MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / De eeuwig voortdurende MuMeMuziekquiz

zoeken in:
Gangnam Style heeft als enige ook in de VS op 1 gestaan?

Oh, het gaat juist om een unieke prestatie. Het gaat dus om zes nummer 1-hits waarvan er vijf een unieke prestatie hebben geleverd doordat ze iets niet hebben gedaan. Lastig, zeg.

Arrie schreef:
Oh, het gaat juist om een unieke prestatie. Het gaat dus om zes nummer 1-hits waarvan er vijf een unieke prestatie hebben geleverd
Precies! De zesde paste ook ooit in dit rijtje maar nu dus niet meer en is daarom het goede antwoord.

Het zijn allemaal de grootste hits van een artiest uit het betreffende herkomstland (jeanny was bijv de grootste hit van een oostenrijker in nederland). Billy crawford hoort er niet meer bij, want ondertussen heeft een landgenoot een grotere hit gehad.

Of Falco hoort er niet bij omdat Klangkarussell er voorbij is gegaan?

Ik heb ook echt geen idee waar Billy Crawford vandaan komt.

Ik ook niet, vast een caribisch eiland

Nee, dat klopt niet, want het gaat erom dat ze iets niet hebben gedaan.

Jullie zijn heel dichtbij, wie kopt hem in?

Dan is het mijn vorige antwoord aangevuld met dat van Arrie, namelijk dat falco er niet bijhoort omdat hij niet meer de grootste oostentijkse hit heeft

Zoals ik al zei: dat kan niet, want de grootste hit uit een land hebben is niet 'iets niet gedaan hebben'.

Of gaat het erom dat Falco niet meer de enige Oostenrijkse act is met een hit, maar de rest wel de enige act uit hun land met een hit? Kan ik nog steeds niet helemaal rijmen met je hints.

Arrie schreef:
Zoals ik al zei: dat kan niet, want de grootste hit uit een land hebben is niet 'iets niet gedaan hebben'.
Hoe kom je bij dat 'iets niet gedaan'? Daar zou ik me niet blind op staren. Mijn tip was: degene die niet in het rijtje thuishoort heeft dit ooit wel gedaan....

Dus de rest heeft het niet gedaan, wat die ene wel heeft gedaan? Je hint is gewoon zo vaag.

Jullie zijn heel dichtbij maar missen één essentieel onderdeel...

Edit: sorry voor de vaagheid Arrie, als je het antwoord hebt snap je hem vast

Billy crawford hoort er niet bij want hij heeft tegenwoordig een andere nationaliteit

Falco heeft op 1 gestaan in Amerika en de rest niet (weliswaar met Rock me amadeus maar toch).

Van Falco is er ook een musical gemaakt en van de rest vast niet

Ze waren de enige uit hun land met een nr 1 hit, maar voor falco geldt dat niet meer want klangkarusell heeft nu ook op 1 gestaan

motel matches schreef:
Ze waren de enige uit hun land met een nr 1 hit, maar voor falco geldt dat niet meer want klangkarusell heeft nu ook op 1 gestaan
Exact! Niets aan toe te voegen. Jouw beurt.

Arrie schreef:
Of gaat het erom dat Falco niet meer de enige Oostenrijkse act is met een hit, maar de rest wel de enige act uit hun land met een hit? Kan ik nog steeds niet helemaal rijmen met je hints.

Dat had Arnout toch al ?

Maar er is een verschil tussen 'grootste hit' en nummer één hit en om dat laatste ging het. Het zijn allemaal unieke nummers ééns in onze top 40. Geen andere acts uit het betreffende land leverde deze prestatie.

Billy Crawford komt overigens van de Filipijnen.

Ik had gewoon 'hit' in plaats van 'nummer 1-hit'. Ik kwam dan wel weer met Klangkarussell. Maar van mij mag motel matches verder hoor!

Uiteraard mag jij hem ook plaatsen Arrie, het is absoluut waar dat jij met Klangkarussell kwam.

Ik heb nog 1 die aansluit op een eerdere vraag vandaag. Living in a box is een band waarvan de eerste plaat ook Living in a box heette en het eerste nummer van die plaat ook Living in a box. Ik ken maar 1 band voor wie hetzelfde geldt. Het is geen obscure band maar 1 die wel in de top 40 heeft gestaan.

Joezer49263
Black Sabbath ?

Icehouse
(Hoewel er wel een naamsverandering voor nodig was)

Joezer49263 schreef:
Black Sabbath ?

Dat is snel en goed

The Good, The Bad & the Queen bijna, maar bij hun is het het laatste nummer van het album.

Salvadore schreef:
Icehouse
(Hoewel er wel een naamsverandering voor nodig was)

Die komt dicht in de buurt. Hier had ik niet aan gedacht

Arrie schreef:
The Good, The Bad & the Queen bijna, maar bij hun is het het laatste nummer van het album.

Sailor komt er nog dichterbij, daar is het het derde nummer

Daddy DJ ook bijna, maar helaas hebben ze hun debuutalbum geen Daddy DJ genoemd.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:43 uur

geplaatst: vandaag om 10:43 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.