 pakt, komen daar ook niet veel artiesten in voor die in 1967 al hits scoorden (dit ter relativering).
Welke artiest/band die in de top 40 van dit weekend staat, was ook in 1999 al in de top 40 te vinden?
De huidige top 40 staat vol met nieuwe artiesten en featurings die mij vaak weinig zeggen. Toch staan er drie artiesten in de meest actuele Nederlandse top 40 die elk hun eerste top 40 hit al in 2000 hadden, en eentje stond zelfs al in het vorige millennium in de top 40 (1999). Dat lijkt kort geleden, maar als je een top 40 van 1985 pakt, komen daar ook niet veel artiesten in voor die in 1967 al hits scoorden (dit ter relativering).
Welke artiest/band die in de top 40 van dit weekend staat, was ook in 1999 al in de top 40 te vinden?
0
geplaatst: 2 september 2017, 17:26 uur
Dat moet denk ik Enrique Iglesias zijn. Bailamos stond op Hitzone 8 en die is uit '99.
0
geplaatst: 2 september 2017, 17:47 uur
Enrique Iglesias is goed! Hij staat waarschijnlijk in zijn laatste week nu op 38, en Bailamos was inderdaad in 1999 een top 40 hit.
De drie artiesten van 2000 zijn Jody Bernal, Coldplay en Pink (maar helaas heeft niemand die gegokt
).
Edgar mag weer.
De drie artiesten van 2000 zijn Jody Bernal, Coldplay en Pink (maar helaas heeft niemand die gegokt
).Edgar mag weer.
0
geplaatst: 2 september 2017, 17:58 uur
Wie zou in 2000 gedacht hebben dat Jody Bernal in 2017 nog eens de top 40 zou halen? Dat zullen er niet veel zijn denk ik.
0
geplaatst: 2 september 2017, 18:11 uur
starbright boy schreef:
Wie zou in 2000 gedacht hebben dat Jody Bernal in 2017 nog eens de top 40 zou halen? Dat zullen er niet veel zijn denk ik.
Ik hoopte ook dat Jody Bernal het antwoord zou zijn, maar helemaal aan het eind van de top 40 ging Enrique er nog overheen.
0
geplaatst: 2 september 2017, 18:58 uur
Billy Crawford - Trackin'
Falco - Jeanny
Mory Kanté - Yéké yéké
O-Zone - Dragostea din teï
PSY - Gangnam Style
Wes - Alane
Wie hoort er niet bij en waarom niet?
Tip 1: degene die niet in het rijtje thuishoort heeft dit ooit wel gedaan....
Falco - Jeanny
Mory Kanté - Yéké yéké
O-Zone - Dragostea din teï
PSY - Gangnam Style
Wes - Alane
Wie hoort er niet bij en waarom niet?
Tip 1: degene die niet in het rijtje thuishoort heeft dit ooit wel gedaan....
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 september 2017, 19:14 uur
Billy Crawford - Trackin' geen nummer 1 hit geweest in NL
O zone is Reomenie dacht ik Rudi
O zone is Reomenie dacht ik Rudi
0
geplaatst: 2 september 2017, 19:16 uur
Falco - Jeanny, geen one-hit-wonder (van de artiest) en de rest wel ?
0
geplaatst: 2 september 2017, 19:16 uur
Beide antwoorden zijn fout.
Die van Salvadore is ook niet goed, meerdere van deze artiesten scoorden meer dan één hit(je).
Die van Salvadore is ook niet goed, meerdere van deze artiesten scoorden meer dan één hit(je).
0
geplaatst: 2 september 2017, 19:26 uur
De laatste vier zijn nummer 1 hits geweest en zijn gezongen in zeldzame talen (mogelijk de enige songs in de top 40 in die talen)
Jeanny is in het Engels gezongen, maar in het Duits gesproken, tweetalig dus, en ook nummer 1 hit.
Tracking van Billy Crawford ken ik niet. Wat is dat?
Misschien heeft iemand er wat aan
.
Jeanny is in het Engels gezongen, maar in het Duits gesproken, tweetalig dus, en ook nummer 1 hit.
Tracking van Billy Crawford ken ik niet. Wat is dat?
Misschien heeft iemand er wat aan
.
0
geplaatst: 2 september 2017, 19:27 uur
Haha, beide niet goed. En Trackin' was ook een aardige hit ranboy!
0
geplaatst: 2 september 2017, 19:58 uur
Falco is de enige waarbij het nummer door Nederlanders is geschreven.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 september 2017, 20:04 uur
Billy Crawford zong niet in zijn eigen taal, de andere wel Falco half natuurlijk
0
geplaatst: 2 september 2017, 20:06 uur
Nog geen goede antwoorden. De taal waarin gezongen wordt is niet van belang voor het antwoord.
0
geplaatst: 2 september 2017, 20:15 uur
Trackin' van Billy Crawford is trouwens ook zeker een nummer 1-hit gweest. Zo rond 2003, denk ik.
Misschien is het: Wes heeft na zijn nummer 1-hit nog een tweede hitje weten te scoren (Awa Awa), de rest niet.
Edit: Falco had natuurlijk ook nog Rock Me Amadeus, al was dat wellicht voor Jeanny, waardoor hij na z'n nummer 1-hit alsnog geen hits meer heeft gescoord?
Misschien is het: Wes heeft na zijn nummer 1-hit nog een tweede hitje weten te scoren (Awa Awa), de rest niet.
Edit: Falco had natuurlijk ook nog Rock Me Amadeus, al was dat wellicht voor Jeanny, waardoor hij na z'n nummer 1-hit alsnog geen hits meer heeft gescoord?
0
geplaatst: 2 september 2017, 20:21 uur
DjFrankie schreef:
Falco leeft niet meer de rest wel
Volgens mij klopt dat maar het is niet het antwoord wat ik zocht. Het antwoord heeft te maken met een unieke prestatie die is geleverd door deze artiesten (op één na). Falco leeft niet meer de rest wel
En Arrie, Falco scoorde nog een paar hits na Jeanny en volgens mij heeft Billy Crawford er ook nog een paar gehad na Trackin'.
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 september 2017, 20:21 uur
Debuutsingle (of 1ste single in top 40) kwam op 1 behalve Falco (Der kommisar ) niet Jeanny was later
0
geplaatst: 2 september 2017, 20:23 uur
Onderscheiding/muziekprijs in land van herkomst?
iedereen behalve ... Billy Crawford (of een ander
)
iedereen behalve ... Billy Crawford (of een ander
)
0
geplaatst: 2 september 2017, 20:24 uur
Ze kwamen niet allemaal op één binnen. Uit m'n hoofd gezegd zelfs geen één van deze. Onderscheidingen hebben er niet mee te maken.
Een tip! Degene die niet in het rijtje thuishoort heeft dit ooit wel gedaan....
0
DjFrankie (moderator)
geplaatst: 2 september 2017, 20:29 uur
Edgar18 schreef:
Ze kwamen niet allemaal op één binnen. Uit m'n hoofd gezegd zelfs geen één van deze. Onderscheidingen hebben er niet mee te maken.
Op 1 gestaan in de top 40 Falco Jeanny, maar niet met de eerste single
0
geplaatst: 2 september 2017, 20:34 uur
DjFrankie schreef:
Op 1 gestaan in de top 40 Falco Jeanny, maar niet met de eerste single
Het klopt wat je zegt maar is niet het antwoord. Das het lastige met van die rijtjes, er zijn altijd wel meerdere dingen mogelijk. Ik hoop dat de tip die ik eronder heb gezet (waardoor jouw antwoord afvalt) jullie de goede richting op helpt. Op 1 gestaan in de top 40 Falco Jeanny, maar niet met de eerste single
En Fathead, we zoeken er één die er niet bij hoort, geen overeenkomst.
0
geplaatst: 2 september 2017, 20:44 uur
Edgar18 schreef:
en volgens mij heeft Billy Crawford er ook nog een paar gehad na Trackin'.
en volgens mij heeft Billy Crawford er ook nog een paar gehad na Trackin'.
Ohja, zou kunnen, ik ben ze totaal vergeten.

0
geplaatst: 2 september 2017, 20:46 uur
Edgar18 schreef:
En Arrie, Falco scoorde nog een paar hits na Jeanny en volgens mij heeft Billy Crawford er ook nog een paar gehad na Trackin'.
(quote)
Volgens mij klopt dat maar het is niet het antwoord wat ik zocht. Het antwoord heeft te maken met een unieke prestatie die is geleverd door deze artiesten (op één na). En Arrie, Falco scoorde nog een paar hits na Jeanny en volgens mij heeft Billy Crawford er ook nog een paar gehad na Trackin'.
Oh wacht, PSY scoorde sowieso ook nog een Top 40-hit met Gentleman, nevermind.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.
* denotes required fields.